xxx

x

Średnia ocena: 2.7  Głosów: 30

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (68)

  • Nuria 05.08.2021
    "Dzisiaj masz oczy bardziej niebieskie. Boski błękit

    na udeptanej ziemi. Dłonie masz zimne..." - drugie "masz zbędne.

    "Muszę zapamiętać zapach tego lata. Schowam do torebki..." - bez "torebki", można schować gdziekolwiek, a to niepotrzebne dopowiedzenie.

    "Zamykam oczy, niech przechowają się obrazy

    "najdłużej, jak to możliwe. Na jeden oddech." - czyli u Ciebie " najdłużej jak to możliwe" to na jeden oddech???..raczej króciutko.
    Zajrzę gdy poprawisz. Nie oceniam.
  • laura123 05.08.2021
    Nie zamierzam poprawiać, nie bierz tego do siebie, po prostu... chociaż może z torebki zrezygnuję, dzięki za sugestię.
    Pozdrawiam.
  • Nuria dała dobry, merytoryczny komentarz, powiem tylko , że utwór jak dla mnie na plus, nawet tak jak jest.
  • laura123 05.08.2021
    Tak, dała dobry komentarz i za to jej podziękowałam, niemniej potrzebne mi to drugie ''masz'', jak również zakończenie takie, a nie inne.
    Dziękuję, Maurycy, za przeczytanie i komentarz.
  • Nuria 05.08.2021
    "Nie zamierzam poprawiać..." - bez komentarza !
  • laura123 05.08.2021
    Jeżeli autor, w swojej wiedzy czy przeświadczeniu, uważa że napisał tak jak zaplanował, to dlaczego czytelnik chce na nim wymusić zmiany?
    Sugestie mogę przyjąć, ale nie muszę zastosować. No chyba, że o czymś nie wiem i jesteś wyrocznią w kwestii poezji?
  • kigja 05.08.2021
    Cóż za hipokryzja, aż bije po oczach.
    Ała.
  • laura123 05.08.2021
    Na czym ta ''hipokryzja'' polega?
  • Justyska 05.08.2021
    Powiewa końcem nie tylko lata. Spokojny, melancholijny utwór. "Jeden ddech" moze ostatni... smutne zakonczenie.
    Mnie urzeka.
    Pozdrawiam
  • laura123 05.08.2021
    Dziękuję, Justysia, za komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Grain 05.08.2021
    Pewnie, że można to i owo zmienić na niebigbitowo.
    Mnie nie brakuje pośredniej stacji G. między A i Z.
    Ale już w samej końcówce pojawia się ,,schowam", dlatego późniejsze ,,niech przechowają się " zamieniłbym na niech wyświetlają się i wcale nie dlatego, żeby być mądrzejszym od telewizora.

    Tylko nie mów jak Pawlak o wnuczce - szlifierka się zdybała. A tekst na pięć.
  • laura123 05.08.2021
    Dzięki, Grain, za sugestię. Lepiej brzmi, więc wykorzystam.
  • Trzy Cztery 05.08.2021
    1. Rozbieranie z resztek jest tu fajne.
    2. Przecinek po przerwie jest do wywalenia: "W przerwie, na papierosa, jakieś przystanki"
    3. W ost. wersie zastanawiają (w kontekście całości) te słowa: "Na jeden oddech". Oddech to wdech i wydech. A więc może to obrazek ostatecznego pożegnania się z tymi obrazami: kiedyś, jeszcze jeden raz (bo jeden oddech), ale tylko jeden i ostatni - wciągnąć - i wypuścić. Tzn. - wydalić. Z płuc. Z siebie.
    Jeśli jednak chcesz te obrazy ocalić "na zaś", w celu ocalenia "kiedyś tam" na zawsze, to zamiast "jeden oddech" daj "jeden wdech". Takie zaciągnięcie się, bez wydechu. Wtedy zostaną... w płucach:)
  • laura123 05.08.2021
    Dziękuję, Trzy Cztery. Przemyślę Twoje słowa.
  • Wrotycz 05.08.2021
    Podróże przez cały alfabet doznań (od a do z) i jedna pewność, i jedno finalne pragnienie. Niezły, narracyjny wiersz.
    "Resztki" kojarzą mi się z jedzeniem, więc ta fraza trochę uśmiechnęła.
    Przed "jak" stawiamy przecinek, gdy po nim fraza z czasownikiem (jak pewność), "jakieś przystanki" - hm, szkoda miejsca w wierszu na nieokreślenie. Krótkie, obojętne, nic nieznaczące, obce...
  • laura123 05.08.2021
    Pisałam to już nie raz i powtórzę, co czytelnik zobaczy, to jego, bez względu na to, co na myśli miał autor.
    Dziękuje za komentarz.
  • Piękny wiersz! Pozdrawiam 5
  • laura123 05.08.2021
    Dziękuję, Marku.
    Pozdrawiam również.
  • Dekaos Dondi 05.08.2021
    Lauro↔Byłbym bardziej na Tak, gdyby nie... 5 x się, w tym 3 x się w trzeciej zwrotce.
    Dłonie zimniejsze niż zazwyczaj, a przecież... to jeno subiektywka ma:)
    Najtrudniej podążać pośród sprzeczności, gdyż nie każda cząstka drogi, czeka na ślad, w oczekiwanym miejscu:)
    Pozdrawiam:)↔%
  • laura123 05.08.2021
    Marudzisz, DD, i zmuszasz mnie do myślenia, niedobry jesteś, a tak Cię tu wszyscy chwalą...

    Dzięki za ''czujne oko''.
    Pozdrawiam.
  • D.E.M.O.N 05.08.2021
    wiesz co, to nie może być twój wiersz, bo za normalny i nawet ładny, albo się starzejesz, albo wreszcie ktoś cię dorwał i obrócił. bo nie ma się do czego przyczepić. jedynie to takie porównanie mi nie pasuje: "mgła jak sieci pajęcze"
  • laura123 06.08.2021
    Wszystkie moje wiersze są normalne, tylko ty, jak widać, za głupi, żeby każdy wiersz przeczytać, ale co ja mam do tego? To twój problem...
  • D.E.M.O.N 06.08.2021
    laura123 - oczywiście, masz rację. to ja to tu zostawię: "Średnia ocena: 2.3 Głosów: 18"
    ...
  • laura123 06.08.2021
    D.E.M.O.N te ocenki, to możesz sobie wsadzić... w kieszeń.
    Naprawdę na tyle głupi jesteś, że te oceny mają dla ciebie jakieś znaczenie?
  • D.E.M.O.N 06.08.2021
    laura123 a - tu cię boli! jak byś miała same 4,5 to byś inaczej śpiewała.
  • laura123 06.08.2021
    D.E.M.O.N, jakbym miała 4,5, to bym była tak przeciętna, jak większość, która dla tych ocen musi włazić wszystkim w cztery litery... ponieważ jestem duża lepsza, to z zazdrości mam takie, a nie inne oceny. Proste!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    laura123 HAHAHAHA :D Buahahaha :D to ci się udało !
  • laura123 07.08.2021
    Idź, ty niedoróbko, do swoich tekstów... tam dopiero brecha z nieudacznika.

    Co to za gówno przylgnęło do mnie? Nic nie potrafi, analfabeta, a zaistnieć chce, przy mnie. Inaczej nie potrafi... głąb!
  • laura123 07.08.2021
    ''królowa'' tautogramów pokazała im drogę do sukcesu na opowi i pędzą niemało się zabiją, jeden głupek chce być lepszy od poprzedniego... to matoły skończone!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    laura123 nie wiem czy zauważyłaś, ze komentujesz sama sobie swoje komentarze. Buahahaha :D dziś twój dzień :D
  • laura123 07.08.2021
    Twój nigdy nie nastąpi, choćbyś biegunki tu dostał... za głupi jesteś!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    laura123 hahaha, mam węgiel w pogotowiu :D ale zauważam tez pewną prawidłowość i chyba znów masz jakiś ukryty problem bo co komentarz to o kupce - tu gówno, tam biegunka, wszytko u Ciebie w porządku z wypróżnianiem?
  • laura123 07.08.2021
    U ciebie nie w porządku, jak widać... co, sława się zamarzyła? Pozazdrościłeś koleżance?

    Staraj się, staraj, a kto wie, może posypią się piąteczki, bo przecież za publikacje szans nie masz! Niedoróbko!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    laura123 nie jesteś moją koleżanką. tak nisko jeszcze nie upadłem.
  • laura123 07.08.2021
    Ty nawet nie rozumiesz, co ja piszę, takiś pojętny... matoł nad matoły!
  • piliery 07.08.2021
    Jest konsekwencja (tak od a do z ) Droga odchodzącego lata "zaciągnięta spokojem". I "boski błękit na udeptanej ziemi" (świetne). Wystarczy na więcej oddechów. 5
  • laura123 07.08.2021
    Tutaj też dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Patriota 07.08.2021
    Bardzo dobry tekst, i na marginesie, na pohybel nieudacznikom zapatrzonym wyłącznie we własny nos.
  • laura123 07.08.2021
    Oni, kużwa, nie wiadomo w co zapatrzeni... sławę chcą osiągnąć na opowi, kreatury!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Średnia ocena: 2.5 Głosów: 26
    buahahaha.
    mistrzyni :D
  • laura123 07.08.2021
    I co, już szczytujesz?
  • Patriota 07.08.2021
    Taka zasada tutaj Demonku, ci co mają piątki na opowi z reguły nigdzie nie publikowani w realu, bo teksty głupie i nie nadające się do niczego, nawet do biuletynów propagandowych PO, ani jako nadruk na papierze toaletowym z biedry. Więc nie masz się co śmiać.
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Patriota - jakoś mnie to bawi, bo ona więcej tworzy nic nie wnoszących komentarzy niż pisze opowiadań czy wierszy, a te wiersze to późna podstawówka z poziomu.
  • laura123 07.08.2021
    D.E.M.O.N ty się znasz, jak świnia na gwiazdach, co widać po twoich wypocinach... pętaku!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    laura123 dalej, dalej, pokaż na co cię dzisiaj stać, ulżyj sobie :D
  • laura123 07.08.2021
    Mnie jest leciutko, tylko jak widzę śmierdzące gówno, to szukam sposobu na pozbycie się fetoru.
  • Patriota 07.08.2021
    D.E.M.O.N ku, jeśli mogę wiedzieć, napisz, powiedz, czy opublikowałeś gdzieś swoje "dzieła" poza opowi, czy innymi niszowymi portalami literackimi, gdzie można wrzucić za darmo? Czy wydałeś jakąś książkę, albo tomik wierszy? Bo jeśli nie masz się czym pochwalić, to cóż warte są Twoje opinie.
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Patriota 2 na 1 to banda łysego :D
    ale z czym do ludzi? ja tu komentuje, wolny kraj, to mogę wyrazić swoje zdanie o marnej pisarzynie laurze123 co nawet nicka sobie nie umiała wymyśleć, bo laura było zajęte...
  • laura123 07.08.2021
    Patriota, daj spokój, to idiota, który na gwiazdki tutaj pracuje... nie przeszkadzaj mu, niech się stanie ''gwiazdeczką opowi''
  • Patriota 07.08.2021
    D.E.M.O.N ku, Ty za to masz wspaniałego nicka. Jest na świecie taka zasada, że jak się przyzywa demony, to one zawsze do Ciebie przyjdą, zawsze. To jest w stu procentach pewne. Laura jest uznaną poetką w realu, a Ty czym się możesz pochwalić. Natomiast takie osoby, które tu otrzymują piątki nie są nigdzie drukowane, bo tak naprawdę piszą szajs. Taki lajf.
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Patriota hahaha :D "uznaną" :D buahahaha, kto ją niby uznał? skąd ty to niby wiesz? no oboje jesteście siebie warci.
  • Patriota 07.08.2021
    laura123 przecież ja też mogę mu wstawić jedynkę i mina zrzednie, ty drugą, jeszcze poproszę paru znajomych żeby doceniło jego twórczość. Tylko po co? Tobie wstawia wiadomy osobnik z dziesięciu kont. My tego wobec nich nie robimy, a umiemy to robić, i moglibyśmy to robić. Wiec po co się śmieje.
  • laura123 07.08.2021
    Patriota niech się śmieje, tyle jego. Musi mieć jakieś problemy w realu i tu stara się odreagować... może taka terapia. Nie przeszkadzaj, niech myśli, że jest kimś. Marzenia, to fajna rzecz...
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Patriota no tak sobie tłumacz, zachowujecie się jak byście tu byli tylko we dwoje, to otwarty portal i każdy może mieć swój zdanie, a ta laura nie potrafi żadne krytyki przyjąć tylko od razu wyzywa wszystkich (nie tylko mnie, wystarczy jej komentarze poczytać), wyzywa, zwymyśla, krytykuje, kłóci się... no poczytajcie samych siebie...
  • Patriota 07.08.2021
    D.E.M.O.N ha, ha, wstawiłem Ci jedynkę, średnia ci poleciała. Zadowolony jesteś? Jeśli jeszcze nie, poproszę Laurę. Lauro, czy mogłabyś wstawić demonowi jedynkę pod ostatnim tekstem?
  • laura123 07.08.2021
    Patriota nie mogę, bo to nawet na jedną gwiazdkę nie zasługuje. Nie nagradzam szajsu!
  • D.E.M.O.N 07.08.2021
    Patriota załóż sobie lepiej to multikonto, jedna jedynka mnie sławy nie pozbawi, dwie mi nie odbiorą sponsorów :D buahahahaha
  • Patriota 07.08.2021
    D.E.M.O.N ale cieniutka coś u Ciebie średnia, a czytelników to chyba też nie za wielu.
  • laura123 07.08.2021
    Patriota, to dlatego we mnie uderza, żeby średnią sobie poprawić, zobaczył że to sposób naszej ''królowej'' i męczy się tutaj w pocie czoła... może nagrodzą wysiłki. Hahahaha
  • Patriota 07.08.2021
    demoludku, bo Twoje komentarze nie mają żadnej wartości merytorycznej. Są zwyklym stalkingiem.
  • laura123 07.08.2021
    Patriota, demonek powinien, jak nasi ''przyjaciele'' utworzyć sobie z dziesięć kont i stawiać nam jedynki, a sobie piątki... że on na to nie wpadł. Widzisz, jaki głupi... hahahaha
  • Patriota 08.08.2021
    A może wpadł, bo kto mu może dawać piątki za takie beznadziejne teksty. Nie wierzę. Chyba jakiś kamikadze albo żółw nindża.
  • laura123 08.08.2021
    Patriota, daj już spokój, bo się zapłacze nasza ''gwiazdka''
  • Patriota 08.08.2021
    Ale to śmieszne, sam ma średnią ocen, że szkoda gadać, a mądrzy się u innych.
  • laura123 08.08.2021
    Patriota, no właśnie dlatego, żeby poprawić średnią, mnie atakuje. Innym przysparza to gwiazdek, więc też tak chce... myśli demonek, i kombinuje jak koń pod górkę.
  • Patriota 08.08.2021
    Ano nudzi mu się pewnie. Czego to ludzie nie zrobią dla taniej klaki.
  • befana_di_campi 08.08.2021
    Taki piękny sierpniowy wiersz :) A mnie tego roku jakoś ten mój umiłowany August nie nastraja :( Za szybko przyczaiła się jesień :(

    Bardzo serdecznie :)
  • laura123 08.08.2021
    Dziękuję, Befanko, za przeczytanie i komentarz.
    Fakt, za plecami czai się jesień... i pewnie uśpi wenę do Bożego Narodzenia. Trzeba więc chwytać te resztki i zacisnąć w dłoniach.
    Pozdrawiam serdecznie.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania