...

...

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Bajkopisarz 29.03.2020
    Na końcu zabrakło mi jednak uśrednienia, czyli na przykład takiego botanika jak Paszczak z Muminków, który wszystkie owady przyszpiliłby do swego klasera i podziwiał ;)

    Ale pomijając głupią uwagę powyżej, to bardzo ciekawe opowiadanie o ujednoliceniu. Każdy, kto sie wyróżni, natychmiast musi zostać napiętnowany i usunięty, bo zagraża. Czy to prawdziwe zagrożenie, czy wyimaginowane - nikt nie wie, pewnie nawet ta, która wszystko zaczęła. Im bardziej szara masa, tym lepiej niektórzy lepiej się czują. Pytanie tylko, czy dla dobrego samopoczucia takich samozwańczych ekspertów od jednolitości warto rezygnować ze swego indywidualizmu?
  • LeeaThorelli 29.03.2020
    Miałam na początku taki plan, że ktoś sprzątnie siedmiokropki, ale zrezygnowałam.
    Siedmiokropki miały tu uosabiać egocentryzm. Najpierw nie tolerowały odmiennych, potem w końcu przestały tolerować siebie, a to w końcu doprowadziło do rozpadu.
    A odmienne biedronki miały to gdzieś, bo tak naprawdę wygląd nie jest ważny. Każdy z nas to swego rodzaju indywiduum i nikt nie powinien nam dyktować jak wyglądać, jak żyć. :)
    Dziękuję za opinię.
  • Bajkopisarz 29.03.2020
    LeeaThorelli - dyktować nie, ale jeśli chodzi o podpowiedzi to już bym był bardzo otwarty ;) Jak ktoś ciągle chodzi dla wygody w kreszowym dresie, to można mu jednak zwrócić uwagę, żeby czasem założył marynarkę, zwłaszcza jak idzie do teatru.
    Inna sprawa, że jeśli jakaś formacja, może być religijna, uznaje iż wszyscy wyznawcy mają chodzić w cylindrach, to ma prawo tego od swoich wyznawców wymagać. Tak jak biedronki siedmiokropki wymagały siedmiu kropek. Istotna różnica to ta, że jest wolność stowarzyszeń i nikt kto nie chce nie musi być biedronką siedmiokropką. Jeśli tej wolności zabraknie, to nawet słoń będzie musiał się dostosować.
  • LeeaThorelli 29.03.2020
    Oczywiście, są sytuacje, kiedy trzeba wyglądać - czy nam się to podoba, czy nie. W końcu na ślub znajomych nie pójdziesz w stroju kąpielowym, są pewne granice. :D
    Dokładnie, dlatego inne biedronki nie naciskały, a utworzyły swoją indywidualną formację. Jeżeli gdzieś nas nie chcą, po co się pchać. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania