Bliskie spotkania ręki z nocnikiem

Nastały czasy ustrojowych przemian i poczuliśmy się nareszcie u siebie. Znaleźliśmy się wśród państw samodzielnych i wolnych. Wstąpiliśmy do NATO. Weszliśmy do UE. Byliśmy krainą postępu. Dopóki nie staliśmy się krainą wstecznictwa.

 

Tu muszę powiedzieć: znowu nie jesteśmy państwem normalnym; do tej normalności prowadzić nas będzie droga długa, trudna i najeżona zdziczałym oporem.

*

W nie tak dalekich czasach, moim poczynaniom towarzyszyło paranoiczne oko Wielkiego Brata. Braciszek określał mi ramy przyszłości, a moja rola ograniczała się do zadowolenia ze smyczy, obroży i kagańca. Mogłem więc dodawać sobie otuchy, że mój kraj dysponuje najdłuższym łańcuchem w obozowej psiarni, a na dodatek, pozwolono mi cieszyć się, że mam coś swojego: WŁASNE PCHŁY.

 

Teraz też mam prawo do akceptowania jedynie słusznych poleceń. Z tym, że głosi je rodzimy BRAT.

*

Moja wina: będąc w stanie otumanienia, zgadzając się na pobór pieniędzy w zamian za zabranie mi obywatelskich praw, nieświadomie i krok po kroku pogrążałem się w obecnym bagnie. Dzień po dniu zaczynałem wchodzić w zunifikowane buty. A jednocześnie, poniekąd przy okazji, niejako po drodze, poniekąd nieoczekiwanie i automatycznie, ponosiłem konsekwencje swojego otumanienia, swojego bezwładu.

 

Zamierzałem wstąpić do ugrupowania suwerennych państw, a zapisano mnie do zbieraniny krajów zaściankowych i tym chytrym sposobem, chcąc nie chcąc, znalazłem się wśród egoistów próbujących zaszczepić współczesnym ludziom średniowieczne obyczaje.

 

Zasiliłem szeregi charłaczych mocarstw lekceważących wolność i zaczęto mnie ignorować, lekceważyć, wyśmiewać wady, których nie miałem.

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (8)

  • befana_di_campi 01.07.2020
    To takie odkrycie? Przecież nocnik sam się pod pupę nie przysunie, spod pupy sam nie wyjedzie, sam się nie opróżni ani nie wypłucze :p Nie mówiąc o jego cyklicznej dezynfekcji...

    ;-)
  • Freya 01.07.2020
    zapewne dlatego wymyślono dla kobiet posługę ?
  • Lotos 01.07.2020
    Dokładnie tak jak piszesz.
  • Freya 01.07.2020
    Bogumił! jejku, ale nie jebiesz tam wiesz tak wnikliwie ?
  • Kolejny tekst polityczny na naszym portalu. Zaraz będzie kłótnia.
  • befana_di_campi 02.07.2020
    To nie jest tekst polityczny, to zwykła głupota, która niewidomemu każe mówić o kolorach ;-)
  • Puchacz 02.07.2020
    A kolejnym klawym wypowiadać się o sprincie w komenach.
  • Puchacz 02.07.2020
    kulawym*

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania