Bluszcze

Odcięte pędy bluszczu od ramienia

rzeźba z korpusu ludzkiego

lżejsza od ziemi

nie przypnie więcej

dusz do powierzchni

marmurowego wcielenia

strapione w poplątanych

korzeniach

poszukają ofiary

umartwienia

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • befana_di_campi 28.09.2020
    Chyba "marmurowego?
  • 00.00 29.09.2020
    befana_di_campi Tak, dzieki. :)
  • Pasja 29.09.2020
    Dla mnie bluszcz jest zawsze mroczny i tajemniczy. Jako roślina bardzo mocna i trwała. Smutne cmentarne powoje.
    Pozdrawiam
  • 00.00 29.09.2020
    Pasja W tym układzie jest rodzaj związków międzyludzkich. Mojej znajomej mama mówiła, że wiszą u jej ramienia ludzie, którzy ją obciążają w pewnym sensie, jak bluszcze. Bardzo mi się to spodobało, a ostatnio kupiłam Hederę i tak teraz nad tym się zatrzymałam chwilę.
    Cmentarze często są porośnięte bluszczami, ciekawe dlaczego, muszę się dowiedzieć.
    Pozdrawiam. :)
  • Pasja 29.09.2020
    00.00 ciekawa konstrukcja ludzkich balastów. Hedera - bluszcz pospolity najbardziej rozrastający się.
    z wiki: Wykorzystywanie bluszczu na cmentarzach ma swoje osadzenie historyczne – w dawnych czasach chrześcijanie używali tej rośliny podczas pogrzebów jako symbolu nieśmiertelności (bluszcz może rosnąć nawet kilkaset lat!).
    Więc coś w tym jest że nie przemija tak szybko jak życie człowieka.
    Milego dnia
  • 00.00 29.09.2020
    pasja Dzięki za info. Przyda mi się. :)
  • Szpilka 29.09.2020
    Mroczne i oryginalne, literówka - ludzkiego ?
  • 00.00 29.09.2020
    Szpilka Błędy mogłyby też mrok pochłonąć.
    Dzięki. :)
  • Dekaos Dondi 29.09.2020
    Zerko→Czy w guście mym. To wiadomo.
    Wyobraziłem sobie człowieka, bez możliwości zamknięcia ust, przytwierdzonego, który obrasta bluszczem.
    W końcu zaczyna mu wrastać do gardła, a on jeno przebłyski świata widzi przez gąszcz, a później już nic:)
  • Dekaos Dondi 29.09.2020
    Taka kraina Bluszczaków, co zaś ożywają:)
  • 00.00 29.09.2020
    Dekaos Gdzieś mi się obiło o uszy, że bluszcz w domu przywołuje demony. Na zewnątrz z kolei chroni domostwo.
    Bluszczaki, nieźle muszą wyglądać. :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania