***

Treść usunięta przez autora

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (27)

  • pansowa 18.11.2021
    Cymesik.
    Jest tu właśnie to, czego nie ma u tych, co posługują się klasyką.
    Coś ulotnego, bez spiny na technikę i element życiowości.
    Zresztą ciężko określić to coś.
  • Piecuszek 18.11.2021
    Dzięki za dostrzeżenie tego czegoś ?
  • AMAIMON 18.11.2021
    Przerzutnia klauzulowa zastosowana w trzeciej strofie niezbyt fortunnie obniża znacząco wartość utworu. Stąd: propozycja edycji trzeciej zwrotki w całości. Reszta bez zastrzeżeń. Pozdrawiam.
  • Piecuszek 18.11.2021
    Dziękuję za wizytę. ?
    Według mnie nie obniża, ale szanuję Twoje zdanie i sobie popatrzę jeszcze raz na całość.
  • Pan Buczybór 18.11.2021
    ostatni wers mnie kupił
  • Piecuszek 18.11.2021
    I jeszcze nie musiałam płacić ?
  • Trzy Cztery 18.11.2021
    "Bo chcę" - dobry argument. Trzeba tylko uwierzyć, że się ma siłę, by go użyć.

    A co do ew. poprawek, możesz spojrzeć raz jeszcze na drugą strofę:

    A gdy niebo SPOWIADA SIĘ deszczem
    z myśli grzesznych DO MATKI ZIEMI,
    słucham, aby je wpleść w opowieści,
    sztampę szybko na świeżość zamienić.

    - chyba lepiej byłoby "spowiada się przed matką ziemią". Nie spowiadamy się "do Boga", a "przed Bogiem" (np. za pośrednictwem księdza).

    Mam pomysł na drobną przebudowę całej tej strofy, ale nie pokażę Ci na razie, bo pewnie wolisz popracować najpierw sama.
  • Piecuszek 18.11.2021
    Niebo nie spowiada się ziemi, ale z grzesznych myśli do matki ziemi.
    Dziękuję za wizytę ?
  • Trzy Cztery 18.11.2021
    Aha! To nawet fajniej... Pokazujesz, że matki nie muszą być tylko powiernicami, postaciami "od wybaczania", mogą być także obiektami "grzesznych zainteresowań". No i dobrze. Przypomniał mi się stary film - "Co się wydarzyło w Madison County".

    Ale teraz myślę, czy nie powinnaś napisać: "z myśli grzesznych O MATCE ZIEMI"...
    Czy "myśli grzeszne" ma się "o kimś", czy "do kogoś"? Ja uważam, że "o kimś".
    Chociaż, myślebie "do kogoś" jest jak mówienie "do kogoś". Myśli można wysyłać telepatycznie.
  • Trzy Cztery 18.11.2021
    *myślenie
  • Piecuszek 18.11.2021
    Trzy Cztery
    Tak. Właśnie wracam z pracy i targami zakupy, ale zatrzymałam się, choć ciężko jak cholera... bo chciałam poprawić na o*, ale nie zdążyłam przed Tobą ?, więc teraz zrobię już to w domu. ?
  • Piecuszek 18.11.2021
    Mogę też zmieniać myśli na coś innego. Zobaczę. ☺️
  • Piecuszek 18.11.2021
    A wspomniany przez Ciebie film jest jednym z moich ulubionych ?
  • Trzy Cztery 18.11.2021
    To wyobraź sobie, że Meryl Streep gra matkę ziemię w Twoim wierszu ?
    Muszę już iść. Dobranoc!
  • Piecuszek 18.11.2021
    Trzy Cztery
    To Clint Eastwood gra niebo ??
    Dobranoc.
  • Tjeri 19.11.2021
    Bardzo nastrojowo.

    "A gdy niebo spowiada się deszczem
    z myśli grzesznych o matce ziemi,
    słucham, aby je wpleść w opowieści,
    sztampę szybko na świeżość zamienić."

    To bardzo ładne, choć czuję, że można by pogrzebać w ostatnim wersie cytowanego fragmentu, nie że coś źle, ale mniej dobrze :D

    Dalej, podoba mi się to światło przerzucone do wersu niżej i to świetne:
    "Musisz przyznać, że czekać umiem,
    nawet na to, co się nie wydarzy."
    (Chyba też tak mam).

    Teraz przeczytałam w komentach, że rzeczona przerzutnia "niezbyt fortunnie obniża znacząco wartość utworu". :))
    No to gorliwie zapewniam, że dla mnie niczego nie obniża. Przeciwnie. Urozmaica nie tylko treściowo ale i intonacyjnie.

    Fajna dyskusja z Trzy Cztery. Uwielbiam Meryl Streep (chyba nie ma lepszej aktorki) i bardzo lubię Clinta Eastwooda (zdolna bestia: gra, reżyseruje, komponuje i maluje...), a "Co się wydarzyło Madison County" to świetny film – jeden z tych nielicznych przypadków, gdy film jest duuużo lepszy od książki, na której podstawie powstał.
  • Piecuszek 19.11.2021
    "To bardzo ładne, choć czuję, że można by pogrzebać w ostatnim wersie cytowanego fragmentu, nie że coś źle, ale mniej dobrze :D"
    Dobrze wyczułaś, bo miałam i nadal mam z tym wersem nie po drodze. Coś jeszcze pokombinuję, bo to świeżutki wiersz. ?
    Co do przerzutni mam takie samo zdanie, więc zostaje. Co do tego, że film lepszy od książki też ?
    Dzięki, Tjeri.
  • Jeden z tych wierszy, w którym nie ma co grzebać na siłę.
    Biorę go w ciemno. Zawsze powtarzam: jest klimat, jest impreza:)
    Pozdrawiam
  • Piecuszek 19.11.2021
    O, to mi bardzo pochlebia ?
    Dziękuję, piszęwięcjestem. Swoją drogą to dużo prawdy w Twoim nicku, bo jak człowiek, czyli w tym przypadku ja, nie pisze, to jakiś taki drętwy i nie do życia jest.
  • Szpilka 19.11.2021
    Viva klasyk! Ładniusi i napisany z polotem ?
  • Piecuszek 19.11.2021
    O. Miło, że jesteś ?
    Dziękuję za napisany z polotem.
  • drohobysz 19.11.2021
    Całkiem składnie. Jesiennieć sobie...
  • Piecuszek 19.11.2021
    Dzięki. W następnym wierszu peelka zwiośnieje. ?
  • Cicho_sza 19.11.2021
    To ja jak zwykle po swojemu spróbuję ugryźć.
    Dla mnie to wiersz o tęsknocie. O czymś co kiedyś było, a teraz tego nie ma. Za kimś? Peelka czeka na jakiś znak, przebłysk... Ale z drugiej strony chciałaby się wyzwolić... Pójść dalej..
    No tak mniej więcej wiersz odczuwam.
    Pozdrawiam
  • Piecuszek 19.11.2021
    Piękna interpretacja. Dziękuję ? i pozdrawiam.
  • DrV 03.12.2021
    czyta się
  • Piecuszek 04.12.2021
    ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania