xxx

xxx

Średnia ocena: 3.2  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (52)

  • Pierwszy wers odstrasza. - co to znaczy rzucił na mnie okiem. Beznadzieja.
    po przecinku, powinno być niżej, w drugim wersie.
    Teraz przeraża.
    Tekst o niczym.

    Końcówka też , Na końcu wersu nie stawiamy przecinka. Majuskuła może być

    Chyba, że jest to nowoczesny tekst, którego nie rozumie

    To serdecznie przepraszam i oczekuję wyjaśnień gdzie po drodze się zagubiłem.
  • MartynaM rok temu
    Dziękuję za komentarz.
    Pozdrawiam.
  • MartynaM rok temu
    W sumie, dzięki p. Woźny za sugestię. Przydała się.
  • Liv12365 rok temu
    "Rzut oka" i "rzucić okiem" - samo PWN się tutaj wypowiada i według tego co jest napisane, nie ma błędu w tym sformułowaniu.
    https://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/Rzut-oka-ale-rzucic-okiem;20996.html

    Poza tym Twoja opinia brzmi jak jedno wielkie jechanie po autorze, brak w niej konstruktywności i uzasadnienia na dobrą sprawę. Coś na zasadzie: "Jest źle, bo tak mówię". ;p

    Zresztą, czepiasz się poprawności, a sam napisałeś komentarz z bykiem.

    "którego nie rozumie" - którego nie rozumiem

    Pozdrawiam ?
  • Liv12365 rok temu
    A co do wiersza, już się wypowiadam - tytuł i wstęp zasugerował mi jakiś problem w relacji między dwojgiem ludzi. Kiepska jestem w metafory, ale wyobraziłam sobie, że ten mężczyzna jakoś skrytykował narratora wiersza, może w jakiś sposób od czegoś odciął, a ona zdusiła w sobie wszystko - to ten moment z krzykiem. Mimo wszystko czuję jakiś niedosyt, zabrakło mi tu jakiej puenty na koniec, która by to podsumowała. ?
    Co do technicznej strony - nie wypowiem się, bo po prostu się nie znam. :D
    Ale za całość tak dałabym 4/5. Tak czy siak gratki za napisanie i powodzenia w dalszej twórczości. ^^
  • MartynaM rok temu
    Dzięki, Liv, za komentarz i próbę odczytania. Zawsze pisałam, że co kto widzi, to jego i nie wtrącałam się w obrazy czytelników. Dzisiaj zrobię wyjątek.
    Nie chodzi o problem w relacjach damsko - męskich, raczej o relacje lekarz - pacjent. A tytuł taki, bo nie lubi mnie nadzieja.

    Pozdrawiam serdecznie,
  • Liv12365 rok temu
    MartynaM No cóż, jak mówię, w odczytywaniu nie jestem najlepsza. ;) Pozdrawiam!
  • MartynaM rok temu
    Liv12365, najlepsze wiersze są wtedy, kiedy jest najwięcej różnych interpretacji, bo wiadomo że wiersz do wszystkich trafił, tym bardziej, że mamy inną wrażliwość.
    Bardzo cenię ludzi, którzy podejmują się interpretacji, którzy zadają sobie trud ''wejścia w wiersz'' i za to bardzo Ci dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Liv12365- W komentach można popełniać byki. To jest spontan i nie wystawiamy się na recenzję. Tak działają portale poetyckie. Treść utworu publikowanego oceniana jest pod wszystkimi względami. Szkoda, ze tego nie wiesz. Cuz twuj problemas
  • Liv12365 rok temu
    Mnie chodzi o hipokryzję po prostu ;) a uzasadnianie "w komentarzach można" to właśnie próba usprawiedliwienia się i imo nic więcej. ;) Imo wszędzie się pisze poprawnie albo wcale. Zresztą nie jesteśmy na portalu poetyckim tylko pisarskim, a to znaczy, że bardziej ogólnym, jeśli już wchodzimy w szczegóły, to raz, a dwa jest różnica między "jeżdżeniem po kimś" a konstruktywnej ocenie. Do tego się już nie odniosłeś. Bo zawsze się odnosi do tego co wygodne, panie... Woźny. I do błędu też ciężko się przyznać, prawda?
    No nic, miłej nocy.
  • Liv12365 rok temu
    I abstrahując już od tego kto, co gdzie i jak się wypowiada - po prostu, z szacunku do drugiej osoby powinno się zostawiać oceny konstruktywne i merytoryczne.
  • MartynaM 8 min. temu
    (...) Zawsze pisałam, że co kto widzi, to jego i nie wtrącałam się w obrazy czytelników. (...)

    szczeżuja pinokio?
  • MartynaM rok temu
    A kiedy, pani głupia, wyjaśniałam o co chodzi w moich wierszach?
  • pinokio z demencją??
  • MartynaM rok temu
    Przykłady, pani głupia, szczekanie się nie liczy...
  • Łukaszenkow rok temu
    MartynaM hahaha
  • MartynaM rok temu
    Łukaszenko, a co cb tak bawi?
  • Łukaszenkow rok temu
    MartynaM Wasza wymiana zdań
  • MartynaM rok temu
    Łukaszenko, to patrz i podziwiaj...
  • Łukaszenkow rok temu
    MartynaM No raczej, nie mam zamiaru wam przeszkadzać. Słone paluszki, tylko nie rób dramy jak ci Martyna złoi dupsko ;)
  • MartynaM rok temu
    Łukaszenko, nie mam takiego zamiaru. Leżących nie kopię.
  • Ókaszenkow, czy impotenci marzą o łajaniu pupska? :)
  • Łukaszenkow rok temu
    słone paluszki Czyli opanujesz się?
  • Ókaszenkow, szkoda mi czasu na pinokia z demencją. Naprawdę wolę robić coś innego. Czasy stolcoburz już dawno minęły.

    Podkreśliłam tylko nieprawdę.
  • MartynaM rok temu
    Tak, pani głupia, podkreśliła, bo ja wszystkie wiersze tłumaczę, żeby nikt nie miał własnego spojrzenia... tylko, pani głupia, przykładów nie potrafi podać, bo takich nie ma.

    Ale, na szczęście, jest pan starszy, z podobnym bólem istnienia i może razem pójdą na kawę popsioczyć sobie o czymś, co jest tylko w sferze ich marzeń... może to ich połączy, gdyż głupota lubi tworzyć kupy i z tego czerpać inspirację.

    Oczywiście szczęścia życzę.
  • Na większości portalach ten sam syf Janusz i grażynka. Czyli Lukaszenkow i martynka.
  • Łukaszenkow rok temu
    No cóż, inteligenti wiodą prym
  • Wystarczy zdrowy rozsądek
  • Ależ potrafię dać przykład, potrafię.
    Jednak bardziej bawi mnie nie-pamiętanie :]
    Och, jak bardzo xd
  • MartynaM rok temu
    Tak, tak... och, jakby to było wspaniale, gdyby było... gdyby, pani głupia, takowe posiadała, to już by się produkowała, jak przodująca kura - nioska... to jest tak żenujące, że aż boli.

    Nie masz koleżanek, bo przyjaciół z tym charakterem możesz nie mieć, weź się umów na kawę, ciastko albo przejdź się po Starówce, ewentualnie do Łazienek możesz pojechać... wszystko lepsze od tego kompromitowania się na portalu literackim.
    Uczepiłaś się mnie jak pijany płotu i żeby jeszcze z sensem, to jakoś bym ścierpiała, ale z głupotą to nie ma nawet o czym dyskutować, bo o czym?
  • Biedne pinokio z demencją, tyle miało nicków, że gubi się, nie pamięta...

    Smuteczeg...
    A nie, jednak nie... xd
  • MartynaM rok temu
    I nie odczepi się łajza... tylu nicków, ile ty masz, nie mówiąc już ''miałaś'', tylko Bogumił może posiadać i Szpilka... bo macie jakieś straszne kompleksy. Współczuję, ale co mnie to obchodzi?

    Jako betti tłumaczyłam swoje wiersz, czy jako laura? Szukaj, może akurat na czyjąś prośbę jakiś wyjaśniłam, całkiem możliwe. Masz całą noc... może coś wygrzebiesz... czasami trafiają się nioskom jakieś zabłąkane ziarenka.
  • Właśnie tak się nazywasz - łajza szczeżuja pinokio dementia - nawet tego nie dementuj
    xd
  • MartynaM rok temu
    Znowu gorzej? To rodzinne czy nabyte? Może to się leczy, jeśli nie za późno...
  • sekator rok temu
    zastanawiający
  • Nuria rok temu
    "nawet nie wiedziałam, że milczenie może mieć tyle do powiedzenia." - bywa gorsze, bo wówczas zaczynamy się domyślać czegoś co nie miało i nie ma miejsca.
    Dla mnie dobry wiersz. 5!

    Pozdrawiam.
  • MartynaM rok temu
    Dziękuję, Nuria, za czytanie i komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Ciekawy, smutny wiersz. Ale już zmykam, bo biorę udział (oneile) w seminarium o tym jak czynniki filozoficzne, teologiczne i historyczne wpływają na współczesną politykę międzynarodową. A przerwa już się kończy. Pozdrawiam 5
  • MartynaM rok temu
    Dziękuję. Marku, że znalazłeś chwilę, żeby mnie odwiedzić.
    Pozdrawiam również.
  • oboj rok temu
    To nie jest tak, że autor musi korzystać z określonej palety środków stylistycznych, bo taki przymus to raczej maniera a nie styl.
    Jednak warto poszerzać umiejętności.
    Środkiem traktowanym przez poetów po macoszemu jest przerzutnia, która (nie wypominam) spodobała Ci się w Twoim poprzednim wierszu.

    Jak już wspomniałem - na początku byłem czytelnikiem JL i właśnie na tym portalu publikowała niegdyś autorka nazywana "mistrzynią przerzucania".
    Jej wiersze zachowały się tutaj:
    https://truml.com/pl/profiles/8628/poetry/87663

    Niczego nie sugeruję, ale sama przemyśl czy w powyższym wierszu przerzutnie mogłyby znaleźć zastosowanie.

    Piątka była wczoraj, dzisiaj pozdrowienia.
  • MartynaM rok temu
    Zaraz rzucę okiem... ten wiersz, on musi trochę odleżeć, wtedy podejdę z dystansem. Naprawię.
  • MartynaM rok temu
    Patrzyłam, oboj, ale nie cierpię paragonowego zapisu. Muszę znaleźć inne możliwości. Niemniej stokrotne dzięki.
    Pozdrawiam.
  • oboj rok temu
    Zastanawiałem się długo i musi zostać jak jest.
    O przerzutniach porozmawiamy innym razem:)
    Serdecznie pozdrawiam:)
  • MartynaM rok temu
    oboj, odrobinę, po Twoich sugestiach, zmieniłam ale więcej nie wiem jak, dlatego pozwolę Ci prowadzić się za rękę... i z góry dziękuję za poświęcony czas.
    Serdeczności...
  • oboj rok temu
    Przerzutnia jest sposobem zapisu wierszy.
    W pierwszej chwili pomyślałem, że dałoby się w Twoim wierszu pokombinować z przerzutniami. Ale...
    Po głębszym zastanowieniu doszedłem do wniosku, że Twój utwór to proza poetycka, a więc przerzutnie odpadają z urzędu.
    Drugim powodem "nietykalności" jest spójność, a ściślej jej bardzo rzadki rodzaj, który nazywam spójnością emocjonalną.
    Wspominałem już o Twojej umiejętności rozgrywania emocji.
    Dlatego uważam, że każda zmiana w tekście byłaby kwiatkiem do kożucha.
    Nic nie zmieniaj bo tak jak jest - jest świetnie. To samo dotyczy tytułu.
    Serdeczne:)
  • oboj rok temu
    To mogłaby być ilustracja muzyczna Twojego utworu:
    https://www.youtube.com/watch?v=-Yryq4DytYY
    Wprawdzie kawałek z epoki moich starych, ale pasuje.
  • MartynaM rok temu
    oboj, pasuje i muzyka, i piosenka. Bardzo dziękuję.
  • Senograsta rok temu
    jak w sztuce odchodzenia.

    o krok,

    o dwa przed oddechem.. To mnie zastanowiło, jakby ktoś bał się oddychać, krzyczeć, pragnąć. To depresyjne. Mam nadzieję że wynik deszczowej pogody. Pozdrawiam
  • MartynaM rok temu
    Nie, to wynik stanu zdrowia. Takie tam przedostatnie ględzenia...
  • Łukaszenkow rok temu
    MartynaM Co masz na myśli Martyno?
  • MartynaM rok temu
    Tylko to, że szkoda czasu na sen...
  • Łukaszenkow rok temu
    MartynaM Wynik stanu zdrowia?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania