Brzemię

wychodzę z czeluści podziemia

pusto jakoś tak

rozpłynęli się w powietrzu wszyscy

 

tylko nie ja

 

samotny wilk bez wsparcia

podąża przed siebie

wiruje w koło wiatr

 

wznoszę się jak ptak

 

ze swoich barków

zrzucam te brzemię

uciskające mocno

 

niczym pętla na szyi

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Agnieszka Gu 27.03.2019
    Witam,
    Bardzo ładny wiersz...
    Pozdrawiam :)
  • Monia 27.03.2019
    Dzięki ;) pozdrawiam.
  • Florian Konrad 27.03.2019
    trochę za cierpiętniczo
  • Monia 27.03.2019
    To tylko sprawia takie wrażenie,ale doskonale rozumiem twoją opinię pozdrawiam;)
  • Canulas 27.03.2019
    "wiruje w koło wiatr" - mógłbym postawić 10 złotych, że "wkoło", a przed wypłatą jestem.

    "wznoszę się jak ptak" - mocno wytarte już.

    "ze swoich barków" - wiadomo, że ze swoich. Cięcia

    "zrzucam te brzemię" - być może "to", ale z drugiej strony też bym się pokusił o cięcie.

    No i tak to wygląda. Wspomnianej cierpiętniczości w tym nie widzę, ale w dziedzinie "poezja i my" spostrzeżenia Floriana cenię bardziej niż własne, więc nie neguję.
    Całość średnia, co naprawdę nie oznacza - zła.
    Nie oznacza również, że dobra.
    W każdym razem ja nic nie czuję, a odbiór oceniam głównie przez pryzmat szarpnięć.
    Pozdrox.
  • Monia 27.03.2019
    W tym pierwszym zdaniu,które cytujesz wkradła się literówka przyznaję,a co do reszty wiem,że jeszcze muszę się sporo nauczyć.Bardzo cenię sobie rady doświadczonych,którzy w poezji siedzą dłużej niż ja i rozumiem jeśli komuś coś się nie spodoba. Całkowicie normalna rzecz:)
    Dziękuję za wyrażoną opinię i pozdrawiam.
  • Canulas 27.03.2019
    Monia, pewnie. Bardzo dobra i trzeźwa (co nie jest w sumie takie częste) reakcja :)
  • Monia 27.03.2019
    Kiedyś miałam problem z takimi opiniami,ale teraz biorę je sobie do serca i doceniam,że ktoś bardziej doświadczony dzieli się swoimi spostrzeżeniami:)
  • Dekaos Dondi 27.03.2019
    Monia→W moim odczuciu, ładny wiersz. Poza sensem, są jeszcze delikatne rymy→tak - ja / wiatr - ptak.
    Na końcu mogło by być ewentualnie→barków - karku, ale szyi ''zwiewniej'' brzmi.
    ""Ze swoich barków'' - zdaniem mym, ''swoich'' bardziej podkreśla tożsamość.
    Tak→sugestywka ma:) Pozdrawiam:)*****
  • Monia 27.03.2019
    Dzieki za opinie i ocene pozdrawiam ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania