Byle do wiosny

Dzisiaj powinien być czas przeznaczony na rozpamiętywanie. Na zastanowienie. Nie nad innymi, lecz nad sobą. Nad tym, gdzie jestem, jaki jestem, dokąd idę. Że jestem mniej cudowny, niż sądzę. Że mam wady.

 

Dzisiaj powinien być czas na pytania owocujące postanowieniami. Postanowieniami - obietnicami. Przysięgami dawanymi sobie. Deklaracjami wcale nie pustymi. Poprawy, zmiany mentalności. Zrozumienia, że oprócz moich przeświadczeń, są INNE.

 

Jednak, czy podobny czas był kiedykolwiek? Głęboki, poważny, a zwłaszcza - długotrwały? Przekraczający naskórkowe obyczaje?

 

Mówię o przeżyciach zapominanych zaraz po ustaniu smutku. Mówię o powierzchownych odczuciach. O naszej etycznej zapaści.

 

W zamian dysponujemy histerycznym przeginaniem pały. Przeginanie to polega np. na nieustannym podróżowaniu pomiędzy Scyllą a Charybdą. Na ciągłym popadaniu ze skrajności w skrajność. Polega na ogłaszaniu albo narodowej żałoby, albo raptownej skruchy okraszonej pozornym wybaczeniem.

*

Po turze chwilowego zbratania, tłuczemy się nadal, bezustannie dokonujemy ocen, ferujemy wyroki na współbliźnich, wyrzynamy w pień swoich i nie swoich, szczujemy się nawzajem, urządzamy sobie zawody, rankingi, festiwale i konkursy na donosiciela roku, lub na najprzystojniejszego durnia. Jak w fredrowskiej Zemście, zawieszamy na kołku swoje przyrodzone pieniactwo, zawiść i nieufność, bo obowiązuje nas rzewne i naskórkowe przykazanie: ZGODA.

*

Ilu nas jest? Zawiedzionych, przygnębionych, sfrustrowanych? Rozczarowanych SOBĄ zwłaszcza? Tym, cośmy SOBIE wyrządzili?

 

Ilu nas pluje sobie w brodę, gdy słyszy o aferach i zawirowaniach, o wyczynach naszych elit, tych lokalnych i tych ze szczebla, klucza i grzędy, ilu nas wstydzi się za arogancję władzy, śmieje się z politycznych tańców na rurze, ma dosyć szambelanów, baronów, dyplomatów z Koziej Wólki, lewych magistrów i kombajnisty – profesora?

 

W czym uczestniczymy, za jakie grzechy, kto nas pokarał brakiem rozsądku, tym, że zamiast oleju w głowie, mamy radosny luzik, odwieczne JAKOŚ TO BĘDZIE, chamskie odzywki, buńczuczną demagogię zwieńczoną pogardą?

 

Codziennie bombardowani jesteśmy informacjami wywołującymi w nas poczucie psychicznej zgagi. Utwierdzającymi nas w kompleksach. Nie - leczącymi z nich i oczyszczającymi, ale – trującymi.

 

Dowiadujemy się na przykład, że ten, którego podziwialiśmy, był małym człowieczkiem, a wielkim donosicielem. Słyszymy bzdury o Brzechwie, Miłoszu, Herbercie. Na ich temat wypowiadają się moralne wypierdki znające się na literaturze tak samo rewelacyjnie, jak wilk na astronomii.

 

Mamy ceny jedne z najwyższych w Europie. Za to pensje jedne z najmniejszych. Ten problem nas jednak nie obchodzi. Tak jak nie obchodzi nas PUBLICZNY DŁUG.

 

Zagadnień zwisających nam jak kilo kitu na agrafce mamy zresztą w bród. Ale, jak to naród śniętych ryb i śpiących rycerzy, wolimy się kłócić, wytykać sobie to, która partia, która elita, z lewa, z prawa, bardziej się upaprała, więcej się zeświniła…

 

Wolimy pieprzyć o religii dla trzylatków. A także z furiacką satysfakcją i patologicznym upodobaniem, wolimy niszczyć pozostałe autorytety, wchodzić, lub wychodzić z koalicji i rżnąć głupa narzekając na kaprawy los...

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (56)

  • Niezły psychol dwa lata temu
    "Dzisiaj powinien być czas przeznaczony na rozpamiętywanie. Na zastanowienie. Nie nad innymi, lecz nad sobą. Nad tym, gdzie jestem, jaki jestem, dokąd idę. Że jestem mniej cudowny, niż sądzę. Że mam wady." Na początek że to sobie w końcu to sobie uświadomiłeś. Czytam dalej...
  • Niezły psychol dwa lata temu
    *gratuluję oczywiście :)
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Zachodzi w tobie głęboka zmiana na lepsze, jeszcze trochę i możemy zostać kumplami.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Jeśli potrzebujesz przewodnika duchowego to chętnie służę pomocą :)
  • nerwinka dwa lata temu
    obejdzie się, niezly. Zajmij się duszpasterstwem dla zboków.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Nie jestem twoim wrogiem póki ludzi nie segregujesz
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Chociaż powiem tobie szczerze że z Żydami trudno mi interesy robić, przy czym zaznaczam że nie jestem rasistą, ot trudni partnerzy handlowi
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Ty nigdy nie miałeś zboczonych myśli?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Przelecieć żonke od tylnych drzwi albo sąsiadkę ;) ?
  • Noico dwa lata temu
    No i znowu nie ma nic na pis, tylko tak ogólnie wszystkim się oberwało. Czuję się zawiedziony.
  • nerwinka dwa lata temu
    ja nie jestem zawiedziony. Wszystkim się należy, ale Pisowi więcej.
  • nerwinka dwa lata temu
    miałem, jednak nie chwaliłem się
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Ja sobie pierdolnąłem na plecach tatuaż z gościem co zjadła na raz 50 jaj, żeby nie zapomnieć kim jestem, znasz ten film z Paulem Newmanem?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    *zjadł
  • pansowa dwa lata temu
    Groźne dla oszołomstwa są twoje dywagacje. Stawiasz im przed ryje lustro, a oni je wolą w korycie.
    Duszpasterz od zboków powinien mieć etat w radiu Maryja i nieustający dozór służb psychiatrycznych.
    Może jakaś opaska elektroniczna?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Pandebilu skąd ta irytacja?
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pandebilu Do budy burek XD
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ???
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa grzeczny piesek
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ???
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Chcesz kość do obgryzienia?
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Najpierw daj głos burek :)
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Masz szmakosa i do koja raz dwa!
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Niezły psychol dwa lata temu
    To co pan czujesz, panie nerwinka jest zupełnie naturalne, każdy któregoś dnia pojmie że przestaje nadążać za światem jakby skręcał w inny rozjazd na skrzyżowaniach życia. Sposób w jaki pan to ujmujesz, rodzi w głowie myśl iż nie chcę dożyć tych lat...
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Ja dla przykładu czuję iż energia świata zaczyna mocno dmuchać w skrzydła moje i mi podobnych...
  • pansowa dwa lata temu
    Czyli coraz więcej jest idiotów??
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa podaj łapę!
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ?proszę?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa grzeczny reksio, teraz waruj !
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Jak teraz z tobą piszę czuję sie niczym Brad Pitt w "Pewnego razu w hollywood"
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ??
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Pamiętasz jak karmił psa?
    https://www.youtube.com/watch?v=eMeyp_YWVv8
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ???️
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Widzisz jaki jesteś słaby czesio?
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????️
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa https://www.youtube.com/watch?v=VX55k3me3Yg
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Panie nerwinka, a próbowałeś Pan psychodelików?
  • Akwadar dwa lata temu
    sami lekarze, farmaceuci i nobliści....
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Akwadar Czym chata bogata Mi casa es su casa ;)
  • Niezły psychol dwa lata temu
    https://www.youtube.com/watch?v=wdYj2be5GCo&t=1s
  • pansowa dwa lata temu
    Akwadar wodniak, chyba nigdy tu nie było nicku tak idealnie pasującego do klienta jak ten nad tobą?
  • Niezły psychol dwa lata temu
    pansowa Tacy ludzie przecierają szlaki człowieczeństwa dla następnych pokoleń ;)
  • pansowa dwa lata temu
    Niezły psychol ????
  • Józef Kemilk dwa lata temu
    Myślę że komentarze niestety wpisują się w ten świat, o którym piszesz. Tak na marginesie nie ograniczaj się do naszego podwórka. Wszędzie na swój sposób podobny syf.
    Pozdrawiam
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Józef Kemlik, Josephem Goebelsem komentarzy to ty nie jesteś ...
  • Poncki dwa lata temu
    Takie zachowania mamy zakorzenione w mentalności.
    Z lubą łatwoscią oceniany, wytykamy i poniżamy.
    To sie bierze z naszego narodowego kompleksu i jest sposobem, żeby zrobić sobie tło, które nam zasłoni własne wady.

    Kurcze, wystarczyła by kapka oleju i niewiele więcej uprzejmości.
  • nerwinka dwa lata temu
    Poncki
    beczka oleju i tona uprzejmości
  • pansowa dwa lata temu
    I wagon psychotropów dla niektórych.
  • Marian dwa lata temu
    Bardzo mądry tekst.
  • Domi51 dwa lata temu
    Czegoś tak mądrego i oryginalnego to nawet ja nie potrafiłabym napisać. Daję 5 na zachętę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania