Poprzednie częściCała bursztynowa

Cała bursztynowa

Motto: "Jasnogórski Obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus zdobią od wieków korony i sukienki, które są nie tylko ozdobą świętej Ikony, ale nade wszystko wyrazem wdzięczności ludzi, którzy doświadczyli łaskawości Boga w ramionach Matki. Ofiarowywali oni rzeczy najcenniejsze, nie tylko o wielkiej wartości materialnej, ale przede wszystkim emocjonalnej i duchowej [...] Za każdym z darów kryje się ludzkie serce i życie [...] Wotum jest tego zewnętrznym wyrazem. Dlatego ornamenty Jasnogórskiego Obrazu nie są martwą pięknością, ale żywym pięknem daru [...] który w ten sposób wypowiada się przed Bogiem i daje świadectwo wiary przed ludźmi. Jeżeli ktoś pytałby o wartość materialną, chciałby wyceniać poszczególne elementy, oznaczałoby to, że nic nie rozumie, że staje przed Bogiem jako godny pożałowania skąpiec. [...] Tak trzeba patrzeć na jasnogórskie wota, wśród których najcenniejsze są korony i sukienki, gdyż zdobią one Jezusa i Maryję w Cudownym Obrazie."

(Ojciec Jan Pach OSPPE: Papieskie korony i bursztynowa sukienka dla Jasnogórskiej Bogarodzicy. W: Tygodnik Katolicki "Niedziela" nr 34/2005. - s.8)

 

Renkloda brzoskwinia dynia czy nawet melon

w spracowanej smagłej dłoni

herbaciana róża sobą rozpachniona -

przy piersi jantarowe Małe

 

Ociepla dni kiedy deszcz lub mroźna posucha

zgniły wyż albo zębate słońce co ziębi słoneczniki

idealnie świeża z mocnym akordem sierpnia

w skrzących się kroplach rosy

 

Kwiaty rozgrzewa jak wonne fantomy

na pszczoły chucha bo niosą miody solarne

żywicę skrapla w balsam i cierpki propolis

 

Wtedy też oddycha Jej suknia

sosnowym borem ze żniwnym polem

chlebem i zielem kadzidłem i nardem

 

7.08.2016

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

    Napisz komentarz

    Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania