Pokaż listęUkryj listę

Centrum Miasta, Palma Kokosowa, Plaża Morska, Jezioro, Spływ Łódką, Rekin W Rzece I Sklep Z Plastrami Miodu

"Centrum Miasta, Palma Kokosowa, Plaża Morska, Jezioro, Spływ Łódką, Rekin W Rzece I Sklep Z Plastrami Miodu"

 

gatunek: sny/czas wolny/podróże/fantastyka

 

Były wczesne lata dwa tysiące dziesiąte, późne lato i środek raczej słonecznego dnia. Zwiedzacz miał około dwadzieścia pięć lat. Był podróżnikiem. Jednego razu, na niebie zobaczył statek kosmiczny w kształcie tarczy, który go zahipnotyzował, a następnie przerzucił do innego, alternatywnego wymiaru egzystencji.

 

— Ale czadowo! Czuję się jak w jakimś niezwykłym śnie! — wykrzyknął podekscytowany Zwiedzacz, po czym znalazł się w barwnym i muzykalnym centrum niedużego miasta.

 

Wszedł do jednego z szeregu połączonych ze sobą dziwnych oraz tajemniczych pomieszczeń. Z sufitu spadły na niego kolorowe chmury, które zaczęły go przytłaczać swoją potęgą i pięknem. Wypełzł spod nich, a następnie wrócił na zewnątrz. Zauważył, że zza szeregu zabytkowych kamienic wyrasta wielka, wysoka, nietypowa palma kokosowa o pniu rozgałęzionym na kilka pióropuszy liści, zamiast jednego.

 

— W tej części kontynentu rosną już palmy kokosowe, ale jesienią muszą być zabezpieczane, okrywane, bo zimy by raczej nie przetrwały — powiedział głos w głowie człowieka, a ten następnie został zabrany przez tajemniczy statek kosmiczny prosto z chodnika, po czym dziwny obiekt latający pozostawił go na pięknej, ciepłej plaży, nad subtropikalnym morzem.

 

Tutaj również było bardzo nietypowo. Płaszczki, samogłowy, tuńczyki i delfiny fruwały wśród obłoków. Na brzegu morza, gdzie relaksowały się mewy, ibisy, trzewikodzioby, pelikany i flamingi, mężczyzna znalazł niedużą łódkę. Wskoczył na pokład, a następnie pojazd popełznął do morza oraz odbił się od lądu. Wtedy jednostka pływająca obróciła się kilkukrotnie wokół własnej osi i nagle zniknęła. Niebawem zjawiła się na plaży jeziora, wokół którego rosła bujna, soczyście zielona roślinność, typowa dla lasów liściastych albo mieszanych umiarkowanej strefy klimatycznej. Mężczyzna wyszedł na ląd. Poszedł na pobliską słoneczną łąkę.

 

— Jezioro w umiarkowanej strefie klimatycznej jest chłodne i zarośnięte wodorostami. Nie ma to jak subtropikalne morze — powiedział głos w głowie człowieka, a ten następnie z powrotem wsiadł do łódki, która wkrótce nagle zniknęła.

 

Znalazła się ona na powierzchni przejrzystej, dosyć szerokiej i raczej płytkiej rzeki, wolno płynącej wśród łagodnych wzgórz. Pojazd wodny spłynął niżej, a po niedługim czasie jeszcze niżej, w dół łagodnego wzgórza. W tym momencie było ciepło oraz bardzo słonecznie. Dookoła znajdowało się dużo kamieni, piasku, klifów oraz jaskiń. Często były spotykane węże, jaszczurki i skorpiony. Na równinie, położonej niżej, z szerokiej oraz dosyć płytkiej rzeki wystawały niewielkie, raczej płaskie, wysepki. Wzdłuż brzegów ciągnęły się plaże.

 

Nagle, nie wiadomo skąd, w wodzie zjawił się beżowy rekin żarłacz, mający około trzy metry długości. Już otworzył paszczę i dotknął nią Zwiedzacza, którego cudem nie zranił. Zaskoczony i wystraszony mężczyzna kopnął drapieżnego stwora wodnego w oko, zniechęcając go tym samym na krótki czas do dalszych prób upolowania człowieka. Łódka niebawem zatrzymała się w pobliskiej płytkiej zatoczce.

 

Zwiedzacz szybko wyskoczył na ląd, gdzie rosła rozległa łąka otoczona sadem, a wtedy nagle zniknął, po czym pojawił się przed nietypowym, dużym sklepem z miodem, a przysmak ten był dostępny w różnych formach i kolorach. W niezwykłym świecie, gdzie działa się ta historia, było dużo dziwnych oraz tajemniczych miejsc, postaci, stworzeń, zjawisk i zdarzeń. Tymczasem w sklepie można było znaleźć między innymi plastry miodu, wyglądające jak duże, płaskie kawałki żółtego, beżowego i jasnopomarańczowego wosku, uformowanego w jakby prostokątne płyty.

 

— Ile kosztuje kęs miodu? — spytał Zwiedzacz.

— Kęs miodu możesz spróbować za darmo — odpowiedział ktoś za ladą, sprzedawca albo sprzedawczyni.

 

Klient podszedł do blaszanej, metalicznej półki. Ułamał kawałek jednego z wielu leżących tam plastrów woskopodobnego miodu i powoli zjadł go, a ten smakował jak wysokiej jakości czekolada miodowa. Mężczyzna podziękował, powiedział że to było bardzo dobre, pożegnał się oraz wyszedł na zewnątrz. Nagle coś się zmieniło. To kolor, i ogólnie wygląd, wielu elementów otoczenia. Niebo miało zielony kolor, drzewa były niebieskie, a trawa czerwono-pomarańczowa. Zamiast ludzi, po chodnikach chodziły bawoły i koziorożce, a zamiast samochodów, jeździły cytryny, cukinie, brzoskwinie oraz kabaczki. Zwiedzacz właśnie znalazł się w kolejnej z alternatywnych, oraz nigdy niekończących się rzeczywistości. Życie było wieczne, a w pobliżu co chwilę działo się coś nowego i zaskakującego, żeby nie było nudno, lecz aby zawsze było ciekawie, rozrywkowo oraz wesoło.

 

Koniec.

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • Piotrek P. 1988 12.10.2021
    Czasami przypominam sobie niektóre z moich snów, z praktycznie całego życia. Zarówno sprzed kilku dni, jak i sprzed nawet całych dziesięcioleci. Efektem tego są opowiadania na podstawie snów, a te czasami bywały niewiarygodnie szalone, wybujałe i dziwne. :-)
  • ... do szuflady 13.10.2021
    Witaj Piotrek P. 1988???
    Poraz drugi dzisiaj Powtórzę dwa moje komentarze/pisane do różnych autorów...
    Niestety coraz mniej jest ludzi tak pozytywnie zakręconych i bardzo nad tym ubolewam, bo takie jednostki są po prostu/niestety/ w zaniku❗
    Czytałam Twoje opowiadania, ale nigdy - oprócz oceny, nie pisnęłam ani słowa... nie mam na to wytłumaczenia ?
    Przy każdym, śmieję się tak samo, ale jedno z ostatnich = banan, ananas i lama - ubawiły mnie setnie i gdyby nie uszy to śmiała bym się na okrągło???. Nie potrzebne mi były żadne relaksacyjne, kropkowane okulary... wystarczyło po przeczytaniu zamknąć oczy i... byłam wszędzie = na dachu wieżowca - przy zachodzie słońca, morze pachniało palmami???
    Nawet różne zwierzątka podchodziły do mnie? szczególnie te skorpionowate zaleszczotki/pozbawione zaodwłoka z telsonem, a lama po prostu bezpardonowo mnie opluła - tylko nie wiem za co???... pewnie dowiedziałabym się, gdyby nie malutki mój budzik, który wyrwał mnie z tej sielankowości... proza dnia jest niemiłosierna = obiad sam się nie zrobi.
    Napisz co i ile bierzesz... i nigdy nie zmieniaj dilera???

    Pozdrawiam
  • Piotrek P. 1988 13.10.2021
    Bardzo wesoły i pozytywny komentarz ???. Lubię pisać, bo to jest zabawne. Poprawia humor i nastrój. Mam dużo marzeń i wspomnień. Wiele przekułem na opowiadania, a jeszcze dużo kolejnych do przerobienia przede mną. Tak samo jest również, jeśli chodzi o sny, które miałem i pamiętam. A liczne z tych snów są niesamowite, szalone, zabawne, przebojowe, dziwne, tajemnicze, zaskakujące i wybujałe.
    Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam ponownie :-)
  • Narrator 13.10.2021
    Niby każdy sen ten sam, a jednak co raz to inny. Można się przestraszyć (rekina), lecz nic złego się nie stanie, jak to we śnie. Dodałbym jeszcze tropikalny las, ujście okresowej rzeki oraz garbatą górę, na którą wjeżdża się samoczynnie. Byłem kiedyś w takim miejscu, nazywa się Tea Gardens. Pięć cudów natury: morze, jezioro, ujście rzeki, góra, las. Daję 5 za wyobraźnię oraz wciągające pisanie :)
  • Piotrek P. 1988 13.10.2021
    Szalone opowiadania, pełne przebojowych atrakcji, są w planach i czekają na realizację. W niektórych z moich przyszłych opowiadań, planuję umieścić motywy, takie jak tropikalne lasy, magiczne góry, fantazyjne morza, bajeczne jeziora, zaskakujące ujścia rzek. Inspirujący komentarz.
    W jakim kraju są Tea Gardens, w których byłeś?
    Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam ponownie :-)
  • Narrator 14.10.2021
    Piotrek P. 1988
    Tea Gardens są około 200 km od mojego domu, tutaj: https://goo.gl/maps/5Ldr5ety4vbftnco6

    Możesz tam pływać lub surfować w morzu, łowić ryby w jeziorze i lagunie, motorówką puścić się w górę rzeki, na motocyklu skakać po wydmach, albo zwyczajnie rowerem jeździć po lesie. Twoi przyjaciele to rekin, co po wyjściu z wody zamienia się w tygrysa, brązowa żmija, której jad uzdrawia, oraz oczyszczający powietrze pająk, o czerwonym tatuażu na odwłoku.

    Sny to znakomite źródło opowiadań. Z niego czerpała pomysły Olga Tokarczuk.
  • Szpilka 13.10.2021
    "— Ile kosztuje kęs miodu? — spytał Zwiedzacz.
    — Kęs miodu możesz spróbować za darmo — odpowiedział ktoś za ladą, sprzedawca albo sprzedawczyni"

    Przypomniał mi się kawał: klient pyta sprzedawcy wody z saturatora, ile kosztuje kropla, sprzedawca odpowiada, że nic, na to klient - to proszę mi nakapać całą szklankę ?

    Ano, czadowo u Ciebie ?
  • Piotrek P. 1988 13.10.2021
    Bardzo zabawny kawał ?. Miło mi, że przypomniał Ci się podczas czytania tego opowiadania. Całkiem możliwe, że słyszałem albo czytałem go już gdzieś wcześniej.
    Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam ponownie ?
  • Dekaos Dondi 13.10.2021
    Piotrek P. 1988↔Głupio mi powtarzać zaiste, wciąż to samo, ale Ciebie byłoby trudno podrobić w sensie stylu, nazw i specyficznych dialogów?
    Niby podobnie, a jednocześnie↔bardzo nie!↔To przez tą ilość pomysłów, poplątanych zawsze inaczej. Chociażby np: kopnięcie rekina w oko... lub kęs miodu... i inne.
    Pozdrawiam:)?↔%
  • Piotrek P. 1988 13.10.2021
    Bardzo wesoły komentarz ?. Mam tyle pomysłów, z obecnie trwającego dziesięciolecia i z trzech poprzednich, że często, niepostrzeżenie i łatwo się mi plączą ?.
    Dziękuję, pozdrawiam i zapraszam ponownie ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania