Chciałbym – Umiałbym

Jest w języku polskim pewna forma, która zakłóca pracę umysłu i podejmowanie decyzji, i w wielu przypadkach paraliżuje nasze działanie. Ta forma to użycie takich słów jak: mógłbym, zrobiłabym, kochałbym, umiałbym i wszystkie temu podobne: "Chciałbym – Chciałbym". Forma ta hamuje podejmowanie decyzji, bo albo chcę albo nie chcę -- albo zrobię, albo nie zrobię, ale 'chciałbym zrobiłbym, umiałbym, mógłbym' to są wszystko bardzo niebezpieczne śmieci, które zanieczyszczają i obezwładniają nasz umysł ponieważ w dużej mierze umysł działa pod wpływem werbalnego sformułowania. A oczywiste jest, że szelkie obezwładnienie umysłu obezwłania nasze dzałanie.

Trudno jest orzec, że forma ta została wprowadzona w celu kontroli, aby obezwładnić podejmowanie decyzji w naszym postępowaniu, żeby ludzie nie podejmowali decyzji wynikającej z ich własnej potrzeby i żeby zamiast tego, wykonywali tylko polecenia – robili jedynie to co im powiedziano jak automaty – androidy, które nie posiadaja własnego zdania.

Forma ta znakomicie pasuje jako szyderstwo, czy też humorystyczne przedstawienie sytuacji, jak pochodzące z czasów komunizmu tak zwane "Przemówienie Władysława Gomułki", które ludzie cytowali imitując jego głos:

"Gdybyśmy mieli blachę robilibyśmy konserwy, ale nie mamy mięsa."

Zastanawiam się, czy jest jakaś instytucja regulująca zasady języka polskiego. Jeżeli taka instytucja istnieje to gorąco polecam, aby przyjrzeć się temu problemowi i wyeliminować z języka polskiego te formy werbalne, które paraliżują umysł narodu i przez to paraliżują nasze działanie.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (23)

  • Rok 7 miesięcy temu
    :)))))))))))))))))))))
  • Rok 7 miesięcy temu
    Gdybym nie poczuł pisma nosem, śmiałbym się teraz z siebie.
  • Józef Kemilk 7 miesięcy temu
    Jeszcze "staram się" 😀 jako super wymówka
    Pozdr
  • Narrator 7 miesięcy temu
    Umysł narodu jest paraliżowany nie używaniem partykuły, lecz oczekiwaniem na cud oraz nadzieją, że inni rozwiążą za nas problemy.

    Anglicy rzadko wypowiadają opinię definitywnie, na przykład:
    'I think I like it' („Myślę, że to lubię” zamiast po prostu „Lubię”)
    'I suppose I will do this' („Sądzę, że to zrobię” zamiast „Zrobię”)

    Mimo to Anglicy odnieśli sukces, ponieważ kolonizację zaczynali nie jak Portugalczycy, Hiszpanie, czy Holendrzy od stawiania kościołów, gdzie mogliby zasiadać do modlitwy, ale zakładania uniwersytetów i kształcenia kadr.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    I ty w to wierzysz co mówisz Narratorze, czy tak sobie pleciesz, a muzom? Nie budowali kościołów, bo budowali zbory. Wystarczy obejrzeć byle jaki western. Typowe angielskie miasteczko, salon, zbór, biuro szeryfa.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    I jeszcze zapomniałem, dom pogrzebowy obowiązkowo.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    A generalnie to kolonizacja zaczynała się nie od jakichś tam uniwersytetów, ale od wyrżnięcia, czy tam zdziesiątkowania krnąbrnych tubylców.
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    Ty Narrator!
    Dotykasz praw zbyt poważnych, na to aby te twoje doktryny zignorować i masz wszystko tutaj wymieszane jak w śmietniku. Dlatego będę musiał moje repliki dawkować bo się nie da konstruktywnie odpowiedzieć bałaganem na bałagan jaki ty masz w swojej głowie.
    Ale nie przejmuj się tym nie załamuj się bo ja też kiedyś byłem niedouczony nadęty skołowany arogancki i głupi dużo bardziej może niż ty i jeszcze byłem z tej swojej głupoty dumny uważając swą ignorancję za jakiś wyższy stan świadomości. Innymi słowy byłem przeciętnym Polakiem.

    Zaczynając od Anglików
    wygląda na to, że ty uważasz kolonizację zastan wyższej kultury ludzkiej.
    Polecam zapoznać się z informacją która jest dostępna na ten temat i przedstawia liczbę ludzi zamordowanych w Indiach przez Brytyjczyków:
    "Brytyjskie mocarstwo zamordowało w Indiach 165 milionów ludzi w ciągu czterdziestu lat: Jak kolonializm zainspirował faszyzm"
    Jeżeli po zapoznaniu się z informacją będziesz dalej gloryfikował kolonializm No to myślę że powinieneś poddać się egzorcyzmom albo zgłosić się do więzienia na dożywocie za twoją perwersję i gloryfikacje ludobójstwa.
    Poniżej przedstawiam jedno z wielu źródeł informacyjnych:
    British empire killed 165 million Indians in 40 years: How colonialism inspired fascism
    https://youtu.be/nxT63TlqACQ?si=igFsTsaqOfloMtVw
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Pismo Nosem łoł, to by niemal dorównywało wyczynom imperium mongolskiego założonego przez Dżyngis Chana, którego wychwalał ostatnio papa Franciszek. Jak obliczyli te 165 milionów? Tak sądziłem, że to musi być duża liczba, ale że aż tyle, ta informacja mnie poraziła.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Ale z drugiej strony patrząc, wystarczy sobie przypomnieć jak Angole masakrowali Irlnadczyków, jak krwawo tłumił Cromwell powstania irlandzkie. Ale 165 milionów szokuje. Ale ludzie pewnie wieżą w to co napisane w Wikipedii, a tam nie ma o tym jednego słowa, tylk sam miód i sielanka.
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    Noico1
    papa franciszek? Wychwalał? Raczej uważam, że przyganiał kościół garnkowi, znaczy się chciałem powiedzieić... kocioł garnkowi. Odwracał uwagę w innym kierunku. Chyba rozumiesz o czym mówię.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Pismo Nosem ale swoją drogą warto by było rzetelnie obliczyć straty rdzennej ludności Azji, Australii, Afryki, czy Ameryki powstałę w wyniku ekspansji Europejczyków.
  • Narrator 7 miesięcy temu
    Pismo Nosem

    Tak już jest: mordujesz, albo jesteś mordowany. Wybraliśmy to drugie. Niestety, nie każdy może być szczęśliwym mieszkańcem Watykanu. 🇻🇦😇
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    Azja Australia Afryka Ameryka to twoja kolekcja kontynentów wystarczająco podkreśla fakt, że chrześcijanizm pobił wszelkie rekordy ludobójstwa.
    Autentycznym aktem przebudzenia jest osiągnięcie świadomości, że wszystko istotne o czym nas nauczono jest kłamstwem.
    Polecam zapoznać się z programami na YouTubie, które publikuje Jon Levi włącznie z dzisiejszym programem "Old American Times":
    https://youtu.be/GWZx1n7GE3I?si=RC4sO_P2WdGtYnvl
  • SwanSong 7 miesięcy temu
    Kolejny baran ze spiskową teorią dziejów? Nuda.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    No niezupełnie tak to wygląda, jakbyś chciał to widzieć. Wcześniej istniało wiele antycznych przedchrześcijańskich cywilizacji słynących z okrucieństwa i ludobójstwa na masową skalę. Choćby wspomniani przeze mnie Mongołowie. W irańskim filmie, który traktował m.in. o podobiciu przez nich Persji przypisuje się im 250 milionów zamorodowanych w większej części Azji i w Europie.

    Na naszym polskim przykładzie, Jasienica pisał, że po dwóch niszczycielskich najazdach mongolskich na Polskę, a nie byliśmy wtedy ich głównym celem, bo bramą do Europy były dla nich Węgry, nas zaatakowali tylko po to, żebyśmy nie udzielili pomocy Węgrom, na wschodnim brzegu Wisły ocalało zaledwie dwóch ludzi na kilometr kwadratowy. Czyli mówiąc wprost pozostawili ten teren bezludny, bądź wymordowali mieszkańców, bądź zagarnęli część w jasyr.

    O wyczynach arabskich najazdów też lepiej nie wspominać. Jeśli już poprawiać historię, to całą, a nie jej cząstkę. Zresztą po cóż zagłębiać się w przeszłość. Bardzo zakłamana jest historia przyczyn II wojny światowej.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    W jednym tylko muszę przyznać Ci rację, Hitler, ale przed nim już Lenin, a po nim Stalin, czerpali przykłady i inspirację. Tylko że nie czerpali jej z chrześcijaństwa, które złagodziło dzikie obyczaje tam gdzie się zakorzeniło. Hitler, Lenin i Stalin czerpali inspierację z morderczej Wielkiej Rewolucji Francuskiej, rzezi Wandei i z tego typu wydarzeń.
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    Ty SwanSong!
    Zapoznaj sie z materiałem. Może ci sie przydać. Czasem świadomość ratuje życie.
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    SwanSong
    I jeszcze jedno Swan Song
    Czy to jest Nuda?
    Są dwa rodzaje ludzi: tacy, którzy mają wielką rozrywkę i olśnienie kiedy dostrzegą, że ich zrobiono wała a druga kategoria to tacy, których jest łatwiej zrobić w wała niż ich uświadomić, że zostalii zrobieni w wała. Twój wybór będzie, do której kategorii należysz.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    To typ miejscowego muła, więc klasyfikuje się do tej drugiej kategorii. Uświadamianie w czymkolwiek tego rodzaju typa, to jak próba siodłania krowy.
  • Pismo Nosem 7 miesięcy temu
    Noico1
    Respekt.
    Z własnego doświadczenia wiem że być miejscowym mułem to niekoniecznie stan permanentny. Każda indywidualna jednostka to potencjał. Do chwili osiągnięcia świadomości nie jest się człowiekiem lecz jedynie larwą ludzką. To jednak nie neguje faktu, że larwa ludzka może stać się człowiekiem. Dlatego uważam, że jest bardzo ważne, aby respektować wszelkie formy świadomości, czy też formy braku świadomości, gdyż te mogą być tylko stanem przejściowym.
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Życzę dużo powodzenia, to może być taki proces, jak z uczłowieczaniem Tutusa de Zoo, bohatera komiksu Papcia Chmiela:)))
  • Noico1 7 miesięcy temu
    Tytusa.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania