Chłodnia...

nie mogłam uwolnić myśli związanych ściśle kaftanem bezpieczeństwa

długie rękawy to nie troczki od ineksprymabli

 

taka subtelna różnica między kuchnią a salonem

 

krystaliczny luksfer odkształcał pojedynczy głos

nie wytrzymałby przecież dialogu

 

***

lekko zmrożone ściany szarych korytarzy po raz ostatni żonglują myślami żałując tamtej ciszy

Średnia ocena: 4.7  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (43)

  • Szpilka 24.09.2021
    Ale fajny eufemizm, zapomniałam o nim ?

    "nie mogłam uwolnić myśli związanych ściśle kaftanem bezpieczeństwa
    długie rękawy to nie troczki od ineksprymabli"

    Świetne frazy ?
  • ... do szuflady 25.09.2021
    Szpileczko?
    Dziękuję Ci bardzo... jeśli tylko mogło się spodobać to dzięki inspiracji "Twoją ciszą" z wiersza pt. "także puste jak dzban".
    Serdeczności i pozdrowienia.
  • pansowa 24.09.2021
    Oby tylko banda na podstawie wiersza nie napisała Ci życiorysu, bo trafisz ze mną do Wariatkowa :)))
    We wspomnieniach Meissner opisywał swojego dowódcę, którego przezywali "Tata tasiemka", bo mu się ciągle rozwiązywały te troczki w kalesonach i powiewały na butach :)
    Dobry wiersz.
    Oddaje klimat takich miejsc w sposób oryginalny. Bez przegięcia w żadną stronę.
    Po raz osobno, a luksfer napisałbym chyba w polskim brzmieniu.
    Taki luxfer jest sztuczny.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Uhu uhuuu puchaczu ?
    Dzięki za pochwałę i wytknięcie karygodnego błędu... już poprawiłam, luKsfer też.
    Tata tasiemka - legenda Kercelaka... polski Al Capone. Nawet mój ukochany Grzesiuk uwiecznił go w swojej "rum helce".
    Jeśli nie miałeś okazji przeczytać "Króla" - autorstwa Szczepana Twardocha, albo oglądnąć serialu pod tym samym tytułem z rewelacyjnym Arkadiuszem Jakubkiem to bardzo polecam.
    Dzięki za odwiedziny.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    I jeszcze słówko o "wariatkowie"... w swoim rodzinnym mieście mam słynne 'Srebrzysko'.
    A tak żartem mówiąc to wiesz co cygan zrobi dla towarzystwa... ?
  • laura123 24.09.2021
    Pansowa przejawia dziwną przypadłość... najpierw się chwali swoim zyciorysem, a kiedy tenże nie spodoba się, bo inaczej być nie może, wtedy zmienia swój życiorys, a raczej stara się przekonać wszystkich /niemalże a każdym komentarzu, bez względu czy ma to odniesienie do tresci/, że ktoś mu pisze życiorys.
    Działa jak politycy. Klamstwo ileś tam razy powtarzane, może za którymś tam razem, stanie się prawdą...?

    A wiersz dobry.
  • pansowa 24.09.2021
    Przestań pieprzyć, bo wszyscy wiedzą dokąd sięga twoja mitomania oraz nadpisywanie ludziom życiorysów i ich zgłębianie.
    A sięga kosmosu.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa sam żeś przede mną ten życiorys przedstawiał, a teraz wstyd?
    Nie dziwię się. ?

    Ty się już lepiej skup na czymś innym, bo tego już nie uratujesz, choćbys tu się wściekł...
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 Czy dotrze do twojego, chorego umysłu, że upubliczniasz informacje prywatne?
    A to jest skurwysyństwo.
  • pansowa 24.09.2021
    Nie ja pisałem o sobie, tylko ty razem z oszołomem ciągle to robicie.
    To są dopiero popieprzone umysły.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa przecież ja w ogóle o tobie nie piszę. Co mialam do napisania, napisałem i wystarczy.
    Ty w kazdym komentarzu zaczepki szukasz i wywlekasz swoje brudy. Po co?
  • laura123 24.09.2021
    napisałam- korekta
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 Uciekłaś od zasadniczego problemu.
    Już nie piszesz, bo wyczerpałaś całą wiedzę jaką posiadłaś prywatnie i otrzymaną w dobrej wierze, bo sądziłem, że mam do czynienia z osobą normalną.
    Mój błąd.
    I tak, dziwię się. Trzeba własnie być skurwysynem, aby publicznie omawiać cudze życie i jeszcze jechać oszczerstwami typu molestowanie rodziny.
    Tu można sobie nawrzucać, ale wara od prywatnego życia usera.
    Jesteś psycholem i charakteropatą.
    I na tym skończyłem wymianę.
  • Garść 24.09.2021
    Pansowa, to jedna z metod szpicli ubeckich i esbeckich. Podejść, wyciągnąć i wykorzystać publicznie zdobyte info dla swoich celów.
    A po amatorsku - totalny brak klasy. Od znajomości z takimi jednostkami niech Bóg nas broni, gdyż nie sposób od razu zorientować się, who is who.
    Do pięt Ci w pisaniu i wiedzy nie dorasta, więc odpuść ciętemu robaczkowi. Szkoda czasu.
  • pansowa 24.09.2021
    Garść Właśnie to zrobiłem.
    Na mój temat już nie napisze nic, bo nic już więcej nie wie.
    Co najwyżej jak zwykle sobie dośpiewa i oczerni.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa no tak, bo wyzywanie, to jest coś normalnego dla ciebie. Tu nie ma żadnego problemu, co tam, babie nawrzucać od najgorszych. To jest nic. Należało jej się. Ale jeśli się broni i odpowie równym chamstwem, to płacz i lament. Bo jak mogła scierwo w cztery litery kopnąć.
    Trzeba teraz płakać na cały portal i to codziennie i po parę razy na dzień...

    Ot delikatny i wrażliwy cham...?
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 Chamska psychopatka.
    Wolę być tylko chamem.
  • laura123 24.09.2021
    Gdybym była facetem, to za to całe chamstwo względem mnie, najzwyczajniej bym ci mordę odbiła, ale jako kobieta z takim osilkiem nie mam szans, dlatego jedyne, co mogę, to odpłacić równym chamstwem. I bardzo się cieszę, że cię boli... należało ci się. Choć nie wiem, czy nie byłam jeszcze za delikatna...
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 Skończyłem.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa ty nie kończ, ty płacz i to w każdym komentarzu, a ja, z prawdziwą przyjemnością, poczytam sobie o tym...?
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 po chrześcijańsku?
    A czy boli?
    Każde skurwysyństwo boli.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa, szkoda że swojego tak nie odczuwasz, ale jak wobec innych stosujesz " skurwysynstwo", to przecież ciebie nie boli... uniwersalny gad.
    Wrażliwy tylko na swoje...
  • pansowa 24.09.2021
    laura123 spoko.
    Dam sobie radę z twoim skurwysyństwem.
    Na szczęście jesteś odcięta od prywatnych informacji.
    Lepszego gada niż ty ten portal nie nosił.
    Będzie ci to policzone.
    Bez odbioru.
  • laura123 24.09.2021
    pansowa sam się "wydasz", jak ostatnim razem. Zażartowałam że wydam twoją tajemnicę, a ty piorunem wierszyk miłosny skleciles, żeby być pierwszym...?

    Głupich nie sieją...?
  • laura123 24.09.2021
    A nie było " skurwysynstwem" wyzywanie? Dziwisz się, że ktoś ci prywatą pojechał?
    Trzeba być człowiekiem, to nikt ci niczym nie pojedzie. Wyzywasz, obrażasz... a na końcu ofiarę losu z siebie robisz. Zastanów się.
  • laura123 24.09.2021
    Sorry, do szuflady, za spam. Nie ja zaczęłam, ale skończę.

    Raz jeszcze przepraszam.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Lauro 123, nie będę szerzej rozwijać tematu... oczywiście, przeprosiny przyjęte i bardzo proszę, żeby takie niepotrzebne "komentarze" nie powtarzały się już?
    Wiesz to bardzo przykre a przy tej okazji przypomniał mi się mój pierwszy literacki portal na którym byłam = cudowne ciepłe i przyjazne miejsce, którego już od paru lat niestety nie ma.
    Organizowaliśmy nawet spotkania/niewiele, bo zaledwie dwa a atmosfera była cudowna, bo nikt nie poruszał tematów prywatnych, zwracaliśmy się do siebie "po nickach" i rozmawialiśmy jedynie o naszej wspólnej pasji.
    Muszę Ci powiedzieć, że zawiązały się naprawdę "literackie przyjaźnie", które trwają do dzisiaj - mimo upływu lat.
    Mój wywód uznasz z pewnością za niepotrzebny, no cóż, widocznie miałam taką potrzebę.
    Pozdrawiam
  • Garść 24.09.2021
    Zamrożenie "takich myśli" za wszelką cenę, pełna kontrola.
    Dobre pisanie, oryginalna metaforyka.
    Pięć!
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Garść, dziękuję bardzo za miłe słowa uznania i piątunię?
    Pozdrawiam
  • Podoba mi się, że nie przekombinowany, nie udziwniony. Normalny w pozytywnym znaczeniu tego słowa.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Dziękuję Maurycy?
    Pozdrawiam
  • Dekaos Dondi 24.09.2021
    ... do szuflady↔Jakby tekst na zaszronionej szybie, szpikulcem paznokcia, lub czegoś w ten deseń, wyrypany.
    Rzeźbione z lodu frazy, prawie mrożą w krwi, żyły.
    Najbardziej początek i koniec, a interpretacje nie jedne, zapewne:)
    P.S↔Już chciałem napisać↔Lady Szuf... bo tajemniczo brzmi:)↔Pozdrawiam:)
  • ... do szuflady 26.09.2021
    DeDuś?
    Skupić się na początku i końcu a pominąć środek... no jak tak można?... dzięki, że w ogóle przyszedłeś.
    Nieustające...
  • Świętne! Pozdrawiam 5
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Marku? dziękuję za uznanie.
    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna 24.09.2021
    Ograniczę się to jednego sformułowania "dobre, a nawet bardzo dobre".
    Pozdrowienia!
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Bożena Joanna?
    Dzięki za miłe słowa.
    Pozdrawiam
  • Patriota 24.09.2021
    Za przedpiścami, dołączę, że też mi się podoba.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Witaj patrioto ?
    Dziękuję za wizytę z uznaniem.
    Pozdrawiam
  • Patriota 24.09.2021
    Ale jak widzę pupilek pańci zrobił tu swoim starym obyczajem w komentarzach niezłą oborę.
  • pansowa 24.09.2021
    Jest bydlę patriotyczne to jest obora.
  • Anyż 25.09.2021
    O czym jest wiersz?
    Jest dla mnie nieczytelny.
  • ... do szuflady 26.09.2021
    Anyż?... już wyjaśniam = chłodnia Akademii Medycznej/ identyfikacja zwłok.
    Pozdrawiam

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania