Chłopcy

nie pomyśli o kwiatku z okazji dzisiaj

nie rzuci beztroskim komplementem

 

nie weźmie za rękę bo ludzie patrzą

 

nie przytuli bez okazji

 

 

nie widzi żeś zdołowana

 

 

nie domyśli się że płaczesz po nocach

 

 

nie domyśli się że nic o Tobie nie wie

 

 

 

 

macie rację

tych prawdziwych

już nie ma

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Anonim 14.05.2018
    Bardzo trafne i niezwykle prawdziwe ! :-) Końcówka przekorna, ale w temacie ;-) Piąteczka za przesłanie !
  • kalaallisut 14.05.2018
    Ha,ha, ha :) Też dodam.
  • Enchanteuse 14.05.2018
    Razi mnie trochę piąty wers : "nie widzi, żeś zdołowana". To "żes" pachnie trochę gwarą, no nie przekonuje mnie.
    Poza tym wkrada Ci się powtórzenie: "okazji". Powtórzenie "Domyśli się" natomiast nie razi; wygląda na celowe i w odpowiednim miejscu.
    Mimo, że jest całkowicie dosłowny i w zasadzie nie jest wierszem (z tego właśnie względu) podoba mi się. Fajnie ujęty problem, który jest dzisiaj niestety bardzo powszechny.
    No i właśnie, tytuł jakoś nie kojarzy mi się z tematyką. Sugeruję pójście bardziej w stronę "dżentelmenów", czy coś w tym polu skojarzeniowym.
    To tylko sugestia, bo wiersz Twój.

    Pozdrawiam i życzę weny :)
  • Dwanaście 14.05.2018
    Dziękuję wielce za wypowiedź! "Żeś" faktycznie teraz przestało mi pasować, muszę bardziej skupić się na stylu tekstu kiedy piszę. "Okazję" przegapiłem, głupio bo błąd banalny. "Domyśli się" faktycznie było celowe. Pisałem pod wpływem impulsu, złapałem chwilową inspirację i całość powstała w mniej jak 15 minut. Absolutnie nie próbuję negować jego bezpośredniości, przybliżam tylko sytuację. Bardzo się cieszę, że zwróciłaś/łeś mi uwagę na tytuł. Totalnie nie zauważyłem, że w całym tym "amoku" i chwilowej epifanii pomyliłem pojęcia w tytule. Mega dziękuję za wypowiedź i życzenia weny, pozdrawiam!
  • puszczyk 14.05.2018
    To przesłania tu oceniamy?
    Jedynie wiedźma wie o co chodzi z tym wierszem.
  • Enchanteuse 14.05.2018
    Puszczyku, ja tam tylko skromnie wspomniałam o co chodzi. Nie że jakieś tam od razu czytanie w myślach, tylko od czasu do czasu wyręczenie kobiety. Panowie, niepotrzebnie się bulwersujecie ;)
    Zważcie iż twór ten wyszedł spod pióra również pana, nie kobiety :)
  • Karawan 14.05.2018
    Sto procent kobiety! Niech ten pieprzony świat domyśli się! Otóż drogie Panie to nie tak! Nikt w Waszych głowach nie siedzi! Od domyślania się mam pełne półki durnostojek zbędnych! Partner nie jest po to by się domyślać, ale po to by był na tyle godny zaufania, by wsparł gdy się mu powie "mam doła". Dla mnie wartość przesłania żadna! Forma i owszem choć nie rozumiem po co ogromne odstępy w pionie.
  • Dwanaście 14.05.2018
    Miały oddać coraz większą przepaść między parą. Co do przesłania, jest banalny, ale w moim odczuciu oddaje spojrzenie kobiet na niektóre sytuacje w związkach. Właśnie jedna z takich sytuacji mnie zainspirowała. Doceniam chęć wyrażenia oburzenia i krytyki, dopiero się uczę.
  • puszczyk 14.05.2018
    Wiedźmo, mnie chodzi o to, że spojrzałaś na to dzieło trochę szerzej.Krytycznie, ale bez krytykanctwa.
    Widzisz minusy i o nich piszesz.
    Nie sztuka takie bla, bla, bla. Fajne, ciekawe, miłe itp.Jak tu się czegokolwiek nauczyć, kiedy przyznaje się 5 za bardzo słaby wiersz?
  • Enchanteuse 14.05.2018
    Masz rację, nie powinnam była.
    Jestem niekonsekwentna. Jak to kobiety :)
    To moja wada. Mam skłonność do nadmiernego łagodzenia. W zasadzie to tutaj żadna ocena nie pasuje. To 5 to było tak na spontanie.

    Ale mimo wszystko, widać że autor ma zdrowe podejście do krytyki, więc na pewno coś wyniesie z komentarza mojego i Pasji.
  • Dwanaście 15.05.2018
    Szczerze mówiąc, bardziej mnie interesuje tutaj sekcja komentarze aniżeli ocena. Ocenę może wystawić każdy kto tu przyszedł poczytać wierszyki. W komentarzach najczęściej można znaleźć albo słodzenie, albo coś co faktycznie może autora rozwinąć. Dlatego stwierdziłem że będę wrzucał tutaj, a nie na jakieś facebookowe grupki, gdzie polubienia sypią się za coś ładnego.
  • Enchanteuse 15.05.2018
    Dwanaście bardzo słuszne podejście. Szlag mnie nieraz trafia, jak na jednej z grupek pojawiają się wiersze o treści: "pragnę Cię" z formą "pragnę Cię". Chryste na niebiesiech, ale mnie to irytuje. Na szczęście podejście do krytyki tam jest dobre; ludzie są otwarci. Tyle że złych wierszy jest milion, a komentujących konstruktywnie -garstka. Albo lecą hejty, albo ograniczona niechęć niczym nieumotywowana. Albo fajne, dej screena.
  • puszczyk 14.05.2018
    Daj Boziu...

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania