¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (45)

  • Dekaos Dondi 02.08.2021
    Szpilko↔Co tu dużo rzec mam. Bardzo na Tak:)↔Całość ze wszystkim:)
    Muszę spróbować takiej formy, jak mnie coś napadnie:)
    Pozdrawiam:)↔%
  • Szpilka 02.08.2021
    Dekaos, pentastych fajny jest, limeraski też pentastychowe, spróbuj. Dziękuję za tak ?
  • Pasja 02.08.2021
    Szpilka wyższa półka. Jesteś oryginalna w swoim pisaniu.
  • Szpilka 02.08.2021
    Pasja, dzięki, staram się nie powielać treści, które już napisano, aczkolwiek nie zawsze się udaje, bo jednak w podświadomości zawsze cóś tkwi ?

    Szymborska zaś polecała czytać dzieła znanych nie po to, że je kopiować, ale właśnie po to, żeby tego nie robić ?
  • Dobry wiersz, pełen złości. Pozdrawiam 5
  • Szpilka 02.08.2021
    Marek, dziękuję, a gdzie Ty złość widzisz?
  • Szpilka Chociażby: " salwą armatnią huknęła zaszłość". Pozdrawiam
  • Szpilka 02.08.2021
    Marek

    Zaszłość to coś, co ma wpływ na przyszłość, a liberum veto miało, nieprawdaż? A potem wiadomo, huknęły działa i po nas.
  • Narrator 02.08.2021
    To co mnie zabrało ponad tysiąc słów wyraziłaś w piętnastu krótkich wersach: życie w letargu, spóźniony zryw, nadaremnie przelana krew, potem powrót do gnuśności.

    Trafne, jednocześnie jakże dyskretne nawiązanie do symbolu polskiej tragedii. Generał Chochoł, na słomianych nogach niech nas prowadzi do zwycięstwa :)
  • Szpilka 02.08.2021
    Narrator, kacza zupa, jestem pod wrażeniem, dokładnie to chciałam wyrazić, co napisałeś, piękne dzięki ??
  • laura123 02.08.2021
    Ten wiersz jest dowodem na to, że można nauczyć się warsztatu, pisać wiersze, ale są one tak mechaniczne, takie bez uczuć, że aż to poraża i nie mam na myśli tematyki. I jedno co rwie mi się na usta, to apel, żeby nikt nie pisał bez weny, bo wtedy takie potworki wychodzą. Przygnębiające.
  • Szpilka 02.08.2021
    I choć padało choć było ślisko
    To się przywlekło to świniorzysko

    Świniorz

    https://www.youtube.com/watch?v=N0RbcVG9CuA

    Dagadana
  • pansowa 02.08.2021
    Szpilka Najśmieszniejsze jest, kiedy garnek ma pretensje kotła, będąc w zasadzie tym samym.
  • Szpilka 02.08.2021
    Pansowa

    To bezczelne trollisko, które okupuje ten portal i nawet mi się nie chce tego opluć.
  • pansowa 02.08.2021
    Szpilka Świat jest różnorodny.
    Dla równowagi takie przypadki też muszą być :)
  • Szpilka 02.08.2021
    Pansowa, takie zajoPy? Ale czy muszą się u mnie produkować? Tyle cyberprzestrzeni, dlaczego zajoP tak do mnie lgnie? Przysięgam, że normalna jestem, żeby nie było, że zajoP do zajoPa ?
  • pansowa 02.08.2021
    Szpilka To odwrócona projekcja.
    Lgnie do lepszych, nienawidząc ich.
  • Szpilka 02.08.2021
    Pansowa

    Aha, czuję się ukontentowana Twoim stwierdzeniem, niech Cię Absolut workiem kasiory wynagrodzi ?
  • pansowa 02.08.2021
    Szpilka :)))
  • kigja 02.08.2021
    O, świetny wiersz w nowej, nieznanej formie!
    Z przyjemnością przeczytałam :)))
  • Szpilka 02.08.2021
    Kigja, dziękuję za z przyjemnością ?
  • laura123 02.08.2021
    Tak to jest, kiedy trafi się w czuły punkt... myślała, że nie widać tworzenia na siłę... widać, widać, jak na dłoni... ale przecież nikt więcej nie napisze jej prawdy, gdy zobaczy do czego zdolna w szaleństwie. To jest ''poetka'', dla niej powinna powstać specjalna kategoria: mechaniczna, wtedy nie miałaby żadnej konkurencji, wykosiłaby wszystkich.
  • kigja 02.08.2021
    Z samego poniedziałku musisz ludziom psuć nerwy?!
    Nie masz szacunku do wydarzeń sierpniowych i ciszy, która powinna być powszechna!
  • laura123 02.08.2021
    kigja napisz to swojej koleżance, to ona się rozszalała...
  • Szpilka 02.08.2021
    Kigja

    Hehehhehehe, po mnie małpuje die dasoachte Matz, inwencji toto nigdy nie miało ???

    To jest guano, które mi pod wierszem wkleiła, przekleiłam jej własne guano, ot co.

    Kigja, do kogo te słowa, do trollicy portalowej?
  • kigja 02.08.2021
    Ech Szpilka, nie mam siły na Wasze sympatyczne zabawy, bo całą noc pracowałam w fabryce...
    Miłego.
  • Szpilka 02.08.2021
    Kigja

    Miłego, eeeee zaraz zabawa, przykleiło się toto i mi tu podśmierduje ?
  • DEMONul1234 02.08.2021
    Bardzo dobrze napisane
  • Szpilka 02.08.2021
    Demon, pięknie dziękuję ?
  • Pasja 02.08.2021
    Znaczeń do słowa w tytule jest wiele – słomiana otulina krzewu, postać fantastyczna z Wesela, wychuchol ukraiński – ssak z rzędu Soricomorpha, wzniesienie w Górach Stołowych określenie jednego z błędów logicznych, polski symbol bożonarodzeniowy, zastąpiony choinką w XIX w... i teraz można dodać "szpilkowy pentastych".

    ten wers mnie zawojował... do dziś krasnaje trąci nam... krasne sioło?

    Nikt nie potrafi zakończyć tej wojenki. Bo chocholi taniec wciąż trwa.

    Pozdrawiam
  • Szpilka 02.08.2021
    Tak, to chochoł z Wesela Wyspiańskiego, jest też veto - warcholska szlachta i krasnaje - niechęć do Rosjan ?
  • Pan Buczybór 02.08.2021
    Super
  • Szpilka 03.08.2021
    Pan Buczybór, dziękuję za super ?
  • JamCi 03.08.2021
    Jak zwykle u Ciebie: złożona myśl wyrażona bardzo precyzyjnie z biegłym użyciem środków. Płynie.
  • Szpilka 03.08.2021
    JamCi, pięknie dziękuję za wizytę i pochwalne słówko ?
  • Lotos 03.08.2021
    Dobry wiersz , ech ta nasza historia...
  • Szpilka 04.08.2021
    Lotos, ano, strasznie tragiczna, dziękuję za dobry ?
  • Trzy Cztery 05.08.2021
    Lubię 'Wesele" od momentu pojawienia się chochoła. Wtedy "zaczyna się dziać". Zgrabnie przywołałaś tę postać.
  • Szpilka 05.08.2021
    Trzy Cztery, pięknie dziękuję za wizytę i słówko ?
  • Jordan Tomczyk 05.08.2021
    Mi również bardzo podoba się ten wiersz. Ma ciekawą formę, wyszukane słownictwo, a do tego przepełniony jest silnym ładunkiem emocjonalnym. 5 ode mnie ;)
  • Szpilka 05.08.2021
    Jordan, bardzo dziękuję za pozytywną opinię ?
  • Grain 06.08.2021
    KOszalki opałki zapodane w formie pentastychów.
  • Szpilka 06.08.2021
    Grain, napisz lepszy ?
  • Tekst jest bardzo melodyjny i rytmiczny (sylabotoniczny: już nie - brakuje średniówki), rymy trochę chaotyczne (ze względu na utratę słuchu: nie potrafię używać takich rymów), podmiot liryczny ma to "coś" w sobie, a to "coś" to nic innego jak Dusza, która jest niewidoczna gołym okiem, natomiast: chochoł jest pewnie wzięty z "Wesela" Stanisława Wyspiańskiego, tekst jako styl tradycyjno-klasyczny powinien mieć interpunkcję i duże litery (przynajmniej na początku i po kropkach), jeśli chodzi o treść, to: tropem są Krasnaje (chyba powinno być: "trącą", zamiast: "trąci") - pewnie podmiot liryczny przywołuje pod historyczną maską niedawne wydarzenia na granicy polsko-białoruskiej (analogia), oczywiście: to tylko i wyłącznie moja skromna interpretacja.

    A teraz, moja droga Szpilko, mimo ograniczonych możliwości (całkowity ubytek słuchu), piszę jak piszę, oto przykład:

    Tajemnica

    A kiedy słońce zachodzi
    i nadchodzi mroczna pora,
    ona: stoi, tam, stoi - sama,
    a za nią murowana tama,
    ona: stoi, tam, stoi - sama
    i nadchodzi mroczna pora,
    a wtedy słońce zachodzi,

    cały świat gaśnie - goreje,
    para gorącem paruje - amora,
    moja, mora, moja - zaleje
    i leje, leje, leje caradola - moja,
    moja, mora, moja - zaleje,
    para gorącem paruje - amora,
    cały świat gaśnie - goreje,

    tańczymy sobie nago - tango,
    elima rala dala a bela mela lato,
    a my sobie tańczymy - goło
    i wkoło i naokoło i wkoło - koło,
    a my sobie tańczymy - goło,
    elima rala dala a bela mela lato,
    tańczymy sobie nago - tango,

    a wtedy słońce zachodzi
    i nadchodzi mroczna pora,
    ona: stoi, tam, stoi - sama,
    a za nią murowana tama,
    ona: stoi, tam, stoi - sama
    i nadchodzi mroczna pora,
    a kiedy słońce zachodzi...

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka 25.02.2022
    O, jaki obszerny komentarz i wiersz! Pięknie dziękuję ? Wiersz klasyczny uwspółcześniony, stąd brak znaków przestankowych i wielkich liter. Odnośnie do "krasnaje", miałam na myśli "czerwone", a skoro czerwone, to trąci - кра́сное вино́ - czerwone wino.

    Łukasz, bardzo doceniam Twoje wierszowanie, nie wiem, czy potrafiłabym w ogóle w Twojej sytuacji ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania