Choroba

Na tę chorobę nie ma lekarstwa

Ale brnijmy w to dalej

Idźmy w głąb jądra

Skażonych umysłów

 

Lekarze nie pomogą

Pozamykani w zakładach

Psychiatrzy pod obserwacją

Wypalenie zawodowe

 

Kochajmy ukradkiem

Własną nienawiść

I umierajmy na drogach

Do nieśmiertelności

 

I wznośmy krzyże

Na polach bitewnych

Zabijajmy nieposłusznych

Demokracją tyranii

 

Manifestacyjne tablice

Wbrew własnym wyborom

Trzymajmy wysoko

Poniżeni nagą prawdą

 

To nasze delirium

Wznoszenie Utopii

Na krwi niewolników

Na wrakach naszych serc

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • Szalokapel 04.07.2016
    wgłąb - w głąb.
    Ciekawy wiersz, ladnie użyte słowa. Przekaz jakoś do mnie nie dotarł, ale nic na to nie poradzę. 5.
  • NIka 05.07.2016
    Dziękuję ! Sens ukazany poniżej w komentarzu :)
  • Tina12 04.07.2016
    Przekazu nie umiem wyłapać, ale wiersz sam w sobie jest fajny.
  • Tina12 04.07.2016
    Dam 5
  • NIka 05.07.2016
    Utopia jako osobisty wyrok :) Dziękuję za ocenę !
  • ObcaPlaneta 04.07.2016
    Tak samo jak Szalokapel, przekaz do mnie nie dotarł, ale wiersz jest ciekawy. Leci 5 :D
  • NIka 05.07.2016
    Tak czy inaczej - dziękuję :)
  • alfonsyna 04.07.2016
    A ja w tym widzę jakąś taką odwieczną chorobę ludzkości, polegającą na dążeniu do doskonałości za wszelką cenę - na tworzeniu sobie iluzji, do której dąży się po trupach i nie oglądając się za siebie tylko po to, żeby ostatecznie i tak zostać z niczym. Czuć w tym wierszu bardzo podniosły ton i do mnie on trafił, zatem zostawiam zasłużoną 5. :)
  • NIka 05.07.2016
    Interpretacja trafna. Ta poruszona Utopia, to wymysł ludzi zaślepionych tylko własnymi, chorymi celami. Ich droga do rzekomego idealistycznego momentu w życiu, jest tak naprawdę ich osobistym kataklizmem moralnym :)
    Dziękuję za ocenkę i komentarz!
  • Rasia 05.07.2016
    Miałam podobną interpretację do alfonsyny, tyle że ja tę dążność do doskonałości nazwałabym po prostu zepsuciem ludzi w dzisiejszych czasach, nadmierną przesadą i zatraceniem wartości. Świetnie to ukazałaś, tęskniłam za poczytaniem czegoś u Ciebie. Twoje wiersze, o jakiej by nie były tematyce, zawsze jakoś mnie odprężają, widzę w nich odzwierciedlenie własnych myśli. Zostawiam 5 :)
  • NIka 05.07.2016
    Jeju. Od Ciebie zawsze mogę " usłyszeć miłe słowa " , które są motywujące i łagodzące moje ( krytykujące) myśli na temat własnych wierszy. Dziękuję za to ! I jak zwykle muszę podkreślić, że z interpretacją trafiłaś znowu w sedno :)
  • Upadły(D.F) 29.08.2016
    Nlka chce ci powiedzieć że mądra z ciebie dama. Jednak mam też pytanie czy masz na myśli ostatnie miesiące w Polsce(wiem polityka dzieli) bo zauważyłem fragment o demonstracjach i tyrani demokracji pierwsza mysl wiadomo jaka w Polsce jest mała draka :) O psychiatrach też zaprzeczyłaś fajnie bo są obserwowani (ogólnie rzecz biorąc podsumowałaś jak to można zaprzeczyć wszystko ) Fajne 5 :)
  • NIka 29.08.2016
    Dziękuję! Miło mi to czytać :) między innymi, tak.. Ogólnie rzecz biorąc ten wiersz w pewnym stopniu był drwiną z obecnej sytuacji jak i ukazaniem brutalnej prawdy :)
  • NIka 29.08.2016
    Dziękuję! Miło mi to czytać :) między innymi, tak.. Ogólnie rzecz biorąc ten wiersz w pewnym stopniu był drwiną z obecnej sytuacji jak i ukazaniem brutalnej prawdy :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania