Uwaga, utwór może zawierać treści przeznaczone tylko dla osób pełnoletnich!

Chrześcijańskie... Co...?

Całkiem możliwe, że nie jest to miejsce na takie treści. Nie mogłam jednak znaleźć żadnego dziennikarza, gdyż wszyscy zajęci są aktualnie pogonią za... kimś innym. Tak ni artykuł, ni nie wiadomo co:

>>><><<<

Prymas Polski, wystąpieniem i słowami o nieuleganiu demagogom, napędzającym spiralę strachu wobec uchodźców, naraził się Katolikom...(?!)

Gros komentarzy pod jego wystąpieniem, jakie napotkałam Na YT:

— A jaki to Polak?!

— Prymasa pojebało!

— Jak mu się nie podoba, to niech wypierdala!

Ten ostatni szczególnie jest charakterystycznym wzorem dobrego chrześcijanina, często spotykanym w internecie i nie tylko, stosowanym w wybuchowej formie wobec każdego, kto ma czelność myśleć inaczej niż "Obrońcy chrześcijańskich wartości".

Przypomina mi się opowieść o pewnym dwudziestoletnim osiłku, wykłócającym się z nieco bardziej rozgarniętymi kolegami. Otóż z przekonaniem bronił on racji o przyciąganiu magnesem każdego metalu, a nie tylko żelaza (o rozwinięciu tematu do żelazowców bano się wspomnieć, by nie zarobić z miejsca po gębie), a gdy sprowokowano zakład i przyniesiono kawałek miedzi, orzekł, że magnes się popsuł. Innymi słowy, Prymas Polak już nie jest Polakiem, ponieważ miał czelność zauważyć, że w obozach dla uchodźców cierpią ludzie.

Co znamienne, nie wspomniał przy tym o zapraszaniu tych ludzi bez ładu i składu do kraju. Nie mówił o zamianie obozów w Grecji i Włoszech na obozy w Polsce. Mówił jedynie o tym, że tamci są także ludźmi i aby nie nienawidzić ich za to, że są inni; że uciekli od wojny i wypadałoby dobrym chrześcijanom, współczuć im przynajmniej, a nie opluwać.

Prymas się popsuł.

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 5

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (84)

  • Ozar 05.01.2018
    Hm... Taki tekst byłby tym, co głosi nasz obecny papa. jednak w Polsce takie słowa spotkałyby się raczej z pogardą niż ze zrozumieniem. Niestety ani prymas, ani papa nie odróżniają tych, którzy przybyli do Europy żeby zrobic porządek i wprowadzić rządy szariatu, od prawdziwych uchodźców, których zresztą jest nie więcej jak 10-20%. Reszta, to albo kasa, albo tzw. Hidżra czyli inwazja przez zasiedlenie, bez użycia broni.
  • Felicjanna 05.01.2018
    jak na kogoś piętnującego nazizm, obozy śmierci, etc., masz dziwaczne poglądy na temat podziału ludzi. Gdyby było, jak mówisz, to w Niemczech przy liczbie uchodźców tam przebywających, wybuchałyby setka bomb dziennie.
  • Ozar 05.01.2018
    Felicjanna Nie rozumiesz. Co innego prawdziwi uchodźcy, a co innego sztuczni. Poczytaj mój tekst Idea Wielokulturowości to może zrozumiesz. Na powiedzmy 100 uchodźców 80 to ludzie skierowani tu przez naganiaczy chodzących po obozach w Syrii i Turcji, czy Iraku. Oni idą tu bo obiecano im wszystko... Nie za pracę , za nic.
  • Felicjanna 05.01.2018
    Ozar czytałam Twój tekst. Napisałam o współczuciu, które zanika pod wpływem demagogii. O nagonce, o fałszu niby-chrześcijan. O tym, że ksiądz nawet z obowiązku, powinien ludzi jednoczyć, a gdy to robi jest krytykowany. O miłosierdziu, kurwa, a nie polityce!
  • Ozar 05.01.2018
    Felicjanna Masz rację co do współczucia. Tu pełna zgoda, ale prawda jest taka, że wśród tych uchodźców są też zamachowcy, a także ci, którzy chcą utworzyć w Europie państwo islamskie, oparte na prawie szariatu, to staram sie pokazać
  • Okropny 05.01.2018
    Ozar jesteś jednym z tych, którzy uważają, że gdzie się nie pojawią muzułmanie, tam od razu lecą głowy, morduje się chrześcijan, pali samochody na ulicach i wprowadza się szariat?
  • Ozar 05.01.2018
    Okropny Tak jest dokładnie .
  • Karawan 05.01.2018
    Nie wiem jakim kalkulatorem Ozar ustalił procenty, ja natomiast mam przekonanie, że pseudokatolicy, pseudochrześcianie oraz inne pseudoumysły znajdą każdy powód by zamaskować swoją homofobię, lęk przed tym czego nie znają wcale albo znają z opowieści. Gdy zaczęła się szopka z nacjonalizmem w Polsce byłem zaskoczony ciemnotą umysłów i to wśród ludzi pozornie normalnych i pozornie wykształconych. Hańba i wstyd ale i wyjaśnienie dlaczego zdarzyło się Polakom tracić niepodległość; "moja chata z kraja". NIech mi nikt nie pieprzy o brudasach, chorobach, gwałtach i mordercach ani o podboju przez półksiężyc. To rozumowanie chore i nijak nie mające się do faktów. To świadectwo własnej małości i egoizmu szerzących takie na wskroś komunistyczne brednie. Komunistyczne, bo na podstawie pojedynczych przypadków wprowadza się "urawniłowkę" i podciąga ogół pod jeden czy dwa przypadki. Wypisz wymaluj Barejowski krajobraz - "bo każdy pijak to złodziej". Według takiego spojrzenia jedna ladacznica czyni miasto "gniazdem rozpusty i zepsucia" i tylko dziwić się można, że w jawnym wykazie pedofilów ani jednego kapłana nie ma. I do Ozara - uważam, że nie masz racji. Albo ludzie są Ci braćmi albo wrogami, a jeśli dzielisz ludzi to zaprzeczasz własnemu humanizmowi. Dziwię się, bo ponoć jesteś historykiem i oczekiwałbym obiektywnego spojrzenia.
  • Ozar 05.01.2018
    Nie zrozumiałeś chyba tego co ja pisze. Co innego nazizm, a co innego humanitaryzm. Zobacz ilu z tych tzw. uchodźców chce pracować, chce się asymilować z ludźmi będącymi tubylcami. Wiesz co to Hadżit... jesteśmy tego świadkami.
  • Felicjanna 05.01.2018
    dokładnie- gwałt w Rimini- nagonka medialna, bo uchodźcy. Zrobili szopkę, potęgując krzywdy wyrządzone pokrzywdzonym. Tak, jakby to był pierwszy gwałt na Polce za granicą albo w ogóle gwałt.
  • Ozar 05.01.2018
    A chciałabyś mieć pod oknami 100 takich uzbrojonych w bejzbole uchodźców pod swoim domem. Tak jest pod Paryżem, we Włoszech, w Belgii. Grecji czy w innych krajach
  • Karawan 05.01.2018
    Ozar A byłeś i widziałeś i uciekałeś? Przypomnę Ci słowa pewnego Człowieka "Nie lękajcie się!" Jeśli się boisz to nie jedź do wymienionych krajów. U nas sami siebie bejsbolami i białą rasą straszymy, a obce dzieci (turecka dziewczynka!) bijemy "na wszelki wypadek". Wstydź się Ozar!
  • Felicjanna 05.01.2018
    Ozar a Ty dalej swoje. Ale dobra. Jedziesz gdziekolwiek, a tam witają Cię z nienawiścią. Czym reagujesz?
  • Ozar 05.01.2018
    Karawan Zobacz sobie, co się dziej w Calais, albo na przedmiesciach Paryża, albo w malmo w Szwecji
  • Ozar 05.01.2018
    Felicjanna Nie rozumiesz mnie. Dobra poddaje się. Dla takich jak Ty prawda wyjdzie, jak pojawi się u nas 10000 tys tzw. uchodźców. Zobacz sobie Grecję wyspy, albo Włochy wyspy, albo Szwecję, albo Holandię to będziesz wiedziała o co mi chodzi.
  • Karawan 05.01.2018
    Ozar Wisi mi to i powiewa. Dzieje się to na co pozwalają. Czy fakt, że w Rio kradną oznacza, że mam wejść do sejfu? Ocknij się wreszcie bo strach Cię zabije albo zmieni w szczura zagnanego w kąt co atakuje wszystko.
  • Ozar 05.01.2018
    Karawan ja staram się od lat zrozumieć, o co w tym chodzi. Nie z mediów, bo te kłamią w zależności od tego, kto im płaci, tylko tak prawdziwie.
  • Okropny 05.01.2018
    Karawan masz plusa.
  • Karawan 05.01.2018
    Okropny Zawsze miałem !! :))
  • Ozar 05.01.2018
    Tam nawet juz oddziały policji nie wchodzą , bo sie boją o swoje zycie
  • Felicjanna 05.01.2018
    właśnie, Ozar. Porobili getta- ze strachu
  • Ozar 05.01.2018
    Felicjanna Nie ze strachu !!!!!!!!!!! To dzielnice opanowane przez nich. Oni tam wprowadzają swoje prawa, oparte na szariacie. Kto się nie podporządkuje zostaje zabity. To dzielnice muzułmańskie, bez względu na to kto tam jeszcze mieszka.
  • Okropny 05.01.2018
    Ozar jakbym miał możliwość, to dostałbyś bana na tydzień, może coś by dotarło.
  • Felicjanna 05.01.2018
    Ozar i uważasz, że nawet gdyby, to Polska by na to pozwoliła? Przypomnij sobie Czeczenów. Rozpieprzyli nam kraj. Wybuchła jakaś bomba
  • Felicjanna 05.01.2018
    Felicjanna pytajników zapomniałam?? Gdzie ta krzywa, a wszak trwa tam szariat?
  • Okropny 05.01.2018
    OZAR OZAR OZAR

    http://kiks24.com/wiadomosci/pokaz/321/quotwojnaquot-fotoreportaz-z-malmo
  • Felicjanna 05.01.2018
    Okropny przeczytałam, heh, po raz drugi albo znałam podobny materiał z YT, gdzie również trafiają się nieulegli paranoi.
  • Karawan 05.01.2018
    " jak pojawi się u nas 10000 tys tzw. uchodźców" policz sobie ile przypada na jednego Polaka! I przestań pieprzyc bez sensu! Masz w kraju więcej rodzimych złoczyńców i zboczeńców i żyjesz!
  • Ozar 05.01.2018
    Nie o to chodzi. Oni będą chcieli być razem. Nie asymilują się, ani nie chcą być pracownikami, oni chcą mieć , jak im obiecano jeszcze a Syrii, albo Iraku.
  • Felicjanna 05.01.2018
    Ozar niczego z mego arta nie zrozumiałeś.
  • Ozar 05.01.2018
    Felicjanna To Ty nic nie rozumiesz !!!! To nie są uchodźcy z prawdziwego zdarzenia. To, są ludzie namówieni i opłaceni do tego, żeby przybyć do UE i tam zrobić gnój na całego. Na szczęście każą im iść do Niemiec, a nie do nas
  • Okropny 05.01.2018
    Ozar wypowiada się, jakby przez lornetę patrzył, jak płacili tym wszystkim ludziom, żeby przyszli i zrobili gnój

    Chryste, ty patrzysz i nie grzmisz
  • Felicjanna 05.01.2018
    Ozar odbija Ci, stary od tej krVizji i YT- uberów, szukających tanich sensacji
  • Ozar 05.01.2018
    Okropny Mogę Ci dac linki do wypowiedzi tzw. uchodźców, którzy przed kamerami wypowiadali się, jak ich werbowano i jak im płacono za to, żeby szli do Europy.
  • Pasja 05.01.2018
    Ozar a skąd wiesz czy to nie ustawka?
  • Okropny 05.01.2018
    Ozar mogę ci dać linki do filmów, jak kobieta obciąga koniowi. Czy to znaczy, że wszystkie kobiety obciągają koniom?
  • Felicjanna 05.01.2018
    Okropny hahahaha - oglądasz takie spektakle?
  • Okropny 05.01.2018
    Felicjanna naprawdę chcesz wiedzieć?
  • Felicjanna 05.01.2018
    Okropny nie było pytania-
  • Ozar 05.01.2018
    Ludzie !!!!! Czy naprawdę nie rozumiecie, o co w tym chodzi !!!!
  • Ozar 05.01.2018
    Dobra. Zmusiliście mnie do głębszej refleksji. Dlaczego zostały obalone rządy Hysajna, Kadafiego i Assada (nie do końca ) ???? Bo ci ludzie trzymali za mody tzw. terrorystów.. Po ich obaleniu mamy totalny bajzel i nagle pojawiło sie państwo typu kalifat czyli OzIss . To takie trudne do zrozumienia ???
  • Okropny 05.01.2018
    Ozar, a nie pomyślałeś, żeby raz, a porządnie, napisać czegoś, co nie będzie pierdolonym bełkotem i kalką wyssanych z dupy tekstów w stylu A CO JAK CI PRZYJDZIE
  • Karawan 05.01.2018
    To są Twoje projekcje na rzeczywistość i tego nie chcesz zrozumieć; Twoje projekcje! Bardzo powierzchowne projekcje.
  • Okropny 05.01.2018
    POD OKNO MILION Z MACZETAMI TO CO WTEDY ZROBISZ i ONI SĄ PRZEKUPYWANI ŻEBY ROBIĆ BAJZEL TYLKO WY TEGO NNIE ROZUMIECIE

    człowieku, brzmisz jak jakiś pojebany szaleniec, ogarnij się. Jak chcesz, żeby twoje argumenty trafiały do kogokolwiek, to zamiesc je w przystępnym opakowaniu
  • Okropny 05.01.2018
    na przykład w takim, które będzie inne od tego, które proponuje nasza obecna władza
  • Zaciekawiony 05.01.2018
    Kaddafi sam finansował terrorystów, dlatego dawali mu spokój. To ugrupowania z jego państwa (i działające za cichym przyzwoleniem) dokonały zamachu nad Lockerbie. Za jego rządów spełniane były ważniejsze postulaty ISIS - panował szariat, grupy terrorystyczne mające za zadanie podbijać świat zachodni czuły się jak u siebie, w broń i bomby zaopatrywała się w Libii nawet IRA i Armia Czerwona Japonii. W 2010 roku ogłosił dżihad przeciwko Szwajcarii.
  • Felicjanna 06.01.2018
    Zaciekawiony to, jak rozumiem, info dla kogoś innego?
  • Pasja 05.01.2018
    Felicjanna twoje spostrzeżenie to fakty. Coraz więcej duchownych wypowiada się w tej kwestii w normalny sposób. Tylko zamyka im się usta. Hierarchia Kościoła jest mocno oburzona słowami Franciszka na temat uchodźców. Trzeba ujrzeć tych najbardziej bezbronnych... dzieci i kobiety. Telewizja publiczna nadaje audycje, gdzie można usłyszeć żarty o tym, że w Stanach „kiedyś był Biały Dom, a potem Czarny Barack”, oraz fraszki o Polsce, która – jeśli nie zamknie granic przed obcymi – skazana będzie na muzułmańską dyktaturę, mówi o przenoszonych przez mieszkańców Bliskiego Wschodu, groźnych dla obywateli Polski pierwotniakach.
    Gdzie ten chrześcijański kraj?
    Ukłony:)) 5
  • Felicjanna 05.01.2018
    i o tym był mój art. Ukłony Pasjo i pozdrówka
  • Felicjanna 05.01.2018
    Felicjanna dziękuję rzecz jasna Karawanowi i Okropnemu, za oczywiste zrozumienie. Ozar, niestety współczuje jedynie martwym. Żywi ludzie, mogą wszak mieć w kieszeni granat
  • "Gros komentarzy pod jego wystąpieniem, jakie napotkałam Na YT:" - "Gro komentarzy..."
    Napisałem kiedyś wiersz odnośnie "terrorystów" przypływających do nas na pontonach. Niech to będzie mój komentarz do Twojego tekstu. 5

    http://www.opowi.pl/lbnr-33-wojna-w-obiektywie-opowiesc-a35264/
  • Felicjanna 05.01.2018
    przeczytałam i zostawiłam komentarz. Gros
  • Felicjanna Gros to nazwisko?
  • Zaciekawiony 05.01.2018
    Maurycy Lesniewski
    https://sjp.pwn.pl/slowniki/gros.html
  • Zaciekawiony dzięki, teraz wszystko się zgadza. Całe życie się człowiek uczy :)
  • Szymon Skolarus 06.01.2018
    Ja uważam, że rację ma zarówno Felicjanna jak i Ozar
  • Ozar 06.01.2018
    Gdyby ktoś przeczytał moje posty i komentarze do nich, mogły odnieść wrażenie, że jestem jakimś fanatykiem, faszystą, polskim ekstremistą, który najchętniej chodziłby z karabinem maszynowym i strzelał do każdego uchodźcy. Otóż ku zmartwieniu kilku ludzi na tym portalu, tak nie jest. Na mojej ulicy, tak circa 200 metrów ode mnie mieszka ukraińska rodzina. Dwoje dorosłych i dwójka dzieci. Miałem okazje z nimi rozmawiać. Ona Walentyna była nauczycielką w małej miejscowości niedaleko Donbasu, on pracował w piekarni. Kiedy pojawiły się "zielone ludziki" wszystko się zawaliło. Separatyści zamknęli sklepy, szkoły, przedszkola itd. Po kilkunastu dniach wieś odbiły oddziały armii ukraińskiej. I niby wszystko zaczęło wracać do normy. Jednak separatyści znów zaatakowali. Walentyna zdecydowała, że odejdą razem z wycofującymi się Ukraińcami. Wieś była w ruinie i w zasadzie nie było nawet gdzie mieszkać, a nadchodziła zima. Tak tułali się najpierw po Ukrainie, a później dzięki pomocy rodziny polskiej trafili do naszego kraju, a w końcu do Poznania. To prawdziwi uchodźcy i mam dla nich zrozumienie i szacunek, że dotarli tak daleko. Poprosiłem Walentynę, żeby opisała swoje przeżycia po rosyjsku, bo po polsku jeszcze nie potrafi.
    Reasumując, nic do nich nie mam. Ona pracuje w netto (tam ją poznałem), a on jest kierowcą ciężarówki. Pracują i chcą tu zostać. To dla mnie całkiem normalne i jak już mówiłem, nie mam nic przeciwko takich uchodźcom. Mało tego postaram się opublikować jej wspomnienia w jakieś gazecie, żeby pokazać co przeszli, a do tego może zarobią kilka groszy, bo ja za to nic nie chcę.
    To chyba wystarczy, żeby pokazać, że nie jestem rasistą i potrafię docenić i nawet pomóc prawdziwym uchodźcom.
  • refluks 06.01.2018
    Ozar Tłumaczysz się ludziom, którzy nie rozumieją zasadniczej rzeczy.
    Są uchodźcy, którym trzeba pomóc.
    Ale ci przebywają w obozach, na przykład w Libanie i są „Ci pierwsi żyją w namiotach, w których starają się stworzyć dom, korzystają z opieki państwa, organizacji charytatywnych, religijnych.
    Chcą wrócić do swoich domów, ich dzieci chcą do szkoły, młodzież chce kontynuować przerwaną edukację, pracować. W samym Libanie uchodźców w obozach jest ponad milion, niektórzy spłodzili w nich po troje, czworo dzieci. Libańczycy się boją tego przyrostu.
    I w tym miejscu pojawia się słowo klucz: strach.
    Można pomagać, jako sąsiad, jako wierzący, jako katolik. Ale w pewnym momencie widzisz zagrożenie dla własnej egzystencji.
    Nie jesteś w stanie więcej dać.
    I są „uchodźcy” sprowadzani przez kapitał światowy do Europy w celu zniszczenia zachodnich społeczeństw obywatelskich.
    Ludzie mają sami zapragnąć faszyzmu.
    „Uchodźcy” są narzędziem do uzyskania tego celu.
    Ten twój przykład o parze Ukraińców. Jacy mili i sympatyczni.
    Przestaną być mili i sympatyczni, gdy ich będzie milion, dwa.
    Ci, którym tłumaczysz to i się też pomagać chcą wszystkim.
    Tacy czują się dobrzy, humanitarni.
    Nie są dobrzy. Wmówiono im, że mają tak się zachowywać wobec „uchodźców”, nawet jeśli mają jakieś wątpliwości, to boja się inaczej powiedzieć, napisać.
    To jest ostatnia dekada na uratowanie Europy.
    Albo Europa zacznie współpracować z Rosją, ostoją cywilizacji europejskiej, albo z Europy będą dzikie pola.
  • Felicjanna 06.01.2018
    W moim artykule pokazała się dygresja. Nie była ona przypadkowa.
    Magnes ma działać, chyba że go rozładujesz. Kościół ma być opoką, chyba że schodzi na psy.(dawno to zrobił)
    Zauważyłam, że ktoś, kogo nie darzę estymą, zachował się jak człowiek, a jego trzódka bulwersuje się na tę oczywistość.
    Nie przeczytałeś mojego arta, Ozarze, ale wyłowiłeś słowo, przed którym drżysz i zacząłeś nadawać.
    Topielicę trudno zobaczyć, a trzyma Cię za rękę. Niedługo schwyci za jaja i zaczniesz wyć bezmyślnie- SPIERDALAJ!!!! SPIERDALAJ!!!! SPIERDALAJ!!!! - czego Ci nie życzę
  • Ozar 06.01.2018
    Sorka, ale nie kumam twojego tekstu ? jakie słowo przed którym drżę? Co do kościoła, to chyba wiesz, że zdania co do uchodźców są podzielone w zależności od podejścia danego episkopatu (tak skrótowo).
  • Felicjanna 06.01.2018
    Ozar - dajmy sobie spokój.
  • Ozar 06.01.2018
    Felicjanna Oki . jak to mówią dyplomaci: strony pozostały przy swoich stanowiskach.
  • Ozar 06.01.2018
    Ozar Choć zrobiliście ze mnie jakiegoś pieprzonego fanatyka !!!!!
  • Ozar 06.01.2018
    Jeśli to była ukryta dygresja, to jej nie wyłapałem, jestem niestety do bólu konkretny i nie łapie co bardziej wysublimowanych tekstów.
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Poruszać się na filozoficznych przestrzeniach i przerzucać słówkami typu ''demagogia'', ''humanitaryzm'', gdy tymczasem życie ma wypieprzone we wszelakie filozofie, ma i zawsze miało.

    Humanitaryzm...

    Nie zagłębiając się wcale w żadne narodowości i szariaty, pomijając wszystko, zgodzimy się chyba, że bardzo wielu uchodźców przeżyło z pewnością piekło.

    No nawet tylko mądrując się na włoskiej i mając takie pojęcie na okoliczność tej kultury jak Ulrike Meinchof ;), nikt chyba nie poważy się zaprzeczyć wpływom wojen i et ceter na ludzką psychikę.

    Tak, można się przerzucać ''demagogią'' i ''humanitaryzmem'', ale każdy człowiek, który przeżył piekło - jest niebezpieczny :).

    I wciąż, jak małe dzieci pozostające w swoich strefach komfortu i operujące pojęciami wedle siebie, zapominata że:

    ''Przekonałem się wielokrotnie, że człowiek jest ludzki w ludzkich warunkach, i uważam za upiorny nonsens naszych czasów sądzenia go według uczynków, jakich dopuścił się w warunkach nieludzkich...''


    O tak.
  • Ozar 06.01.2018
    Masz absolutną rację !!! Jednak są uchodźcy i tacy, którzy ich udają !!! I to trzeba umieć odróżnić !!! Inaczej będziemy błądzić we mgle jak ślepcy !!!
  • Zaciekawiony 06.01.2018
    Ozar
    Równocześnie jednak uważasz, że "fałszywi uchodźcy" stanowią większość, na dowód czego masz najwyżej jakiś filmik z YT.
  • Felicjanna 06.01.2018
    nie bardzo wiem, do kogo mówisz, gdyż mój artykuł nie jest o tym.
  • Felicjanna 06.01.2018
    Felicjanna do Niemampojęcia było moje pytanie
  • Ozar 06.01.2018
    Zaciekawiony Nie filmik z YT, tylko wywiady z nimi, w których żalą się, że nie dostali tego, co im obiecano, albo artykuły dziennikarzy, którzy byli wśród tych tzw. uchodźców.
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Felicjanna, była to ogólna refleksja po przeczytaniu tekstu i dyskusji pod nim.


    Humanitaryzm kończy się tam, gdzie kończą się symbiozujące z nim okoliczności, według mnie.

    Nie dopuszczać tego do siebie - to być zaślepionym, idealizować człowieka, popełniać błąd.

    To nie żaden atak na Ciebie, to moje zdanie, dyskusja pod tekstem, krajst.

    ''napędzającym spiralę strachu wobec uchodźców'' - w moim odczuciu mówisz miejscami, jak gdybyś problem uchodźców łączyła tylko z szeroko pojętym terroryzmem, ''gdyby tak było w Niemczech codziennie wybuchałoby iks bomb..''

    ''Polska chyba nie dopuściłaby do..''

    Po prostu, bawi mnie to o tyle, że terroryzm i pseudoterrozym jest według mnie już głównie narzędziem politycznym.

    Nie może być wg mnie niepowiązany z ludźmi bogatymi, wpływowymi, z elitami.

    Nie wiem, jak wiele wydarzeń zostało sprowokowanych tylko dla uzyskania takiej a nie innej masowej reakcji.


    ''Demagogia'' jak to zwiesz: miesza się jeszcze z uwarunkowaniami.
    Humanitaryzm jest tylko uwarunkowaniem.

    Wszystko jest tylko uwarunkowaniem.


    Pamiętać należy, że wszystko da się też rozwarunkować.



    Kultura, o której mówisz w ramach ''napędzania spirali strachu'' ma to do siebie, że widzisz, nijak się ma do europejskiej :).
  • Ozar 06.01.2018
    Niemampojecia96 Poruszyłaś bardzo ważny temat. Należy sobie zadać następujące pytanie. czy można wprowadzić dyktaturę w warunkach demokracji ? Otóż niestety można. Trzeba tylko doprowadzić do sytuacji, w której przeciętny człowiek zgodzi się na ograniczenie swoich praw wynikających z konstytucji. Dalej już prosta droga do dyktatury. Wiem, że to juz wyższa półka, ale nie da się tegto wytłumaczyć bardziej prosto.
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Ozar, kiedyś ktoś mi powiedział tak bardzo prosto i byczo, to zapamiętałam, że nasza wersja demokracji - to wybrać sobie oprawcę :)).
  • Felicjanna 06.01.2018
    tak, dyskusja pod tekstem, całkowicie rozmyła sens artykułu. Wtręt o magnesie nie był dla rozrywki. Mówiłam o wielkim zdumieniu chrześcijan, że ich opoka odezwała się, jak na opokę stworzoną przez Chrystusa przystało. O tym, że to całe polskie chrześcijaństwo i dobroć w zderzeniu z realiami znika. Miałam na myśli bandę hipokrytów idących na klęczkach do Częstochowy, a mających w dupie swoją wiarę i przekonania w chwili, gdy ta wiara zaczyna wymuszać zachowania zgodne z jej wyjściowym założeniem.
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Tak, widzę. Ale to trochę naiwne - narzekać, że nie ma żadnej wartości w świecie, w którym największa wartość została zmieniona w: Brak Wartości.


    ''dyskusja pod tekstem, całkowicie rozmyła sens artykułu'' - robienie sobie ała. Czyli co?
    Moj tekst był tak słaby, że dyskusja pod nim całkowicie rozmyła jego sens naczelny?

    Nie.

    Dyskusja swoje, tekst swoje, myślę. Zawsze. Zwłaszcza na włoskiej.

    Tekst to byt osobny.



    ''Chrześcijaństwo'' też jest wg mnie narzędziem do sterowania tłumem, cywilizacja jest zbudowana na dziesięciu przykazaniach.

    A popatrz tylko na tę piękną cywilizację :))).

    ''bandę hipokrytów idących na klęczkach do Częstochowy, a mających w dupie swoją wiarę i przekonania w chwili, gdy ta wiara zaczyna wymuszać zachowania zgodne z jej wyjściowym założeniem.'' - no ale to esencjonalnie o człowieku.

    Sens artykułu burzy się jak czterolatek na esencję natury człowieka. Człowiek nie jest dobry, a ludzki jest tylko, gdy mu to na coś.
  • refluks 06.01.2018
    Ferlicjanna
    Felicjanno, Kościół katolicki w każdej sytuacji wychodził na swoje.
    I z każdym się dogada.
    Kiedyś przeczytałam w jednym z komentarzy na portalu informacyjnym wielkie zatroskanie autora, że Kościół przegra z muzułmanami.
    Otóż nie przegra.
    Jeszcze tak nie było, żeby przegrał.
    Wypowiedź prymasa to jedno, a postawa wiernych to drugie.
    Prymas nie mówi, co mu ślina na język przyniesie.
    On mówi tak, żeby wpisać się w pewną narrację, ale też żeby wierni pozostali przy swoim.
  • Felicjanna 06.01.2018
    hahahaha- a gdzie Ty wyczytałaś narzekanie? To są ironiczne stwierdzenia, a YT był tylko impulsem. Obok siebie także słyszę podobnie. I po prostu oburzenie katolików na prymasa mnie śmieszy.
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Okej :). ''a gdzie ja wyczytałam..'' - kwestia interpretacji.
    Jak Koran, jak wszystko.

    Okej, widzę teraz Twoją intencję od nieco innej strony.

    Mój odbiór opierał się na tym, co zamieściłaś, powyższa wypowiedź Twa - rzuca po prostu nieco odmienne światło, na motywy.
  • Felicjanna 06.01.2018
    Niemampojecia96 oczywiście i wbrew pozorom, nie śmiałam się z Ciebie, tylko z całego tego zamieszania. Nic na to nie poradzę, że zwyczajnie, po ludzku, nie trawię katolicyzmu. I nie tylko za Średniowiecze, ale cały syf, który sobą reprezentuje.
    Wypowiedź Prymasa jest ewenementem i pokazuje, czym rzeczywiście ta głęboka, polska wiara jest.
    Może i ze mnie świnia, ale gardzę tym motłochem, który nie wie kompletnie, jak ma do tego zachowania się odnieść i zwyczajnie porywa mnie pusty, prostacki śmiech
  • Niemampojecia96 06.01.2018
    Felicjanna, są słowa na które dym się robi raz dwa i dyskusja na iks pięter, a ''uchodźca'' to zawsze było dobre słowo na zaczyn dyskusji xd.


    Ja myślę, że katolicyzm jest na swój sposób sprytny.
    I tak obmyślony, by już od wieków dobrze sterować postrzegania.


    Teraz jest niby taka ''beka z religii'', propaganda braku wartości, różne etcetery, ale ludziom się jeszcze przeje.

    A Średniowiecze też było ciekawe, przynajmniej dobrze pobudzało dwie odmienne, skrajne postawy.

    No i ludzie szybko umierali. :)
  • Felicjanna 06.01.2018
    Niemampojecia96 hahahaha i dziwisz się, że ja się śmieję...?
  • Nuncjusz 06.01.2018
    Felicjanna jahaha jakie śmieszne
  • Felicjanna 06.01.2018
    Nuncjusz a nie...?
  • Gregor 06.01.2018
    Niemampojecia96 ale bełkot. Może ty się maku najadłaś i masz halucynacje. Pieprzysz jak potłuczona.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania