Poprzednie częściChyba zabiłem siebie.

Chyba się zgubiłem

stoję na starym skrzyżowaniu

powiedz mi gdzie mam iść

nie wiem tego sam

chyba się zgubiłem

 

szukam na niebie gwiazdy polarnej

niech ona wskaże mi kierunek

nie widzę

zniknęła gdzieś

 

na starym pniu szukam mchu

może on mi powie gdzie iść

nie ma nic

tylko kora

 

spoglądam na światła

pójdę tam gdzie zielone

wszędzie czerwone i ono

nie wiem gdzie mam iść

 

stoję tutaj już trzeci rok

może ktoś mi powie

gdzie mam iść

nie wiem sam

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Nuncjusz 27.04.2018
    Idź na manowce
  • D4wid 27.04.2018
    Manowce nie są zbyt pozytywne. Może to skrzyżowanie nimi jest?
  • Nuncjusz 27.04.2018
    D4wid taaa i wszędzie czerwone światła w Twojej głowie. Tkwisz w zawieszeniu, chcesz być artystą, ale jednocześnie boisz się złamać przepisy norm społecznych. Musisz dokonac wyboru i wpaśc pod samochód
  • D4wid 27.04.2018
    Nuncjusz Mądrze piszesz, tylko obym nie okazał się zbyt głupi. Czas pokaże.
  • Nuncjusz 27.04.2018
    Ja tak nie zrobiłem, brakło mi odwagi. Otarłem się tylko. Chyba Wiera coś więcej wie w tym temacie :)
  • Agnieszka Gu 27.04.2018
    Witam,
    Wiesz co, to bardzo fajny wiersz (nie że tam od strony technicznej, bo na to akurat za słabo się znam) ale...
    Bardzo wiarygodnie i wiernie udało ci się oddać stan ducha człowieka, ograniczanego przez wewnętrzne nakazy; zakazy; brak odwagi; normy społeczne etc., w wyniku czego przeżywa on rozterki, frustracje, bo tkwi w miejscu, obracając się w koło szuka wyjścia, jakiejś podpowiedzi co dalej robić? którą z dróg wybrać?
    Znajomy stan ducha dla większości ludzi na świecie. Chyba każdy tak miał w jakimś etapie swojego życia. A właściwie w każdym zderzamy się z jakimiś murami, ograniczeniami...
    Dobrze, gdy się ma świadomość tych ograniczeń. To pierwszy krok. Potem już "tylko" trzeba dorosnąć do odpowiedzialności za podejmowane decyzje; trzeba "tylko" nabrać odwagi; trzeba "tylko" wybrać właściwie... Dla niektórych życiowy koszmar a dla innych wyzwanie.
    Bardzo mi się podoba to co napisałeś.
    Pozdrawiam :)
  • D4wid 27.04.2018
    Tak! Gdy wiemy, że jesteśmy słabi, dopiero wtedy możemy stać się silnymi. Chyba każdy się gubi w życiu, myślach. Dzięki za opinię.
  • Canulas 27.04.2018
    Dużo powtórzeń, ale David. Bardzo dobry tytuł. Bardzo mi siadł i przyciągnął. Strasznie mi się skojarzył z tekstem Blanki "Szukaj". A tekst Blanki "Szukaj", to pierdolony, ociekający płynnym srebrem sztos. To u Ciebie - rokujące, jednak trochę za dużo osobowych dookreśleń. Może dałoby radę wywalić kilka słów - odchudzić.
    Dla mnie czwóreczka, bo jednak rokujące.
  • D4wid 27.04.2018
    Niektóre powtórzenia są celowe, jednak faktycznie niektóre niestety nie. Biję się w pierś. Jednak niech zostanie taki niesforny tekst jako dowód błędów. Tekstu Blanki nie znam, ale zaraz nadrobię zaległości.
  • D4wid 27.04.2018
    Albo jednak nie nadrobię gdyż nie mogę znaleźć
  • betti 27.04.2018
    stoję na skrzyżowaniu

    powiedz gdzie mam iść

    bo chyba się zgubiłem


    Gdybyś to w ten deseń pociągnął, to byłoby o niebo lepiej. Pomyśl o tym.
  • D4wid 27.04.2018
    Chyba rozumiem Twój przekaz. Faktycznie mam wrażenie, że według Twojej wersji, tekst byłby głębszy, ale ten już zostawię tak jak jest. Kolejny postaram się napisać wedle Twojej.
  • Justyska 27.04.2018
    Przeczytałam ten wiersz kilka razy, bo z wierszami chyba tak jest, że albo trafi albo nie. Ten trafił do mnie bardzo. Szczególnie ostatnia strofa jest poruszająca. Czuć w niej tą bezradność. Chyba każdy doświadcza takiego zagubienia przynajmniej raz w życiu.
  • D4wid 27.04.2018
    Takie klimaty trafiają do prawie każdego gdyż większość czuje lub czuła coś takiego
  • Enchanteuse 28.04.2018
    Canulas ma rację. Rokujący Twój wiersz - czyli jest progres. Idź dalej w tą stronę, a będzie tylko lepiej. Bez oceny.
  • D4wid 28.04.2018
    Tylko trzeba zmienić tematykę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania