Cicada 3301

Cicada 3301 – tajemnicza organizacja, która po raz pierwszy dała o sobie znać 4 stycznia 2012 roku, umieszczając na portalu 4chan obrazek z tajemniczą wiadomością: " Witajcie. Szukamy wysoce inteligentnych indywidualności. Aby ich znaleźć, stworzyliśmy specjalny test. W tym obrazie została ukryta wiadomość. Znajdź ją, a trafisz na drogę, która w końcu skieruje cię do nas. Nie możemy się doczekać spotkania z tymi kilkoma, którzy przebędą całą tę drogę. Powodzenia." Użytkownicy, którym udało się rozwiązać poszczególne zagadki, natrafiali na kolejne. Z czasem zadania stawały się coraz trudniejsze. Pojawiały się w nich liczby pierwsze, cyfry Majów, szesnastkowy system liczbowy oraz linki do różnych stron. W różnych miastach na świecie można było znaleźć plakat z logo organizacji i kodem QR, po którego zeskanowaniu natrafiało się na kolejną zagadkę. Jest to dowód, że Cicada 3301 jest organizacją o zasięgu globalnym. Samo zdjęcie cykady nawiązywało do Milczenia Owiec Thomasa Harrisa, z czym związana była jedna z zagadek.

 

Zagadki opierały się głównie na: literaturze, poezji, matematyce, filozofii, steganografii oraz kryptologii.

 

Kolejne zagadki publikowane były 4 stycznia 2013 roku oraz 4 stycznia 2014 roku.

 

Redakcja gazety „The Washington Post” umieściła zagadki Cicada 3301 na liście 5 najbardziej niesamowitych i nierozwiązanych zagadek Internetu.

 

United States Navy jako część programu rekrutującego nowych pracowników stworzyło kryptograficzne zadanie „Project Architeuthis” bazujące na pracach Cicada 3301.

 

 

A oto opowieść moja, gdzie spróbuję wyjaśnić tę dziwną cicadę 3301.

 

Na 4chan powstało konto wyjaśniające zagadki cicady 3301. Konto wyjaśnia m.in. jakie są odpowiedzi na zagadki cicada 3301, chodź dla mnie ta sprawa nabrała już tempa i nie wiele się w jej sprawie dzieje. Pewnie dlatego cicada 3301 dawno nie publikuje nowych postów. Kto wie? W każdym razie dziś przedstawię wam odpowiedź na pytanie: co to jest w ogóle ta cicada 3301? Jest to grupa

(nikt nie wie po co stworzona, żeby robić z ludzi marionetki?)

dla trollingu. Tak niestety znów jakaś durna gazetka opublikowała zwykły trolling, haha. Skoro trolling to się nie martwcie!

 

To chyba na tyle, podziękuję tylko Agnieszce która pomogła mi w tworzeniu tego materiału!

 

3

0

1

2

1

2

 

No co, przecież to jest tylko liczba 301 tys. 212! Nie ma się czego bać!

Średnia ocena: 1.8  Głosów: 11

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Grubas 18.08.2016
    Tylko że tu zamieszczamy O.P.O.W.I.A.D.A.N.I.A. Pzdr.
  • detektyw prawdy 18.08.2016
    A to ńie jets opowiadbaieb???
  • Grubas 18.08.2016
    detektyw prawdy Tak. Jedno z najlepszych jakie czytałem. Specjalnie dla ciebie 1. Nara.
  • detektyw prawdy 18.08.2016
    Grubas o co chodzi z ta czerwona kropak przy nickau?
  • TeodorMaj 18.08.2016
    Nie rozumiem za cholerę o co w tym czymś chodzi... 1
  • Zozole 18.08.2016
    Ja tesz ;D
  • Zozole 18.08.2016
    I 2 tak na zachętę.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania