Tekst usunięty

CIEBIE 🇷🇺🐢🐢🌭💣🛩 KOrwo 🇩🇪🪖 POLACY ❤️🇵🇱 NIE NA WIDZĄ.

Średnia ocena: 4.1  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (12)

  • pansowa 09.01.2022
    Trochę nadęte i egzaltowane.
  • Dobranocka 09.01.2022
    Dzięki za opinię. Takie wyszło.
  • Cicho_sza 09.01.2022
    gdy pił z źdźbeł trawy kropelki rosy

    Myślę, że powinno być 'ze źdźbeł", teraz to se można język połamać. Ogólnie sympatycznie, ale trochę przychylę się do opinii przedmówcy. Górnolotne. To nie zarzut, jeno moje odczucia.
    Pozdrawiam
  • Dobranocka 09.01.2022
    Tak, chyba tak jest rzeczywiście lepiej. Teraz już nie łamie się języka. Dziękuję. Pozdrawiam.
  • kikimora 09.01.2022
    Czytam uważnie Twój wiersz i widzę dużo więcej.
  • Dobranocka 10.01.2022
    Dzięki za zatrzymanie i przeczytanie. Pozdrawiam.
  • Tjeri 10.01.2022
    Piękne rymowanie – na to patrzy się z przyjemnością.
    Obrazowanie zaś ciut nieświeże – symbolika wytarta, a i środki przekazu nieco zleżałe. Nie mam nic przeciwko stylizacjom, ale tu czytam i nie jestem pewna, czy Autor ma nieśmiałą randkę z retrofrazą (nieśmiałą, bo ledwie zarysowaną), czy dobór słów podporządkował jakości rymów (choćby to "wzlatał").
    Ogólnie – to dobry wypiek, jednak wolałabym żeby zawierał świeższe rodzynki.

    I tak jako komentarz interpretacyjny, zostawię słowa Ignacego Krasickiego:

    „Czegóż płaczesz? – staremu mówił czyżyk młody –
    Masz teraz lepsze w klatce niż w polu wygody”.
    „Tyś w niej zrodzon – rzekł stary – przeto ci wybaczę;
    Jam był wolny, dziś w klatce – i dlatego płaczę”.
  • Dobranocka 10.01.2022
    Dzięki za piękne rymowanie. Gdzieś z tyłu głowy podświadomie był chyba właśnie ten fragment fraszki mistrza, aczkolwiek pierwsza strofa sama zrymowała mi się w głowie przy jakichś innych czynnościach. Dobre rymy dają pewnie niezamierzone wrażenie stylizacji archaicznej. Taki niezamierzony efekt wtórny.
  • Tjeri 10.01.2022
    Dobranocka
    Nie zgodzę się z tezą, że samo dobre rymowanie daje efekt stylizacji. Jest wielu autorów dobrze rymujących, których pisanie zupełnie z retro się nie kojarzy.
    Nie twierdzę, że takie pisanie (retro) jest gorsze. Po prostu najbardziej lubię poczytać rymy w nowoczesnej osnowie. Jest to więc moje subiektywne odczucie, które nie przeszkadza mi w zauważeniu i docenieniu sprawnego warsztatu, którym dysponujesz.

    U Ciebie, myśl o stylizacji przywodzi (momentami) składnia, słowo "wzlatał" i lekka patosowa mgiełka.
  • Dobranocka 10.01.2022
    Tjeri może to tematyka podjęta w wierszu powoduje takie wrażenie. Lub może słowa dobrane są niewłaściwie.
  • Pan Buczybór 10.01.2022
    ładne, ale niewiele poza tym
  • Dobranocka 10.01.2022
    Dziękuję za ładne. A co miałoby być jeszcze?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania