xxx

xxxxx

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 10

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Witamy w Bitwie. Powodzenia i dobrej zabawy.
    Prosimy o zmianę kategorii wiersz na Bitwy i olinkować!

    Literkowa
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Poprawione, dziękuję!
  • słone paluszki dwa lata temu
    Pierwsza myśl: zmiana tytułu np Abstrakcja dnia codziennego
    Wiersz bardziej mnie zmroził niżeli porwał, rozrzucone części ciała można potraktować dwojako, albo erotycznie, albo kryminalnie.
    Jeszcze bym w nim podłubała, aczkolwiek ma zalążek na to, by wydobyć z niego poetycki, rozłożysty kwiatostan.
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Dziękuję za komentarz, wiersz składa się z dwóch części, abstrakcja w sztuce i w życiu dziecka z rozdzielonej rodziny. Jeśli wiersz wywarł "zmrożenie", to niejako spełnił moje intencje.
    Pisząc o rozproszonych częściach ciała nie nawiązywałam do kryminału, ale do niektórych obrazów z pewnego okresu twórczości Picassa, gdzie kobiece kształty bywają odrealnione, np, "Kobieta siedząca w fotelu", gdzie poszczególnie partie ciała tworzą autonomiczne całości. Są i portrety z profilu z odkształconymi twarzami, np. o dwóch nosach. Pierwiastek erotyczny jest obecny, gdyż artysta cierpiał z powodu nieporozumień ze swoją żoną Olgą.
    Pozostanę przy swoim tytule, aby zachować dwoistość spojrzenia, tę bardziej wydumaną w sztuce i tę na co dzień widzianą, a właściwie odczuwaną oczami półsieroty. Te opuszczone dzieci, zwykle przez ojca, mają tendencję do idealizowania nieobecnego rodzica, którego widzą okazjonalnie. Nigdy nie podnosi głosu, przynosi zabawki, chadza na mecze, ale w procesie wychowania jest prawie nieobecny. Obserwowałam tę sytuację w rodzinie mojego kuzyna.
    Zanadto się rozpisałam, więc już nie będę dalej obdzierać wiersz z tajemnic.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • słone paluszki dwa lata temu
    Dziękuję za wyjaśnienie, teraz trochę inaczej czytam ten wiersz. Pozdrawiam!
  • Pasja dwa lata temu
    Codzienność w abstrakcyjnej odsłonie jak niemy film w czarno-białej lub w kolorowej klatce. Mijamy się codziennie w tej sceneri złudzeń.

    Pozdrawiam
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Chciałam nadać słowu abstrakcja dwa znaczenia nieco kolidujące się ze sobą. Czym innym jest abstrakcja w sztuce, czym innym dla dziecka wychowanego w niepełnej rodzinie.
    Jestem wdzięczna za komentarz.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi dwa lata temu
    Bożeno Joanno↔No faktycznie. Dwoistość abstrakcji. Jeżeli chodzi o obraz, to te oddzielne części, można jeszcze zrozumieć, metaforycznie, jako nieporozumienia z żoną. Rozpad ich relacji. A dla dziecka, co tak naprawdę nie zaznało "wielu spraw"
    to też... abstrakcja. W sensie niepełności. Taki "durszlak" przez który "wycieka wiele obok" i później może rzutować na dalsze losy.Takie skojarzenia subiektywne me:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Co innego abstrakcja w sztuce, co innego brak ciepła w niepełnej rodzinie. Podoba mi się porównanie z durszlakiem. Bardzo dziękuje za ciekawy komentarz i serdecznie pozdrawiam!
  • Rozpoczynamy głosowanie!
    Zapraszamy do wierszy i na Forum:
    https://www.opowi.pl/forum/glosowanie-literkowa-bitwa-na-rymy-bez-w478/
    Głosujemy do 06 kweitnia /środa/ godz. 23.59
    Dziękujemy za udział i zapraszamy do zagłosowania!
    Literkowa
  • 110101011 dwa lata temu
    Proszę się nie obrazić Pani Joanno i Pani Bożenno ale według mnie za mało poezji w tem utworze - przepraszam i proszę się nie gniewać, ja w poezji szukam komplikacji jakiejś, obrazu bardziej niż opisu, lubię łamigłówki i metafory, a tu mi tego zabraklo - przeoraszam za te słowa, szczególnie żem profan, żaden tam znawca poezji, zatem proszę też tak sobie nie brać do serca słow moich i proszę mnie nadal lubić bez wzgledu na ten wyskok
    Z ukłonami
    Poncjusz
  • zsrrknight dwa lata temu
    czasem rzeczy zwyczajne, najbardziej ludzkie są abstrakcją...
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Masz rację, w pewnych sytuacjach tak, myślałam o pewnej mojej kuzynce, która znalazła się w podobnej sytuacji.
    Pozdrowienia!
  • Margerita dwa lata temu
    Trzeba się umieć cieszyć tym co się ma
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    To prawda, ale najczęściej myśli się o tym. czego brak.
    Pozdrowienia
  • 00.00 dwa lata temu
    Złożone tematy, nie da się do nich podejść w kilku zdaniach.
    Najbardziej przypadła mi do gustu pierwsza część.
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Chciałam wydobyć pewien paradoks między znaczeniami słowa "abstrakcja" w dwóch kontekstach, malarstwa i życia.
    Bardzo dziękuję za przeczytanie i komentarz.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Maurycy Lesniewski dwa lata temu
    Dla jednych coś jest abstrakcją, aż w końcu gdy zostaną dopadnięci przez życie, inaczej postrzegają świat i życie.
  • Bożena Joanna dwa lata temu
    Wszystko się zmienia z czasem, do dwóch różnych pojęć w zakresie abstrakcji, mogłabym dodać jeszcze zdolność do myślenia abstrakcyjnego, ale nauki ścisłe były moją piętą achillesową.
    Dziękuję za przeczytanie i komentarz.
    Serdecznie pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania