,

 

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (10)

  • romka 10.10.2017
    Trochę powiało rasizmem. Romowie proszę Pana. A słowiańskie dzieci też żegnają? O:)
  • refluks 11.10.2017
    Czym ci powiało?? Rasizmem? A weź ty otwórz sobie pierwszą lepszą półkę, wsadź tam swój pusty baniak i pierdalnij się drzwiczkami, „romko”.
  • romka 10.10.2017
    żebrzą*
  • Canulas 11.10.2017
    Ja tam nie widzę w tym tekście nic niestosownego. Przejmujący - nie, ale jakaś tam nostalgiczną nutę może wzbudzić. Wciąż widać lekkość w konstrukcji zdań.
    Całość daje radę, choć "Ewa" póki co najlepsza.
  • refluks 11.10.2017
    Cyganów pierwszy raz zobaczyłem, gdy byłem małym dzieckiem.
    Wozem z zaprzęgniętymi do niego końmi przyjechali.
    Piękne kobiety ze złotymi w uszach kolczykami.
    Mężczyźni w białych koszulach.
    Jak oni grali na skrzypcach!
    Poza Cyganami tylko Żydzi tak ten instrument ożywić potrafią.
    Potem też Cyganów widziałem, w nędzy, na margines wyrzucony i zapomniany przez wszystkich naród.
    I gdy słyszę ten utwór to zawsze o nich myślę

    Michał Lorenc
    https://www.youtube.com/watch?v=izVy5a_iSOs
  • MarBe 15.10.2017
    Tekst dobry, lecz rewelacyjna odpowiedz na komentarz o rasizmie i za to pięć.
  • Szudracz 15.10.2017
    Polecam film jeśli jeszcze nie oglądałeś ''Papusza''
  • refluks 15.10.2017
    Oglądałem.Może przy okazji ktoś mi pomoże. W dzieciństwie czytałem książkę o Romach, bohaterka była Zefiryna, siedziała w szkole w ławce z dziewczynka z domu dziecka, która krzywiła się bardzo, gdy Zefiryna na drugie śniadanie przynosiła chleb z duszoną cebulą. Nie pamiętam ani tytułu, ani nazwiska autorki.
  • Kwestia wykorzystywania dzieci w każdej nacji istnieje, że tu akurat pokazane jest to tutaj przez pryzmat Romów, nie oznacza zaraz rasizmu. Tekst całkiem spoko.
  • fanthomas 28.02.2018
    Zapomniałem napisać, że to był fajny tekst.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania