Czarno wszędzie, głucho wszędzie?

Czy Kaczory mają rację,

kiedy Czarnek bzdurą chlapie?

A i owszem, to jest fakt.

W mezozoik ludki wbiła

swą głupotą Kopaczowa, baba w końcu,

trudno winić, chwalić trzeba,

wiedza tej płci nie jest cnotą.

Ale facet?!

Głowa rodu, pan minister od oświaty,

w tefałinfo, o poranku,

niczym w dawnym Teleranku, baśnie prawi,

homo sapiens w prekambr wpycha,

między puste, bo prastare oceany,

lub, być może, ma na myśli

eon pierwszy hadeiczny,

gdzie prapiski, nie zważając na odciski,

dla ludzkości, a więc dla nas,

w chwilach wolnych od zradzania

(oczywiście wzorem rzymskim!)

utwardzali schnącą lawę – tupiąc, plując, defekując,

bo jedyna to metoda, kiedy nie ochładza woda.

H2O u Kaczek w cenie, wręcz przelewa się ustami:

Wszyscy wiedzą! Lat miliardy istniejemy,

spieprzaj lewak, my są pany!

Średnia ocena: 4.2  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (58)

  • Pan Buczybór 21.09.2021
    Nie znam za bardzo sytuacji, ale sam utwór jest całkiem nieźle poukładany i kreatywny
  • Garść 21.09.2021
    Dzięki za opinię.
    Tekst zainspirowany wczorajsza wypowiedzią Czarnka, tu:
    https://www.rp.pl/polityka/art18935721-czarnek-rodzic-to-ten-co-zradza-potomstwo

    "Czy ja wszystkim muszę tłumaczyć, że rodzic to jest ten co zradza potomstwo? To są tak oczywiste sprawy, znane ludziom od miliardów lat - stwierdził w TVP Info minister edukacji Przemysław Czarnek".
    :D
  • Szpilka 21.09.2021
    "trudno winić, chwalić trzeba,
    wiedza tej płci nie jest cnotą.

    Ale facet?!"

    Ale seksistowskie! Facet też durny bywa, aż mi się czasem słabo robi od jego bredni. Wiersz celny, też nie lubię, gdy głupiec się szarogęsi ??
  • Garść 21.09.2021
    Szpilko, wiedzy do cnót niewieścich Czarnek nie zaliczył, więc czemu pisiaki krytykują Kopaczową? :D
    Dzięki za koment. Pozdrawiam.
  • Szpilka 21.09.2021
    Garść

    No tak, Czarnek i jego cnoty niewieście, też seksistowskie, a Kopaczowa? No dała plamę z dinusiami, zdarza się ?
  • Garść 21.09.2021
    Szpilka, wiadomo, tylko ludzie, niemniej od byłej premier i aktualnego ministra OŚWIATY (sic!) można jednak wymagać więcej oleju w głowie. Dzieciaki w podstawówce poznają ery Ziemi i ich charakterystykę.
    Kogo my wybieramy?
    I dlaczego...
  • Szpilka 21.09.2021
    Garść

    Ja tu nie mieszkam, ja się tylko przyglądam i czekam, aż znormalnieje, ale czy się doczekam? ?
  • cos_ci_opowiem 21.09.2021
    Szpilka Znam ten "uczuć", kiedy oglądasz z w miarę bezpiecznej odległości ten cyrk i z miesiąca na miesiąc człowiek jest coraz bardziej zrezygnowany i coraz mniej chce mu się wracać.
  • Garść 21.09.2021
    U nas o normalność trudniej, poharatanie w historii skutkuje bardzo zróżnicowanymi poglądami, normalka, taki lajf, więc WRACAJ! :D
  • Szpilka 21.09.2021
    cos_ci_opowiem

    Par excellence, zatem nie wiem, czy wrócę ?
  • Szpilka 21.09.2021
    Garść

    Kocham spokój i stabilizację ?
  • Garść 21.09.2021
    A ja dobrych, czyli mądrych ludzi, wracaj! :D
  • Szpilka 21.09.2021
    Garść

    Oj, idę, bo się pąsem oblałam, mimo żem w balzakowskim wieku, ciao ?
  • Garść 21.09.2021
    Szpilka, do miłego... :)
  • cos_ci_opowiem 21.09.2021
    Szkoda życia na ten kraj.
  • Garść 21.09.2021
    Ejże, mamy wszystko co na świecie, nawet stare wulkany :)
  • cos_ci_opowiem 21.09.2021
    Garść Mamy też coś, czego nie mają inne kraje, czyli katotaliban u władzy. :)
  • Garść 21.09.2021
    cos_ci_opowiem, jesteśmy wyjątkowi :D
  • Garść 21.09.2021
    A i jeszcze, teraz odpowiem na tytułowe pytanie tej satyrki.
    Nie wszędzie jest czarno i głucho w Polsce. Już wiem :D
  • Patriota 21.09.2021
    Słabe to w wykonaniu nawet jak na satyrę, nieprzekonujące, żeby nie powiedzieć nudne, jednostajne, na jedno kopyto. A tu nie ma nawet z czego kpić, bo minister Czarnek mówi rzeczy poważne, a że trafiają na uszy opóźnionej intelektualnie publiki, która nie rozumie najprostszych słów, to niestety nie jego wina.
  • Garść 21.09.2021
    Jaasne, pisowska rasa od miliardów lat zradza prawilne potomstwo i satyry. Tfu, satyrów, hybrydę. Koźle nogi, długie uszy i wyprężony penis w akacji.
    Dziękuję za opinię :D
  • Patriota 22.09.2021
    Garść bardzo zgrabnie opisałeś ten beznadziejny twór???
  • Garść 22.09.2021
    Patriota, serio? Jejku, dziękuję najserdeczniej.
    Przekonać najgorętszego orędownika Kaczek and company do obiektywnego spojrzenia na ich polityczny "twór", to jest coś!
  • Patriota 22.09.2021
    Garść to kpina.
  • Garść 22.09.2021
    Patriota, ale, jeżeli coś z tym nie zrobimy, jeszcze ponad dwa lata będzie Polakom serwowana.
  • Patriota 22.09.2021
    Garść i bardzo dobrze, przy tym poparciu i debilom opozycyjnym PiS ma kolejne trzy kadencje.
  • Garść 22.09.2021
    :( :( :( Ma naiwność jest niestandardowa.
    Czyli wiersz jest tym tworem?
    Przeżyję Twój osąd :D
    Masz do niego prawo. I do bycia pod tekstem.
    Nie jestem lady123 :)))

    Miłego dnia, łudź się jak najdłużej. Co Ci w końcu zostało?
    Trupy na granicy, na sumieniu.
  • Patriota 22.09.2021
    Garść aż tak nieczyste sumienie twe jakieś trupy obciążają? Współczuję.
  • Garść 22.09.2021
    Patriota: "Co Ci w końcu zostało?" - wczytaj się w zacytowane pytanie. Podpowiem, że decydująca jest rola drugiego zaimka rzeczownego (Ci).

    Mimo ustanowienia stanu wyjątkowego przez dyktatora-satyra z krzywym uśmieszkiem, który chce usunąć niezależnych obserwatorów z tej części polskiej granicy, ludzie, których popieram najgoręcej, są tam, starają się biedakom pomóc. Oczywiście szczegółów o ich działalności nie podam, nie chcąc ich narażać na represje. Donosiciele mogą być i tu.
    Kaczyński z Łukaszenką w gnębieniu błąkających się, głodnych, zmarzniętych ludzi (!) mogą sobie piątkę przybić. Mężczyźni, kobiety i dzieci przepychani raz na polski, raz na białoruski teren przygraniczny. Błagają naszych, by nie oddawać ich w ręce straży granicznej.
    Dlaczego?
    Grupę wychłodzonych, chorych uciekinierów po jednodniowym pobycie w szpitalu, polska (o zgrozo!) straż wywiozła i wepchnęła na teren białoruski.
    Żeby podreperować morale, aby tacy jak Ty i Tobie podobni mogli po paciorku spokojnie zasypiać, nagłośniono sprawę uratowania grupki osób, w tym dzieci, z bagien, na których utknęli.
    Ale o wiele, wiele więcej jest akcji "przepychania" w tamtejsze lasy. Bez rozpatrywania statusu, wbrew umowie międzynarodowej goni się LUDZI tam i z powrotem.
    Zero człowieczeństwa.
    Nawet tuby propagandowe, tefałinfo i "misyjna" jedynka, podały informacje o zmarłych na granicy. Trzech mężczyzn już na polskiej stronie i kobieta po stronie białoruskiej, a Ty śmiesz cynicznie mi te zbrodnie przypisywać?
  • Patriota 22.09.2021
    Garść przecież ty popierasz ten najazd. Nikt ci nie broni jechać na Białoruś i pomagać internetowy napinaczu.
  • pansowa 22.09.2021
    Patriota Jedź ty gdziekolwiek i daj odetchnąć temu krajowi.
  • Garść 22.09.2021
    Patriota, weź podkręć, tylko najazd?
    Nie popieram, ale LUDZIE (choć nawet nocą przeganianych zwierząt byłoby mi żal) znaleźli się w takiej a nie innej sytuacji i trzeba w cywilizowany sposób ich gehennę rozwiązać.

    A po co na Białoruś? Za dwa lata, kiedy inflacja zeżre pisowskie profity, a rząd wyprowadzi Polskę z UE, będzie u nas jak na Białorusi. Dobrowolnie władzy nie oddacie.
    To pewnik. Zasmakowaliście w dzieleniu, poniżaniu, bogactwie na stołkach, świeceniu gębą w przekaziorach, i oczywiście boicie się rozliczeń, m.in. za Zmarłych w tych bezdusznych akcjach.
  • Patriota 22.09.2021
    Garść gehenny dziesiątek milionów nie rozwiążesz.
  • Garść 23.09.2021
    Ano nie.
    Dziesiątkom milionom żyjących w skrajnie ciężkich warunkach należy się pomoc ze strony wszystkich "tłustych kotów" na tym świecie.
    Tym bardziej, że kolonializm, rasizm, współczesne wojny najczęściej ich do tego stanu doprowadziły.
  • Patriota 23.09.2021
    Garść nie sądzę. Byliby tacy biedni i bez tego kolonializmu. Ogólnie życie w ciepłym klimacie rozleniwia.
  • cos_ci_opowiem 23.09.2021
    Garść tych ludzi na granicy oszukali Łukaszenka z Putinem przewożąc ich samolotami na Białoruś i dowożąc pod granicę UE. Problem jest w tym, że jeśli Polska, Litwa i Łotwa wpuszczą razem np. 5 tysięcy tych uchodźców, to za chwilę na granicy będzie koczować 50 tysięcy albo i więcej, bo Putin na takie operacje nie będzie szczędził zasobów. A fala uchodźcza z Afganistanu dopiero się rozpędza, na dodatek talibowie otworzyli więzienia, w których przetrzymywani byli islamiści, no więc...
  • cos_ci_opowiem 23.09.2021
    Patriota Nie rozleniwia, tylko biologii nie przeskoczysz. Trudno w ciepłym klimacie pracować fizycznie równie ciężko, co w umiarkowanym. A i tak popatrz, że takie ciepłe kraje, jak Hiszpania, Włochy, nawet Grecja osiągnęły w pewnym momencie relatywnie bardzo wysoki poziom rozwoju. Ba, nawet muzułmańska Tunezja albo Algieria nie wypadają wcale źle.
  • Garść 23.09.2021
    Patriota, nie żartuj, czytałeś "Jądro ciemności"? Wiesz, że ok. 100 mln istnień ludzkich zginęło wskutek kolonizacji Afryki? A bogactwa naturalne, na których Europa się pasała, nie mogły spokojnie czekać na prawowitych mieszkańców? A wyzysk z tytułu taniej siły roboczej?
    Przez wieki tracili na rzecz najeźdźców, więc nie mogli rozwijać się w swoim rytmie.
    Weź, puknij się w czoło.
    Albo spokojnie zaakceptuj, że rozleniwieni Polacy w klimacie umiarkowanym słusznie dostali się w łapy zaborców na 123 lata.
    Podobno, gdzieś tam napisałeś, że każdy naród ma jedynie prawo do wojny obronnej.
    Afrykańczycy, Indianie, Azjaci zapraszali na swoje tereny kolonizatorów i pozwalali na ich praktyki?
    Ech, i jak nie nazwać Ciebie rasistą?

    Biała rasa ma ogromny dług. I musi go spłacić, jeśli istnieje coś takiego jak sprawiedliwość dziejowa.
  • Garść 23.09.2021
    Coś_ci_opowiem, u Ciebie też tak mocno wieje i leje jak u mnie i w Usnarzu oraz okolicach? Jeśli też, to nie myśl o islamistach, Łukaszence i Putinie, ale o uchodźcach w lasach i na bagnach.
  • Jared 23.09.2021
    Garść, nie trać czasu na debila, bo Ci zaraz zripostuje, że "chociaż ich katolicyzmu nauczyliśmy". To jest prawacki osobnik o stopniu rozwoju rozwielitki. Gdyby była szansa na polską kolonię w Afryce, to z chęcią poświęciłby i 200 mln ludzi
  • Garść 23.09.2021
    Jared, trzeba. Widzę jak rośnie poparcie dla PiS.
    Oni (tak jak i Patriota) są cwani, znakomicie wykorzystują najbardziej wredne cechy naszego gatunku.
    Muszę, może kogoś przekonam, że ich moralna degrengolada jest choćby fundamentowi chrześcijaństwa obca.
  • Jared 23.09.2021
    Garść, Patriota na Jezusową nutę tylko się buja w kościele; nie ukrywa nawet swojej pogardy do wszystkiego i wszystkich - nawet z ludzi jedzących bułki za 30 groszy ma polewkę. To jest po prostu kreatura i choćby dziesięcioma flagami się obtoczył jak naleśnik, to dalej będzie - nawet przez PiSowców jak sądzę - odbierany jako oszołom. Czarnek to przy nim obraz zdrowia psychicznego XD
  • Garść 23.09.2021
    Jared, jest żywą egzemplifikacją najgorszych cech prawaków. I dlatego wydaje mi się, że facet jaja sobie robi na portalu. Można by się pośmiać, ale ma tu wiernych adoratorów, stąd me reakcje.
  • Patriota 24.09.2021
    Garść ty jak Hitler chciałbyś stosować odpowiedzialność zbiorową.
  • pansowa 24.09.2021
    Patriota Czyli coś dla ciebie naziolu.
  • Garść 24.09.2021
    "Garść ty jak Hitler chciałbyś stosować odpowiedzialność zbiorową".
    Odpowiedzialność zbiorowa częściowo jest ujęta nawet w polskim systemie karnym, pewnie tego nie wiesz, choć Twój lider słusznie domaga się od Niemców zadośćuczynienia za zbrodnie i utracone mienie w II wojnie św.
    A co do postulowanej sprawiedliwości dziejowej to jest tak, że oczywiście dobrowolnie bogaty biednemu nie odda tego, co zabrał jego przodkom. Od kilku lat potomkowie kolonizatorów zaczynają przepraszać, kajać się publicznie, licząc na to, że przeprosiny wystarczą.
    Na szczęście coraz częściej byłe kolonie wytaczają procesy potomkom kolonizatorów i stąd mała, ale zawsze szansa na oczywiście niepełne zadośćuczynienie się rysuje.
    I tak od kilku lat Namibia prowadzi rozmowy z Berlinem o reparacjach za zbrodnie popełnione na grupach etnicznych Herero i Nama. Tanzania za zbrodnie podczas tłumienia powstania Maji-Maji i domaga się zadośćuczynienia. Dołączyła również Burundi.
    Merkel przeprasza i proponuje kasę na plany rozwojowe.
    Podobne żądania są wysuwane wobec UK, Francji, Hiszpanii, Belgii, Kanady, USA.
    Czas i świetni prawnicy doprowadzą do sprawiedliwości dziejowej, bo na elementarne poczucie odpowiedzialności za zbrodnie przodków nie ma co liczyć w tym konsumpcyjnym Zachodzie, tudzież Wschodzie (Rosja).

    A Ty, jak wnioskuję po porównaniu mnie do Hitlera, rezygnujesz z wielokrotnie werbalizowanych na Opowi zarzutów wobec potomków Żydokomuny i Niemców.
    Cuda się zdarzają, hipokryto.
  • pansowa 24.09.2021
    Garść Odpowiadasz mnie, a to nie mój zarzut.:)
  • Garść 24.09.2021
    Pansowa, przepraszam, z pośpiechu ów lapsus.
  • Garść 24.09.2021
    Patriota.
    "Garść ty jak Hitler chciałbyś stosować odpowiedzialność zbiorową".
    Odpowiedzialność zbiorowa częściowo jest ujęta nawet w polskim systemie karnym, pewnie tego nie wiesz, choć Twój lider słusznie domaga się od Niemców zadośćuczynienia za zbrodnie i utracone mienie w II wojnie św.
    A co do postulowanej sprawiedliwości dziejowej to jest tak, że oczywiście dobrowolnie bogaty biednemu nie odda tego, co zabrał jego przodkom. Od kilku lat potomkowie kolonizatorów zaczynają przepraszać, kajać się publicznie, licząc na to, że przeprosiny wystarczą.
    Na szczęście coraz częściej byłe kolonie wytaczają procesy potomkom kolonizatorów i stąd mała, ale zawsze szansa na oczywiście niepełne zadośćuczynienie się rysuje.
    I tak od kilku lat Namibia prowadzi rozmowy z Berlinem o reparacjach za zbrodnie popełnione na grupach etnicznych Herero i Nama. Tanzania za zbrodnie podczas tłumienia powstania Maji-Maji i domaga się zadośćuczynienia. Dołączyła również Burundi.
    Merkel przeprasza i proponuje kasę na plany rozwojowe.
    Podobne żądania są wysuwane wobec UK, Francji, Hiszpanii, Belgii, Kanady, USA.
    Czas i świetni prawnicy doprowadzą do sprawiedliwości dziejowej, bo na elementarne poczucie odpowiedzialności za zbrodnie przodków nie ma co liczyć w tym konsumpcyjnym Zachodzie, tudzież Wschodzie (Rosja).

    A Ty, jak wnioskuję po porównaniu mnie do Hitlera, rezygnujesz z wielokrotnie werbalizowanych na Opowi zarzutów wobec potomków Żydokomuny i Niemców.
    Cuda się zdarzają, hipokryto.
  • pansowa 24.09.2021
    Garść Ulżyło mi :)))
  • Garść 24.09.2021
    O kuźwa! Znowu to samo!? Sorry. Już nie będę poprawiać.
    Życzę niewidzenia. A kogo? Sam wiesz XD
    Dobrego dnia!
  • Patriota 24.09.2021
    Garść, po pierwsze, słyszałeś ile wywalczyła Namibia od Niemców za lata kolonializmu? Miliard eruo. To za przeproszeniem, jak smarknięcie przy ich bilionowych, rocznych budżetach. To apropos tych "świetnych prawników", skoro tylko tyle, tak mało potrafili wywalczyć.

    Po drugie, naucz się czytać ze zrozumieniem. Nie porównałem Ciebie do Hitlera, tylko napisałem, że w tej konkretnej sprawie pragniesz stosować odpowiedzialność zbiorową, podobnie jak Hitler, w dodatku do całkiem innego pokolenia Niemów, którzy z kolonializmem od ponad stu lat nie mają nic wspólnego. Wszystkie kolonie im odebrano po pierwszej wojnie światowej.

    Po trzecie, wszyscy dyktatorzy i zbrodniarze zawsze taką odpowiedzialność stosowali, nie tylko Hitler. Więc do tego porównania raczej nie przywiązywałbym się.

    Po czwarte, Polsce Niemcy powinni zapłacić nie tylko za drugą wojną, ale także za lata zaborów. I nie tylko Niemcy, ale też Austria i Rosja. A za drugą wojnę także Rosja. Tutaj się więc chyba aż tak bardzo nie różnimy. Nie podoba mi się natomiast błazenada uprawiana przez piłkarzy polegająca na jakimś klękaniu przed meczem. Tym bardziej, że w drużynach zachodnich aż się roi od niebiałych piłkarzy. To ja się pytam wtedy, kogo oni przepraszają, samych siebie?
  • Garść 25.09.2021
    Patriota.
    Ad.1
    W komencie wyżej piszę o czasie przyszłym, przeczytaj raz jeszcze ze zrozumieniem, skupiając się na orzeczeniu: " Czas i świetni prawnicy doprowadzą do sprawiedliwości dziejowej..."

    Ad.2 i 3, i 4
    Notorycznie stosujesz odpowiedzialność zbiorową wobec współczesnych Niemców i Rosjan za II wojnę światową i lata powojenne, a nawet starsze w czasie zabory, jednocześnie byłym koloniom zabraniając prawa do sprawiedliwości dziejowej za pomocą tejże odpowiedzialności. Czyli u Ciebie odpowiedzialność zbiorowa zależy od statusu pokrzywdzonego. Rdzenni mieszkańcy Afryki, Ameryki, Australii - byli leniwi więc wypad z roszczeń, natomiast Polacy na prawach narodu wyjątkowego.
    Rasizm i nacjonalizm w całej okazałości, pojmij wreszcie idee, którymi się kierujesz.

    I na koniec. Przecież lubisz "Czarnych" na kolanach, więc nie pieprz głodnych kawałków.
    Klęczy się w dowód szacunku i pamięci, symbolicznie, więc nie tylko w miejscach kultu.
  • Garść 25.09.2021
    Aha, i jeszcze jedno w tym temacie. Polacy też zapłacą za ludzi zmarłych na naszym terenie przy granicy z Białorusią. UE też. I Łukaszenko. Kwestia czasu i dobrych prawników.
  • pansowa 21.09.2021
    Widzę, że głupek dał głos.
    To przecież wiersz o oszołomach jego pokroju, to musiał.
    A jego pojęcie o pisaniu czegokolwiek jest powszechnie znane.
  • Garść 21.09.2021
    Daj spokój, musiał swojaka usprawiedliwić :)))
  • Narrator 22.09.2021
    Takie wiersze przekonują mnie, że wyjazd z Polski był jednak dobrą decyzją. Pozdrawiam autora/autorkę.
  • Garść 22.09.2021
    Do poziomu satyr Ignacego Krasickiego bardzo mi daleko, ale weź pod uwagę, że raczkuję w tym gatunku. Teksty będą lepsze.
    A co do tożsamości płciowej, to jak wolisz. Niczego nie narzucam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania