Czas pandemii, czas hipokryzji

Zamknięto fitness oraz siłownie,

gniazda covidu, życia bez celu,

gdyż młodzi, starzy, ćwicząc i skacząc

się przyczyniali do śmierci wielu.

 

Szczęściem kościoły dalej są czynne,

gdzie „życie starszych najwyższym celem”;

babcie, dziadkowie więc bez obawy

mogą swe siły wzmacniać natchnieniem.

 

Czas więc siłownie zmieniać w świątynie

nowej religii „Zdrowie to Wiara”;

tam już pandemia bez prawa wstępu.

„Ludzie się modlą? Nie można karać”.

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (73)

  • kigja 18.10.2020
    Czy tam jest choć jeden z mózgiem?!
    Ludzie zbankrutują, załamią się, będą samobójstwa rozszerzone i narodowy dramat.

    Siłownie powinny być czynne całą dobę, bo ludzie mąją różny rytm, tym bardziej teraz.

    Dobry tekst.
    Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    W siłowniach i klubach fitness pracuje 100.000 ludzi. Ledwie przetrwali wiosną... teraz czeka ich w większości bruk i zamknięcie miejsc ich pracy.
  • laura123 18.10.2020
    Siłownie, przede wszystkim prowadzone przez podejrzane typy, z myślą o praniu pieniedzy... faktycznie strata dla ludzkości niewyobrażalna. W domu ćwiczyć przecież nie można, hantle za drogie...
  • Akwadar 18.10.2020
    L23 weź... W ilu byłaś siłowniach? Ilu znasz właścicieli siłowni, osadzając ich jako podejrzane typy? Ilu rozliczałaś, że twierdzisz o praniu pieniędzy? Nie sądź, by nie być osądzoną...
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Lauro, siłownie jako pralnie pieniędzy? Czy ty wiesz, co piszesz? Jakie są tam zasady płacenia? Że to są w większości duże przedsiębiorstwa? Pomyliło ci się coś z z czym innym z lat 90.
    Żeby coś pisać, trzeba wpierw sprawdzić, a nie szkalować dla samego szkalowania.
  • Puchacz 18.10.2020
    Na pewno wie.
    Gania od jednej do drugiej i sprawdza księgi rachunkowe.
    Stąd takie stwierdzenie :)))
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Puchacz

    Aa... nie wiedziałem :)
  • Akwadar 18.10.2020
    Puchacz to przez czytanie bordowych opowieści ;)
  • Puchacz 18.10.2020
    Akwadar :)))
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Akwadar

    Czyżbym myślał o tym samym? ;)
  • laura123 18.10.2020
    Mirus, Ty to taki śmieszny jesteś. Jak ktoś Ci w danej chwili pasuje, to nawet w kiczu cud znajdziesz i bedziesz bronił jak szalony. Fajne to.?
  • Akwadar 18.10.2020
    Zdzisław B. zaiste ;)
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 Też to w sobie lubię.
    Tylko niektórzy mają zwarcie pośladków.
    Ten wiersz nie aspiruje do wielkiej poezji.
    To satyra. Celna,
    A jak ktoś wypisuje kocopoły o siłowniach jako pralniach to faktycznie jest bardzo śmiesznie.
  • laura123 18.10.2020
    Puchacz no tak, Ty wiesz wszystko i to najlepiej. Tak trzymaj... ?
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 Trzymam
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Akwadar
    Jak to nie trzeba czasem nawet słów... ;)
  • Anonim 18.10.2020
    No, podoba mi się wiersz. Z dodatkowym smaczkiem na samym końcu ;)
    Pozdrawiam
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    To i fajnie, że się podoba, chociaż temat nieśmieszny.
    Również pozdrawiam.
  • Józef Kemilk 18.10.2020
    Tak, jest wiele idiotyzmów. Do teatru można, na basen nie, do restauracji można coś zjeść, na ulicy jeść nie można, do sklepu spoko, na wesela nie. Niestety tylko kościół kłuję w oczy.
    Inna jest kwestia dlaczego posiadając 11.000 respiratorów nie mamy ludzi którzy by je obsługiwali. A można było nauczyć studentów medycyny.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Jest wiele idiotyzmów. Opisałem jeden. Ktoś inny może inny opisać.
  • Jarema 18.10.2020
    Co za idiotyczny w swej wymowie wiersz. Takie podłe instynkty prezentuje. Jak mnie źle, to niech innym będzie jeszcze gorzej. Zupełnie jak za komuny. Ja nie mam, ale temu co jeszcze cokolwiek ma też odbiorę, choćby przez donos do odpowiednich urzędów.

    Wartości artystycznej tego dziełka nie oceniam.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    A może inaczej będzie lepiej brzmiało, Jaremo?

    Podaję przykład: "Zamykane są kościoły jako wylęgarnia covidu. Zostają otwarte siłownie i kluby fitness, gdyż tam nie było ognisk pandemii (PS. To jest zgodne z prawdą). Teraz Jarema napisał satyrę na to.
    Odpowiadam:pod tym przykładowym wierszem Jaremy: "Co za idiotyczny w swej wymowie wiersz. Takie podłe instynkty prezentuje. Jak mnie źle, to niech innym będzie jeszcze gorzej. Zupełnie jak za komuny. Ja nie mam, ale temu co jeszcze cokolwiek ma też odbiorę, choćby przez donos do odpowiednich urzędów".

    PS. O kurde... coś mi to przypomina...
  • Jarema 18.10.2020
    Zdzisławie, odwracasz kota ogonem. Zaprezentowałeś w tym utworze najgorszy sposób zawiści, bo polegający na tym, że jeśli mi jest źle, to ja to mogę przecierpieć, o ile mojemu bliźniemu będzie jeszcze gorzej.
  • Jarema 18.10.2020
    A różnica między nami jest taka, że wielu chrześcijan, którzy chodzi do Kościoła, m.in. jak, uważa, za zło zamknięcie tych lokali fitness, czy siłowni, bo jest przeciwnym wszystkim tym obostrzeniom, które uważają za głupie, i tylko z konieczności muszą im podlegać. A wy zamiast prostować, a od wielu uzyskalibyście wsparcie rzucacie się z pazurami i z nienawiścią na Kościół, tak jakby czego złego nauczał.
  • Puchacz 18.10.2020
    Jarema Ty badałeś się psychiatrycznie?
  • Akwadar 18.10.2020
    Puchacz jakby się badał, to by tu nie gadał...
  • Puchacz 18.10.2020
    Akwadar No fakt.
    Pewnie jest niezdiagnozowany i tym sposobem nieświadomy własnego uchynięcia.
  • laura123 18.10.2020
    Ale dowcipne...ojejku jejku. Inteligencja portalowa?
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 Akolitka się wypowiedziała :)
    Specjalistka od prozy targówka :)))
  • laura123 18.10.2020
    Puchacz obrażaj wszystko, co się rusza... dawaj jeszcze! Przecież potrafisz!
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 :)))
  • laura123 18.10.2020
    Puchacz płakał będziesz później, a teraz walcz...jak lew?
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 :)))
  • Akwadar 18.10.2020
    Puchacz nie sprawiaj jej przyjemności, bo to szczyt perwersji ;)
  • Puchacz 18.10.2020
    Akwadar Oki
  • laura123 18.10.2020
    ?
  • Akwadar 18.10.2020
    Puchacz co to jest sadyzm?
    No, ona działa w myśl:
    Masochista do sadysty:
    - Zbij mnie!
    A sadysta na to:
    - Nie!
    ;)
  • Puchacz 18.10.2020
    Akwadar Strach się bać, bo znowu mi życiorys napisze.
  • Tjeri 18.10.2020
    Akwadar ?
  • Akwadar 18.10.2020
    Puchacz nie tylko Tobie...
  • Puchacz 18.10.2020
    Akwadar To wielki talent do pisania cudzych życiorysów i włażenia z gumofilcami w sprawy osobiste innych.
  • laura123 18.10.2020
    Puchacz a jakie Ty masz sprawy osobiste, jak wszystko na portalach pokazane, jak w cyrku?
  • Puchacz 18.10.2020
    laura123 :)))
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Jarema

    Pokazałem ci opcję z drugiej strony, I proszę, tego już nie zrozumiałeś.
  • Jarema 18.10.2020
    Zdzisław B. Bezprzedmiotowy przykład, bo ja takiej podłości bym nie napisał: „skoro ja ginę, niech zginą i inni”. Tylko ateistów stać na taką podłość.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Jarema
    No proszę... dalej nie zrozumiałeś. To już nie będę podawał innego przykładu. Szkoda tłumaczenia.
  • Puchacz 18.10.2020
    Zdzisław B. Szkoda Twojego wysiłku.
    Na oszołomstwo nie ma leku.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    PS. Jak już, to podłości poszukaj wpierw w szeregach instytucjonalnego kościoła. Nie wiary, tylko w szeregach jego funkcjonariuszy. Nie trzeba cofać się do wcześniejszych czasów, wystarczy współczesność.

    Zakończę tę bezowocną "dyskusję". Faktycznie, muszę przyznać rację innym komentatorom - oszołomstwo jest niewzruszonym betonem.
  • Jarema 18.10.2020
    Zdzisław B. Kościół powszechny to wszyscy wyznawcy Chrystusa. Kościół to dobra instytucja, a chrześcijanie to najlepsi ludzie na świecie. To ty posuwasz się do personalnych obelg. Napisałeś paskudny tekst i nic tego nie zmieni.
  • Tjeri 18.10.2020
    Zdzisław B. - tu nie oszołomstwo jest problemem (choć nie powiem... robi wrażenie), a nieumiejętność czytania ze zrozumieniem...
  • Zdzisław B. 19.10.2020
    Jarema Kto tak twierdzi? Ty? Alfa i omega? Zadekretowałeś do wiary? To sobie poczytaj historię kościoła instytucjonalnego oraz poczytaj o dzisiejszych sprawkach.
    Prawda w oczy kole, prawda?
  • Zdzisław B. 19.10.2020
    Tjeri Już to mu pisałem - że nic nie rozumie, nie może pojąć. Ale to właśnie też jest oznaką oszołomstwa - ma blokadę. Co narusza jego tabu, jest odrzucane a priori.
  • Jarema 19.10.2020
    Zdzichu załóż sobie burdel w tym fitnessie, albo synagogę, a od Kościoła się odczep.
  • Zdzisław B. 19.10.2020
    Jarema, odpowiem twoimi słowami, więc może zrozumiesz - zrób podobnie u siebie. Możesz zakładać tam burdel (tak jak robili już twoi papieże, kościół ma w tym bogate, wielusetletnie doświadczenie). Zajmij się też walką z pedofilią i oraz łamaniem zasad wiary w kościele, takimi jak pycha, bogactwo, żądza władzy świeckiej i żądza pieniądza (które trwają niezmiennie w twoim kościele od 1.700 lat).
    Od innych ludzi zaś się odczep.
    Nie interesuje mnie twoja wiara, interesuje mnie, aby twój instytucjonalny kościół zajął się sobą, a nie wpieprzał w moje życie, w życie publiczne i polityczne. Wtedy będzie zgodnie z zasadami współżycia ludzkiego, obowiązujących w Europie już od dawna; nikt nikomu nie będzie wchodził w szkodę.
  • Puchacz 18.10.2020
    Już oceniałem gdzie indziej.
    A ocena oszołomstwa jest zapewne dla Ciebie bezwartościowa.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Oczywiście, Puchaczu. Na oszołomstwo nie ma lekarstwa.
    PS. Właściwie jest - rozum i logika. Ale nie można jej podać w żadnej postaci...
  • Ja dałem pińć gwiazdków i nic nie będę więcej gadał!
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Wystarczy. "Mądrej głowie..." ;)
  • Akwadar 18.10.2020
    Co do tekstu - takie kompletnie bez czapki rozporządzenia uruchamiają uśpione (albo i nie) w Polakach kombinatorstwo. We krwi mamy obchodzenie i łamanie przepisów, nakazów itp.
  • Puchacz 18.10.2020
    Tu uzasadnione patrząc na naszą historię nowożytną.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Mam nadzieję, że Polacy coś wymyślą na te bzdurne rozporządzenia, bez składu i uzasadnienia, na zasadzie "Co by tu jeszcze zamknąć, panowie, co by tu jeszcze zamknąć...".
  • Kocwiaczek 18.10.2020
    Obeszliśmy papierosy bezsmakowe, daliśmy radę grom losowym i zakazowi sprzedaży alkoholu po wyznaczonych godzinach. To też jakoś obejdą. Oczywiście z kulturą, w maseczkach i zdezynfekowanymi dłońmi :)
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Kocwiaczek, Polacy potrafią. Zwłaszcza obchodzić. Oczywiście, wszystko zgodnie z prawem ;)
  • Lotos 18.10.2020
    No a dezynfekować się trza wodą święconą.Fajny tekst.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Teraz wodą święconą. Z racji miana jest pozbawiona bakterii kałowych i innych drobnoustrojów, covid też nie ma do niej dostępu.
    Drzewiej, lata temu, jej rolę spełniał kryształek ;)
  • Puchacz 18.10.2020
    Dlatego tam wszystko gra.
    Tylko woda święcona nie ma tego charakterystycznego zapachu płynu do dezynfekcji.
  • Lotos 18.10.2020
    Najgorsze że niektórzy w to wierzą.
  • Puchacz 18.10.2020
    Lotos Zauważyłem nawet tutaj.
  • Lotos 18.10.2020
    Puchacz ja jeszcze nie, ale zauważyłem pewnych takich potencjalnych.
  • Tjeri 18.10.2020
    Haha, no jest to pomysł. ? Coś jak żabka, kiedy ominęła zakaz handlu w niedzielę.
    Co nam pozostało... jeno śmiać się z absurdów i debilizmów. Póki jeszcze choć trochę nam do śmiechu.
  • Zdzisław B. 18.10.2020
    Tjeri, to już pomysł. Wystarczy dać udziały w siłowniach i klubach fitness komuś z aktualnie rządzących ,wpłacić na szczytny cel, np. wsparcie partii dobrej zmiany...
    To jest myśl!
  • Pan Buczybór 19.10.2020
    Świetne. Bardzo ironiczne, trafne ujęcie absurdów rzeczywistości. Równi i równiejsi, "lepsze bóle" i inne takie :) No, ale ludzie takich sobie wybrali i zbierają żniwo
  • Zdzisław B. 19.10.2020
    Nic nie muszę dodawać do Twojego komentarza, Buczyborze.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania