Czerniejewo (pod wpływem wizyty w pałacu tamtejszym)

I tak we dwoje staliśmy tam

Nie chcąc przekroczyć pałacu bram

Podziwialiśmy pejzaż z daleka

Nie bacząc na to, że czas ucieka

 

Wtem wiatr rozbujał konary drzew

Ptaków po parku rozniósł się śpiew

Słońce swym blaskiem wnet nas zalało

Wracać do domu nam się nie chciało

 

J. T.

 

PS. Zapraszam do lektury innych moich opowiadań, wierszy i refleksji: Burza, Śmierć niegłupia jest, Pablo & Samantha itp.

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Patriota 05.08.2021
    Czerniejewo, pierwsze słyszę o takim hm, zadupiu. A tu się okazuje, że miasteczko z tradycjami jak się patrzy, a i pałac zacny. Wcale się nie dziwię, że zrobił wrażenie.
  • Jordan Tomczyk 05.08.2021
    Wiele jest takich miejsc w naszym kraju, o których uroku nie było nam dane usłyszeć ze względu na brak odpowiedniej promocji. Natomiast pałac i park w Czerniejewie jak najbardziej polecam. Sam mam mnóstwo pięknych wspomnień związanych z tym miejscem. Dziękuję za komentarz ;)
  • Patriota 05.08.2021
    Tak wiem, w czerwcu byłem w Gołuchowie, za tydzień wybieram się do Wizny, a pod koniec sierpnia do Kórnika i na Wyspę Edwarda.
  • Jordan Tomczyk 05.08.2021
    W Gołuchowie też pięknie, byłem kilka lat temu ;)
  • Patriota 05.08.2021
    Jordan Tomczyk rzut kamieniem w Russowie jest dworek Marii Dąbrowskiej w parku ze skansenem ziemi kaliskiej.
  • Jordan Tomczyk 06.08.2021
    Patriota To tam też muszę zajrzeć, dzięki :)
  • Szpilka 05.08.2021
    Sielski klimat wiersza, mi tak sielsko było w Gmunden, gdzie Conchita Wurst się urodził ?

    https://www.eugendorf.com/ausflugsziele/salzkammergut/gmunden/
  • Patriota 05.08.2021
    warty pac pałaca
  • Szpilka 05.08.2021
    Patriota

    Se pojedź i se zobacz, a potem kukiełkuj, tymczasem pooglądaj foty w tekście:

    Schloss Ort - malowniczy pałac na wodzie - Gmunden (Górna Austria)
    Historia Pałacu Orth - bo taka pisownia obowiązywała do początku XX wieku - sięga 909 roku. Wtedy po raz pierwszy wspomniano o nim w oficjalnych dokumentach. Tym samy jest to jedna z najstarszych budowli w regionie Salzkammergut. Seeschlos znajduje się w mieście Gmunden w Górnej Austrii. Pierwotnie zamek nie był połączony z lądem. Tak było aż do wielkiego pożaru w 1626 roku. W 1634 roku pałac został poddany gruntownemu remontowi, został nieznacznie przebudowany i połączony z lądem. Po tym czasie, jego wygląd nie został zmieniony do dnia dzisiejszego. Z pałacem łączą się interesujące historie dwóch rodów. Postaram się je Wam troszeczkę przybliżyć....

    http://mojepodrozezhistoria.blogspot.com/2018/11/schloss-ort-malowniczy-zamek-na-wodzie.html
  • Patriota 05.08.2021
    Szpilka, ale ja nie o tym pisałem, zazdroszczę Niemcom takich perełek, u nich nikt tego nie niszczył, nawet jak przechodziły fronty, ani Ruscy, dwukrotnie, ani Francuzi. Mają o wiele więcej takich fajnych miejsc, niż my, Polacy.

    Nie wiem tylko co ma piernik do wiatraka, że podajesz że jakiś Kiełbasa się tam urodził. To nie najlepsza wizytówka tej miejscowości.
  • Szpilka 06.08.2021
    Patriota

    Właśnie jako Wurst fajnie wyglądał na Eurowizji, teraz imidż zmienił i doopę pokazuje, a przeca nie musi, bo ma świetny i mocny głos, to już nie jest piękna Conchita ?

    Lubię zwiedzać zamki w każdym zakątku świata, Austrię zwiedziłam dość dokładnie, piękny kraj i fajni ludzie, nie zapomniałam, że to zaborcy i ochoczy pomocnicy Hitlera, ale cóż..., nie można całe życie nienawidzić, bo się człek własną nienawiścią zadusi.
  • 00.00 05.08.2021
    Też bym tam nie weszła. ?
  • Jordan Tomczyk 06.08.2021
    Ale że do pałacu? :)
  • Pan Buczybór 06.08.2021
    gdyby nie tytuł wiersz ten mógłby być o jakimkolwiek innym miejscu
  • Jordan Tomczyk 06.08.2021
    Tak, to prawda, natomiast wiersz pisany był z perspektywy obserwatora i dlatego też zaznaczyłem w tytule o jaką miejscowość chodzi ;)
  • Azbest 17.08.2021
    Kilka lat temu też tam byłem, pałac jak i komnaty są bardzo piękne ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania