...

Tekst może być odczytywany jako prowokujący. Kogo powinniśmy wpuszczać do Polski? Czy terroryści prześladowani w swoich krajach mają prawo nas mordować? Jak pomagać prześladowanym jazydom, Kurdom, zaratustrianom, chrześcijanom w krajach arabskich/muzułmańskich? Czy powinniśmy oddać niepodległość i zrzec się terenów Polski na rzecz naszych sąsiadów? Jeżeli dojdzie do ataku bombowego, czy opozycja zrzuci winę na rządzących, że ich push backi były za słabe? Czy powinniśmy ulegać terrorystom i wpuszczać ich na teren Polski, aby mogli wprowadzić powszechny szariat i swoje państwo islamskie? Czy Polska to już państwo teoretyczne - kamieni kupa? Dlaczego politycy porozumiewali się za pomocą nieszyfrowanych maili? Czy nadal to robią? Co z dziećmi z Michałowa? Jakiej były narodowości? Czy kraje ich obywatelstwa mają je gdzieś? Dlaczego/czy rząd nie interweniował w ambasadach ich krajów? Czy mamy prawo rozdzielać dzieci od rodziców? Czy opozycja chce, aby w Polsce zaczęła się wojna domowa i ataki terrorystyczne nakręcane przez spiralę przemocy?

Średnia ocena: 2.4  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (40)

  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Prowokacja, ale słaba, więc nie skomentuję. :)
  • pansowa 24.10.2021
    Zgadzam się.
    Bigla nie ma.
  • Grain 24.10.2021
    Do gwiazdki daleko, a niektórzy już urywają się choinki.
  • SwanSong 24.10.2021
    Piłeś? Nie pisz.
  • Nie piłem, więc piszę.
  • SwanSong 24.10.2021
    Edward Handscissors
    To pisz z sensem.
  • SwanSong Czego nie rozumiesz?
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    SwanSong to jest opinia, więc jakiś sens ma, ale nazywanie wszystkich koczujących uchodźców terrorystami, którzy chcą nas wysadzić w powietrze to gruba przesada. Są wśród nich pewnie też niemuzułmanie. Co do krajów pochodzenia: Irak już zawiesił połączenia lotnicze z Białorusią, Afganistan - oczekiwanie od talibów przyjęcia tych uchodźców z powrotem skwitować mogę najwyżej xD.
  • cos_ci_opowiem A gdzie ja ich wszystkich nazywam terrorystami? Znajdź proszę to zdanie.
  • cos_ci_opowiem Ps. Z Afganistanu rząd przyjął wielu uchodźców po wycofaniu się Stanów z tego terenu. Groziła im śmierć za współpracę z Ameryką.
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Edward Handscissors Nie rozmawiasz z idiotą. Czy Polska powinna zrezygnować z granic i przyjmować terrorystów na swoje terytorium? - wołami napisane na samej górze.
  • cos_ci_opowiem Nie oskarżam nikogo o bycie idiotą. Ktoś może być bardzo inteligentny, a żle życzyć Polsce, polskiej państwowości. Jeżeli mamy być bezpiecznym państwem, to to pytanie jest zasadne.
  • Józef Kemilk 24.10.2021
    Dobre pytania
  • Po komentarzach tego nie widać. Pomoc, jej zakres zawsze jest przedmiotem kontrowersji. Polska powinna pomagać na miejscu - w Syrii, Afganistanie, Jemenie. Ale jak bracia muzułmanie robią sobie wojny - szyici mordują się z sunnitami, to zawsze winni są Europejczycy. A Pan Putin z Panem Bidenem śmieją się z naiwnych Europejczyków. Przyczyną biedy w tych krajach jest wojna podsycana przez dostawy broni z Ameryki i Rosji. Ale widocznie światem rządzi pieniądz.
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Edward Handscissors upraszczasz tak, że masakra, nie chce mi się tego prostować.
  • Nie chce Ci się, bo to trudne. Przemoc trwa na świecie od zawsze. I nikt nie zbuduje Utopii, mimo że to się wydaje w zasięgu naszej możliwości.
  • *naszych możliwości
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Edward Handscissors Nie chce mi się, bo ani Ty mnie nie przekonasz ani ja Ciebie i jak już pisałem - upraszczasz, nie chcesz dostrzec złożoności sytuacji.
  • cos_ci_opowiem Tylko nie wiem do czego niby miałbyś mnie przekonać? Do tego, że powinniśmy przyjmować ludzi potrzebujących i im pomagać? Napisano w piśmie: "Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili" Zatem jest to jasna wskazówka jak chrześcijanie powinni się zachowywać. Tylko, że Polska nie jest państwem religijnym, jest konkordat i musi dbać przede wszystkim o swoich obywateli, co nie znaczy, że ma zakazywać pomocy organizacjom i ludziom prywatnym, które uważają, że trzeba pomagać ludziom w potrzebie, którzy wędrują do "lepszego" świata.
  • poco 24.10.2021
    dla nachodźców mam hasło pożyczone ze strajku zmywarek ***********!
  • To niedobre, bo wrzucanie wszystkich imigrantów do jednego worka jest krzywdzące. Ludzie dobrzy, którzy chcą do Europy, są wykorzystywani przez Białoruś do łamania prawa ( legalnej granicy państwa). I za to powinni być ścigani przez organy międzynarodowe.
  • *I za to powinni być ścigani przez organy międzynarodowe - Ci którzy kierują akcją przekraczania naszej granicy.
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Edward Handscissors i teraz piszesz z sensem - ci ludzie zostali wykorzystani i oszukani przez reżim Ł*kaszenki, a Polska jest w tym momencie w bardzo niewygodnej sytuacji - wpuścisz, baćka przyśle więcej i wygra, nie wpuścisz - ludzie będą ginąć.
  • cos_ci_opowiem Ale on nie robi selekcji. Im więcej wojowników ISIS i talibów oraz członków Al Kaidy pośród imigrantów, tym gorzej dla nas. Polacy się obudzą dopiero jak dojdzie do grubszej masakry, ale wtedy będą głosy że to państwowa prowokacja.
  • PS. I tu widać prawo dżungli, - ewolucji. Jeżeli będziemy dawali się rzezać jak barany to zniknie nasza cywilizacja. A może tak ma być? Wytną nas jak stado baranów, a na końcu do Europy przyjdą Chińczycy i zrobią z nimi porządek, bo nie dają sobie w kaszę dmuchać.
  • cos_ci_opowiem 24.10.2021
    Edward Handscissors właśnie robi - między kobiety, dzieci, nastolatków wmieszał też ludzi, których byśmy nie chcieli raczej gościć.
  • poco 24.10.2021
    Edward Handscissors czytaj co komentujesz .... nachodźców
  • Paweł Beer 25.10.2021
    Bla, bla, bla, a rozwiązania sytuacji brak.
  • Mój tekst zawiera tylko jedno zdanie oznajmujące. Reszta to pytania. Oczywiście zostały odczytane jako tendencyjne.
  • Grain 25.10.2021
    Komentarze zaczęły się od tego, że to prowokacja. Ostatni Paweł Beer napisał a rozwiązania brak.

    Prawie jak te dwie makolągwy, po prezydentach, którzy mieli gdzieś los naszych głodnych dzieci.

    Łukaszenka będzie radykalizował działania. Naściągał tych ludzi, Gra nimi, ludzką naiwnością, naszą opozycją,
    która ma tak samo gdzieś swój naród, jak i on swój.

    Strajkowały skrobaczki. Pod moim oknem wykorzystane dziewczęta i darły się jebać PIS, wypierdalać. Dziś większość nie wie,
    co było pretekstem i zero refleksji.

    Żeby dowalić PIS-owi posuną się do każdego kurewstwa. Nie mają żadnej oferty, oprócz ***** ***, i nie mówią co zrobią jak dorwą się do władzy. Wolą tego nie mówić otwarcie.

    Tusk już w czasie pierwszego ciamajdanu w Sejmie, czekał przysłany z Brukseli na przejęcie władzy i wciąż liczy na garstkę zawiedzionych poiltykierów i przebajerowanych wyznawców mas mediów.

    Takiego wała - nam szykuje.
  • Grain 25.10.2021
    Jeszcze jedno.
    Do hasełka ulica i zagranica teraz bardzo pasuje Łukaszenka.
  • Garść 25.10.2021
    Ty wiesz, Edwardzie.
    A czytelnik taki jak ja? A niby skąd ma być pewny wyboru taktyki? Przemądre głowy rządowe, w tym dyplomatyczne, ustaliły wektor. Dysponują każdą możliwą wiedzą/informacją dla mnie niedostępną.
    Ich odpowiedzialność, a nie netowych dyskutantów za poczyniony wybór.
  • Ja wiem? Wiem, że druidzi popełnili błąd nie spisując swoich nauk. A może tak miało być, bo to jednak poganie. Widziałem kiedyś nagranie zarzynanych młodziutkich żołnierzy rosyjskich przez Dagestańczyków. Nie chcę, aby w Polsce zarzynali nas jak głupie barany. Czy to źle? Mamy prawo do bezpieczeństwa. Jeżeli biedny człowiek chce napaść na Twój dom, ograbić go z tego powodu że jest biedny, to chyba jest logika komunistyczna. I tą logiką opozycja chce, aby wpuszczać ludzi do nas, bo są biedni. Czyż nie? Czy ta sama logika może usprawiedliwić napaść na kraje gdzie rządzą zbrodniarze i zaprowadzenie tam demokracji i możliwości wyjścia z biedy, aby nie musieli emigrować?
  • Garść 25.10.2021
    Edward Handscissors, myślę, że może nie w tak krwawymi metodami, ale w zasadzie nie mamy szans wobec determinacji tych ludzi, oni przenikną prędzej czy później. Tego uczy historia.
    Każda lepiej usytuowana cywilizacja pada pod naporem biedniejszych. Podobno średnio trwa w dobrobycie ok. trzysta lat.
    Moja mądrość jest ograniczona zbyt wieloma zmiennymi.
    Nie wiem.
    Wiem tylko, że najwyższą wartością, obojętnie jak zachowuje się wróg, jest zachowanie swojego człowieczeństwa.
  • Garść Myślę, że nieważne kim jest wróg, powinniśmy się sprzeciwiać złu. To nie musi być otwarty, jawny sprzeciw. Ważny jest opór. Bez niego wszyscy Polacy skończyliby w komorach gazowych lub zastrzeleni pod murem.
  • Garść 25.10.2021
    Edward Handscissors, skądże ok. 7 mln Polaków miało być robotnikami na rzecz rasy panów.

    Tutaj zło zależy od strony. Co dobre dla nas, dla nich złe.
    Mówisz o niejawnym sprzeciwie? Czyli jaka forma oporu?

    A poza tym przejaskrawiasz dla efektu, jak rąbnięty propagandzista Kamiński and company.
    Episkopat nawołuje do otwarcia korytarza dla migrantów.
    Ty chcesz potępienia.
    A ja uważam, że trzeba pomagać. Tak jak polskim dzieciom od Andersa pomagali Irakijczycy.
    Albo w inny sposób, jednakże radykalny, czyli transfer mega środków finansowych, technologicznych Zachodu do krajów skąd przychodzą. Za cenę obniżenia naszego dobrobytu.
    Sorry, nic więcej nie wydumam.
  • Garść "Tutaj zło zależy od strony. Co dobre dla nas, dla nich złe."
    To jest relatywizm moralny.
    Tak, pomagać potrzeba. Nie chcę potępienia. Cokolwiek zrobimy i tak będzie źle. A jak będzie to zobaczymy wkrótce.
  • Garść 26.10.2021
    Edward Handscissors, wszystko jest relatywne, może ewentualnie sytuacja gdzie wyłącznie jeden podmiot/byt tkwi zupełnie niezależny od czasoprzestrzeni a ona od niego, tę względność unicestwi.
    Można jedynie czynić starania, aby zło minimalizować, ustanawiając Prawo nielokalne, powszechne dla ludzkości. Mądre.
    Tak jak Dekalog. Przykazania od 4-tego do 10-tego, oderwane od konkretnej religii, dobrowolnie i sumiennie przestrzegane przez każdego (!) człowieka zniosłyby część relatywizmu, ale nie unicestwiły.

    Walka prowadzona siłą różni się od walki prowadzonej prawem, stosowanym przez podmioty we wspólnocie międzynarodowej. Stąd niezwykła ranga Traktatów i Konwencji ponadnarodowych.
    Wiadomo, każde państwo i władza, która chce rząd swój utrzymać, będzie chciała niektóre zapisy zrelatywizować na swoją i narodu korzyść. Tak daje o sobie znać nacjonalizm i to w różnych formach.
    Relatywizm się potęguje.
    Dla nas dobre, dla nich złe.

    Co więc robić?
    Stosować prawo międzynarodowe w wypadku organów państwowych.
    A indywidualnie? Najważniejsze przykazanie piąte. Nie zabijać, nie mnożyć czyjegoś cierpienia, przykładając rękę lub umysł do nieprawnych decyzji władzy.
  • Garść Takim uniwersalnym zbiorem praw jest Powszechna Deklaracja Praw Człowieka. Białoruś łamie dziewiąty punkt
    "Artykuł 9
    Nikogo nie wolno samowolnie aresztować, zatrzymać lub wygnać z kraju."

    Pozwalając na przyjazd nie wolno turystów wygnać przez granicę z Polską. Jeżeli ich zapraszali powinni ich trzymać do końca wizy/ wizyty i pozwolić na opuszczenie kraju w ten sam sposób w jaki ich ściągnęli.
  • Garść 27.10.2021
    Edward Handscissors, łamie, to dla wszystkich jasne.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania