Czym jest prawda?

Czym jest prawda?

 

Czym jest prawda, jeśli nie kłamstwem, na które zgadza się społeczeństwo. Prawda historyczna, nie jest prawdziwą prawdą, lecz prawdą na którą zgodzili zwycięscy.

Czy mówimy prawdę, mówiąc o trzystu Spartanach walczących pod Termopilami? Czy to prawda, skoro po ich stronie walczyło wtedy dwóch tysięcy żołnierzy.

 

Czym jest prawda, jeśli nie normami i rzeczami, które świat uznał za słuszne. Czy brak demokracji w kraju, tworzy jego obywatelom zakłamany obraz życia? Kłamią ci którzy mówią, że demokracja jest dobra? Czy ci, którzy mówią, że demokracja jest kłamstwem wolności?

 

Czemu kochanek nie mówi prawdy, gdy wyznaje miłość, innej kobiecie niż wcześniej? Czym różnią się emocje teraz, od tych wtedy? Kłamie teraz, że to jego największa miłość, a może kłamał wtedy.

 

Dlaczego kłamstwo nie jest prawdą? Przecież to, to samo. Prawda? No właśnie prawda jest dobra, ale to kłamstwem człowiek doszedł do władzy. Człowiek jest zły? Przecież prawdą jest, że człowiek jest dobry, a przynajmniej ma dobre intencje.

 

Naukowiec pokazujący dowody na cokolwiek mówi prawdę, a potem gdy okaże się, że badania są błędne. Czy wtedy jest kłamcą, a może nadal mówi prawdę, mimo że świat mówi inaczej?

 

Czym jest prawda?

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • zsrrknight 2 miesiące temu
    prawda jest taka, że chyba lepiej się nad tym nie zastanawiać, bo to i tak prowadzi do zapędzania się w kozi róg

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania