...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • Szpilka 28.10.2021
    Bardzo ciekawy z fajną grą słów ? Miałam znajomą, która gustowała w koninie, mi przez gardło nie przejdzie, jakoś tak nieswojo konia jeść.

    Piątak ?
  • Nie te czasy, ale gdy byłem mały mieszkałem niedaleko sklepu z koniną, wyrób własny. Nie pamiętam, czy wyroby były drogie. Pamiętam, że jadłem kiełbasę, nawiasem była bardzo dobra. Z tym, że raczej nie z konia wyścigowego ;)
    Dzięki
  • Szpilka 28.10.2021
    piszęwięcjestem

    Nie byłabym taka pewna, że nie z wyścigowego:

    Do ubojni trafiają wszystkie konie, które są zbyt stare lub słabe żeby pracować albo te, które mają kontuzję. Do Włoch transportowane są konie nie tylko te pracujące nad Morskim Okiem, ale też z rynków miast, szkółek jeździeckich, hipoterapii itp.
    – W Polsce standardem jest, że konie nie mają emerytury, bo nikt ich nie będzie chciał utrzymywać. Dlatego wysyłane są na rzeź – wyjaśnia w rozmowie z naTemat Cezary Wyszyński z organizacji "Viva!", który walczy o lepszy los dla koni.

    https://natemat.pl/119197,wstrzasajacy-film-z-uboju-koni-z-morskiego-oka-jesli-koni-nie-zastapia-meleksy-to-na-rzez-pojedzie-pozostalych-trzysta
  • Szpilka
    Słyszałem o tym procederze, zastanawiam się tylko skąd dobierają te konie. Obecnie mieszkam na wsi, na której są 2 słownie dwa konie w tym jeden pod siodło, a jak przejeżdża furmanka to wszyscy lecą do okna, jakby jechało pogotowie na sygnale. Gdzie to sielsko-czarodziejsko...
  • Szpilka 28.10.2021
    piszęwięcjestem

    Na wsi fajnie jest, spokój i czyste powietrze ?
  • Tjeri 28.10.2021
    Solidny wiersz, aczkolwiek, jak dla mnie, przefrazeologizowany. Bardzo lubię zabawy słowem, ale tu czuję przesyt. Mam wrażenie, że ta forma nieco trywializuje poważną treść. Ale ogólnie - wiersz jest sensowny, ma wszystkie kończyny na miejscu :).
  • Tjeri, skoro odbierasz przesyt, coś pewnie w tym jest, a może nie chciałem, żeby to był kolejny wyciskacz łez. Taki mój urok czy brzydota zabawy słowem.
    Dzięki za spostrzeżenia, jak zawsze wyważone :)
  • Tjeri 28.10.2021
    "jak zawsze wyważone :)" dyć ja myślałam, że pierwszy raz byłam u Waćpana :D. Ale światek mały... to może dawno temu, w odległej galaktyce, kto wie :).
  • Tjeri
    Pierwszy raz w tym życiu, moja strata.
    Przeważnie nic nie jest takie, na jakie wygląda i nie potrzeba się szukać po galaktyce. Najważniejsze, jak napisałem, "jak zawsze wyważona" z nożyczkami w ręce "krawcowa poezji", chociaż szycie* akurat ma mało pozytywne konotacje ;)
    Pozdrawiam.
  • Tjeri 28.10.2021
    piszęwięcjestem więcei pytań niż odpowiedzialności u Cię :D
  • Tjeri
    Odpowiedzi lubieją być rozczarowywujące ;)
  • Dekaos Dondi 28.10.2021
    Piszęwięcjestem↔Ciekawy tekst. Skojarzenia me dla wybranych wersów:
    ''po wystrzale los kulę nosi[...]trafia w płot hipodromu''
    Czasami nasze decyzje, to jak kulą w płot. Mogą być katastrofalne skutki... nie tylko dla koni.
    ''....biegają z klapkami na oczach''
    Gdy klapki, zawsze obraz zawężony. Może czasami lepiej, ale przeważnie "fałszuje rzeczywistość"
    ''dżokej na krótkich nogach''
    Krótkowzroczne myślenie. A wiadomo, co może niekiedy z tego wyniknąć
    Poza tym mam skojarzenie... z tytułem filmu.
    .. i ze sceną z innego↔"Folwark Zwierząt"
    gdzie koń w przyczepie, strasznie wierzga, wie raczej...
    Pozdrawiam:))↔%
  • Dzięki za wgłębną i wyczerpującą analizę wiersza. Sam lepiej bym nie napisał :)
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania