...

...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • Bajkopisarz 07.02.2021
    „Niektórzy sądzili nawet, że zamiast zdjęć taty, oprawiłam w ramki fotosy Bodo.
    Niektórzy”
    2 x niektórzy

    Bardzo dobre wspominki. Przeczytałem z zainteresowaniem, nawet zainspirowało mnie to do przypomnienia sobie losów Kalisza, bo coś mi nie pasowało z tymi Prusami, ale już wszystko znalazłem.
    A sny jak to sny, kto je pamięta musi się potem czasem męczyć ?
  • Bożena Joanna 07.02.2021
    Dziękuję, że zawitałeś w moje skromne progi i jestem wdzięczna za wskazanie powtórki słowa "niektórzy", już poprawiłam.
    Samo miasto Kalisz należało do zaboru rosyjskiego, ale miejscowość moich przodków należała już do pruskiego zaborcy, akta w parafiach nie są skomputeryzowane, a ja nie znam niemieckiego.
    Sen był prawdziwym koszmarem.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Bajkopisarz 07.02.2021
    Bożena Joanna - właśnie Kalisz był początkowo w zaborze pruskim, a potem dopiero przeszedł do rosyjskiego i to mi nie pasowało, ale właśnie dzięki tekstowi się dokształciłem. U Ciebie błędu nie było :)
  • Piecuszek 07.02.2021
    Też lubię historie rodzinne, więc Twój tekst bardzo przypadł mi do gustu:)
  • Bożena Joanna 07.02.2021
    Rodzinne historie są ciekawe, ale niektóre szczegóły trudno rozwikłać, braki dokumentów oraz wojenna i powojenna zawierucha.
    Serdecznie pozdrawiam!
  • Dekaos Dondi 07.02.2021
    Bożeno Joanno↔Przeczytałem z zaciekawieniem.
    Czasami trudno wszystko poukładać, gdy pewnych ''części składowych'' brakuje.
    Nazwisko me, podobno pochodzi z Włoch, ale jest bardzo rzadko występujące.
    Każde losy ludzkie inne. Nie ma dwóch równych:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • Bożena Joanna 07.02.2021
    Moje nazwisko w wersji zakończonej na -ski nie występuje zbyt często, ale skrócona forma to zwykły rzeczownik pospolity. Skąd pani Eliza Orzeszkowa wzięła pierwowzór nie wiem, ale zwykle wybiera się na bohaterów powieści nazwiska zasłyszane. Ale droga do prawdy daleka, bardziej przemawiały do serca skojarzenia literackie niż spisane dokumenty.
    Gratuluję rzadkiego nazwisko, takie lepiej się zapamiętuje.
    Dziękuję za wizytę i serdecznie pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania