Delicje bez hamulca

Już wiem – byłaś najładniejsza, ale niestety

katastroficznie wpłynęłaś na moje życie. Nie umiem

odnaleźć już cienia, jego zapachu i smaku. 

 

Nie do wiary.

Sama mnie wybrałaś, a ja ci uwierzyłem.

 

Szczęście zawsze trwa chwilę, tylko ból w stawach 

nieprzerwanie. Minęło tyle lat . 

 

Dotykam nowego aparatu – kosmos! 

 

Tylko po co to wszystko, gdy nie zobaczysz? 

Porobię zdjęcia gwiazdom. I się upiję. 

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 1

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (16)

  • Poncki dwa lata temu
    https://johnedchristensen.github.io/WebbCompare/
  • Ant dwa lata temu
    Co to jest? To związane z tymi nowymi odkryciami czy inna sprawa?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Ant Odpowiem za Ponckiego. To porównanie zdjęć z teleskopu Hubbla do zdjęć z teleskopu Webba.
    Hubble krążył wokół Ziemi na niskiej orbicie. Webb natomiast jest umieszczony 1,5 mln km od Ziemi wokól tzw. punktu Lagrange'a - L2 - punkt libracyjny Słońce- Ziemia. Ten punkt jest dość osobliwy bo występuje w nim równoważenie się sił grawitacji, i teoretycznie umieszczony w tym punkcie, będzie się poruszał wokół rocznej orbity wokół Słońca. Ale praktycznie występują różne "perturbacje" grawitacyjne np. ze względu na poruszający się wokół Ziemi Księżyc i co jakiś czas ( bodjże 28 dni) ten teleskop musi korygować orbitę wokół punktu L2.
    Na tej stronce przewijając porównujemy jakość zdjęć z tych dwóch teleskopów.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    PS. Zdjęcia z Webba wyłapują gwiazdy znajdujące się za "chmurami" - mgławicami, a to przez to, że on rejestruje ciepło - podczerwień, a Hubble rejestrował światło widzialne.
  • Ant dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie Super wiadomość. Czyli to te nowe foty
  • Poncki dwa lata temu
    Ant Dokładnie tak jak napisał Edek ?
  • Poncki dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Dzięki za wytłumaczenie. Lepiej bym tego nie ujął.
    Dodam tylko jeszcze, że Hubbla naświetlał zdjęcia 10 dni a Webb'a 12 g
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Poncki Webb jest narażony na działanie mikrometeroidów. Ma nieosłoniętą czaszę. Większość materii w naszym układzie planetarnym porusza się blisko pewnej płaszczyzny, jest ona zbliżona do ekliptyki. Jeżeli czasza będzie ustawiona w płaszczyźnie prostopadłej do ekliptyki, nie długo popracuje. Z drugiej strony robiąc zdjęcia jedynie w dwóch pozycjach - oś Układu Słonecznego, niewiele poznamy, dlatego jeżeli powstanie następca Webba, powinien mieć specjalne wzmocnione kołnierze czaszy - deflektory na takie małe kruszynki kosmiczne.
  • Poncki dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Deflektory = Lasery ?
    Jakiś czas temu widziałem zrobiony domowymi metodami z trzech kamer i lasera z Blu-ray'a wieżyczkę do namierzania i strzelania w komary. Myślę, że mając niemal nieograniczone środki spokojnie można takie coś opracować na większą skalę. Mimo, że brzmi jak sci-fi.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Poncki Trochę niefortunnie użyłem słowa deflektory, bo one zasadniczo służą do odchylenia biegu gazów i płynów, czym nie są na pewno meteoroidy. Najlepszym słowem chyba byłby profilowany "zderzak". Nie, to nie ma nic wspólnego ani z laserem, ani z maserem.
  • Poncki dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Ok. Zrozumiałem. Moje fajniejsze ;)
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Celowanie laserem w przestrzeni kosmicznej w skały nie ma sensu. Tam nie ma atmosfery, meteroid nie przejdzie sublimacji, może co najwyżej straci promil swojej masy na jednostkę czasu tak jak komety mają swoje warkocze pod wpływem światła. Ale one są głównie z lodu.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    *meteoroid
  • Poncki dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie
    Wiem, wiem.
    Wyobrażam sobie.
    Można by na przykład użyć lasera w taki sposób aby miejscowo dostarczyć oscylacyjnie dużą ilość energii. W skutek powstających różnic ciepła na powierzchni generowana była by fala ultradźwiękowa rozchodząca się w jedynym dostępnym medium czyli w skale. W wyniku interferencji nastąpiło by rozszczepienie meteoroidu.
    Co Ty na to?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Wiesz co, to jest pomysł do przebadania w laboratorium próżniowo - niskotemperaturowym. Dam Ci namiar na NASA i przedstawisz im swój pomysł działka antymeteroidowego.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    * antymeteoroidowego

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania