brak

x

Średnia ocena: 0.0  Głosów: 0

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Bajkopisarz 04.01.2021
    W sumie otwarte zakończenie i dobrze. Najważniejsze pytanie o motywy postępowania bohaterów pozostaje bez odpowiedzi, można sobie pofantazjować.

    Lorenzo przez całe życie nie miał jakiegoś jasno określonego celu, czego właściwie chce. Poddał się nurtowi zdarzeń właściwie na początku, gdy zostawiła go Cora. Cała reszta jego życia to już prowadzenie za rękę przez różne postacie, najpierw Valentino, potem Alana na końcu przez Megarę i Damaris i Alice. Robił to, co mu podszeptywano, albo co kreowały mu w umyśle narkotyki. Na koniec zlały mu się urojenia z rzeczywistością i całkowicie stłumiły tę resztkę własnej woli, którą jeszcze miał, a którą nazwał światłem. Mrokiem była wola innych osób, której poddał się całkowicie.

    Motywy pozostałych postaci zależą od tego, czy uznamy je faktycznie za demony, czy raczej za bandę cwaniaków żerujących na naiwnym Lorenzo, którego łatwo ukształtować pod swoje potrzeby. Valentino robi z niego Lorettę, Alan grzeje się w cieple jego sławy, Megara i Damaris robią go w konia, bo są zwyczajnie próżne i bawi ich, że taki celebryta liże im stopy, a Alice po prostu na nim dobrze zarabia pozorując leczenie.

    A jeśli to demony? To nie wiem, trudno ludzkiemu umysłowi odgadnąć, co kieruje demonami ?

    W każdy razie przeczytałem całość z zainteresowanie, podobało mi się i warto było. Do końca nie wiedziałem, jak to się może skończyć i to niedopowiedzenie, które ostatecznie powstało chyba mnie satysfakcjonuje.

    Zaimki niech faktycznie Ci utłucze profesjonalny redaktor, choć będzie miał z tym huk roboty – to jednak tylko techniczny mankament, do poprawienia. Gorzej jakby technicznie było idealnie a w treści miałko.
  • A.E.Black 05.01.2021
    Dziękuję za końcową opinię. Cieszę się, że w jakimś stopniu książka przypadła Ci do gustu i bieżąco do niej zaglądałeś. Każdy komentarz wiele dla mnie znaczy :) Jeszcze raz dziękuję!
  • Bajkopisarz 05.01.2021
    A.E.Black - polecam się :) będziesz coś jeszcze publikować?
  • A.E.Black 05.01.2021
    Bajkopisarz w trochę dalszej przyszłości na pewno tak. Aktualnie zabrałam się za ponowne pisanie mojej sagi z gatunku fantasy, więc może coś się jeszcze pojawi w tym kwartale ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania