Abc

Abc

Średnia ocena: 4.9  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (46)

  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Ten pan, panie Psycholu, jako pan Patriota: prezentuje punkt widzenia czysto katolicki i antypaństwowy, nie pojmuje w żadnym wypadku złożoności sytuacji, poza tym: to Polacy pierwsi zaczęli rewolucję w późnym średniowieczu w postaci Reakcji Pogańskiej i Powstania Ludowego - była ona wymierzona przeciwko wyzyskowi, natomiast: Rewolucja Francuska i Rewolucja Październikowa to nic innego jak dzieci Reakcji Pogańskiej.

    Łukasz Jasiński
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Po takich patriotach to mój dziadek na konia wsiadał...
  • Patriota dwa lata temu
    Panie Jasiński, jak zwykle powtarza pan wyssane z brudnego palca brednie. Nie ma absolutnie ani jednego dokumentu na temat jakichkolwiek antychrześcijańskich wystąpieniach w Polsce. Tutejsza ludność szybko przyjęła wiarę w Jezusa Chrystusa i pielęgnuje ją do dzisiaj, poza niektórymi lewakami, którzy im więcej mają, tym stają się bardziej agresywni. To, że bierzesz pan dzisiaj, m.in. z moich podatków, te 1400 zł. tylko za to, że żyjesz, bez żadnej pracy i wysiłku ze swojej strony, cała idea pomocy społecznej dla upośledzonych, chorych, kalekich, inwalidów wynika z wszczepionego w społeczeństwa Europy chrześcijańskiego miłosierdzia. Przez prawie dwa tysiące lat pomocą społeczną, szpitalnictwem, leczeniem, oświatą zajmował się wyłącznie Kościół katolicki. Zresztą do dziś Caritas jest najpotężniejszą instytucją charytatywną w Polsce, prowadzi setki ośrodków opiekuńczych, hospicjów, domów samotnej matki i podobnych instytucji. Albo pan o tym nie wiesz, albo nie chcesz wiedzieć, ale żyjesz pan jak pączek w maśle dzięki chrześcijańskiemu miłosierdziu, które w dwudziestym wieku nazwano też solidaryzmem społecznym. Więc grzecznie proszę się wyrażać na temat Kościoła.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Patriota A Karol Wojtyła był synem dwóch facetów :)
  • słone paluszki dwa lata temu
    Niezły psychol Możesz dostać bana, bo niektórzy są wrażliwi na tę postać.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    słone paluszki To zależy którą ma się na myśli ;) nie piszę o tym co został papieżem, w życiu! Jak mogłaś nawet tak pomyśleć i rozumiem ty jesteś administratorką tutaj?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Niezły psychol
    Skądże!
    I nie o moją wrażliwość tu chodzi...
  • Niezły psychol dwa lata temu
    słone paluszki ok rozumiem, masz rację, czasem przekraczam granicę, ale nie banuj mnie proszę, czasem działam zbyt kompulsywnie,
  • słone paluszki dwa lata temu
    Bez obawy, lecz z rozwagą.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Mój też, panie Psycholu (jest to ironia), tacy Patrioci nie pojmują znaczenia takich jak "feudalizm" - jest to ustrój, który stworzył kościół - czarna mafia, a w osiemnastym wieku we Francji stany społeczne wyglądały następująco:

    - jeden procent to arystokracja królewska i kościelna,
    - dziewięćdziesiąt dziewięć procent to mieszczanie i chłopi

    i nic dziwnego, że doszło do rewolucji i obalenia absolutyzmu, jeśli chodzi o departament Wandei - na początku był on po stronie rewolucji i do Zgromadzenia Narodowego wybrał jakobinów, dopiero później doszło do wojny domowej (nie jakiejś tam rzeźi - według propagandy katolickiej, można tu zauważyć analogię do "branki" przed Powstaniem Styczniowym). Mieliśmy również księcia Bolesława, który chciał przywrócić poganizm i został w sposób skrytobójcy zamordowany przez dostojników watykańskich - Tajną Inkwizycję, jednak: w ludowej tradycji (przekazywanej z ust do ust) przetrwał on jako Bolesław Zapomniany, niestety: prawda jest okrutna i bolesna i dlatego jestem atakowany przez prawiczków, pardon: prawicowców, więc: "wszystko wyssałem z palca", mało tego: Komisja Edukacji Narodowej, Konstytucja Trzeciego Maja, Świątynia Opatrzności Bożej i Mazurek Dąbrowskiego to dzieła polskich wolnomularzy i tacy patrioci jak Patriota mają tupet przywłaszczać sobie cudze osiągnięcia, słowem: chamstwo, bezczelność, nieuctwo i wtórny analfabetyzm - CIEMNOTA! A ten pan Patriota (gdyby znał język łaciński, francuski i włoski) i ukończył studia, także: kurs Archiwalno-Kancelaryjny - miałby wtedy dostęp do Tajnego Archiwum Watykańskiego i byłby w ogromnym szoku! Nie warto takimi ludźmi sobie głowy zawracać: niech sobie wierzą w bajki o chrzcie w 996 roku i temu podobne pierdoły.

    Łukasz Jasiński
  • Patriota dwa lata temu
    Panie Jasiński wie pan że gdzieś dzwonią, ale nie wie Pan w którym kościele. Bujdy i brednie wyssane z brudnego, antyklerykalnego palucha. A za dobrodziejstwa od tej Ojczyzny doznane powinien Pan codziennie rano leżeć krzyżem w Świątyni Opatrzności Bożej, albo jakiejś innej i dziękować Bogu.

    Na pamiątkę rzezi Wandei postawiono tam ostatnio olbrzymi pomnik. Więc nie zawracaj pan kijem Wisły, bo jesteś pan nieudolnym fałszerzem. Masoneria polska została rozwiązana przez cara i zlikwidowana jeszcze przed powstanie listopadowym. Tajne loży obmyślały jak odzyskać niepodległość. Proszę poczytać o tym, a nie chrzanić trzy po trzy.

    W Wandei była regularna rzeź, uskuteczniona przez tych, którzy sobie pisali "Wolność, równość i braterstwo", tylko zapominali dodać Albo śmierć.

    Rzeź urządzili ci, którzy napisali Deklarację Praw Człowieka i Obywatela. Papier śmiechu warty. Wandea nie była jedną prowincją, gdzie przeprowadzono eksterminację w stylu nazistowskim, czy stalinowskim, ale jedną z wielu. Marsylianka była hymnem zbrodniarzy.

    A o ludobójstwie w Wandei już po pokonaniu Wojska Królewskiego i Katolickiego, na bezbronnej ludności cywilnej ma pan setki plików i filmów w internecie. Doucz się Pan, a później dyskutuj.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Il s’est levé, voici le jour sanglant;
    Qu’il soit pour nous le jour de délivrance!
    Dans son essor, voyez notre aigle blanc
    Les yeux fixés sur l’arc-en-ciel de France
    Au soleil de juillet, dont l’éclat fut si beau,
    Il a repris son vol, il fend les airs, il crie:
    «Pour ma noble patrie,
    Liberté, ton soleil ou la nuit du tombeau!

    Polonais, à la baïonnette!
    C’est le cri par nous adopté;
    Qu’en roulant le tambour répète:
    A la baïonnette!
    Vive la liberté!

    Guerre ! A cheval, cosaques des déserts!
    Sabrons, dit-il, la Pologne rebelle:
    Point de balkans, ses champs nous sont ouvert ;
    C’est le galop qu’il faut passer sur elle.
    Halte ! n’avancez pas ! Ses balkans sont nos corps;
    La terre où nous marchons ne porte que des braves,
    rejette les esclaves
    Et de ses ennemis ne garde que les morts

    Polonais, à la baïonnette!

    Pour toi, Pologne, ils combattront, tes fils,
    Plus fortunés qu’au temps où la victoire
    Mêlait leurs cendres aux sables de Memphis
    Où le Kremlin s’écroula sous leur gloire:
    Des Alpes au Thabor, de l’Ebre au Pont-Euxin,
    Ils sont tombés, vingt ans, sur la rive étrangère.
    Cette fois, ô ma mère!
    Ceux qui mourront pour toi, dormiront sur ton sein.

    Polonais, à la baïonnette!

    Viens Kosciusko, que ton bras frappe au coeur
    Cet ennemi qui parle de clémence;
    En avait-il quand son sabre vainqueur
    Noyait Praga dans un massacre immense?
    Tout son sang va payer le sang qu’il prodigua,
    cette terre en a soif, qu’elle en soit arrosée;
    Faisons, sous sa rosée,
    Reverdir le laurier des martyrs de Praga.

    Allons, guerriers, un généreux effort!
    Nous les vaincrons; nos femmes les défient.
    O mon pays, montre au géant du nord
    Le saint anneau qu’elles te sacrifient.
    Que par notre victoire il soit ensanglanté;
    Marche, et fais triompher au millieu des batailles
    L’anneau des fiançailles,
    Qui t’unit pour toujours avec la liberté.

    Polonais, à la baïonnette!
  • Patriota dwa lata temu
    A jeszcze o tej biedocie, która stanowiła 99 procent we Francji musi Pan wiedzieć Panie Łukaszu, że chłopi byli już dawno wyzwoleni od pańszczyzny, oczynszowani, czyli tak jak w Galicji dopiero po 1846 roku, czy w Królestwie Polskim po 1863 roku. Więc tam nie było feudalizmu. A podatku i tak pozostały, tylko po rewolucji dwa razy większe, a zniszczono szpitale, szkoły, domy opieki które prowadziły kościoły, dokładnie tak jak w sowietach. Na szczęście Napoleon zrobił zamach, ogłosił się cesarzem, i tę zbrodniczą machinę zatrzymał, dogadał się z papieżem, podpisał umowę.
  • Patriota dwa lata temu
    Poza tym ziemia kościołów pochodziła z darowizm ludzkich na te właśnie szpitale, szkoły, domy opieki. Jest Pan większym nieukiem, niż ustawa przewiduje.
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Kiedyś za takie poglądy będą dawać darmową eutanazję...
  • Niezły psychol dwa lata temu
    Są też historyczni onaniści na portalu, jak cudownie!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Jesteś jak widzę bratnim psycholem, mnie też zachwyca inność. O inkwizycji także są pochwalne xięgi. Pozdro.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    Ciekawy, smutny wiersz. Pozdrawiam 5 Ps. posłuchaj https://www.youtube.com/watch?v=FZLQXmXsR0k
  • Patriota dwa lata temu
    Dzięki Marku, ja też polecam ci ciekawy film dokumentalny. Widzę, że pojawił się Twój nowy tekst. Pozdrawiam.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ka3KNHyQ0Cw
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    No ale to jest wyśmienicie napisane, a o to przecież chodzi. Rewolucja to krew, dlatego ja jestem nie komunistą utopijnym, a tylko takimż socjalistą.
    Pozdrawiam ?
  • Patriota dwa lata temu
    Dzięki, ale ideologia socjalistyczna to wrota do bolszewizmu i lewactwa, aczkolwiek Lenin i Stalin ich tępili, jako nie dość pewnych i gorliwych.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Nie wiem, czy się zgodzisz, ale ukrytym założeniem lewej strony (lewej półkuli) jest, że to myśl określa rzeczywistość. Wiem, że to niejasne, ale według mnie prawdziwe. Chyba Fourier zakładał pojawienie się ogona u ludzi w społeczeństwie prawdziwie socjalistycznym, nie mówiąc o zamianie oceanu w lemoniadę... Nie jestem pewny nazwiska bo dawno o tym czytałem. Marxa nie cenię ani trochę. Głosuję na Korwina od lat, przede wszystkim dlatego, że jest przeciwny państwowej szkole... Przeciwnicy ideowi są mi bliżsi niż teoretyczni sprzymierzeńcy, jakoś tak wychodzi ?
  • Patriota dwa lata temu
    Na temat filozofii to podyskutuje z Markiem, autorem Kości Wielkich, bo ja się słabo na tym znam. Oczywiście Marks to dno, zgodzę się.

    Co do Korwina to się z nim zgadzam, też jestem przeciw państwowej szkole, bo to skostniała struktura biurokratyczna, a nauczyciele rozleniwieni, nastawieni roszczeniowo i wrogo wobec państwa pracodawcy, które im płaci.

    Jestem za bonem edukacyjnym, pieniądze powinny iść za uczniem, a szkoły powinni mieć możliwość zakładać ludzie prywatni również, tak jak teraz prywatne przedszkola i żlobki. Funkcjonują nienajgorzej.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Sorry, chodziło mi o prawą półkulę, bezmyślność moja chwilowa. Zresztą to nieważne, osobiste rozkminy, mogące nie mieć nic wspólnego z "rzeczywistością". W każdym razie geneza socjalizmu w Europie to Jezus, a to nie moje zdanie tylko. Najgorsze, gdy chcę się odgórnie wprowadzać raj na ziemi...
  • Patriota dwa lata temu
    Nauki Jezusa nie miały nic wspólnego z socjalizmem, ani żadnym innym ludzkim wymysłem.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    No przecież miały, skoro były inspiracją. Równie dobrze można powiedzieć, że gminy pierwszych chrześcijan nic wspólnego z Jezusem nie miały...
  • Patriota dwa lata temu
    Pobóg Welebor dla idioty próbującego uzasadnić głupotę, zbrodnię, przemoc wszystko może być inspiracją. Marne to uzasadnienie. Poza tym Kościół jasno potępia wszystkie pseudoteologie mieszające naukę Jezusa z jakąkolwiek polityką. Jeśli ktoś się inspiruje to należy współczuć, bo w nauce Jezusa nie ma śladu nauk politycznych.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Ja socjalizm rozumiem inaczej, dlatego dodaję "utopijny", ale nie wchodźmy w to. Dzięki za pogawędkę.
  • Patriota dwa lata temu
    Pomimo tego, że powstanie wygasło, na bezbronną Wandeę ruszyła republikańska armia generała Turreau składająca się z dwudziestu kolumn, które idąc naprzeciw siebie, niszczyły wszystko, co napotkały na swojej drodze. Tak rozpoczęło się pierwsze ludobójstwo w dziejach ludzkości, precyzyjnie zaplanowane i przeprowadzone. Jego świadomym założeniem było unicestwienie całej bez wyjątku wandejskiej populacji.

    Bestialstwo republikańskiej zemsty przekroczyło wszelkie znane wcześniej granice. Żołnierze "piekielnych kolumn" cięli Wandejczyków na kawałki, rozpruwali brzuchy ciężarnym kobietom, obnosili nienarodzone dzieci na ostrzach bagnetów. Zabijano niemowlęta, krojąc je na pół. Gwałcono kobiety.
    Cała Wandea była równana z ziemią - kościoły, lasy, pola, domostwa. Ludność wiosek i miasteczek zapędzano do kościołów, które następnie palono lub bombardowano z armat. Republikańscy dowódcy nosili spodnie uszyte ze skóry Wandejczyków.

    Rewolucyjni naukowcy zbierali tłuszcz ludzki w celu prób jego wykorzystania. Na masową skalę używano arszenik, trując studnie i żywność.
    O skali ludobójstwa najlepiej świadczą oficjalne raporty pisane przez republikańskich generałów do władz w Paryżu: "Obywatele republikanie. Wandea już nie istnieje. Wraz ze swymi kobietami i dziećmi zginęła pod naszą wolną szablą [...]. Zgodnie z rozkazami, któreście mi dali, miażdżyłem dzieci kopytami koni, masakrowałem kobiety, które nie będą już rodzić bandytów. My nie bierzemy jeńców [...] Litość nie jest rewolucyjną sprawą" - pisał generał Westermann, nazywając eksterminację Wandei "pieczeniem chleba wolności".

    Inny generał donosił: "Cały czas poluję. Każdego dnia moi myśliwi przynoszą mi co najmniej 10 głów bandytów [...], ilość zwierzyny jednak się zmniejsza". W innym miejscu: "Zabijamy ich dwa tysiące dziennie". Z kolei gen. Cordelier, po zgładzeniu pół tysiąca mieszkańców miasteczka Lucs-sur-Boulogne (w tym 110 dzieci poniżej siedmiu lat) napisał do Paryża: "Dzień męczący, ale owocny".

    Źródło: https://www.przewodnik-katolicki.pl/Archiwum/2003/Przewodnik-Katolicki-30-2003/Historia/Wandea-brzemie-rewolucji
  • SwanSong dwa lata temu
    Przewodnik katolicki to nie źródło naukowe, tylko typowy bełkot kościelny jak fronda na przykład. Napiszą wszystko w imię swej nienawiści do ludzi o innych poglądach. Szkoda, że o pedofilach i gwałcicielach wśród kleru jakoś trzymają zamknięte gęby.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    SwanSong Akurat przewodnik Katolicki wielokrotnie opisywał opisywał problem pedofili kleru i po co porównywać go do Frondy, skoro jest z frondą w sporze? Tak to jest jak ktoś nie wie, a się wypowiada.
  • SwanSong dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    I co napisali? Że dziecko kusiło? A spory między jednymi a drugimi mnie nie interesują. Zresztą moja wypowiedź była ogólnie o katolickich mediach, ale jak widzę czytanie ze zrozumieniem nie jest u ciebie mocną stroną.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    SwanSong Tylko, że Katolickie media są bardzo różne. Takie pisanie ogóle to zwykłe marnowanie czasu. Jak ktoś chce czas marnować to jego sprawa, tylko po co to robi?
  • SwanSong dwa lata temu
    Marek Adam Grabowski
    Bo to mój czas i mogę z nim robić, co chcę, prawda? Czy teraz będziemy też rozliczać ludzi ze spędzania czasu? Nie siedzę tu 24/7.
  • Marek Adam Grabowski dwa lata temu
    SwanSong Oczywiście masz rację. Jesteś wolnym człowiekiem i nic mi do tego.
  • Patriota dwa lata temu
    Nazwiska wandejskich zbrodniarzy umieszczone są na Łuku Triumfalnym w Paryżu.
  • Patriota dwa lata temu
    W miejscowości Clisson rewolucyjni żołnierze zakopali w ziemi kocioł, położyli na nim ruszt, a potem spalili na nim 150 kobiet. "Dziesięć baryłek tłuszczu wysłałem do Nantes. Był to jakby tłuszcz z mumii: służył szpitalom" - zeznał później jeden z żołnierzy. W mieście Angers żołnierze ściągnęli skórę z 32 ludzi na spodnie dla wyższych oficerów. Skórę zdzierali od pasa w dół, dzięki czemu spodnie miały być dobrze dopasowane do ciała nowego właściciela. Historyk Reynald Secher pisze, że żołnierze ci naśladowali tylko Saint-Justa, jednego z przywódców rewolucji, który dowodził: "Skóra ludzka ma konsystencję i jakość lepszą od koźlęcej. Skóra z ciał kobiecych jest bardziej miękka, ale mniej trwała".
  • SwanSong dwa lata temu
    Aha, super. To teraz podaj źródła naukowe, potwierdzające, że to prawda.
  • Patriota dwa lata temu
    SwanSong Dowodów pisemnych jest dużo, rozkazy całkowitej eksterminacji regionu, raporty dowódców - ludobójców. Byli tak okrutni, że niektórych nawet zgilotynowano gdy terror jakobiński zelżał.
  • Adela dwa lata temu
    SwanSong Dojście do prawdy oznacza odrzucenie wszelkich autorytetów, a już najbardziej tych uznananych za "naukowe". Po prostu po nitce do kłębka. Szczucie jednych na drugich znane jest od pradziejów.
  • SwanSong dwa lata temu
    Patriota
    Skoro jest tak dużo, to nie będzie problemem podać źródła. Czy to tylko przedruk z katolickiej propagandy?
  • SwanSong dwa lata temu
    Adela
    Mamy inne pojęcie prawdy. Dla mnie nauka to najbardziej wiarygodne źródło.
  • Patriota dwa lata temu
    SwanSong aleś ty tępy, większość współczesnych uczelni to źródło największego obskurantyzmu i zakłamania. Nie prowadzą żadnych rzetelnych badań naukowych, tylko próbują udowadniać różne bzdurne lewackie tezy, które i tak są łatwe do obalenia.

    Choćby to o ocieplaniu klimatu. Gdy wyszły na jaw maile wymieniane między nauczycielami akademickimi, że to ściema dla ciemnego luda (takiego jak ty) służąca do jego ogłupiana, przestano używać frazy "ocieplenie klimatu", zamieniając ją na "zmiany klimatyczne". Jeszcze dziesięć lat temu głoszono prawdę objawioną naukowo o powiększającej się dziurze ozonowej, które obaliła sama natura, bo dziura ozonowa zaczęła w szybkim tempie maleć. A większość tak zwanych "uczonych", która wieściła katastrofę zamknęła jadaczki.

    No ale ty wierzyłeś zapewne wtedy w te bzdury, gdy je głoszono.
  • SwanSong dwa lata temu
    Patriota
    Można nie lubić uczelni i z pewnością wiele ma za bardzo lewicowe poglądy, ale i tak jako instytucja są lepsze niż cokolwiek innego. Mimo wszystkich wad studia uczą. Skąd inaczej brać wiedzę? Z Biblii? Nie wszystkiego można nauczyć się samemu.
  • Patriota dwa lata temu
    Częściowo masz rację, z pewnością nie wszyscy naukowcy są zaprzedani, ale te wiodące uczelnie, o których się słyszy podejmują tylko te badania, na które dostają duże granty, a zleceniodawcy oczekują określonych rezultatów. Wielu istotnych badań, choćby socjologicznych się nie podejmuje, bo naukowcy boją się wkraczać na niebezpieczny grunt, boją się nagonek na nich, wywalenia z pracy. Dokładnie jak za komunizmu. Malo to jest przykładów? A co spotkało choćby księdza Oko, który opisał homoseksualizm i pederastię w Kościele niemieckim i mafię ich chroniącą? Został oskarżony o mowę nienawiści i ostatnio skazany na wysoką grzywnę. Za co? Za pracę naukową. To nie był felieton bez dowodów, ale rzetelnie udokumentowana praca naukowa.
  • Adela dwa lata temu
    Mam nadzieję, ze mamy takie samo pojęcie prawdy. Ale byc może różne pojęcie nauki i naukowców.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania