deski

na długim pomoście puste krzesło

odwrócone plecami dowody

nad samą taflą tak przed jak i po

skoku

spokojne nad podziw

 

oddanie jedynej prawdy

nie czyni nikogo kłamcą

uwalnia tylko od dogmatu u szyi

przestrzeń płynie tam albo tam

drobne fale marszczą powierzchnię

 

nieznośna nieobecność

pokazuje jak szybko mijamy

nawet kiedy chcemy trwać

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (29)

  • wicus 16.07.2020
    Utwór urokliwy i skłaniający do przemyśleń. Wchodzenie w polemikę z wierszem nie jest pewnie najbardziej wskazane, ale nie ukrywam, że zastanawia mnie fragment o tym, że: "Oddanie jedynej prawdy nie czyni nikogo kłamcą". Kłamcą może i nie, ale głupcem wyrzekającym się tego, co najważniejsze, na pewno.
  • Jacom JacaM 16.07.2020
    Jedyne prawdy objawione są symptomatyczne dla tych którzy boją się stawiać pytania. Ja nie wiem co jest najważniejsze, może ty wiesz ;-) Biorąc pod uwagę ilość interpretacji najprostszych rzeczy, zostań ze swoją mądrością tam gdzie jesteś :-)
  • wicus 16.07.2020
    Jeszcze nie widziałem, żeby ktoś szczycił się swoją niewiedzę i pustką. Zaskakujesz mnie, ja coś tam.
  • wicus 16.07.2020
    Poza tym, po co chcesz pytać, jeśli w pełni zadowala Cię Twoja niewiedza?
  • Jacom JacaM 16.07.2020
    wicus ja rozumiem, że twoja prawda jest lepsza niż moja ? z wiedzą i prawda jest najczęściej tak, jak trawa jest zawsze zielona, dla ślepego od urodzenia też ?
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus Oj już się tak nie pultaj, mam cóś dla Ciebie - sacrum et profanum pt. Zakonnica ?

    https://www.youtube.com/watch?v=DR0pXrPZC2Q
  • wicus 16.07.2020
    Jacom JacaM Prawda nie jest ani moja ani Twoja, choć to logiczne, że może Ci się tak wydawać, skoro sądzisz, że jest wiele prawd, a nie jedna, która od nas nie zależy.
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka Pultanie to Twoja specjalność, a ja nie zamierzam się w nie bawić.
  • Puchacz 16.07.2020
    wicus Aleś się nagle aktywny zrobił :)))
    Misja, czy klon wypełnia pustkę po oszołomie?
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus Znamienne, osoby Twojego pokroju nie mają za gorsz poczucia humoru. To straszne i dobitnie o czymś świadczy, pewnikiem wiesz o czym ?

    Pultać się - ciskać, złościć, rzucać. W pultanie nie można się bawić, pultanie to wyrażanie emocji.
  • Szpilka 16.07.2020
    *grosz
  • wicus 16.07.2020
    Puchacz Jakiś czas temu wyszedłem.z piaskownicy i nie chcę mi się do niej wracać, więc nie będę się odnosił do takich "komentarzy".
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka Pokaż mi przykład złoszczenia się w moich komentarzach. Ja piszę poważne, merytoryczne rzeczy - to Ty i Twoi akolici wyzywacie i hejtujecie. I jeszcze czekacie, že komuś się taki "humor" spodoba.
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus Nie kłam, mam screeny Twoich obelg, w Internecie nic nie ginie, a ja pierwsza nie obrażam, ja tylko odbijam piłeczkę ?

    Myślisz, że jak sobie ileś kont nazakładasz, to nie można Cię namierzyć? Hahhahahaha
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka Daję Ci słowo honoru, że mam tu jedno konto. Jeśli masz te "straszne" , których nikt poza Tobą nie widział (w przeciwieństwie do Twoich hejtów) screeny" to biegnij z nimi do prokuratury.
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka *straszne screeny
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus

    Hahahahaha, prokuratura sie tym nie zajmuje, misiu ? Pewna nauczycielka była taka cwana, zakładała konta i ze szkółki, i z domu, i ją znaleźli ?

    Ja sobie to skopiuję, Twoje słowo honoru ?
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka Skopiuj je sobie i dobrze zapamiętaj. Bo to prawda. :)
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus Skopiowałam ?

    https://zapodaj.net/fb7a405cc18b6.png.html
  • wicus 16.07.2020
    Szpilka Zastanawiam się, czego Ty właściwie ode mnie chcesz? Zaczepiam Cię? Chyba nie za bardzo, raczej Ty mnie, ale mnie to niezbyt przeszkadza. Kopiowanie czyichś wypowiedzi jest nie tylko absurdalne)(w tym przypadku to już zupełnie ewidentne, bo co niby chcesz wykazać, wszędzie wlepiając mój kom - to jakieś wyznanie miłości czy co) ale i niezbyt eleganckie, a w niektórych sytuacjach także bezprawne. Podobnie jak sugestie, że mnie znajdziesz - no i co - zabijesz mnie? Proszę bardzo jeśli nic innego nie potrafisz.
  • Szpilka 16.07.2020
    wicus Hahahahaha, wicus, nie pękaj, dobrze będzie
    .,¡i|¹i¡¡i¹|i¡,.
    .`'¹li¡|¡|¡il¹'`

    Hahahhahaha, wicus, nie pochlebiaj sobie, na oczy Cię nie widziałam, Twoje pisanie też mi nie leży, to w czym, sorry, w kim można się tu zakochać? Hahahahaha, nie mam już czasu, aleś mnie rozbawił, hahahahahaha, ciao, hahahaha
  • Puchacz 16.07.2020
    wicus Z piaskownicy wyszedłeś, ale z drzewa nie zszedłeś.
  • Antonina 16.07.2020
    Daruj sobie to chamstwo koleś.
  • Puchacz 16.07.2020
    Antonina spadaj oszołomie bogusiowy
  • Szpilka 16.07.2020
    Hahahahaha, ale cięta riposta i w punkt ? ?
  • Antonina 16.07.2020
    Ha ha ha, ale arogancka riposta i nie na temat.????
  • Grzegory 16.07.2020
    Hihihi troll ubrał spódnicę i skacze
  • Puchacz 16.07.2020
    Brawo Jacam :)))
  • JamCi 16.07.2020
    Ano są ludzie, którym trudno odróżnić pogląd od racji i człowieka od poglądu. Bardzo dobry wiersz. Zapamiętam, bo bliski mi w myśleniu o ludziach i sobie też.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania