Dla potomnych

Pług pozostawił w ziemi ziejącą wyrwę.

Pochylam się, zaglądam do środka,

małe dłonie... stopy rozrzucone jak nasiona.

„Więc-

Kultywowanie nieszczęścia

jest łatwiejsze

niż uprawa ryżu albo zboża ”.

 

Cios w głowę, stłumiony stukot.

Wsuwam się delikatnie, cicho do środka

do palców, pięt.

Ich szczypiące pieszczoty,

ich pęknięcia, chwytanie,

tupanie i nacisk,

szorstki i suchy.

 

Zapadam się głęboko

nie umierając.

Staję się ziarnem, kiełkuję!

Moje kciuki to pędy, moje palce u nóg to bulwy.

O... ziemio! Ty gorzkie miejsce zamieszkania.

 

Czy mnie słyszysz?

Mój głos jest ochrypły:

„Podnieś się! Nie zaglądaj do środka!”

Nie patrz na zmieniające się powykręcane kończyny,

ich spragniony dźwięk w jękliwym a-mollu

jest słodszy od westchnienia syreny.

 

Twoje spojrzenie jest ciepłe. Zaklęcie zostało rzucone,

palce kulą się, zwijają, zawodzą,

są twarde i w kolorze wosku ponętne, długie wiśniowe paznokcie

wyczuwane przez ziemię. Gleba unosi się jak wiosna.

 

Chodź.

Kochanie.

Ta nędza w końcu będzie twoją.

Średnia ocena: 4.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (11)

  • słone paluszki dwa lata temu
    My, dzieci dwóch Matek, wyszliśmy z jednego łona, bo powrócić do drugiego, ono nas wykarmi krwią i potem przodków.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Żywią się nami istoty i idee przeszłości:) dziękuję za komentarz.
  • Andi Perry dwa lata temu
    @rozwiazanie Fajna instalacja na zdjęciu w avatarze. Wyszukiwarka grafiki poprowadziła mnie do strony www.ulethbridge.ca
    Teraz się zastanawiam, czy masz na imię Dagmara:)
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Andi Perry, Dagmara jest w rodzinie i oprócz sztuki pisze, między innymi wiersze. Przekażę jej, że instalacja Ci się podoba. A co do wiersza, to czy masz opinię....:)
  • Andi Perry dwa lata temu
    rozwiazanie Utwór trudny do zrozumienia. Traktuje o poszukiwaniu szczęścia i nieuniknionym przeznaczeniu - "cios", o tęsknocie miłości, tęsknocie za miłością?
    Bardzo oniryczne. Podmiot liryczny pogrążony w żałobie lub smutku po utracie miłości podąża do źródeł, któremu przypisana jest orna ziemia. Zwabiony oznakami rzeczywistości nadnaturalnej - stópki i rączki, zostaje podstępnie uwięziony przez czarnoksiężnika uderzeniem w głowę ( cios i być może stukot kopyt uciekającego na rumaku magika). Zapada się w ziemię i zamienia się w dorodną roślinę. Przeklina swój los, który na zawsze przekreśla szansę na spotkanie utraconej miłości. Gdy ukochana znajduje nieszczęśnika, ten wzbrania się i broni przed okazaniem swojej nowej postaci, brudnej, zakurzonej, zhańbionej.
    Ukochana rzuca zaklęcie i powraca do ukochanego, niestety zamieniając się w sąsiednią bylinę.
  • Andi Perry dwa lata temu
    rozwiazanie P.S A dziękuję za przekazanie. Wyjątkowe kompozycje - Animals, szczególnie 'Elk ii'. Kolaże?; Przypominają dzieła Kandinskiego niż Pollocka. Późniejsza twórczość podąża w stronę minimalizmu i pewnego subtelnego oderwania od figuratywnych motywów.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Andi Perry Dziękuję za interpretację wiersza, osobiście odczytuję go bardziej z punktu widzenia prawdy uniwersalnej.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Andi Perry Dagmara zajmuje się rysunkiem i projektami publicznymi i dziękuje Ci za zainteresowanie.
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Andi Perry Animals, szczególnie 'Elk ii'. Kolaże?; Masz rację to są kolaże jej wcześniejsze prace.
  • Szpilka dwa lata temu
    Świat z perspektywy ziarna, bardzo oryginalne ?
  • rozwiazanie dwa lata temu
    Szpilko, dziękuję za czytanie i życzę miłego dnia. ?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania