¯\_(ツ)_/¯

¯\_(ツ)_/¯

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (48)

  • Patriota 18.08.2021
    Takie se. Daję pięć na zachętę.
  • Szpilka 18.08.2021
    Wszystko to być może, nawet takie se, niemniej prawdziwe o dobrych inaczej, tu też są z Panem Bogiem na ustach. Dziękuję za komentarz.
  • Patriota 18.08.2021
    Szpilka bo chociaż się starają, różnie wychodzi, a ateiści mają w tyłku życie zgodne z dekalogiem. Z dwojga złego ci pierwsi lepszejsi.
  • Szpilka 18.08.2021
    Patriota

    Nie są, nie żyją według dekalogu, permanentne popełnianie i usprawiedliwianie wciąż tych samych grzechów nie jest żadną wiarą, tylko jej nadużyciem.
  • Patriota 18.08.2021
    Szpilka a kto mówi o permanentnym popełnianiu? Dążenie do poprawy świadczy o szlachetnym charakterze. A ateiści do zaspokojenia własnych żądz jedynie dążą. Dlatego najlepszy ateista nie dorasta moralnie do pięt nawet kulawemu katolikowi.
  • Szpilka 18.08.2021
    Patriota

    Nie zauważyłam, żebyś dążył do poprawy, czyli znowu słowa chore od słów, zamiast słów ciężkich od czynów. Za słowa się odpowiada, inaczej puste są jak dzbany i dlatego kościółek mizerią trąci.
  • Patriota 18.08.2021
    Szpilka o proszę wycieczki personalne, jakie to piękne z braku argumentów.
  • Szpilka 18.08.2021
    Patriota

    Nie ma w moim komentarzu żadnej wycieczki osobistej, ponoć jesteś katolikiem, ze swadą opluwasz ateistów, udowadniając, że są gorszą nacją, ale czy Ty jesteś lepszy?
  • Patriota 18.08.2021
    Szpilka, gdzie masz plucie na ateistów, to Ty napisałaś wiersz drwiący z katolików, ja przedstawiłem ci racjonalne argumenty, dlaczego uważam, że katolicy są lepsi, i to o niebo, od ateistów. A ty zamiast odpowiedzieć argumentem pojechałaś sobie ad personam.
  • Szpilka 18.08.2021
    Patriota

    A gdzie w wierszu jest coś o katolikach? Masz cóś z oczami?

    Ty jesteś chodzącym argumentem, że katolicy nie są lepsi, ile razy mi naubliżałeś gratis?
  • Patriota 18.08.2021
    Szpilka sama zinterpretowałaś swój wiersz w pierwszym swoim poście od góry, a teraz zadajesz pytania, gdzie coś jest w tym wierszu o katolikach. A jest, jest, o ile poważnie brać odautorską interpretację. I nie pisz, że ci ubliżałem, bo nigdy tego nie robiłem. Chyba napomnienie braterskie, czynione z czystej miłości bliźniego uważasz za "naubliżanie".
  • Szpilka 18.08.2021
    Patriota

    Wszystko to być może, nawet takie se, niemniej prawdziwe o dobrych inaczej, tu też są z Panem Bogiem na ustach. Dziękuję za komentarz.

    Odpowiedziałam na Twój komentarz, wiersz o dobrych inaczej, takimi mogą być zarówno ateiści, jak i katolicy, tych drugich specjalnie nie wyróżniałam, stwierdziłam tylko, że tu też tacy są.

    Bracie! Nie mam już piętnastu lat, nie potrzebujesz mnie napominać, potrafię odróżnić człeka dobrego od dobrego inaczej. No!
  • Patriota 18.08.2021
    ;)))
  • Narrator 18.08.2021
    Bardzo życiowe, zwięzłe, celne, dosadne i... zabawne. Do tego mi bliskie, ponieważ potwierdza moje doświadczenie w tej dziedzinie. Pięknie wyrażona treść, w ergonomicznej, łatwej do odbioru, jednak wciąż zadowalającej wybredne podniebienia formie. ☆☆☆☆☆

    „specjaliści od wszystkiego
    dla każdego mają coś”
    Znakomite! Najpierw zarabiają psując nam zdrowie, po to, żeby zarobić jeszcze więcej, lecząc nas (oczywiście na niby).

    Miłego dnia, Szpilka :)
  • Szpilka 18.08.2021
    Ahoj, Narratorze! ?

    Aleś Ty dla mnie łaskawy, zaś recenzja w dechę, od razu robi się miło, dziękuję pięknie i też życzę udanego dzionka ?
  • laura123 18.08.2021
    Ten wiersz nawet niezly, a najważniejsze, że widać emocje. Wreszcie! I za to 5
  • Szpilka 18.08.2021
    Laura, zgadzam się, że niezły, a może nawet taki sobie, nie zawsze się udaje finezyjnie ubrać myśli w słowa, pewnie poetom zawsze wychodzi, mnie nie.

    Odbiór wiersza to sprawa czytającego, ja nie piszę emocjami, tylko potrzebą chwili. Dziękuję za komentarz.
  • laura123 18.08.2021
    Szpilka potrzeba chwili zawsze jest zrodzona z emocji, stąd konieczność wyrzucenia, żeby nie udusilo.
    Lecz najważniejsze, że jest w tym jakaś prawda, którą wyznaje autor.
    Rozumiem, że trzeba polegać na sobie, a nie na zdaniu fachowców, tym bardziej kiedy spartolą robotę. Jak w tym programie "Usterki" czy jakoś tak.
  • Szpilka 18.08.2021
    Laura, piszę, bo lubię się bawić słowem, nie mam potrzeby wyrzucania emocji, nawet we fraszkowanych, ciętych ripostach emocji niewiele, jeno sprawność pióra, a sprawność tę nabyłam właśnie dzięki wierszowanym potyczkom.

    Taka migawka z obserwacji życia, a w życiu się przecież dzieje, w moim ostatnio dużo, ale nie opowiadam, bo 80% ma to w nosie, a 20% się cieszy z czyjegoś nieszczęścia.
  • laura123 18.08.2021
    No, na portalach literackich lepiej zająć się literaturą. Życie prywatne powinno być oddzielone grubą kreską. Do rozmów o problemach jest rodzina, przyjaciele, znajomi.
  • Szpilka 18.08.2021
    Laura

    Przyjaciele i znajomi też mogą tylko przyjaźń udawać, łatwo się przekonać, gdy się człekowi zacznie lepiej dziać niż im.
  • laura123 18.08.2021
    Szpilka, bez skrajności. Są ludzie i ludziska, są też spr przyjaźnie. Poza tym nie wierzę w ten argument, że komuś lepiej się powodzi stąd zawiść itd. Chyba że non stop podkreśla ktoś różnicę.
  • Szpilka 18.08.2021
    Laura, chyba jednak więcej jest złych niż dobrych, zaś ludzie nie uzewnętrzniają swoich myśli, stąd często nam się zdaje, że dobrze nam życzą. Niekoniecznie. Ludzie są o wszystko zazdrośni, nie potrafią zaakceptować, że nie jesteśmy równi i po równo nam się nie należy.

    Tymczasem ?
  • Pasja 18.08.2021
    Doskonały przegląd dobroci specjalnej troski o tych najmniejszych. Specjaliści od wszystkiego. Mój dziadek zawsze mawiał; jeśli ktoś ci mówi, że wszystko potrafi zrobić, to nic nie potrafi. W miejsce Świetlickiego wrzucili drewnianego chłopca. Czy Pinokio nie jest odzwierciedleniem ich samych :)).

    Pozdrawiam
  • Szpilka 18.08.2021
    Pasja, Twój dziadek miał rację, ano, Pinokio jest odzwierciedleniem. Pięknie dziękuję za wizytę ?
  • kigja 18.08.2021
    Dałaś do pieca na full! Ale to dobrze, bo lekko ziąbi :]
    Ty to potrafsz dowalić?
  • Szpilka 18.08.2021
    Kigja, tak myślisz? To cieszę niemożebnie i dziękuję za słówko ?
  • Wertyt 18.08.2021
    Potrzebujący
    w darze otrzymał słowa -
    wszyscy przegrani.

    Tak mi się dzięki Tobie nagle ułożyło. Jako interpretacja.
  • Szpilka 18.08.2021
    Wertyt, ciekawe Ci się ułożyło ? Dziękuję za wizytę.
  • Dekaos Dondi 18.08.2021
    Szpilko↔Nie wierzę w specjalistów "od wszystkiego"
    i nie widzę tutaj nawiązania, ani do wierzących, a do ateistów.
    Jeno do ludzi, którzy są jacy są, nie ważne, kim są:)
    Sam wiersz... trochę rytmu mi brakuje→szczególnie mi chodzi o trzeci wers. Tam się haczę:)
    Poza tym mi pasi całość:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • Szpilka 18.08.2021
    Dekaos, bo nie ma żadnego nawiązania, tylko do ludzi jako takich. Dekaos, nie słyszę, co tam zgrzyta, rzeknij ?

    Dziękuję za pasi i też pozdrawiam ?
  • Dekaos Dondi 18.08.2021
    Szpilko↔Sam nie wiem dokładnie. Gdyby podzielić np: na trzysylabowce, to w pierwszej trzeci ma 8 nie 7 sylab?
  • Szpilka 18.08.2021
    Dekaos, dwa ostatnie wersy to siedmiozgłoskowce z rymem męskim, a pierwszy ośmiozgłoskowy się nie rymuje ?
  • Dekaos Dondi 18.08.2021
    Na trzywersowce rzecz jasna:)
  • Szpilka 18.08.2021
    Ale jak chciałam stychicznie ?
  • Szpilka 18.08.2021
    *ja
  • Dekaos Dondi 18.08.2021
    Szpilko↔Aaa... chociaż ja w sensie ogólnym, nie lubię ściaśniaków.
    Dobrze, że nie...strychnicznie... bo czytać wiersz strychninowy, to jeno się bać:)
  • Szpilka 18.08.2021
    Dekaos, hahahahaha, strychninowy ścieśniak, też nie przepadam, ale ten krótki, to się człek nie pogubi ?
  • skandal 18.08.2021
    wiersz o Edycie Górniak :) dobre!
  • Szpilka 19.08.2021
    Skandal, odważna kobitka, strasznie ją sponiewierali ci, którzy dali się zastraszyć. No cóż..., mimo szerokiej dostępności do wiedzy wielu wiedzieć nie chce.

    Dziekuję za dobre ?
  • skandal 19.08.2021
    O matko chyba jednak nie zrozumiałem wiersza
  • Szpilka 19.08.2021
    Skandal, kacza zupa, wydawało mi się, że prosto napisałam ?

    A teraz Ci powiem o jawnych szykanach w związku z koronaświrusem - w szpitalu w Monachium nie ma problemu z odwiedzinami chorego, nie trzeba testu pokazywać ani robić, w szpitalu w Berlinie nie wpuszczają do szpitala bez gotowego testu. A przecież odwiedzający profesjonalne maski noszą, to jakim cudem mogą kogoś zarazić? Czyli co? Te maski to kit i kolejna szykana?
  • Tjeri 19.08.2021
    Dobre i bardzo uniwersalne. Pewnie każdy w swoim życiu takich specjalistów spotkał. A z międzywersia, czuć (przepraszam za słowo) wkurwa. Oj czuć.
  • Szpilka 20.08.2021
    Tjeri, wkurw to ładne i soczyste słowo, małe słówko a ile treści niesie ?

    Dziękuję za dobre ?
  • Trzy Cztery 19.08.2021
    Miałam takiego kolegę, Wojtka. Wojtek dużo czytał. Przeczytał kiedyś instrukcję gry na gitarze. Któregoś dnia inny mój kolega, Grzesiek, grał i śpiewał przy ognisku. Wtedy Wojtek zaczął go upominać, że nie tak układa palce, że nie tu przycisnął jakąś strunę.
    - To masz, zagraj. Pokaż, jak to robić. - Wojtek wyciągnął gitarę w kierunku Grześka.
    - No co ty! Ja nie umiem grać! Ja tylko wiem, jak...

    "Specjaliści od wszystkiego/ dla każdego mają coś". A sami?...

    Twój wiersz skojarzył mi się z "Okularnikami" Osieckiej. Ona opisała okularników, Ty specjalistów. jest coś podobnego w sposobie podejścia do tematu. Może barwność? Może konkret? Barwny konkret? Cos takiego.
  • Szpilka 20.08.2021
    Trzy Cztery

    Barwny konkret powiadasz? Dziękuję, a tak mi się zebrało po kilku zdarzeniach, wszędzie mądrale, a jak się mądrala pomyli, to głupka rżnie. Teoria fajna rzecz, ale cóż warta bez praktyki? ?
  • Całkiem dobry wiersz! Ja też nie lubię mądrali. Pozdrawiam 5 ps. Chyba mam problemy z czytaniem, że zrozumieniem, gdyż nie widzę tutaj ataku na katolików!
  • Szpilka 20.08.2021
    Marek

    Dziękuję za całkiem dobry ? Nie widzisz, bo nie ma żadnego ataku na katolików, Patriota wysnuł taką teorię. Zasadniczo nie interesuje mnie wyznanie człowieka, tylko jakim jest człowiekiem.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania