Tekst usunięty

 

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (41)

  • piliery 07.07.2019
    Jestem pod wrażeniem choć sugestia kazirodczego związku nie budzi mojej sympatii. Znakomite.
  • jolka_ka 08.07.2019
    Mojej też nie, ale lubię się imać różnych tematów. Dziękuje pięknie.
  • betti 07.07.2019
    tak mi się nasunęło... czy ta męka warta jest swojej ceny? Wykluczenie, izolacja, samotność, pogarda wobec siebie. Maleńki świat ułudy i strachu. Nie widać miłości, jedynie jakiś szał...

    Historia brudna, a napisana doskonale. Piękna proza poetycka.
  • jolka_ka 08.07.2019
    To już mogliby ocenić tylko "bohaterowie" albo osoby, które żyją w takich związkach, a jest ich... no znam jedną parę. Na domiar złego maja niepełnosprawne dziecko. Dzięki betti za odwiedziny.
  • betti 08.07.2019
    jolka_ka dzieci z takich związków bardzo rzadko rodzą się zdrowe dzieci, a raczej większość jest w jakiś tam sposób dotknięta... ale to już temat na osobny rozdział.
  • Lamb 08.07.2019
    Przecudowne! Wroce z tlustszym komentarzem, dzis juz tylko tyle.
  • jolka_ka 08.07.2019
    Okeej :)
  • Canulas 08.07.2019
    Świetny tekst.
    "Lgniemy do siebie, jak dwa folwarczne koty." - to głównie.
    Jestem silnie zeschizowany i kiedy czytam o takich relacjach, zawsze przypomina mi się początek jednego z mych ukochanych opowiadań Ketchuma:
    "Urodziliśmy się w noc psot. Jane i ja. Nie zrobiliśmy nic złego.
    Pozdrox
  • jolka_ka 08.07.2019
    Nie znam tego opowiadania, ale widziałam zbiór, i w którymś z nich było coś tam "w psotną noc". Jak masz gdzieś pdf-a podeślij całość, bo chyba tylko online zerkałam:) Tzn zalinkuj. No i dzięki. Lubię czasem jeszcze w pp.
  • Canulas 08.07.2019
    jolka_ka, nie uznaję pdf-ów niestety
  • jolka_ka 08.07.2019
    Canulas O masz. Czyli wszystkie książki, które czytałeś posiadasz? Nic w necie? Nic? :o
  • Canulas 08.07.2019
    jolka_ka, mam w domku półtora tys. książek. Wiele bardzo starych. Wysłać, pożyczyć, jak najbardziej mogę, ale tylko papier
  • jolka_ka 08.07.2019
    Canulas Zazdroszczę. Właśnie patrzyłam, ale na necie niedostępna wersja papierowa. A szkoda, bo tyko 18zl koszt. No nic.
  • Canulas 08.07.2019
    jolka_ka, jak będziesz chciała pajdę, to Ci na koniec miesiąca mogę wysłać. Tylko na zasadzie - pożyczam. Np. Na rok czy coś. (nie sprzedaję książek). Tyle, że akurat nie wiem czy tą akurat książka nie jest w tym momencie u Rithy. Nie pamiętam.
  • JamCi 08.07.2019
    Powaliłaś...
  • jolka_ka 08.07.2019
    Hmm :)
  • JamCi 08.07.2019
    jolka_ka znaczy że świtene.
  • jolka_ka 08.07.2019
    JamCi Dziękuję.
  • Tjeri 08.07.2019
    Bardzo dobry tekst. Swoją drogą, gdyby takie związki nie skutkowały tym czym skutkują (mówię o biologii, tych samych genach, "psuciu gatunku" itp), a w związku z tym nie mielibyśmy wrodzonej odrazy do takich relacji, czyż nie byłyby to związki - ideały? Fascynacja, wzmocniona więzami krwi, miłość plus miłość można by powiedzieć...
    Chyba jednak za słabą mam wyobraźnię, bo i tak mnie to przeraża.

    A wracając do tekstu - budzi emocje, jest wiarygodny, w sam raz napisany - nie za krótki nie za długi. Niepokojący i świdrujący, a jednak niebazujący na tanich chwytach. Bardzo jestem na tak.
  • jolka_ka 08.07.2019
    Wiesz, tu nawet nie patrząc przez pryzmat potomstwa nasuwa się pogarda i odrzucenie. Moja wyobraźnia też słabo sobie radzi z przyzwoleniem na takie coś. Dziękuje za wizytę :)
  • Tjeri 08.07.2019
    jolka_ka, pewnie, że nie trzeba patrzeć przez pryzmat potomstwa, by czuć odrazę. Ale myślę, że to natura nam tę odrazę zaprogramowała. Właśnie z biologicznych powodów.
  • Karawan 08.07.2019
    Czepialski
    — Granice nie istnieją. Mają domiar niepełny - wymiar! Oczywiście może to być świadomie przez Autora wprowadzone zniekształcenie... :)
    Ode mnie; proszę pamiętać że tekst Twój, a moja jedynie supozycja !!
    Mocny w podtekście tekst i trochę szkoda, że Autor pokazał tak mało całej, zapewne ciekawej, reszty. Gratuluję jednak i tego co pokazał ;)
  • Karawan 08.07.2019
    pięć gwiazdek ;)
  • jolka_ka 08.07.2019
    Panie, Karwan a cóż chciałeś jeszcze przeczytać? Wolałam się w szczegóły nie wydawać :D Co do błędu - może faktycznie!
  • TrzeciaRano 08.07.2019
    O kazirodczych związkach już pisano
  • sensol 08.07.2019
    o wszystkim już pisano. ale tu napisano dobrze.
  • jolka_ka 09.07.2019
    Dzięki, sensol.
  • pkropka 08.07.2019
    Pięknie napisane. Podziwiam, bo temat trudny, a tak subtelnie go zarysowałaś.
    Przeczytałam z przyjemnością.
  • jolka_ka 09.07.2019
    Dzięki, pani kropko :)
  • Writer'sWife 09.07.2019
    Gromkie brawa, bo słów nie potrafię znaleźć. Pysznie!
  • jolka_ka 09.07.2019
    Ojoj, dziękuję.
  • jesień2018 09.07.2019
    Przez całą opowieść płynęłam w zachwyceniu, a zakończenie mnie rozwaliło. Jolka no, niesamowicie piszesz.
  • jolka_ka 10.07.2019
    Raz lepiej, raz gorzej. Ty za to masz stały, dobry poziom i to się ceni! Dzięki.
  • jesień2018 10.07.2019
    jolka_ka ech, bardzo Ci dziękuję. Mam jednak świadomość, że o Twoim "lepiej" to mogę sobie pomarzyć:) Ten kierunek, w którym idziesz teraz, bycie blisko bohaterów, dla mnie to jest to, to jest droga dla Ciebie. Wierz mi, że niełatwo na mnie zrobić wrażenie, a Ty zrobiłaś. Masz intuicję, masz talent do nazywania tych wszystkich subtelności, które przeważnie ludziom umykają. Masz talent do słowa w ogóle. Trzymam kciuki. Będę czytała:)
  • Lamb 14.07.2019
    Jestem troszke pozniej niz mialam byc, co wiecej nie moge cytowac, bo system na ktorym dzialam, nie kopiuje fragmentow, a uparcie calosc.
    Niesamowity tekst, jeden z najlepszych jakie ostatnio czytalam, jeden z Twoich najlepszych w ogole. Przynajmniej dla mnie. Chociaz ja wgl entuzjastycznie odbieram te teksty, w ktorych podejmujesz temat zakazanych relacji, pamietam do dzis to TW z pajakiem, strzykawka i rodzenstwem.

    Caly akapit od ,,Ja tez czuje" jest genialnie piekny, ten fragment (do ,,Nie wolno"), to male mistrzostwo. Caly tekst ma zreszta ten cudowny mikroklimat, ktorego jestes mistrzynia. ,,Nieprzyzwoicie robi sie od kolejnych naszych upadkow." - tez perelka.

    Juz trzeci raz czytam ten tekst, i wciaz robi na mnie kolosalne wrazenie. Nie wolno usuwac!
    Swoja droga, widze ze duzo ostatnio tworzysz. Szkoda ze mam tak niewiele czasu.
  • jolka_ka 15.07.2019
    Tworzę, ale większość jest bardzo słaba. Z tego względu, że na szybko. Długo nie miałam ochoty pisać. Teraz mam zbyt dużą i odbija się to na jakości. Ale tak, ten tekst też lubię. I lubię w różne zakazane klimaty. Czekam na coś Twojego. :) **
  • Lamb 15.07.2019
    Tzn ja sobie pisze, ale z wielu względów nie mam ochoty na wstawianie. Nie jest slaba, przynajmniej nie to, z czym miałam czas sie zapoznać. Ale ze z czasem ostatnio nietęgo, to mam braki..
  • Lamb 24.07.2019
    Wciaz nie moge wyjść z podziwu
  • jolka_ka 24.07.2019
    Ot, takie z potrzeby wejścia w pp nieco. Dzięki!
  • Adelajda 04.08.2019
    Czytałam już dawno. Uwielbiam w ogóle Twoją twórczość, a tutaj uwielbiam podwójnie.
  • jolka_ka 04.08.2019
    Też lubię ten tekst. Dziękuje. I super, że znowu działasz.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania