dopóki Judasz sypie srebrnikami

nie ma Boga

dla wszystkich

niektórym wystarczy odrzucenie

takie trendy z okresu buntu

kiedy bogiem jest się dla siebie

 

więc wrzucamy

pod publiczkę

co ślina na język przyniesie

a ty katolu patrz

i zdychaj

 

za chwilę zmienimy zdanie

ktoś inny sypnie groszem

albo postraszy maczetą

 

wtedy na kolanach

do Częstochowy

dopóki znowu nie wymkną się loczki

spod czapki z daszkiem

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (119)

  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    To smutne, że ludzie którzy deklarują się jako praktykujący-wierzący, którzy chodzą regularnie do kościoła, podążają za słowem bożym, bez wahania wbiliby sąsiadowi nóż w plecy z błahej przyczyny. Mówią, że Bóg jest miłością, ale nawet ta miłość ma swoją cenę.
  • laura123 05.02.2021
    Spójrz na islam, tam jest miłość do Boga... tutaj, to jeszcze igraszki: plucie jadem za sowitą zapłatą.
    Dlatego nikt islamu nie ruszy, bo się boi. Na katolików można szczekać, wyśmiewać, pisać durne teksty... wszystko można.
    Nie było tego nawet w czasach komuny...
  • Jacom JacaM 05.02.2021
    laura123 Tak tylko przypominam, że Mahomet żył jakieś 600 lat po Chrystusie....Chrześcijanie za herezję też karali stosem i prowadzili krucjaty. Jest wiele różnic między tymi religiami oczywiście, ale islam też będzie erodował, w zasadzie już to się dzieje. Poza tym, żyjemy tu i teraz i moim subiektywnym zdaniem, najmniej wartości chrześcijańskich jest w polskim kościele. Ja nie dostrzegam ich wcale
  • laura123 05.02.2021
    Jacom JacaM z tym kościołem to masz trochę racji, zapomnieli, ze Jezus nauczal inaczej. Ale nie wszyscy, są jeszcze księża z powolania. Nie można wszystkich do jednego worka.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Krucjaty bądź jak kto woli Wyprawy krzyżowe mające w pierwotnym zamyśle dać zbrojny odpust postępującej islamizacji tj.poszerzania Imperium Osmańskiego stały się w niedługim czasie, li tylko wyprawą po łupy.Templariusze ze znakiem krzyża na zbrojach grabili, mordowali i gwałcili innowierców zasłaniając się obroną Ziemi Świętej i Grobu Pańskiego.Stało się to niebawem ich przysłowiowym gwoździem do trumny, gdy wieści o bogactwie zakonu pozyskanym z tychże "wycieczek" dotarły do uszu Filipa Pięknego, który dokonał jego kasacji i sam "przytulił" kufry pełne złota i drogocennych klejnotów.Jeśli pomyliłem jakieś fakty historyczne to proszę o korektę.
  • Kocwiaczek 05.02.2021
    Najbardziej smutne jest to całe skakanie sobie do gardeł. Wierzący na ateistę i na odwrót. Nie będę oceniać wartości utworu, jedynie zwrócę uwagę, że w tym wszystkim brakuje miłości do bliźniego, wybaczenia i tolerancji. Po obydwu stronach. I za to wszyscy powinniśmy się wstydzić.
  • laura123 05.02.2021
    Masz rację. Działamy w myśl zasady ''akcja - reakcja''.
    Niemniej tych ''akcji'' jest już tyle, że świętego z cierpliwości by wyprowadziły.

    Widziałaś tu jakiś tekst atakujący, wyśmiewający ateistów, chociaż jeden?
    Spójrz ile jest tekstów atakujących katolików, masa. Wyrastają jak grzyby po deszczu, codziennie nowe...
  • Kocwiaczek 05.02.2021
    laura123, dla mnie to bez znaczenia kto pierwszy uderzył. Za uszami mają zawsze obydwie strony. Być może już się nauczyłam przechodzić obok takich rzeczy niewzruszona. Po co mam tracić nerwy na swary i kłótnie, które nie zmienią kompletnie nic? Jedynie pogłębią różnice poglądów. Ja wiem swoje, inni swoje i niechaj tak będzie. Nie zamierzam nikogo przekonywać, jak i nie chcę, by mnie ktoś od czegoś odwodził. Wolna wola, to meritum sprawy.
  • laura123 05.02.2021
    Kocwiaczek czasami nie da się przejść obojętnie, minąć bez słowa, kiedy czyta się te wszystkie okropne rzeczy.
    Zazdroszczę Ci, że potrafisz.
  • Kocwiaczek 05.02.2021
    laura123, po prostu wyznaję zasadę, że żadnym rodzajem agresji (nawet słownej) nie wywrę jakiegokolwiek skutku. Agresja rodzi opór. Sama go odczuwasz, gdy w ten sposób reagujesz na ataki. A to jest zupełnie odwrotna rzecz, jakiej bym chciała od drugiej strony. Szczera rozmowa, szacunek i może coś da radę z tego ulepić. Nawet jeśli będzie to tylko przejście obok oponenta bez zbędnej walki. Już to jest lepsze od wylewania na siebie pomyj. Na tym kończę, bo pewnie wybuchnie tutaj kolejna wojna, a brać w niej udziału nie zamierzam. Miłego dnia!
  • laura123 05.02.2021
    Kocwiaczek wzajemnie. Ja też w pracy i nie mam za bardzo czasu. Później się odniosę.
  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    Religia moim zdaniem, nieważne która, wszystkie podpadają pod ten pogląd, jest jednym z najmocniejszych narzędzi do manipulowania ludźmi. Człowiek desperacko chce i wierzy że jest ktoś/coś ponad nim. Wszystkie 'święte księgi' napisał przecież człowiek, skąd pewność, że to faktycznie słowo Boże? Że to nie był bełkot manipulantów, tylko autentyczny dowód objawienia? Wierzę w Boga, natomiast nie Wierzę w instytucje, które twierdzą, że są Jego domem. Islam to dopiero ciemnogród.
  • laura123 05.02.2021
    To, że Ty masz wątpliwości albo nie wierzysz, nie daje uprawnień, by podważać wiarę innych. Wyznanie, to indywidualna sprawa i nikt nie powinien ingerować w relację ''Bóg - człowiek''
  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    laura123 Powiedziałam tylko swoje zdanie, to czy ktoś wierzy czy nie to nie moja rzecz.
  • laura123 05.02.2021
    Ośmiorniczka ja też powiedziałam swoje zdanie.
  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    laura123 a czy do podważania wiary potrzebne są uprawnienia? Wystarczy mieć swój rozum i trochę oleju w głowie, żeby wiedzieć co jest gut a co nie, nie trzeba się we wszystkim zgadzać.
  • laura123 05.02.2021
    Ośmiorniczka uważasz, że osoby wierzące nie mają rozumu, że to idioci, którym napiszesz, że wiara jest do bani, a oni przyznają Ci rację?
  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    laura123 LOL ok? Jeśli tak pani zrozumiała mój komentarz to gratuluję. Przecież powiedziałam, że wierzę w Boga, nie w instytucję.
  • laura123 05.02.2021
    Ośmiorniczka i bardzo dobrze, że wierzysz. Nie wnikam w Twoje relacje z Bogiem. To Twoja prywatna sprawa. Nawet gdybyś nie wierzyła, też bym nie wnikała, bo niby dlaczego? Rozumiesz?
  • Ośmiorniczka 05.02.2021
    laura123 ja też nikomu nie wytykam w co i czy w ogóle wierzy, wypowiedziałam się tylko na temat, o którym mówi wiersz. Tyle.
  • laura123 05.02.2021
    Ośmiorniczka wiem, że Ty nie wyśmiewasz. Chwała Ci za to i wielkie ''dziękuję''
  • Mess 05.02.2021
    Ładny patyczek w nos autorom tekstów atakujących Twoją religię. Tekst sam w sobie jest fajny dam 5. Mnie prywatnie to nie dotyka jestem szczery w swoich poglądach co do wiary. Miłego dnia?
  • Mess 05.02.2021
    Pstryczek *?
  • laura123 05.02.2021
    Mnie nie chodzi o pstryczek w nos. Po prostu mam już dość tematu wiary na portalu literackim.
    ''ŻYJ I DAJ ŻYĆ INNYM'' ciągle się to słyszy, a jednak tolerancji żadnej nie ma.
    Ile mozna czytać teksty atakujące wiarę? Nie chcesz nie wierz, ale nie ingeruj w moją wiarę, bo niby dlaczego masz to robić, wszak Bogiem nie jesteś?
  • Mess 05.02.2021
    laura123 zgadzam się. Jeśli wierzysz to dobrze Twoja sprawa o ile nie zmuszasz do wiary innych prawda? To samo w druga stronę nie wierzysz? Twój problem ale nie namawiaj innych do porzucenia wiary. Każdy jest kowalem swojego losu.
  • laura123 05.02.2021
    Mess dokładnie. Odrobina tolerancji, przecież to tak niewiele... a wszystkim lżej będzie życ.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    To chyba o mnie.
  • laura123 05.02.2021
    Między innymi... nie masz tematów na ciekawy wiersz? Prasę poczytaj, na ludzi popatrz... różne dramaty im się przytrafiąją, opisz to.
  • Shogun 05.02.2021
    Hmm, mój ateizm wynika z głębokich, wewnętrznych i indywidualnych przemyśleń, na temat wiary, świata i rzeczywistości. Nie z trendu, gdyż ateistą jestem już od x lat.
    Co do tekstów obrażających katolików, to osobiście żadnego takiego nie napisałem.
    W wielu tekstach pisałem natomiast o samym Bogu i w żadnym go nie obraziłem, a wręcz przeciwnie.
    Tak więc ten tekst mnie nie dotyczy.
    Pozdrawiam
  • Mess 05.02.2021
    Tu nie chodzi czy dotyczy czy nie, A o sam temat ?
  • Shogun 05.02.2021
    Mess nie zgodzę się. Napisane jest jasno do kogo kierowany jest wiersz.
    Jestem ateistą, ale nie tego typu człowiekiem, jak opisany w wierszu, więc mnie nie dotyczy, proste.
  • Mess 05.02.2021
    Shogun ja tam nie praktykuje już od wielu lat?‍♂️ sam zrezygnowałem z tego wszystkiego bo nie czuje jakiejś więzi z tą religią i tyle. A czy Bóg istnieje czy nie to jak ktoś tam sobie chce. Ja wytykam tylko czasami błędy jednej i drugiej strony. No ale to tyle. Miłego ?
  • Shogun 05.02.2021
    Mess no i prawidłowo :)
    Również, miłego ?
  • Celina 05.02.2021
    Co do tekstów obrażających katolików, to osobiście żadnego takiego nie napisałem.

    A przed chwila napisał że kk to g.

    Co za zakłamany typ, albo zwykły sklerotyk, i nie pamięta co napisał trzy posty wcześniej.
  • Shogun 05.02.2021
    Celina o tekstach mówię a nie o wpisach, naucz się czytać buraku.
  • Celina 05.02.2021
    Zakłamany burak.
  • Shogun 05.02.2021
    Celina akysz hipokryto. Idź nienawidzić dalej.
    Żegnam.
  • Celina 05.02.2021
    Kontroluj się co piszesz, bo produkujesz te popierdółki z prędkością automatu, i zupełnie nie panujesz nad ich treścią. I przestań obrażać ludzi, bo ten wiersz jest o osobnikach takich jak ty. Nie masz żadnych moralnych kompetencji, ani żadnych kwalifikacji żeby obrażać katolików.
  • Celina 05.02.2021
    Również żegnam.
  • Shogun 05.02.2021
    Celina bo Ty za to masz, aby obrażać ludzi, hipokryto zakłamany.
    Żegnam i nie produkuje się tu więcej, bo nie odpowiem komuś Twojego pokroju.
    Nawet nie zasługujesz na to.
    Adios.
  • Celina 05.02.2021
    Shogun chyba już się raz pożegnaliśmy, nieprawdaż?
  • laura123 05.02.2021
    Wiersz kierowany jest do wszystkich, którzy codziennie śmieją się z katolików, bez odniesienia do wyznania.
  • Shogun 05.02.2021
    Czyli nie do mnie, o czym już wyżej pisałem.
    A teraz adios.

    Ps Odpowiedziała byś kiedyś normalnie w "odpowiedzi", a nie w nowym komentarzu, bo nawet nie wiadomo do kogo mówisz.
  • laura123 05.02.2021
    Shogun przepraszam, istotnie nie zwracam na to uwagi, gdzie odpisuję.
  • Shogun 05.02.2021
    laura123 o, no i teraz dostałem powiadomienie i od razu wiedziałem, że ktoś coś do mnie napisał.
    Przydatna rzecz :)
  • Vespera 05.02.2021
    Nie wiem skąd wśród wielu wierzących to przekonanie, że niewierzący jest tylko zbuntowanym dzieciaczkiem, któremu ta faza kiedyś przejdzie i będzie "na kolanach do Częstochowy" szedł. Zdarzają się takie przypadki, ale uogólnianie jest tym samym, co mówienie każdej bezdzietnej, że jej się odmieni i będzie chciała dziecko. Ot taka mądrość ludowa, niemająca zbyt wiele wspólnego z prawdziwą mądrością.
  • laura123 05.02.2021
    Akurat odniesienie do Częstochowy nie dotyczy ateistów, tylko tych, którzy ''przeszli'' na aplauz otoczenia i dla publiki zrobią wszystko. Dla tych, którzy niby nazywaja siebie katolikami, a plują, ośmieszają wiarę w Boga na każdym kroku. Jednak idą ''za stadem'', bo to stado daje im przepustkę do uznania na portalu.
  • Zaciekawiony 05.02.2021
    Wieje pogardą.
  • laura123 05.02.2021
    Nieprawda. Wieje znużeniem, że codziennie ten sam atak, bólem wynikającym z braku zrozumienia dla wiary.
    Trzeba mieć złe intencje, żeby zobaczyć tu pogardę. To, że piszę iż dla srebrników czy popularności na portalu ludzie atakują, to szczera prawda.
  • Bożena Joanna 05.02.2021
    Gdzie się podziała tradycyjna polska tolerancja? Ataki na religię służą celom politycznym. Ze strachu nikt nie atakuje islamu, ale nie wspomina również o dekalogu, który wiele znaczy w historii ludzkości.
  • laura123 05.02.2021
    Dokładnie, Bożenko. Przy czym nie cele polituczne, ale bardziej ideologiczne.
    Nie rozumiem do końca zwolenników lgbt. Z jednej strony dzieci mieć nie mogą, z drugiej walczą o aborcję, która im nie grozi, z kolejnej chca adoptowac... bez sensu.
  • Nikt go nie atakuje, bo u nas jest marginalną religią, nie spotkałem islamisty, który by mi szkodził, złorzeczył itp, nie znam nikogo, komu by się to przydarzyło.
  • Zaciekawiony 05.02.2021
    Religia katolicka i jej przedstawiciele wtrącają się na siłę w działania polityków i chcą wpływać na życie wszystkich, nie patrząc czy są wierzący czy nie. Z innymi związkami wyznaniowymi tego u nas nie widać. Skoro więc Kościół zaczyna uprawiać politykę, to jest krytykowany. I nie ma w tym mody.
  • laura123 05.02.2021
    Zaciekawiony uważasz, że Żydzi nie wtracają się do życia publicznego, że nie prowadzą swojej polityki?
  • Celina 05.02.2021
    Ja jestem członkiem Kościoła, i mam takie samo prawo się wtrącać, jak każdy inny katolik, obojętnie czy osoba świecka, czy konsekrowana. I żaden bubek nie ma prawa żądać od ludzi wyrzeczenia się ich przyrodzonych praw.
  • Celina 05.02.2021
    Lauro, przed chwilą mnie prosiłaś, a dajesz się łapać na taką samą cienką prowokację tłumoków.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Tablica Mojżeszowa stała się bezużytecznym kamieniem odkąd pierwszy jaskiniowiec roztrzaskał łeb maczugą drugiemu troglodycie.W ogóle istnieje coś takiego jak polska tolerancja ? Zapewne tak.Jak rozsławiona na cały świat polska gościnność.I jeszcze to : Bo wszyscy Polacy to jedna rodzina :)
  • Celina 05.02.2021
    Nie, skądże, przydają się do tworzenia prawa karnego. Jeszcze cudzołóstwo powinno być karalne.
  • Celina 05.02.2021
    Na przykład pięćdziesiąt batów, publicznie.
  • Celina 05.02.2021
    Żartowałem, dziesięć.
  • Celina, Za cudzołóstwo z więcej niż jedną kochanką - kochankiem - tak, może być.
    Jednego wiele osób potrzebuje, jak np. mąż pierze żonę po mordzie i chleje, to ona potrzebuje kogoś, albo na odwrót, jak żona pierze męża. itp.
  • Celina 05.02.2021
    No ok. Niech tak będzie.
  • Tak się stało z większością moich dawnych znajomych, wyzywali kościół od najgorszych i negowali istnienie boga a potem poszli brać kościelne śluby i chrzcili dzieci i byli katolami i są nadal - żałość.
    Ja byłem mniej cięty na kościół jako ateista niż ci pozerzy wówczas. Teraz jestem bardziej, m.in. przez takich dodatkowo.
  • Celina 05.02.2021
    Przez to, że się ktoś nawrócił, jest bardziej wściekły? To jakaś aberracja. Powinieneś brać przykład.
  • Miron 05.02.2021
    Ludzie rodzą sie z potrzebą wiary.Widziałem osoby wychowane z dala od kościoła.A później przeżyły szok i stały się tak gorliwymi katolikami aż do przesady.Mieli też pretensje do swoich rodziców albo do siebie ,że wcześniej ich ma tę drogę nikt nie skierował.A są też osoby po szkołach katolickich ,które zmieniły podejście do kościoła i religii.
  • Reaktywacja uśpionego profilu.

    Taśmowa produkcja bzdur wystartowała.
  • Celina 05.02.2021
    A sam wiersz bardzo dobry, doskonale punktuje zachowania zakłamanych ludzi biegnących jak kundelki za modą, bez własnego zdania. Tak jak napisała Hartman, hodują bydełko, które próbuje unicestwić swój własny kraj własnymi obleśnymi łapskami.
  • Nie za dobry, to jak minutowe wiesze yanka, wiersz sytuacyjny.
  • Celina 05.02.2021
    Janku, ty się nie próbuj porównywać z Laurą, bo bez urazy, ale nie sięgasz jej do pięt w sztuce pisania wierszy. Nie ty jeden zresztą. Ja też.
  • Celina, Sanem emocjonalnym napisany na bieżąco, pod wpływem emocji z rozmów, w ten sposób podobny.
  • *stanem
  • *W stanie
  • Celina 05.02.2021
    Ale w niczym innym nie jest podobny.
  • Celina 05.02.2021
    Do Twojego.
  • laura123 05.02.2021
    Bogumił, Ty jesteś katolikiem czy ateistą, a może jakieś inne wyznanie?
  • Satanista.
  • Celina 05.02.2021
    Janku, nie ty byłeś pytany. Wszyscy wiemy kim jesteś.
  • Celina 05.02.2021
    Jestem katolikiem.
  • laura123 05.02.2021
    Na pewno?

    Mam wątpliwości... Napisałam tekst, ze mam dość atakow na katolików, ze ciągle potykam się o jakaś pogardę, wyzwiska, szyderstwo... i co Ty robisz?
    Przychodzisz i czepiasz się wypowiedzi ludzi. Co Ciebie obchodzi, co mi ktoś napisał w komentarzu?

    Jak ktoś może podchodzić z tolerancją do katolikow, jak Ty z atakiem podchodzisz?
    To sie3nigdy nie skończy dopóki tak się będziesz zachowywał. Ile już lat stosujesz te metody? I one nic nie wniosly poza jeszcze większymi atakami.
    Nie widzisz tego? Nie masz dość?
  • Celina 05.02.2021
    Widziałaś co Sz. napisał w innym miejscu na temat Kościoła, zupełnie niesprowokowany. Całkiem obraźliwe, wyssane z brudnego palca kłamstwa. A tutaj pisał, że nigdy nie obraża. Więc mu natychmiast to wytknąłem. Mam pozwolić, żeby pisał duby smalone, jakoby mój Kościół był bez wartości. Już nie chce mi się szukać tego idiotycznego wpisu. Nie dość, że obraża, to jeszcze wypisuje sobie laurki.
  • laura123 05.02.2021
    Bogumił, czy Ty naprawdę nie widzisz, że niektórzy ludzie specjalnie tak piszą, bo jedyne czego chcą, to dowalic Ci, właśnie za to bieganie po calym portalu i szukanie okazji do kłótni?
    Tak bardzo lubisz się kłócić, że to przeslania Ci wszystko inne?
  • Celina 05.02.2021
    W ogóle nie lubię się z nikim kłócić.
  • Celina 05.02.2021
    Lauro, zaprzeczasz sobie. Jeśli uważasz, że ktoś robi prowokację, to raczej osoba, która to robi jest awanturnikiem i kłótnikiem. Jako katolik mam obowiązek dbania o reputację instytucji do której należę, i wyjaśnić takiemu osobnikowi, że się myli. A jeśli on to robi ze złej woli, to już nie mnie to oceniać.
  • laura123 05.02.2021
    Ile lat już to wyjasniasz? I co przekonales chociaż jedną osobę?
  • Celina 05.02.2021
    Czyli według Ciebie nie należy reagować, na ewidentne chamstwo i kołtuństwo? Spróbuję przez tydzień. Ok.
  • Zaciekawiony 05.02.2021
    Celina
    Reagować - tak. Prowadzić wielogodzinne a nawet wielodniowe kłótnie, i publikować prowokacje które mają w założeniu wywołać kolejne kłótnie - nie.
  • Celina 05.02.2021
    Zaciekawiony idź pouczać własną matkę, a ode mnie to się trzymaj na odległość denuncjatorze.
  • pansowa 05.02.2021
    Celina się odezwał król kapusiów
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Strzela z uszatki ?
  • pansowa 05.02.2021
    Eryk Grajber niedościgniony mistrz opowi.
    Przez jego donosy mam już chyba szósty nick, a poucza zaciekawionego, który chce poinformować admina o plagiacie
    To niech najpierw sam na siebie doniesie.
  • Celina 05.02.2021
    pansowa chyba sześćdziesiąty szósty:)))
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Człowieku ty jesteś najwyraźniej psychicznie chory.Przecież ja ciebie znam.Tylko mi znajomi piszą, że jesteś ulubioną maskotką gimnazjalistów na innych stronach.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    nie*
  • pansowa 05.02.2021
    Celina a ile innych osób musiało zmieniać nick przez twoje donosy kapusiu?
    I ty śmiesz się odzywać do zaciekawionego o donoszeniu?
    Donieś najpierw na siebie o swoich "wpadkach"
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Wybacz pansowa.Kajam się przed tobą.Źle odczytałem twój komentarz.Myślałem, że tyczy się mojej osoby.Za szybko k***a czytam to wszystko i palą się styki w pustaku.Przepraszam.Osobiście wolę żebyś został.Zawsze to więcej dobrych wierszy ;)
  • pansowa 05.02.2021
    Eryk Grajber Oki :)
  • Celina 05.02.2021
    Eryk Grajber alechociaż prawdę napisałeś, to cenne???????
  • Celina 05.02.2021
    Psychicznie chory, maskotką gimnazjalistów. Cały puszek.
  • pansowa 05.02.2021
    Celina leki i koronka.
    Jutro umów wizytę u specjalisty.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Celina to jest prawda.Bez kitu.Puszczyk jest bardzo dobrym twórcą, ale z tym pluszakiem nie robię ściemy.Z chwilą, gdy internetowa poezja skurczyła się do kilku portali w/w na każdym z nich obrzuca się inwektywami z pryszczatymi Januschami.Moje ziomki mają niezłą bekę, kiedy to widzą.40 - letni chłopina miast skupić się na swoim niewątpliwym talencie pisarskim wytyka 11 - latce, że pisze krul zamiast król.Gdyby miał chociaż na to wszystko wyjebane jak Firma stałby się mentorem młodego pokolenia.Tak.Mentorem.Bo talentu nikt mu nie odbierze.Pewnie zaraz wyłapię od niego jedyneczkę za opinię :) A nie.Sześć.Bo ma sześć nicków.Hahaha.
  • pansowa 05.02.2021
    Eryk Grajber jedyneczka.
    Nicki mam dwa.
    Na wszystkich portalach gdzie jestem.
    Tu był ten drugi, dopóki kapuś nie wziął się za donoszenie.
    Wtedy trzeba było się rejestrować na nowe.
    I nie bądź taki święty.
    Twój widzę tylko tutaj, a widać, że pilnie mnie śledzisz na innych portalach.
    Tam nie ma żadnego Eryka Grajbera.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    pansowa Wielki Brat czuwa ;) Poza tym lubię czytać dobrą poezję.Tak z ciekawości zapytam.Wydałeś już jakiś autorski tomik ?
  • Celina 05.02.2021
    Eryku, dzięki. Rzadko bywam na innych portalach, ale tak myślałem. Być może ma jakieś kompleksy i usiłuje zwrócić na siebie uwagę. A że nie potrafi inaczej, to zachowuje się dziwnie.
  • laura123 05.02.2021
    I co, Bogumił, tyle zostało z Twoich prób, że kolejnego durnia znalazłeś i obaj będziecie teraz srać mi pod wierszem?
  • Celina 05.02.2021
    Już się zwijamy, przepraszamy, co złego to nie my.
  • laura123 05.02.2021
    Nie odzywaj się do mnie. Twoje słowo znaczy tyle, co plewa!
  • pansowa 05.02.2021
    Eryk Grajber no to sprawa jasna.
  • pansowa 05.02.2021
    Celina puszczyk zwraca uwagę przede wszystkim tym jak pisze.
    Ty zwracasz na siebie uwagę chamstwem, krętactwem i donosicielstwem.
    I ja stąd idę.
  • Celina 05.02.2021
    pansowa dokładnie opisałeś siebie, udany autoportret.
  • Mess 05.02.2021
    Celina miałeś się zwijać..zapomniałeś Już? ??
  • laura123 05.02.2021
    Widzisz, co się dzieje na świecie? Chrzescijanstwo jest wszędzie nękane i prześladowane. Koscioly płoną.
    Ty zamiast gasić pożar, to doprowadzasz do większego ognia. Tak być dalej nie może.
    Zastanów się nad tym.
    Mnie tez wyprowadzają z rownowagi chamskie odzywki i tez odpowiadalam tym samym, ale to droga donikąd.

    Sorobuj. Będę Ci wdzięczna.
  • Celina 05.02.2021
    Spróbuję, choć wyznaję zupełnie inną filozofię, Sobieskich i Chodkiewiczów, że na agresję należy reagować adekwatnie. Oni tylko siłę rozumieją. Jak dostali parę kopniaków, to się od razu agresja na kościoły skończyła.
  • Mess 05.02.2021
    Celina drogi Bogumile w tych czasach agresja rodzi agresję, to będzie tak w koło oni/ my/ wy wsztscy będą się wzajemnie nakręcać i tak ciągle A to do niczego nie będzie prowadzić.
  • Mess 05.02.2021
    Widać, że jesteś już tym wszystkim..zmęczona, A może nawet dobita...smutne to ale to dobrze, że chociaż ktoś w końcu usiłuje tutaj że tak powiem wyciągnąć dłoń do wroga i uciszyć to wszystko.
  • Cichy człowiek 05.02.2021
    Wiersz napisany jest dobrze, a nawet bardzo, ale o tym wiesz i nikt nie musi Ci o tym pisać.
    Co do przekazu, to chyba nie do końca się zgodzę. Nie spotkałem w całym swoim życiu osoby, która
    zostałaby ateistom tylko dlatego, że stało się to modne. Ci którzy nimi są, to raczej od dawna, ci którzy wierzą,
    będą wierzyć nadal. Wystarczy szanować nawzajem swoje poglądy i wszystko jest proste.
    Pozdrawiam Cię ciepło.
  • laura123 05.02.2021
    No i o ten szacunek najbardziej chodzi. Nieważne ateista czy katolik, ważne by nie zjadać się codziennie na tym samym poletku. Nie prześladować i nie zwalczać. Tolerować.
    Również pozdrawiam.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Nie.Ten wiersz nie jest napisany bardzo dobrze.Z miejsca wyrzucam strofę drugą oraz trzecią.Zmieniam tytuł na - Neofita i pozostałe dwie zwrotki zapisuję mniej więcej tak :

    nie ma Boga
    dla wszystkich

    niektórym wystarczy odrzucenie

    takie trendy z okresu buntu
    kiedy bogiem jest się dla siebie

    i dopóki Judasz sypie srebrnikami

    przerabiałem to
    wiele razy

    dopiero gdy się nade mną pochylił

    zrozumiałem
    jak bardzo się myliłem

    kiedy wszystkie wypadły z kieszeni

    Coś w ten deseń.Nie chce mi nad tym dłużej dywagować bo to nie mój wiersz.Przedstawiłem jedynie osobisty schemat myślowy będący w zgodzie z rozumowaniem autora.Bez oceny.Pozdrawiam.
  • laura123 05.02.2021
    W ten deseń, to z moimi założeniami ta wersja ma tyle wspólnego, ile ja z dresami... czyli nic.
    Bez urazy.
  • Eryk Grajber 05.02.2021
    Nie robię tego złośliwie.Żeby nie było, że odbijam piłeczkę :)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania