Poprzednie częściDrabble – Porządki

Drabble - Nosiciele

To drabble napisałam na konkurs, ale zmieniłam zdanie i wystawiłam inne.

___________________________________________________________

 

Konkubent matki przychodził nocą do dziesięcioletniego Zbyszka. Chłopiec nie powiedział o tym rodzicielce ani nikomu innemu. Przez całe życie nosił ten wstyd, jak chorobę, która zżerała go od środka. Podobnie było z Agatą, nad którą matka regularnie się znęcała. Agata była bękartem, nieuznaną córką dyrektora fabryki. Matka obwiniała ją za zniszczone życie. Inaczej było z Teofilem, jedynakiem, oczkiem w głowie najbliższych. Jego familia była zamożna i szanowana w okolicy, ale i oni skrywali niechlubny sekret. Jego rodzice byli pasjonatami komplulsywnego seksu. Często po małej, rodzinnej awanturze, brutalnie kochali się zapominając o synu.

*

 

– Heniek, przyślij wparcie! Jakiś psychol chce wysadzić szkołę!

Średnia ocena: 4.6  Głosów: 9

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (91)

  • laura123 18.07.2021
    Nie wiem, jakoś zmęczyły mnie chyba te tematy, żeby cos jeszcze z tego wynikało...

    ''wparcie'' - wsparcie
  • kigja 18.07.2021
    Temat konkursowy: szau...
  • laura123 18.07.2021
    Chyba że... a nie męczy cię już ten temat, serio pytam?
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    Ale jaki temat?
  • laura123 18.07.2021
    kigja tu Ziemia, jesteś? A jakie tematy poruszasz wyżej?

    Wiesz, tak sobie pomyślałam... fajnie by było, gdyby zamiast tych przykładów, dawać odpowiedzi. Że Zbyszek poradził sobie z przeżyciami z dzieciństwa, kiedy znalazł dobrego psychologa itd. itp. Może to bardziej by docierało, a na pewno otwierało jakieś drzwi, przed kimś, kto być oże mierzy się w tej chwili z takimi problemami. Jak myślisz?
  • kigja 18.07.2021
    laura123

    Nie wiadomo, jak przebiegło życie Zbyszka, Agaty czy Teofila.
    Wiadomo, że ich dzieciństwo nie było łatwe, ale nie wiadomo, czy ktoś z tej trójki chciałby wysadzić szkołę.
  • Patriota 18.07.2021
    Rozczulające.
  • kigja 18.07.2021
    Jesteś podły.
  • Fionka99 18.07.2021
    i myślisz, że to ta trójka bohaterów postanowiła razem wysadzić tą szkołę? :D
  • laura123 18.07.2021
    Fionka, musiałaś? Hahaha
  • kigja 18.07.2021
    A może to ty z l123...
    ?
  • laura123 18.07.2021
    kigja na pewno ja, po przejściach rzuciłam się z bombą na szkolę... hahaha
  • D.E.M.O.N 18.07.2021
    Gdyby to laura się wzięła za prokreację, to byłby mix tych Twoich 3 uszkodzonych emocjonalnie dzieci i doprawdy nie mogę sobie wyobrazić co by mogło powstać...
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    Trzeba było rzucić się na przejściach. Dla pieszych.
    hahahahaha
    Wal się.
  • Agnes07 18.07.2021
    Kigia Dobry Twoj tekst ale na szybko napisany. :)
    Takie urywki jakby z super ekspresu napisałaś.

    Ja tak to widzę.

    Noc dotykała małego Zbyszka. To były dłonie konkubenta matki: zimne ciężkie jak jak grabie. Raz po raz noc atakowała zadawala ciosy poniżej pasa. Krew zalewała mózg chłopca.

    Agatę matka wypluła wraz z końcem romansu z bogatym fabrykantem. A może to Agata byla końcem? Matka zaczęła dyndać jak pasek od spodni na szyi Agaty. Tyle ze matka przez całe życie posądzała córkę ze to ona dynda.

    Tosiek był oczkiem w rodzinnym rosole. Na obiad zapraszano samą towarzyską śmietankę. Ot udana porzadna rodzina z jedynakiem. Tylko po wyjściu gości brzuchy pełne rosołu pocierały się bezwstydnie na oczach dziecka bez hamulców.
    A chłopiec? Chlopiec rzygał.
    Kilkanaście lat później a może kilka w brukowej gazecie opisali ze jakas dziewczyna zrobila strzelanine w szkole. Z własnego okna z domu strzelała.

    To mogło się przytrafić komuś z opisywanej trójki raz na milion albo mniej. Zycie jest zaskakujące powiedziała pewna staruszka zlizujac z noża krew swojego wnuczka.
  • kigja 18.07.2021
    To drabble, a nie powieść. Czujesz różnicę? Sto słów, jak tysiąc...
  • laura123 18.07.2021
    kigja, Agnes na pewno chciała dobrze i pomóc chciała... ty się tak szybko denerwujesz i to nie wiadomo dlaczego. Przemyśl lepiej...
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    To drabble, co mam myśleć? 100 słów musi być i koniec. Agnes rozwinęła i zrobiła powieść 5cio tomową, to nie sztuka lać wodę, sztuką jest zamknąć myśl w mnimaliźmie.
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Wyluzuj. Przyjęli teraz inną metodę.
    Ironiczno - złośliwą. Nie wyczuwasz sarkazmu?
  • laura123 18.07.2021
    kigja ale pokazała ci, że możesz prozą poetycką zapisać... wtedy można się zmieścić w stówce, wykorzystując metaforę.
  • kigja 18.07.2021
    pansowa,
    Trzeba ich sprzątnąć, a później posprzątać po sprzątnięciu...
    Znasz jakąś firmę, która zrobiłaby to w wolontariacie????
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Ja bym nawet zapłacił:)
  • kigja 18.07.2021
    Drabble, proza poetycka, i co kuźwa jeszcze ???
    Agnes użyła 150 słów, niech się zmieści w stu, a pogadamy...
  • kigja 18.07.2021
    pansowa
    Robimy zbiórkę????
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Nio
  • kigja 18.07.2021
    pansowa ?
  • laura123 18.07.2021
    Jak tacy ''fachowcy'' wezmą się za robotę, to wiadomo, że spartolą... nie ma czym głowy sobie zawracać. Knur już zabłysnął i skompromitował nie tylko siebie. Kigja uważaj, bo i ciebie skompromituje...
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Nie tak dawno czytałem jak larwa twierdziła, że nie da się emocji w drabelku oddać.
    Ot błysnęła niedostatkiem umiejętności i talentu, a takie guru opowijskie i wszystkich poucza :)
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    Ale pansowa nie skompromitował Tjęri... Napisał lekki, letni, wesoły wierszyk o miłości:
    Tjeruszka ma kochana
    czekam już tyle lat
    usycham wciąż z tęsknoty
    więc daj mi jakiś znak

    Gdyby wpisał ciebie, to poczułabyś się urażona, wyszydzana, ośmieszona? Wyśmiewał ciebie, bo wpisał "larwa", ale nie Tjęri, z którą łączy go wyższe uczucie. Duchowe.
    Wiesz co, nie rozumiem cię.
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Boże, KOGO???!!!
  • kigja 18.07.2021
    pansowa
    Kilka godzin temu jechała po Agnes, jak po burej suce, a teraz każe mi z niej brać przykład...
    Jak wiatr zawieje, tak l123 zapieje... ???
  • kigja 18.07.2021
    pansowa Ale co kogo?
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Ją wpisać?!
  • laura123 18.07.2021
    kigja nie o to chodzi... napisał, bo go podpuściłam i powiedziałam, że zdradzę pewną tajemnicę, chciał mnie ubiec... i ubiegł, bo się nie spieszyłam... wpadł we własne sidła. Komedia. Ale co innego po takim durniu można oczekiwać?
  • pansowa 18.07.2021
    Nie dyskutuj już z głupolem na ten temat.
    Niech sobie żyje we własnym świecie.
  • kigja 18.07.2021
    pansowa Hipotetycznie...Chyba, że chcesz na serio, to przeciez nikt nie broni.
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    A nie uważasz, że tę tajemnicę i tak wszyscy znali...
  • laura123 18.07.2021
    kigja i tu jest właśnie cała komedia... hahaha
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Wyważanie otwartych drzwi to specjalność larwy.
    A jaka dumna teraz :)))
  • kigja 18.07.2021
    laura123
    Nie wiem, gdzie ty widzisz komedię, dla mnie wierszyk był uroczy i szpileczka w twoją rzyć, też była sympatyczna ?
  • kigja 18.07.2021
    pansowa
    No właśnie chyba tak. Dumna i dumnie siebie kompromituje...
    Ech, idem palulku. Bajó.
  • pansowa 18.07.2021
    kigja To chore stworzenie, ale niech ma.
    Kiedy to dzień dobroci dla zwierząt w twoim kalendarzu?
  • laura123 18.07.2021
    kigja w tym, że knur wpadł w popłoch... tego nic już nie wymaże i na nic twoje starania... wszyscy to widzieli.
    Ale pracuj... może pochwalą cię w publikacjach.
  • pansowa 18.07.2021
    laura123 :)))
  • kigja 18.07.2021
    pansowa Już minął... Teraz tylko rzeźnia xd
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Biedna larwa (:
  • kigja 18.07.2021
    laura123 Wymyślasz bajki, a może byś napisała jakąś bajkę, co ty na to?
    Potrafiłabyś?
  • kigja 18.07.2021
    pansowa hahahahahaha
  • pansowa 18.07.2021
    kigja Ona wszystko potrafi, tylko niewiele jej wychodzi.
    Ale spróbuj uwagę zwrócić...
  • laura123 18.07.2021
    kigja ty napisz... o miłości. Fajnie fantazjujesz... i może knur ci pomoże.
    Tylko pamiętaj, to damski bokser, jeśli coś pójdzie nie tak, nie będzie miał żadnych oporów, żeby skopać ci cztery litery...
    Papatki.
  • pansowa 18.07.2021
    laura123 :)))
  • pansowa 18.07.2021
    Knur nie bardzo pasuje do nicku, a larwa idealnie :)
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Nie rozumiem, co ty do mnie piszesz! Mnie z panemsową łączy jedynie niechęć do ciebie i Celiny. I nic więcej, a ty mi piszesz jakieś ostrzeżenia nie wiadomo w jakim celu! Poza tym z twoich słów wybrzmiewa niepewność i zazdrość. Nie bój żaby! Możesz śmiało uderzać w tany do panasowy, ja na pewno nie będę wam stała nie przeszkodzie.

    O miłości mam napisać? czasami coś piszę, ale bez uczucia, to nie to samo... Może sama napisz? Coś optymistycznego? W końcu jest lato, zabawa, wino i seks. Pisz.

    I bądź łaskawa nie przestrzegać mnie więcej przed panemsową, bo to śmieszne.
  • laura123 19.07.2021
    kigja nie ma sprawy... człowiek nabiera doświadczenia, nie od tego, co mówią, ale kiedy dupa zaboli, a ty, jak każdy, masz prawo do własnego bólu dupy... bay!
  • kigja 19.07.2021
    Nie mam bólu dupy. Czuję się świetnie.
    Kupiłam sobie czerwoną bluzeczke i jestem szcześliwa.
  • laura123 19.07.2021
    kigja pewnie cudnie w niej wyglądasz... fajnie!
  • laura123 19.07.2021
    No i nikt cię nie urzeknie, ponoć czerwony chroni przed urokami. Tak moja babcia twierdziła...
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Jestem pierdolona tłustą świnią, więc jak mogę cudnie wyglądać, weź się zastanów!
  • laura123 19.07.2021
    kigja dlaczego tak piszesz? Dzisiaj nadmiar kg to żaden problem. Koleżanka właśnie jedzie do Konstancina, gdzie jakaś babka prowadzi kurację i ponoć rewelacja. Ok dwóch tysięcy za dwutygodniowy pobyt. Jak chcesz to wypytam ją o szczegóły i ci przekażę. Po co masz się tak denerwować?
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    pansowa miał rację, przyjęliście nową strategię...
    Próbując być miła i empatyczna chcesz doprowadzić mnie do furri, ale wiesz co nie uda ci się.
    Prędzej sobie żyły podetnę!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • laura123 19.07.2021
    Nie rozumiem ciebie. Prawdę napisałam. Rób, co chcesz.
  • kigja 19.07.2021
    Ja ciebie też nie rozumiem. Zdecyduj się na jedną drogę, którą podążasz, bo w ten sposób dezorientujesz przeciwników, a to jest nie fair play!
  • laura123 19.07.2021
    kigja przecież lubić ciebie nie zaczęłam... napisałam ci tylko o koleżance, która ma podobny problem. Ale skoro ciebie to nie obchodzi i wolisz narzekać, nic mi do tego.

    Dobrej nocy... w piekle!
    Lepiej tak? Hahaha
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Nie stać mnie na dwa koła... Pożyczysz? Bedę miła i serdeczna ???
  • laura123 19.07.2021
    kigja mogłabym, ale ciebie nie lubię... hahaha
  • kigja 19.07.2021
    laura123 Nie pożyczam kasy od obcych ludzi. Kiedyś schudnę... Prawdopodobnie w grobie.
  • laura123 19.07.2021
    kigja ja tam bym tyle nie czekała... a jak do setki dociągniesz? Ćwiczysz co nieco?
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Lecisz na mnie?
  • laura123 19.07.2021
    kigja No, kręci mnie ta czerwona bluzka... hahaha
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Obkupiłam się w Lidlu. Ha! U szwabów. Ale koleżanka z fabryki bardzo polecała ich wyroby, to poszłam i nakupowałam, a co se będę żałować, co nie? Mam bluzeczke czerwoną, do czerwonych espadryli.
    Tyle do szczęścia mi wystarczy.
  • laura123 19.07.2021
    kigja ja też trochę poszalałam, ale w wittchen, mają w tej chwili rewelacyjne wyprzedaże. Piękną ramoneskę sobie kupiłam i parę torebek. W sumie na punkcie torebek mam bzika.
  • kigja 19.07.2021
    laura123
    Kupowałam kiedyś w Złotych Tarasach, ale mi przeszło. Przestało mnie satysfakcjonowac i czułam coraz większą pustkę. Nie kupuję badziewnych firmówek. Kupiłam se za to słodziutki plecaczek za 9.99 pln, nieważne, że wiekowo mi nie pasuje, w óju to mam, jest śliczny i chciałam go mieć i mam! A nie jakieś wittcheny! Phi.
  • Szpilka 18.07.2021
    No cóż, dewianci, zwyrole i źli są wśród nas. Szkoda dzieciaczków, traumy nie da się wyleczyć, można tylko zaleczyć.

    Smutne drabbelki ?
  • kigja 18.07.2021
    To jest jeden drabellek. Smutny, bo niektóre dzieciaki mają pod górkę...
  • Szpilka 19.07.2021
    Kigja

    Oj, to teraz powinnaś dopisać drugiego, żeby się liczba zgadzała ?
  • kigja 19.07.2021
    Szpilka ?
    Dobła, ale innym razem xd
  • D.E.M.O.N 18.07.2021
    ja obstawiam, że tym psycholem z bombą w ręku jest jednak Teofil. Bo rodzice mu już od wczesnych lat dzieciństwa dostarczali mocnych emocji, takieporno na zywo, a wiadom w głowie dziecka to i może mu się wydawało, że tatuś krzywdzi mamusię? więc w szkole się nudził i mu brakowało adrenaliny, dlatego tak kombinował by coś się działo. Wy nigdy nie mieliście takich myśli "co by tu dziś porobić...? wiem, może wysadzimy szkołę?" hahahahaha
  • kigja 18.07.2021
    Nie wiem, czy to mógłby być Teofil? Chłopak z bogatej rodziny?
    *
    I nie pamiętam, czy miałam myśli o wysadzeniu szkoły, na pewno o rozbiciu kilku okien, na bank, ale to były tylko wizje...
  • D.E.M.O.N 19.07.2021
    kigja dobrze, że nie masz nadprzyrodzonych mocy. Niech to pozostanie między nami :D
  • kigja 19.07.2021
    D.E.M.O.N
    Szkoda, że nie mam...?
    Ale w sumie mam coś w myślach... Serio. To takie dziwne i niepojęte.
    Chciałabym na chwile umrzeć i dowiedzieć sie o co chodzi?
  • D.E.M.O.N 21.07.2021
    kigja - hmmm, podrążmy temat, bo mnie zaciekawiłaś, co Ty masz w myślach? poza myślami? co to są za myśli?
  • kigja 21.07.2021
    D.E.M.O.N
    Nie ma co drążyć, bo można mózg przeciążyć...
  • D.E.M.O.N 21.07.2021
    kigja - jak dmuchasz "fuuuu" na rękę to leci zimne powietrze, jak dmuchasz "haaaa" na rękę to leci ciepłe powietrze :D i mózg zblazowany :D
  • kigja 21.07.2021
    D.E.M.O.N

    GENIALNE!!! Polecam opatentować!!!
  • Dekaos Dondi 18.07.2021
    Kigja↔Życie bywa chaosem i labiryntem. A im więcej ścian się trafia, tym bardziej człowieka zmieniają.
    Sądzę, że nie można sprawy uprościć↔ten miał złe dzieciństwo, to będzie złym, a ten miał dobre, to będzie dobrym.
    Istnieją jeszcze inne czynniki kształtujące↔cechy wrodzone, wpływ środowiska, charakter, nieodczuwalna miłość,
    brak akceptacji inności, a przede wszystkim↔zaufanie, które się straciło.Można by jeszcze wiele pisać.
    Wszystko powyższe→to zdaniem mym, rzecz jasna. Mogę się mylić:)↔Pozdrawiam:)↔%
  • kigja 18.07.2021
    Tak, masz rację i właśnie o to mi chodziło. Dawno temu krążył po necie filmik z niemieckim chłopcem, któremu matka, bodajże, zabrała komputer - bardzo stary filmik - szał w jaki wpadł ten dzieciak jest nie do opisania. Demolowanie pokoju, krzyki, płacz, amok, i to z tak błahego powodu.
    Różnie sie ludziom w życiu układa.
    Dziękuję, Dekaos, za komentarz.
  • Tjeri 18.07.2021
    Pomysł dobry, nośny. Sam sposób wykonania przemyślałabym. Nie wykorzystuje potencjału tematu i nie działa jakby mogło.
  • kigja 18.07.2021
    Tematem był szał, i pod tym kątem pisałam, ale to tekst pozakonkursowy, więc temat juz nie ma znaczenia.
    Aczkolwiek jeszcze nad nim pomyślę. Dziękuję.
  • JamCi 19.07.2021
    Ciekawy kontrast. Coś chciałąm, ale ciężko mi sprecyzować myśl. Jak mi sie ukonkretni, to dopiszę.
  • Regimus 19.07.2021
    bbk jul kuku
  • poco 02.08.2021
    kuku
    cemu kuku
    remigjusu

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania