Poprzednie częściDrabble – Porządki

Drabble – Hat trick (3 x drabble)

"Ziemia obiecana"

Pewien milioner miał dość luksusowego życia i pragnął je odmienić, by poczuć się zwykłym, prostym człowiekiem, któremu nic się nie udaje. W tym celu postanowił odnaleźć miejsce, gdzie będzie mógł się nie realizować. Wyruszył, więc w podróż po świecie. Najpierw jachtem, później samolotem, wreszcie luksusowym autokarem. Finalnie z buta. Poszedł i szedł, aż trafił do państwa nierobów, nieuków, złodziei, koligacji, patologii, dyletantctwa i krajowej prowizorki. Spodobał mu się stan, jaki zastał na miejscu i od tej chwili pogrążony był w odmiennych stanach świadomości. Zorientował się, że ciężar, jaki do tej pory dźwigał, bezpowrotnie spadł mu z karku. W końcu doznał szczęścia.

***

 

"Nóż w wodzie"

Maniek Szybka Rączka od dzieciństwa miał talent cyrkowy. Najpierw pływał z orkami, a gdy któraś chciała go połknąć, niczym legendarnego Jonasza, zmienił zajęcie na bardziej lądowe i został treserem kucyków. Te małe i niesforne koniki w ogonie miały tresurę Mańka i na występach robiły co chciały. Chłopak tak się zeźlił na cały świat zwierzęcy, że został wegetarianinem, a swoją przyszłość postawił na ostrzu noża. Dosłownie. Rzucał nożami z zamkniętymi oczami. Pewnego dnia przy śniadaniu postanowił porzucać nożami w ryby w pobliskiej rzece. Pech chciał, że jeden nóż wpadł pod kamienie, pod którymi spał stary strętwa. Maniek był porażony tym spotkaniem.

***

 

"Do widzenia, do jutra"

Jowita było Emo. Chodziła ubrana na czarno, nosiła ciężkie buty na grubej słoninie, ręce nosiły ślady sznyt, a serce rozdarte było pomiędzy koleżankę z 2B, a kolegę z 3C. Dziewczynka czuła się niekochana, niedoceniana, niespełniona, więc wytatuowała sobie na nadgarstku No Future (Bez przyszłości) i słuchając smutnych melodii Zenka Martyniuka myślała o samobójstwie i o tym w którym uchu doczepić dwudziesty szósty kolczyk z czaszką.

 

Pewnego listopadowego wieczoru pisała z kolegą, bo koleżanka zmieniła styl na glamour. Kolega zaproponował jutrzejsze spotkanie na cmentarzu, które dziewczynka z radością zaakceptowała. Jednak dotarła na miejsce znacznie później i w innej formie. Chyba spełniona?

Średnia ocena: 3.9  Głosów: 13

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (17)

  • Wertyt 24.06.2021
    Literatura kształci. Już wiem, co to jest strętwa. Z przyjemnością 5.
  • kigja 24.06.2021
    Wertyt,

    Dziękuję za przeczytanie i miły komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Tjeri 24.06.2021
    Chyba każde o punkt lepsze od poprzedniego. Elon Musk w Polsce mnie wzruszył, porażony Maniek zdobył współczucie, ale to Jowita zdobyła moje serce.
    "nierealizować" - rozdzielnie.
  • kigja 24.06.2021
    Tjęri,

    Dziękuję za przeczytanie, komentarz i wyłapanie orta.
    Pozdrawiam.
  • laura123 24.06.2021
    Jak dla mnie, to jedynie trójeczka napisana z polotem, reszta jakby wysiłkowa, bez pomysłu.
  • kigja 24.06.2021
    lauraRazDwaTrzy,

    Jedynkę napisałam wczoraj wieczorem, ale dzisiaj ją poprawiłam. Pozostałe dzisiaj rano.
    Bo ja wiem, czy wymuszone...
    Taki przyszedł mi do głowy koncept i tak to napisałam.
    We każdym razie dziękuję za przeczytanie i niewymuszony komentarz :]
    Pozdrawiam.
  • Dekaos Dondi 24.06.2021
    Kigja↔No Tyś aż trzy. A nie możesz trzy w jednym i wrzucić na Bitwę.
    Albo zaznaczysz↔"Proszę, żeby ''ława przysięgłych" w czasie dyskusji,
    nie brała pod uwagę, dwóch drabbli, a mianowicie...
    1↔No chyba, że ciężar spadł mu na stopę i ją zmiażdżył:)
    2↔Faktycznie. Mógł być porażony, szczególnie jak stał w rzece, a rybka się naprawdę wnerwiła,
    lub jeszcze przywołała swoich kumpli.Tyle tylko, że jej włosy nie stanęły na boki, a Mańkowi, kto wie...:)
    3↔''dotarła na miejsce znacznie później i w innej formie''→No fakt. Każdy z nas, dotrze tam w innej formie, niż dotychczas.
    Ciekawe, czy kolega czuł się spełniony, gdy ją zobaczył. Bo nie stoi w tekście, po jakim czasie:)
    Pozdrawiam:))↔%
  • kigja 24.06.2021
    Dekaos Dondi,

    Wrzuciłabym, gdyby nikt nie napisał. Ale widziałm wczoraj, że posypały się asy z rekawa, to szczęśliwa poszłam spać wogle nie myśląc o konkursie. A dzisiaj mnie jakoś natchło, to kliknęłam w parę literek i tadam! xd

    Dziękuję za przeczytanie, Dekoś, i komentarz.
    Pozdrawiam.
  • Piotrek P. 1988 24.06.2021
    Bardzo wesoła trójka drabbli. Oceniam na piątkę, pozdrawiam :-)
  • kigja 25.06.2021
    Piotrek P. 1988,
    Wesoła trójka drabbli, gdzie dwoje bohaterów ginie... ?

    Oj, Piotrek Ty jesteś niesamowitym optymistą i masz tyle radości w sobie, że powinieneś być produktem sprzedawanym w aptekach na caaaałym świecie ?

    Dziękuję za czytanie i uśmiech.
    Pozdrawiam ? ? ?
  • Piotrek P. 1988 25.06.2021
    kigja Przedstawione historie mają smutne zakończenia, ale zostały napisane w sposób, który mnie rozbawił ?
  • kigja 25.06.2021
    Piotrek P. 1988,

    Czyli dobrze odczytałes mój zamysł, Piotrusiu?
  • Trzy Cztery 25.06.2021
    Wszystkie fajne. Przyszedł mi do głowy pomysł na jeden z tematów. Zaraz spróbuję go zapisać i może zamieszczę, jak się zmieści w setce słów:)
  • befana_di_campi 25.06.2021
    Radziłabym pokontemplować chmury. Moim skromnym zdaniem: zajęcie bardziej kreatywne niż to liczenie na przedpotopowym liczydle wyrazów ;-)
  • kigja 25.06.2021
    Trzy Cztery,

    Napisałaś już? Bo minęło 5 godzin, jakby co...

    Dziękuję za czytanko.
    Pozdrawiam.
  • befana_di_campi 25.06.2021
    Może by jednak te tytuły ująć w cudzysłów, bowiem wszystkie - bez wyjątku - są zaczerpnięte z tytułów filmów. Natomiast owa "Ziemia obiecana", hmmm? Zob. zbiór legend oraz polskich klechd a w nich opowiastkę o "Księciu, który szukał biedy" ;-)
  • kigja 25.06.2021
    befanko,

    Jak dobrze, że zwróciłaś uwagę na brak cudzysłowów, w progu szałasu chwyciłam lapka i czym prędzej poprawiłam swój błąd. Dziękuję ?
    ~
    Szukałam bajki o podanym przez Ciebie tytule i wogle nie znalazłam ?
    Są inne bajki: o Kopciuszku, o Roszpunce, o Księciu, który znalazł studnię na pustyni, o Staruszku i psie, a o Księciu, który szukał biedy - Cisza ?
    Może z autorem się uda...
    Pozdrawiam!

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania