Droubble - Powinienem być...

Kilka martwych lisów spoczęło na łące, gdzie z geometryczną precyzją przecinało je torowisko niegdysiejszej kolejki wąskotorowej. Dokładnie pięć sztuk. Wypatroszone, zmiażdżone, przepołowione. W pyskach nadal zalega świeża krew. Szeroko otwarte, wybałuszone oczy spoglądają w niebyt, kiedy delikatna warstwa jesiennej mgły gęstnieje, by w końcu zawisnąć nad okolicznymi polami.

Tuż po zmroku, kiedy krwawą łunę na niebie zastępuje najpierw szara masa chmur, a potem ciemniejąca nocna płachta między drzewami da usłyszeć się narastający, miarowy stukot kół. Dokładnie w miejscu, gdzie stare torowisko o prześwicie siedemset pięćdziesiąt milimetrów znika w kępie krzewów poprzedzających ścianę lasu. Idziesz w tamtą stronę z niepokojem i ekscytacją. Mijasz ramię zwrotnicy, na którym nad ranem spocznie stary kruk. Wyciągasz rękę w stronę zarośli i... bum skarbie!! Koniec tego dobrego. To tylko głupi sen. Na zegarku dziesięć po ósmej, nieopłacony czynsz, rozbite okno zaklejone kawałkiem dykty i wieczorna kawa, w której dogorywa jedna większa mucha i sześć owocówek. Co z tobą? Tyle straconych szans, dziecięcych marzeń. Próbujesz uciekać, kiedy śnisz, ale i tak się obudzisz. Spojrzysz w sufit i przyznasz – przewaliłeś życie. Jarają cię martwe lisy na torach szkoda, że niesmażone. A może ty po prostu minąłeś się z powołaniem gatunkowym? O tak. Powinienem być lisem samobójcą (usuń „lisem”).

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (13)

  • JamCi 27.10.2020
    Świetne, przejmujące.
  • marok 27.10.2020
    :)
  • Kocwiaczek 27.10.2020
    Brakuje paru przecinków, ale tekst bardzo dobry. Daje nieźle po łbie...
  • marok 27.10.2020
    dzięki bardzo :)))
  • Anonim 28.10.2020
    Fajny tekst, ale zdecydowanie zbyt krótki. Gdyby był na kilka tysięcy zzs, uznałbym, że świetny, a tak po prostu fajny. Jw, brakuje przecinków.
  • marok 28.10.2020
    No to miało być droubble, więc musiałem trzymać limit :)
  • kigja 28.10.2020
    https://m.youtube.com/watch?v=YTxqaHrXgHQ
  • marok 28.10.2020
    dobrze sobie przypomnieć ;)
  • Szpilka 28.10.2020
    Samo życie, piątak ?
  • marok 28.10.2020
    przyjmuje, dziękować :))
  • Dekaos Dondi 28.10.2020
    Marok↔Dobrze napisane. Tak "naocznie'' W guście mym:)↔Pozdrawiam:)↔5
  • marok 28.10.2020
    dzięki :)
  • Pan Buczybór 29.10.2020
    O, bardzo mi się podoba w jakim kierunku to ostatecznie poszło. Początek sztampowy, potem już jazda bez trzymanki - konkretnie i obrazowo. Naprawdę porządna miniaturka

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania