"druidka aba" podpowiada

Gdy wiosną cierpi ciało i płacze rzewnie sfrustrowana dusza, wówczas warto odwołać się do ziół przewianych smugą kadzidła ze święta Matki Bożej Zielnej.

 

Recepta pochodzi od śp. dra n.med. Zofii Riesser-Augustyn [+ 1977] jednej w swoim czasie najlepszych gastrologów krakowskich.

 

W świetle powyższego:

 

a) wziąć po 100 g ziela krwawnika, korzenia rabarbaru [rzewienia] liści senesu i kory kruszyny;

b) 150 g ziela dziurawca;

c) dwieście gramów ziela mięty pieprzowej;

d) dwadzieścia gramów ziela centurii (tysiącznika);

e) sto pięćdziesiąt gramów ziela jemioły, liścia pokrzywy, liścia ruty;

f) sto gramów ziela skrzypu, koszyczków rumianku, liścia melisy,

 

które należy zgodnie z wyżej podaną kolejnością dokładnie wymieszać ręką w czystym płóciennym woreczku po czym tę sporządzoną przez siebie mieszankę przesypać do innego, też czystego płóciennego woreczka, przewiązanego bawełnianym kordonkiem.

 

Każdorazowy napar przygotowuje się odmierzając zioła łyżeczką [jedną od herbaty] oraz zalewając zaparza pół kwaterką wrzącej wody [najlepszy do tego celu gliniany garnuszek]. Po około 10 minutach popijać tę mieszankę 3-4 razy dziennie przed- oraz podczas posiłku.

 

Wymieniony zestaw można też zaparzać w termosie, stosując na półtorej kwaterki wrzącej wody 3 łyżeczki wyszczególnionych ziół; wtedy zapas przy zachowaniu odpowiedniej temperatury wystarczy na cały dzień.

 

Uwaga: w tym przypadku nie można w żaden sposób po swojemu eksperymentować poprzez wzbogacanie jej bądź redukowanie wymienionych składników, gdyż w przeciwnym razie cała ta wyszczególniona wyżej kompozycja straci swoją leczniczą siłę. A przecież my mamy czuć się dobrze :)

Średnia ocena: 2.1  Głosów: 14

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (14)

  • laura123 15.04.2021
    Świetne... ciekawe czy na trolle też działa?
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Na pewno sama kruszyna oraz z senesem rzewień :-D
  • Szpilka 15.04.2021
    Powinno się zamieścić ostrzeżenie o niewystawianiu się na słońce, bo od dziurawca można dostać paskudnych plam, ponadto ziele niebezpieczne, gdy się zażywa leki, często wchodzi w interakcje.
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Jeżeli byłyby to wyłącznie: dziurawiec i ruta. Te zioła są w mieszance, napar nie jest mocny i kto zresztą łazi po operującym słońcu?
    Dodatkowo: jest to mieszanka na przesilenia jesienne i wiosenne, więc niby skąd, gdzie oraz kiedy dostanie się tych "paskudnych plam"?
    Według opinii mądrych zielarek Ślązaczek jest dziurawiec "Panajezusowym zielem, które leczy dwanaście chorób".
    Kto nie chce, stosować nie musi. W "Echu Krakowa" parokrotnie przedrukowywałam ten wyżej zaprezentowany zestaw.
  • Szpilka 15.04.2021
    Befana, już w marcu słonko przypieka, wystarczy posiedzieć na ławeczce, żeby dostać plam, które potem trudno usunąć. Ojciec Klimszko też propagował mieszanki, ale dziś coraz więcej wiadomo o ziołach i udowodniono, że nie wszystkie mieszanki Klimuszki są skuteczne ?
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Szpilka Na zioła też jest się uczulonym. Niczego nowego tu nie powiedziałaś.
  • Szpilka 15.04.2021
    Befana, nie skrytkowałam Twojego tekstu, tylko zamieściłam sugestię o ostrzeżeniu przed dziurawcem, ale wychodzi na to, że Ty nie trawisz żadnych sugestii, bo jesteś nieomylna i wszystko wiesz, chapeau bas!
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Szpilka Nie nieomylna, jedynie nie trawię "mundrości" typu portal O2. Dlaczego nie trawię? Ponieważ na każdym opakowaniu takiego bądź innego ziółka są podawane przeciwskazania i ostrzeżenia. Także czy przed wszystkim w przypadku dziurawca. Przed chwilą właśnie sprawdziłam ;)
  • Szpilka 15.04.2021
    Na paczkach ziół sypanych nie zawsze są ostrzeżenia, u mnie np. na paczce szałwii nie ma, dlatego aptekarz powinien poinformować, a nie zawsze informuje.

    Nie mądruję się na tematy, o których mam blade pojęcie, moja wiedza na temat leczniczych właściwości ziół nie pochodzi z portalu o2, początki zainteresowania tematem sięgają publikacji Ireny Gumowskiej "Wenus i atleta, czyli przez żołądek do zdrowia".

    http://barbara.sklep.pl/produkt/poradniki/kulinaria-diety-prowadzenie-domu/gumowska-irena-wenus-i-atleta-czyli-przez-zoladek-do-zdrowia-2/
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Szpilka Przecież wiadomo, że nie wszystkie - rzekomo uniwersalne zioła - działają na wszystkich jednakowo dobrze. Ja mam np. uczulenie na ziele świetlika. Pod każdą postacią, bo nawet i w kremie pod oczy. Mój Tata miał alergię na rumianek, z kolei moja Siostra na kwiat lipy.
  • Szpilka 15.04.2021
    Befana, z tym uczuleniem to straszne cyrki, niby nigdy nie miałam na zioła, a raptem dostałam od esencji eukaliptusowej do kąpieli Kneippa ?
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Szpilka Od wyciągu z szyszek [kąpielowych] też się dostaje ;-)
  • Piecuszek 15.04.2021
    Ale na co to ciało cierpi? Na jakie dolegliwości ta mieszanka pomaga? Gastrologia to dość szerokie pojęcie. Poza tym przychylam się do opinii Szpilki.
  • befana_di_campi 15.04.2021
    Czy Szpilka jest zielarką?

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania