Treść usunięto

Treść usunięto

Średnia ocena: 3.3  Głosów: 6

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (50)

  • befana_di_campi dwa lata temu
    Pisanie / Gadanie chyba na wiatr?

    Serdecznie :)
  • Noico dwa lata temu
    A może jednak? Dzięki serdeczne befanko, pozdrawiam.
  • Szpilka dwa lata temu
    Dawni filozofowie myśleli, że dusza znajduje się w sercu lub w głowie albo w krwi jak Epikur, tylko Arystoteles się nie mylił, uważając, że dusza jest w całym ciele i jest cała w każdej części ciała. No i miał chłopina rację, bo gdy dusza wyjdzie z ciała, to całe ciało umiera, a gdy stracimy tylko rękę, to dusza dalej w nas, co nie? ?

    W trzewiach, czyli w nerach albo śledzionie?
  • Noico dwa lata temu
    Akurat zbiorowy podmiot liryczny tego wiersza może mieć duszę wszędzie Szpilko, o ile w ogóle ją ma???
  • Starszy Woźny dwa lata temu
    Szpilka.
    Dusza to była w dawnym żelazku. No!
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    No dobra, niech Ci będzie, że nawet w uchyłku Meckela ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Starszy Woźny

    Ano była, dziś mamy manekiny, ale wygodaaaaaaaaaaaa ? ???

    https://allegro.pl/listing?string=manekin%20do%20prasowania
  • Noico dwa lata temu
    Szpilko, jak wszędzie to wszędzie. A target do którego skierowany jest wiersz to nawet nie wiem, w którym miejscu ma duszę, o ile w ogóle ją ma. Stąd w pierwszym miejscu tryb przypuszczający.
    Pozdrawiam???
  • Noico dwa lata temu
    err. pierwszym wersie
  • Starszy Woźny dwa lata temu
    Szpilka
    To k.k. wmówił ludziom, że mają duszę i są zakładnikami niby stwórcy.
    Oprócz duszy, to masz tylko H... i uszy.
  • Noico dwa lata temu
    Panie Starszy Woźny, czyś Pan nie czytał tego co napisała nieco wyżej Szpilka. O duszy wiedzieli już antyczni filozofowie, a problemem dla nich było nie to czy istnieje, ale w którym miejscu jest zlokalizowana.
  • Starszy Woźny dwa lata temu
    Noico
    Na pewno Noico nie w twojej głowie jest dusza. Raczej w kroczu twoim. I po przeciwnej jego stronie.
    Duszaaaaaaaa. HA HA. To ją złap. Co za debili wykształciła ta R- ludowa.
  • Noico dwa lata temu
    Tak panie SW, Epikur i Arystoteles są dla Pana debilami. A Pan pewnie ten najmądrzejszy nałykany wiedzą z telewizorni.
  • Starszy Woźny dwa lata temu
    Noico
    Panie Noici!!!
    Gdzie ty żyjesz. Teorie tych filozofów dawno obalili inni filozofowie. Już teraz nie mam ochoty ciebie uświadamiać kim byli. I tacy poeci kształtują świat. Rozsiewasz Gówno w eterze.
  • Noico dwa lata temu
    SW, nie, jestem też zwolennikiem tezy, aczkolwiek nie potrafię jej naukowo udowodnić, że niektórzy ludzie duszy po prostu nie mają. Nie zasługują na nią.
  • Starszy Woźny dwa lata temu
    Noico
    Aty ty wciąż o duszy. No cóż. Ta tak, jak o niebie i piekle. Przecież wiesz, ze to symbole dobra i zła. Ale nie przekonam cie. Miej swoją duszę, a innym jej nie narzucaj.
  • Szpilka dwa lata temu
    Starszy Woźny

    jeden ma duszę,
    drugi zaś w(uja),
    kopii nie kruszę,
    bo by mnie ujadł

    jeden lub drugi ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico, a Cyryl ma duszę, czy tylko dyszy nabożnie? Wiesz kto, Jego Świątobliwość Patriarcha moskiewski i całej Rusi, powinno się jeszcze dopisać - kołtun ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilko, cerkiew prawosławna w Moskwie to zawsze była instytucja podporządkowana carom, a teraz kolejnym dyktatorom rosyjskim.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Ano, jak zawsze chodzi o władzę i kasiorę, biedak niech w nędzy żyje i się boi, i akceptuje swój los, smutne ?

    Dlaczemu usuwasz teksty, to po huk komentować?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka wiesz co ten wyjątkowo musiałem usunąć, bo wykorzystałem do innego wiersza, bardzo poważnego, sorki już nie będę.
    https://wiersze.kobieta.pl/wiersze/dwa-guziki-571876
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Szkoda, że tam nie ma już krytyka, świetny był, znał się na poezyi i literaturze. Chyba go zmęczyli Talentfrei i sobie poszedł ?
  • Szpilka dwa lata temu
    *Talentfreie
  • Noico dwa lata temu
    Szpilko, ja nie wiem o kogo chodzi, ale chyba każdy tam może chwalić i krytykować, jak chce.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico, nom, tam się tylko chwali, wolę cenne uwagi, żeby w miejscu nie stać ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka no a jak ktoś skrytykuje, to co, wyrzucą go? Bo raczej tylko tam wstawiam wiersze, a rzadko komentuję, bo już nie mam na to czasu. Dziwię się nawet osobom, które są na kilku portalach, bo ja na dwa nie mam czasu.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Nie, będą go podgryzać, tak było z krytykiem. Ja nawet na jeden portal nie mam za bardzo czasu, no i obrzydła mi toksyczna atmosfera. Doszłam do wniosku, że ludzie są chorzy na agresję, tego się chyba nie da wyleczyć. Huk z nimi ?

    Mecz niebawem, ciao i udanego wieczoru ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ja raczej nie zauważyłem, żeby tam ktoś kogoś podgryzał, po prostu każdy czyta tych autorów i te tematy, na które ma ochotę, dlatego wobec tematów nielubianych nie ma złośliwości, bo się ich po prostu nie komentuje. Tak odbieram to tam, ale może się mylę.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Otóż to, moja droga Szpilko, Dusza to byt niewidoczny gołym okiem, która znajduje się w Ciele człowieka i dzięki temu istnieje Umysł - człowiek posiada zdolność myślenia, to nic innego jak CUD - Ciało, Umysł i Dusza (trzy pierwsze litery), po śmierci Ciała Dusza odchodzi w zaświaty (raczej powinna odchodzić, niestety: dzięki katolickim modlitwom na cmentarzach - nie odchodzi, proponuję powrót do tradycji przodków: spalania Ciała), jeśli Dusza z jakiś powodów nie odejdzie w zaświaty, to: mamy do czynienia z Duchem, Demonem lub Diabłem - to też byty niewidoczne gołym okiem, dodam: Ciało bez Duszy może funkcjonować jako żywy trup lub jako Ciało opętane przez Ducha, Demona lub Diabła, charakterystyczne dla żywych trupów jest brak myślenia, zbiorowość i naiwna wiara w jakiegoś przywódcę - takie zachowanie można zauważyć szczególnie w sektach monoteistycznych: judaizmie, chrześcijaństwie i islamie, jeśli natomiast chodzi o osoby opętane, to: wykazują one nadludzką moc (nie jest ona trwała, tylko: chwilowa), cechy zachowania: wieloosobowość (katolicy wykazują dualizm psychofizyczny), agresja (katolicy wykazują werbalną agresję) i samookaleczenie (katolicy to wykazują: uwielbiają cierpieć i być męczennikami - bez żadnego powodu) i oczywiście: oczy, oczy są odbiciem Duszy - zdrowy człowiek posiada głębię spojrzenia, opętany: nie posiada źrenic i tęczówek, opętany przez Ducha posiada białe oczy, opętany przez Demona posiada czarne oczy i opętany przez Diabła posiada czerwone oczy, jedne, istnieje jeszcze opętanie białe, a to już inny temat...

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, ale to ładnie wyłuszczyłeś, jestem pod wrażeniem, aczkolwiek niech każdy wierzy sobie, w co chce, byle tylko własnych wierzeń nikomu na siłę nie wciskał ?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Wierzę tylko w Świętą Matkę Natury i rozmawiam z Nią za pośrednictwem Wiatru, Deszczu i Słońca, jeśli chodzi o wciskanie komuś wiary, to: raczej mi próbują wcisnąć, stąd: na Polskim Portalu Literackim znajdziesz bardzo dużo moich esejów krytykujących w sposób merytoryczny pewną sektę monoteistyczną (według nich: jest to obraza uczuć religijnych, według mnie: samoobrona), kończąc: jestem pogańskim racjonalistą - libertynem i intelektualnym biseksualistą, a wierzę Świętej Matce Natury i to jest mój świadomy wybór - pozwala mi na to Konstytucja III RP, kończąc: koniec i kropka! ?

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, eee tam, rację, jak zawsze ma większość, a większość rządzi, mniejszość musi się podporządkować albo zbierać cięgi, chyba że oddzieli się sacrum od korony ?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Dobrze, jeśli mam uznać rację większości, to: założę rodzinę, będę oddawał kasę żonie, nie będę uprawiał seksu i będę wracał pijany z pracy, będę dwulicowym hipokrytą, będę oglądał seriale, będę chodził do kościoła, nie będę sprzątał i zmywał garów, a w wolne dni: będę wychodził do kolegów na piwo na podwórku, oczywiście: zamiast zajmować się poważnymi sprawami, będę plotkował o świętej dupie Maryni, lepiej?

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Otóż nie, Szpilko, rację ma mniejszość, zresztą: czy stado much, które leci do kupy - ma rację?

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, owszem, gdyby nie muchy zginęlibyśmy w gnoju ? Całkiem być może, że rację ma mniejszość i co z tego, gdy rządzi większość? Większość zadepcze, zgniecie i zniszczy.
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, nie lepiej, normalnie, większość tak robi, bo im wpojono, że tak jest OK. Na Zachodzie kobietki wyzwolone, nawet jeśli kobitka jest zależna ekonomicznie, to i tak kochasia może kopnąć w zadek, bo państwo zapewni jest socjal i opłaci lokum. W Polsce kobitka musi znosić agresywnego typa albo pijaka, bo nie ma dokąd pojść, a państwo ma ją w tyle ?
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Nie, Szpilko, absolutnie nie, nigdy nie uznam racji większości, przecież to większość w demokratycznych wyborach wybrała Adolfa Hitlera, poza tym: gdybym uznał rację większości - nie byłbym sobą, byłbym ciągle smutny, niemiły, szorstki i zamknięty w sobie do granic możliwości - doszczętnie niedostępny...

    - Sami tego chcieliście, więc: macie to co chcieliście! Uznałem waszą rację dla świętego spokoju, tak: wbrew własnej woli! Teraz więc musicie przyjąć mój dystans i oschłość!

    I co dalej? Nie, Łukasz, nie, wróć, wtedy byłeś lepszy! Większość to w zasadzie polityczne prostytutki: zmieniają zdanie zależnie od kości rzuconych z królewskiego stołu, a ja już dawno wybrałem własną drogę i nie pozwolę, aby ktokolwiek po raz kolejny mną manipulował, tym bardziej: zmieniał mój charakter, zmieniając mój charakter - nie zmieni mnie na lepszego, tylko: gorszego i tuż za chwilę znowu ktoś zacznie zmieniać mój charakter, tylko po to: bym był jeszcze lepszy i jak zwykle: wyjdzie na odwrót, kończąc: nie będę żył według miary większości - to większość powinna żyć według miary mniejszości, stara prawda: głupota należy do większość, mądrość - do mniejszości, teraz: idę opublikować kolejne teksty na Polskim Portalu Literackim.

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, masz rację, większość to polityczne prostytutki, postępują tak dla władzy i pieniędzy, bo najważniejsze w życiu nie są ideały, a mamona właśnie! Czy Elżbieta II byłaby pełna splendoru, gdyby nie bogactwo?

    Walcz zatem, ja już się nawalczyłam, Wisły kijem nie zawrócę. Powodzenia ?

    Aha, nie zapominaj, że mędrzec też popełnia błędy - utopia Marksa.
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Karol Marks nie był filozofem, tylko: doktrynerem - wprowadził zbrodniczy system, który był syntezą Nowego Testamentu i Talmudu, to po pierwsze, a po drugie: gnój jest potrzebny Świętej Matce Naturze - Ziemi (sprawdź łańcuch pokarmowy), po trzecie: nie ma wolności (wyzwolenia) bez odpowiedzialności, a do takiej podstawy jest potrzebna świadomość - świadomość to nic innego jak racjonalna nauka, która z kolei prowadzi do rozwoju Ciała, Umysłu i Duszy - CUD-u, dzięki temu człowiek wie co to jest kultura osobista, higiena, szacunek i wzajemne zaufanie i współpraca - przestaje wtedy być dwunożnym ssakiem agresywnym i zaczyna pojmować istotę człowieczeństwa, po czwarte: po to powstało Prawo, aby regulować życie społeczne, dajmy przykład: z jednej strony sekty monoteistyczne wywyższają rodzinę - bez względu na biologiczne pokrewieństwo, więc? Zauważ, mam mieszkanie, mam swój własny miesięczny dochód (sam wypracowałem) i nie mam żadnych zobowiązań, kuszące, aby wskoczyć na gotowe i żyć cudzym kosztem, co? Sęk w tym, że doskonale znam Prawo...

    - Proszę iść najpierw zrobić badania psychiatryczne, biologiczne i genetyczne, a nie wmawiać mi, że jakiś bachor jest moim dzieckiem!

    Łukasz Jasiński
  • Łukasz Jasiński dwa lata temu
    Zauważ, autor usunął tekst, którego nie czytałem i nie znam treści, więc? O czym to świadczy? To bardzo źle świadczy o samym autorze i portalu - oba podmioty tracą wiarygodność, a tutaj tylko rozmawiam z tobą, poza tym: na Polskim Portalu Literackim nie ma takiej możliwości jak tutaj - robienia różnych świństw.

    Łukasz Jasiński
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, O! Wolnościowiec i takie materialistyczne podejście - moja chata i żaden mezalians nie wchodzi w grę i łapy precz od mojej chaty!
    Ależ nikt Ci nie każe zakładać rodziny, mamy przecież wolny wybór, obok mnie pełno singli mieszka, pracują, zwiedzają świat, inwestują w siebie i dobrze! Najgorsze, co może się przytrafić dziecku, to nieodpowiedzialni rodzice, zatem rodzinę niech zakładają ludzie pełni miłości i odpowiedzialni. Na pewno społeczeństwo będzie zdrowsze i pogodniejsze ?

    No tak, tylko że są ludzie, którzy się nie rozwijają, w nich się nie dokona żaden CUD, kultury bycia i szacunku uczymy się w domu, dlatego tak ważna jest zdrowa rodzina.

    Ja nie będę pisać, co mam, bo zaraz zawistnicy mi zarzucą, że się wywyższam albo że ukradłam, a mi daleko do pyszłkowatości, czasem trollowi utrę nosa, gdy się za bardzo panoszy, i tyle.
  • Szpilka dwa lata temu
    *pyszałkowatości, klawiatura szwankuje ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Łukasz, ano coś za coś, pełna wolność, ale trzeba trolle i toksycznych znosić, na pewno męczące, jednak można przywyknąć ?

    Na portalu, który tak zachwalasz, wcale fajnie nie jest, tam się wyraźnie uwypukla nasza cecha narodowa - tworzenie klik.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka Przesadzasz! może kwiatki, nie wiem.
    Na opowi od zawsze były trolle, ale od pewnego, krótkiego czasu jest nadzwyczajny spokój.
    Może trolle wyjechały walczyć z Putinem?
    Teraz jest absolutna idylla!❤
    Nawet ostatnio myślałam, że jest trochę nudno...
    Na orgu panuje zwykły zamordyzm, a nie klikomania.
  • słone paluszki dwa lata temu
    Łukasz Jasiński Sam pan usunął swoje teksty, więc o panu również źle to świadczy.
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone, no teraz jest spokojnie, ale tak nie było. Sama wspominałaś, że złe słowa pamiętasz i nie zapomnisz ani słów, ani osoby, która je napisała ?
  • słone paluszki dwa lata temu
    Szpilka Było minęło. Chociaż prowokacje trwają nadal, to jednak po tym, co tutaj przeżyłam i ile czasu straciłam na kupy z (_!_), to obiecałam sobie, że nigdy więcej. Teraz reaguję zupełnie inaczej, staram się. Naprawdę szkoda czasu na takie pierdołoły. Szkoda mojego czasu.
    Bo ileż można?!☺
  • Szpilka dwa lata temu
    Słone

    No właśnie, ileż można? Dlatego gdy toksyczny zagaduje, to go nie kopię i nie wypominam, no chyba że się prosi o kuksańca ?
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    To "trzewiach" średnio mi pasuje do "symfonii" z końca wersu. Potem też są nowoczesne słowa. Poza tym dusza jest oddechu ?
    Pozdrawiam ?
  • Noico dwa lata temu
    Wiersz rzeczywiście wymaga dopracowania. Trzewia się po prostu dobrze rymują. Mam inną, łagodniejszą jego koncepcję, ale to już na przyszłość. Pozdro.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania