Dwa spojrzenia.

Kruche życie, prawda topiąca się przez niezliczone ilości opadającej na wilgotne podłoże krwi. Wejrzyj wraz z tupotem i wydźwiękiem kruszącego się księżyca, planet i gwiazd. Widziałeś królestwo, a w nim nadzieję oraz piękno nieskalane, młodość i żywość, a później cóż że ujrzałeś. Powiedziano mu, wszystko będzie dobrze, po czym sprofanowano jego życie, a ona patrzyła w szkarłat opadający na ziemię. Zabierano szczątki tego co kochała, w blasku palącego się ciała krzyczała, tak głośno i... Prawdziwie. Wtedy to zabrano ją za ręce daleko, daleko od niego. Upadając na obite, pocięte kolana ujrzał czerń i cień jego kata, ten złowieszczy uśmiech widoczny na podłodze, krew ociekająca z narzędzia. Wykopano go a on podnosząc swą głowę ponownie poczuł przewiew czegoś znajomego. Gdy stał daleko, daleko pośród uczucia, nie rozumiał różnicy, nie wiedział czemu zapłakał a wszystko zdawało się takie znajome.

Średnia ocena: 4.5  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (4)

  • Canulas 13.07.2018
    "Widziałeś królestwo, a w nim nadzieję oraz piękno nieskalane, młodość i żywość, a później cóż że ujrzałeś. " - zastanawia mnie słowo "żywość". Czy gra słowem jest tutaj zasadna, czy może prędzej "żywotność", jeśłi już słowo "życie" jawi Ci siezbytnio wyświechtane. + brak znaku zapytania na końcu.

    " Upadając na obite, pocięte kolana ujrzał czerń i cień jego kata" - zbyteczne dookreślenie "jego". Jeśli już, to "swego", ale najlepiej w ogóle wyciąć, bo sam kontekst to dookreśla wystarczająco.

    " Wykopano go a on podnosząc swą głowę ponownie poczuł przewiew czegoś znajomego." - tu również "swa" niepotrzebna.

    Brak kilku przecinków przed a.

    Sam tekst ma w sobie jakąś tajemnicę. Jest wyimkiem mityczności, tragedii, ale podany zbyt dosadnie, jeśli idzie o te dookreślenia. Można je wyciąć, tekst zyska.
    Nie mniej, nie uważam czasu za stracony.
  • All 13.07.2018
    Nie byłem pewien czy stawia się przecinek przed "a", teraz już wiem i dzięki za opinie oraz porady !
  • ausek 13.07.2018
    All, dorzucę swoje... Nie zawsze stawiamy przecinek przed ''a''. Wklejam link z przydatną wiedzą.
    http://www.prosteprzecinki.pl/przecinek-przed-a
  • Canulas 13.07.2018
    ausek , tak, tak. Sorex, bo poleciałem skrótem myślowym. Mea Culpa, Mea wielka błęda. Dzięki za czujność ;)

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania