Yyy

Xxx

Średnia ocena: 3.0  Głosów: 24

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (60)

  • pansowa dwa lata temu
    K*rwa, znowu to samo oszołomstwo...
  • skandal dwa lata temu
    Gniot
  • Noico1 dwa lata temu
    Przy twoich to dzieło sztuki:)))
  • pansowa dwa lata temu
    Ale jak oceny z klonów ratuje... :)
    Procesor mu zdechnie.
  • MartynaM dwa lata temu
    Przeczytałam z ciekawością. Bardzo dobra proza.5
  • Noico1 dwa lata temu
    Dziękuję serdecznie Martyno, za przeczytanie i komentarz. Starałem się lapidarnie przedstawić temat, a wnioski tym razem pozostawiłem czytelnikom. Pozdrawiam.
  • skandal dwa lata temu
    MartynaM czy ten tekst można nazwać prozą? Nie sądzę.
  • Noico1 dwa lata temu
    A nazwij go sobie wierszem, czym tam chcesz.
  • MartynaM dwa lata temu
    skandal a to niby dlaczego?
  • skandal dwa lata temu
    Proza to utwór literacki. A to jest felieton (?)
  • skandal dwa lata temu
    Felieton też chybanie
  • MartynaM dwa lata temu
    skandal, jest to jakiś opis wydarzeń na tle historycznym, pisany prozą, bo nie wierszem. Nie wiem o co Ci chodzi.
  • skandal dwa lata temu
    MartynaM nie każdy tekst beż rymów jest prozą. Czy instrukcja użytkowania robota kuchennego to prozą? Albo podręcznik do historii?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    A to jest może kilka akapitów jakiegoś wyprawcowania szkolnego? Bo widzę jakiś wyrwany z kontekstu fragment, z którego tak naprawdę nic nie wynika.
  • Noico1 dwa lata temu
    Tak, dostałem za nie szóstkę i świadectwo z czerwonym paskiem. Tyle, że nie fragment, a syntetycznie ujęta całości. W przypadku innych wątpliwości służę wyjaśnieniem. Pozdrawiam.
  • Noico1 dwa lata temu
    err całość
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Syntetycznie ujęta całość czego? Równie dobrze można napisać streszczeniehistorii wynalezienia druku i zamieścić jako tekst literacki.
  • Noico1 dwa lata temu
    Oszołomstwa francuskich rewolucjonistów. Tak im się nie podobało, że istnieją święta Bożego Narodzenia, Wielkie Nocy, a poszczególnym dniom patronują święci, że postanowili wywrócić do góry nogami używany od dwóch tysiącleci kalendarze. W miesiącach zamiast tygodni, wprowadzili dekady, po to tylko, żeby zlikwidować niedziele, bo im się kojarzyły z dniem świętym. Syntetycznie ująłem stan rewolucyjnego, lewackiego wariactwa.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 A kto dał ci moralne prawo, żeby oceniać ich jako "oszołomstwo", "wariactwo" itd? A jeśli nawet masz takie prawo, to dokładnie takie samo prawo mają francuscy rewolucjoniści, żeby ciebie i tobie podobnych ocenić jako oszołomów. Tak to widzisz działa, a twoja religia już zaczyna się kruszyć w podstawach i szwy zaczynają popuszczać - nawiasem mówiąc na swoje własne życzenie.
    A jeśli chodzi o "przełomowy moment w dziejach ludzkości" to był tak przełomowy, że nikt dokładnie nie ustalił, jak dotąd dokładnego roku pojawienia się na tej planecie gościa zwanego Joshua ibn Josef. Ale czywiście nie mam nic przeciwko temu żebyś wierzył, że to było 24 grydnia 0 roku.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień rzeczywiście oszołomstwo to zbyt łagodne słowo, dotyczy tylko zmian kalendarza. Przeczytaj uważnie pierwszy akapit. To było pierwsze zorganizowane ludobójstwo w dziejach świata. Circa 2 miliony pomordowanych. I inspiracja dla bolszewików. Lenin i Hitler inspirowali się masowymi metodami anihilacji wrogów. Komorę gazową wymyślili Francuzi, tylko nie dysponowali wówczas odpowiednią techniką. Torebki z damskie skóry i spodnie z męskiej też oni jako pierwsi robili.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Pierwsze zorganizowane ludobójstwo ma na sumieniu twója religia - wyprawy krzyżowe, inkwizycja... I chyba zgodzisz się z tym, że tyle ofiar ile ma na sumieniu sama tylko inkwizycja, nie mówiąc już o innych akcjach "kościoła", to wszelkie inne ludobójstwo to jest małe Reksio. A metody jakie zacne - palenie żywcem, topienie, a torturki jakie wymyślne jedynie słuszna religia miała w pakiecie... Przeczytaj sobie uważnie historię swojego kościółka, zamiast zachęcać mnie, żebym uważnie czytała wynurzenie sflustrowanego "wiernego".
  • Noico1 dwa lata temu
    Błękitna, wybacz, ale teraz to już bredzisz. Co ty w ogóle wiesz o wyprawach krzyżowych?
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 A skąd założenie, że wiem o tym mniej niż ty o rewolucji francuskiej? Chcesz może w pakiecie uzurpować sobie prawo do oceny mojej wiedzy z takiego czy innego zakresu? To ja w pakiecie pobredzę ci o miłosiernych misjonarzach, którzy w bestialski sposób mordowali tubylczą ludność, która spokojnie spobie żyła, zanim się rycerze niepokalanej nie wpierdolili w ich życie.
    Zabrakło argumentów merytorycznych to zaczynają się argumenty ad personam - "bredzisz, co ty wiesz" itd. Jakie to przewidywalne.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień takaś mądra a nie wiesz, że Sobieski pod Wiedeń przybył w ramach krucjaty, Świętej Ligi. Wbij sobie do głowy, że krucjaty były wojną obronną przed barbarzyńskim naporem islamu. I tam walczyły armie, a nie znęcano się nad ludnością cywilną.
  • Noico1 dwa lata temu
    błękitnypłomień to nie założenie tylko widzę, jakie farmazony wypisujesz? jutro Ci to wyjaśnię. Dobranoc.
  • Vespera dwa lata temu
    Noico1 O cie, teraz to już popłynąłeś :) Od teraz krucjaty są jedyną w dziejach ludzkości wojną, w której nigdy nie zginął żaden cywil... Że wspomnę tu choćby o IV krucjacie, która miała wyzwalać jakąś ziemię podobno świętą, a zdobyła i złupiła Konstantynopol, który bynajmniej nie znajdował się pod kontrolą barbarzyńskiego islamu.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera Ale ty serio chcesz fanatykowi coś wytłumaczyć? Weź, proszę cię...
    Sobieksi, kurwa, pod Wiedniem... rynce opadywią... A inkwizycja czarownice paliła, a misjonarze diabła muszkietami wypędzali z niewiernych, bo jakby tak niewierni zalali ten świat swoim barbarzyństwem, to by dopiero było.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Noico1 Wyjaśnić to ty sobie możesz ekran w laptopie takim przyciksiem funkcyjnym. A ja ci dobrej nocy nie życzę, bo nie czuję do ciebie ani szacunku, ani sympatii. Także hejka naklejka.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    A naziści na trzy zdrowaśki niewiernych Żydów do pieca wsadzali, bo chcieli ich wyleczyć, tak jak w polskiej noweli klasycznej stoi napisane.
  • Vespera dwa lata temu
    błękitnypłomień Nie tłumaczę, nabijam się jeno. Zawsze bawi mnie to, jak religijni konserwatyści usiłują wybielać zbrodnie własnej religii, niezależnie od tego, jaka to jest religia. Wiesz, w ich przypadku to zawsze była wyjątkowa sytuacja i przecież chcieli dobrze.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera Tak, jak ten oszołom ze starego testamentu kazał typowi własne dziecko zamordować i w ofierze składać, to też taki tylko prank był. Szajs tam, że dzieciak mól mieć po tym traumę do końca życia, ważne, że oszołom zaspokoił swoje wybujałe ego i przekonał się, że fanatyk zachowa się jak psychopata, żeby oszołoma zadowolić.
  • Vespera dwa lata temu
    błękitnypłomień Daj spokój, przecież ze wszystkich rzeczy, które się nie wydarzyły, to bajeczki ze świętych ksiąg nie wydarzyły się najbardziej...
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera Wiesz, ja bym się nie zdziwiła, gdyby się wydarzyły, biorąc pod uwagę, co oni wszyscy odpierdzielają. Jak potrafili zniewolić "owieczki" w owczarni i jak sprać ludziom łby.
  • Vespera dwa lata temu
    błękitnypłomień Jakieś międzyludzkie popaprane gówno tak, ale mi chodzi bardziej o otoczkę fantasy.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera Autor tego tekstu ci wyjaśni o co tam chodziło, bo był świadkiem zarówno krucjaty Sobieskiego, jak i rewolucji francuskiej, a wyprawy krzyżowe oglądał z balkonu.
  • Vespera dwa lata temu
    XD. Jeśli ma misję ewangelizacyjną, to lepiej niech zatrzyma ją dla kogoś, kto faktycznie może się nabrać.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera Mi tylko szkoda tych ludów, które nie były w stanie obronić się przed barbarzyńskim naporem chrześcijaństwa. Bo też mieli swoje wierzenia i swój światopogląd, to wpieprzyli się krzewiciele debilizmu, takiego samego, jak islam - czym to się w ogóle różni? Że tu zniewolenie oficjalne, a tu zawoalowane? Plus strzyżenie owieczek? A statystyki katolickie nabite liczbą "ochrzczonych", których nikt o zdanie nie pytał. Na przykład ja figuruję jako katoliczka, co jest śmiechu warte i jest nadużywaniem mojego wizerunku.
  • Vespera dwa lata temu
    błękitnypłomień Niczym się nie różni, wszystkie zorganizowane religie są takim samym gównem w różnych papierkach. Ja też figuruję jako katoliczka, co jest śmiechu warte, ale mam to gdzieś. Nie będę przecież starała się "wypisać" z instytucji, której nie uznaję, według jej reguł, bo byłoby to ponownym uznaniem jej autorytetu i zwierzchności nade mną.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    Vespera I z tym to ciężko polemizować, zatem dyskusja osiągnęła punkt, zwany osobliwością, a co najmniej ch oryzontem zdarzeń.
  • Noico1 dwa lata temu
    Vespera owszem, jak wszędzie gdzie działają ludzie, zdarzają się błędy i wypaczenia. To akurat właśnie ciemnota ludzka winna, brak wiedzy, bo oni byli przekonani, że walczą w wojnie sprawiedliwej. Poza tym jak pamiętam Konstantynopol odmówił wówczas pomocy i żywności, a armia była zdesperowana i wygłodzona. Cóż pozostawało, jak żywność zdobyć sobie siłą. Ale co do zasady, jest tak jak napisałem wyżej, krucjaty były wojnami broniącymi Europy przed naporem islamu.
  • skandal dwa lata temu
    błękitnypłomień też mnie ten fragment zadziwia. To ma być dowód na miłosierdzie boże. Czysta patologia.
  • błękitnypłomień dwa lata temu
    skandal Ty lepiej dziękuj, że cię uchronili przed barbarzynstwem muzłumanów :)
  • skandal dwa lata temu
    błękitnypłomień DANKE!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    "Moment narodzenia Jezusa Chrystusa, wydarzenie przełomowe w historii ludzkości"... Uśmiałem się. Może w historji niepokalanych narodzin, bo Chrystus narodził się przenikając przez ciało Matki Jego, stąd nie posiadał pępka, co potwierdza całun turyński... Dla ludzkości samo narodzenie nie było żadnym przełomem, już raczej śmierć, bo Niebo się otworzyło dla dusz... A docześnie to ciężko też mówić o przełomie nawet uznając pozytyw chrześcijaństwa. To jest przełom w mistycznej historji ludzkości, bo narodził się Bóg-Człowiek. Znaczy, że cały ten text jest o historji mistycznej zmagań duchowych. Stąd lewak znaczy tu syn szatana, chwali się samobójstwo innego, bo i tak był pisany piekłu... Autor ma boską wszechwiedzę. A poeta od siedmiu boleści "taki sam jak ten nasz"? Kim jest "ten nasz"? David zmarł pewnie w sławie niezłego malarza, ale jak lewak może być dobrym malarzem? To sprzeczność przecież. Trzeba patrzeć oczyma duszy na biografję przed oceną dzieła. Lewacka głupota, czyli diabelska, ale diabeł nie jest głupi przecież. Tu się mieszają porządki. Dobrze, wystarczy już.
  • MartynaM dwa lata temu
    Dla chrześcijan, to przełomowe wydarzenie i nie wiem z czego tu się śmiać?
    Nikt od nikogo nie wymaga wiary w Jezusa, gdzie toleracja?
    Tyle krzyku jezeli chodzi o ideologię lgbt, tyle wymagań a nawet wymuszeń dla tej niewielkiej grupki społecznej, a tu proszę, jakaś jawna kpina.
    Nieładnie, niegodnie!
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    MartynaM w texcie jest wyraźnie, "w historii ludzkości", zresztą wyjaśniłem w komentarzu.
  • MartynaM dwa lata temu
    Pobóg Welebor, a co Ci się w tej "historii ludzkości" nie podoba, że tak zapytam?
  • Noico1 dwa lata temu
    Era nowożytna liczona jest od daty narodzin Jezusa Chrystusa, co w tym dziwnego, że napisałem o wydarzeniu przełomowym w historii ludzkości. Większość świata zaakceptowała ten kalendarz. Poza też tym, że skonstruowany jest po prostu dobrze.
  • Noico1 dwa lata temu
    Jeszcze co do Dawida, to na temat malarstwa złego słowa nie mogę powiedzieć, ale i tak kawał łotra z niego było. Taki ówczesny Goebbels rewolucji. Autentyczny pierwowzor Goebbelsa, tylko bardziej zdolny, bo ten oryginalny podnóżek Hitlera bazował na tysiąckrotnym powtarzaniu ordynarnych kłamstw. Nawet się nie silił na jakiś wyższy kunszt.
  • Noico1 dwa lata temu
    Err - był.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    MartynaM po prostu dla mnie to tak, jakby napisać, że w historji wojny z Turcją przełomowe były narodziny Sobieskiego. O to tylko. A w chrześcijaństwie wiele mi się podoba i również wiele nie podoba.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico1, nie mam nic do kalendarza, ale narodziny Sobieskiego nie były zbyt przełomowe w historji wojen z Turcją na przykład.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico1 o Davidzie nie wiedziałem tego, dzięki.
  • Noico1 dwa lata temu
    Pobóg Welebor po obaleniu Republiki i ustanowieniu cesarstwa łajza przytuliła się do Napoleona i był jego nadwornym malarzem, hołubionym zresztą. Po obaleniu Bonapartego z kolei uciekł bodajże do Belgii ścigany listem gończym, jako królobójca. Zmarł na wygnaniu. Zresztą za republiki też omal go nie ścięto, chyba w grupie Robespierra, albo Dantona, tylko jakaś amnestia go wtedy ocaliła.
  • Noico1 dwa lata temu
    Ale obrazy malował świetne, to fakt.
  • Ernest Tudonyi dwa lata temu
    Komuna Paryska w 1791? Zapewne "lapsus calami", bo nie wierzę, by Ktoś znający temat jak, nie przymierzając, Waldemar Łysiak, mylił daty.
  • Noico1 dwa lata temu
    Sorry, rzeczywiście lapsus, to by się pokrywało z Wielką Rewolucją. Dzięki za czujność.
  • Noico1 dwa lata temu
    A Łysiak mylił daty? Jeśli tak, to nie zauważyłem, z wypiekami na twarzy wchłonąłem "Empirowy pasjans", "Flet z mandragory" i jeszcze parę jego dzieł, że nawet wtedy gdy to czytałem, bym tego nie zauważył.
  • Marian dwa lata temu
    Oczywiście wieziałem o tym rewolucyjnym kalendarzu, ale z Twojego tekstu dowiedziałem się o nim więcej.
    Dzięki.
  • Noico1 dwa lata temu
    Dzięki Marianie, oczywiście zdaję sobie sprawę, że to dość mało znany temat, ale na swój sposób dość ciekawy. Na chybcika parę osób wprowadziło kalendarz, który przeorał życie mieszkańców nawet chyba bardziej od samej rewolucji. Na szczęście Napoleon okazał się mądrym facetem, choć przecież sam wyrósł na fali tej rewolucji i też niejedno miał za uszami. Cieszę się, że się spodobało. Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania