Dzień wstydu

Już nie robotnik, chłop bez ziemi,

proletariatem są bolszewii.

Tak było jeszcze w świecie starym,

dziś komuch tęczę nam splugawił.

 

Sierp z młotem trafił do lamusa,

czerwona flaga ich nie wzrusza.

Pierwszego Maja jest teraz złe,

bo muszą kochać elgiebete.

 

A z czego lewak czerpie dumę?

Z tego że minął się z rozumem,

a życie pędzi smutne, marne,

niehigienicznie grzebiąc w szambie.

 

Daremno czyny durniów zgłębiać,

wszak mają tylko mózg gołębia,

bo dla komuny dzisiaj całej,

zboczek w lateksie ideałem.

Średnia ocena: 2.5  Głosów: 16

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (108)

  • Grain dwa lata temu
    Trochę naiwnie. Średniowieczna Satyra na leniwych chłopów mi się przypomniała.
    Internet po warszawskiej paradzie jest pełen wpisów, że jakiegoś osobnika należałoby zbadać.
    Bez sensu wszystko zależy od interesu tego, kto stawia diagnozę.
  • Noico dwa lata temu
    Grain, nie pamiętam satyry na leniwych chłopów, bo to jest akurat na co innego satyra. Nie wyznaję zasady determinizmu historycznego. Uważam, że pojedynczy mądrzy i odważni ludzie potrafią zmienić historię i przeciwstawić się głupocie i obłędowi.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Musiałem tu wejść, choć niechętnie... Chyba autor wstydzi się za coś czy kogoś. Z kobietą to higienicznie, z mężczyzną już nie?
    A i tęczowy sierp i młot mógłby być fajny ?️‍?
    Miłości życzę
  • Noico dwa lata temu
    Ja akurat nie muszę się niczego wstydzić Wieleborze. Niech się wstydzą ludzie promujący rozwiązłość, jako rzekomy powód do dumy. Bo to dla nich powód do wstydu.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico : ta duma to niesienie głowy wysoko, wbrew pogardzie fałszywych katolików, którzy muszą gardzić tymi, którzy nie kłamią...
  • Noico dwa lata temu
    Duma z rozwiązłego życia? Ty czytasz czasem, zanim coś napiszesz? To powód do wstydu, a nie promocji.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico : Tyś nie zrozumiał, co ja napisałem... Życie nie jest powodem do wstydu...
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor życie nie, ale rozwiązłe życie już tak.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico : Aha, rozwiązane spod norm i przykazań... Dla mnie to właśnie cnotliwe jest powodem do wstydu.
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor czyli wolisz kupić chleb od piekarza, który do niego napluł, niż od takiego który jest rzetelny i dba o dobro klienta, przestrzegając procedur. To gratuluję.
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor może jeszcze poprzesz paradę dumy nachlanego kierowcy. To nawet lepsze od parady zboczeńców w lateksach.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico : nie widziałem tam nikogo w latexach. Jeśli chodzi o chleb, do dobro klienta nie ma nic wspólnego ze śliną piekarza. Komu szkodzą zboczeńcy? Albo onaniści, którzy także są zboczeńcami, ale chodzą do kościoła? Szkodzą ci, którzy nazywają to zboczeniem.
  • Noico dwa lata temu
    Nie oszukuj się. Widziałem te świńskie "parady", pełne nienawiści do inaczej myślących, niż oni. Te obraźliwe parodie w ich wykonaniu. Te przebrania rodem z trzeciorzędnego cyrku. Szkodzą wielu ludziom, choćby tym, których obrażają.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico, ja byłem na tej paradzie i nic takiego nie widziałem. To, o czym mówisz to była ustawka Twoich prawaków.
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor nadajesz się na propagandzistę Putina, marnujesz się tutaj biedaku;). Taki jeden prawdopodobnie zboczeniec, albo prowokator lewacki obnażąjący się na balkonie nad ulicą pełną ludzi obrażał tysiące ludzi idących w patriotycznym marszu. I ty sobie dalej wmawiaj, że nikomu nie szkodzą. Oni wręcz prowokują, bo byliby chorzy.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico tak, a na platformach geje kopulują podobno. Też nie zaobserwowałem. Ten, o którym mówisz, to członek Młodzieży Wszechpolskiej, prowokator ?
  • Noico dwa lata temu
    Pobóg Welebor to chyba ty byłeś???
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Noico ha ha, dobrze, że masz poczucie humoru ?
  • Grain dwa lata temu
    Jeszcze jeden bojownik, który pomylił tyły.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Grain : ale o czym mówisz?
  • skandal dwa lata temu
    Gniot
  • Noico dwa lata temu
    Zdziwiłbym się, gdyby Cię zachwycało... I pomyślałbym, że coś źle napisałem.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico,

    nie nadążasz za rozwojem sytuacji i powinieneś zreformować swój wiersz.

    elgiebete było dawno temu, teraz masz wielbić:
    L - lesbijki
    G - gejów
    B - biseksualistów
    T - transpłciowców
    I - interpłciowców
    Q - niezdecydowanych / poetów
    A - aseksualnych / nie masturbujących się
    + - całą resztę

    Bóg kocha wszystkich! ?

    Co roku w marcu mamy paradę zwaną 'Mardi Gras' ?️‍?
    https://www.mardigras.org.au/

    Nikomu nie wadzi, bo to dobry biznes dla miasta, przyjeżdża wiele nadzianych osób z całego świata. Jedyny mankament to ból dupy nad ranem, ale mija prędko, a następnym razem boli mniej. ?

    Happy Mardi Gras! ?
  • Noico dwa lata temu
    Nadążam, spoko, można Narratorze jeszcze inne przypadki medyczne i psychiczne do tego dorzucać, ale do potrzeb wiersza akurat elegiebety się rymują, więc wystarczy, bo i tak każdy wie o co chodzi:)))

    Czekam kiedy zorganizują paradę złodziei, pijaków, morderców i innych. Przed lewactwem jeszcze cały niewyczerpany arsenał wszelkich pomysłów na ich poziomie.

    Nie wiem, co tam wyprawiają w Australii. Ale ich przemarsze pełne nienawiści do normalnych ludzi szkodzą wielu osobom, obrażają wrażliwość ludzi, którzy podobnych upodobań nie podzielają. Te pseudoparady przypominają swoim ładunkiem nienawiści dawniejsze przemarsze czarnych albo brunatnych koszul. "Nikomu nie szkodzą" to slogan. Wystarczy choćby przypomnieć sobie ubiegłoroczne ataki na Jasną Górę i próby jej sprofanowania. Jedynie siła fizyczna ich powstrzymała i strach przed obiciem. Szkodzą i to bardzo, czasem śmiertelnie. Na skutek wielokrotnego zmieniania partnerów w tym środowisku, jakiś lekarz wyliczył, że mają przeciętnie po kilkuset partnerów przez całe życie, o wiele łatwiej choćby o choroby weneryczne, a nie sądzę, żeby po każdym ekscesie latali do laboratoriów się przebadać.

    No ale lewackie telewizje ci tego nie powiedzą Narratorze, więc myślisz, że nikomu nie szkodzą.
  • SwanSong dwa lata temu
    Noico
    Zdefiniuj rozwiązłe życie, bo mnie zaciekawiłeś.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    jak to jest, że w Australii zalegalizowano małżeństwa elgiebete, ludzie mają generalnie pozytywny stosunek do odmiennej orientacji seksualnej (ministrem spraw zagranicznych jest lesbijka), kościoły straszą spartańskim wystrojem, co i tak nie ma znaczenia, bo mało kto do nich zagląda, a mimo to przyrost naturalny jest wyższy niż w Polsce, mniej jest pijaństwa, przemocy, wykorzystywania kobiet?
  • pansowa dwa lata temu
    SwanSong najfajniej jest, kiedy złodziej krzyczy"łapaj złodzieja!"
  • Noico dwa lata temu
    Narrator przyrost naturalny zapewniają imigranci, rocznie sto pięćdziesiąt tysięcy, to nie w kij dmuchał w proporcji do dwudziestu paru milionów ludności, najbardziej ci azjatyccy i afrykańscy, którzy nie są pod wpływem tej propagandy.
  • Noico dwa lata temu
    Narrator a Kościół, jak w czasach rzymskich powoli schodzi do katakumb, w takich bogatych społeczeństwach to nie dziwota, gdzie bogiem jest złoty cielec, pieniądz, telewizor, ekran komputera i własne ego. Zresztą tak to chyba przewidział św. Jan w Apokalipsie, że czasie paruzji niewielu będzie na świecie wierzących, więc raczej Ameryki w tym temacie nie odkryłeś.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    przyrost naturalny uwzględnia jedynie osoby urodzone w kraju i do jego wzrostu przyczyniają się warunki socjalno-ekonomiczne. Emigranci bez grosza nie decydują się zwykle na potomstwo.

    Czemu ludzie wciąż wyjeżdżają z Polski za granicę?
  • Noico dwa lata temu
    Narrator ja napisałem w tym sensie, że oni się najszybciej rozmnażają, więc liczy się dzieci urodzone w Australii, ja o tym doskonale wiem. Nie wliczam imigrantów, jako takich, tylko ich dzieci.

    Narratorze, przy okazji polecę ci ciekawą książkę na temat Australii napisaną przez pewnego aktora, który mieszka w Australii. Pół tej książki dotyczy właśnie jego pobytu w Australii. Myślę, że tam na miejscu również można ją kupić.

    https://www.empik.com/niezwyczajne-zycie-zwyczajnego-aktora-siedlecki-andrzej,p1296786771,ksiazka-p?cq_src=google_ads&cq_cmp=15923203811&cq_term=&cq_plac=&cq_net=u&cq_plt=gp&gclid=EAIaIQobChMIzIe5k4nV-AIVhZBoCR3pigo_EAQYASABEgLwE_D_BwE&gclsrc=aw.ds
  • Noico dwa lata temu
    Narratorze, teraz wskaźnik powrotów do Polski jest wyższy od wskaźnika wyjazdów. Irlandia, czy WB, albo choćby Norwegia straciły już na atrakcyjności i świeżości.
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    „gdzie bogiem jest złoty cielec, pieniądz, telewizor, ekran komputera i własne ego” — nic bardziej mylnego.

    Tutaj wiara jest głęboko osobistą sprawą, której się nie roztrząsa na ulicy, ani różnych forach. Zamiast do kościoła w niedzielę wyciąga się kosiarkę, naprawia dach, albo zaprasza znajomych na barbecue. Bóg patrzy na to z nieba i serducho mu się raduje. ?

    Kiedyś odwiedził mnie mój ojciec. Na początku nie mógł wytrzymać bez polskich gazet i wiadomości, po jakimś czasie się przyzwyczaił do zupełnie innego życia: chodzenia na plażę, wycieczek w góry, a po powrocie napisał: nie zdawałem sobie sprawy jak mało znaczącym krajem jest Polska, nie potrafię zrozumieć dlaczego ludzie skaczą sobie do oczu z byle powodu.

    Na temat życia w Australii mógłbym również napisać książkę i to niejedną. Bujać to my, ale nie nas. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Narrator

    Prawdę rzekłeś, trzeba pomieszkać między obcymi, żeby zrozumieć, jak niezdrowo żyje się w Polsce. Ludzie zmiast żyć i życiem się rozkoszować, to się kłócą o wszystko, a ja już zdążyłam się opalić na mahoń i napływać w jeziorze, a dopiero lato się zaczęło ?
  • Narrator dwa lata temu
    Szpilka

    przy piwku słonko lepiej opala. ??
  • Noico dwa lata temu
    Narrator Nie ma nic gorszego niż chrześcijaństwo bezobjawowe, to lepszy już jawny ateizm. To co piszesz, dawno już opisano, jako objaw degeneracji zachodu, do którego naturalnie Australia, czy USA się zaliczają.
    Ustępujący ambasador Niemiec powiedział w wywiadzie, że nie spotkał kraju, w którym historia byłaby żywa na co dzień. To prawda.
    Polska to najlepszy kraj do życia. Nie zamieniłbym jej na nic innego. Australijczycy mają za uszami eksterminację rdzennej ludności, to faktycznie nie mają się czym chwalić.
  • Noico dwa lata temu
    Poza tym o czym mieliby niby gadać, czy o co kłócić ze sobą ludzie różnych narodowości wymieszani niczym sardynki w puszce.
  • Szpilka dwa lata temu
    Narrator

    Piwko, kukurydza z grilla ? i totalny relaks ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka fuj, nienawidzę kukurydzy, pokarmu amerykańskich pastuchów.
  • Noico dwa lata temu
    To dobre dla trzody.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk

    Ale Ty pierdamony opowiadasz, klimat w Polsce ciulowy, ludzie smutni, rozdrażnieni, bo im do pierwszego nie starcza, opieka zdrowotna ciulowa, mieszkania nie stać wynająć, a tym bardziej kupić, weź Ty zejdź na ziemię i nie zaklinaj rzeczywistości, co?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Lepsza kolba kukurydzy, niż udko z zamęczonego kurczaka ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka to czemu się nie przerzucisz na jakiś niemiecki portal, jak te szwaby takie miłe. Oni nawet naszych metafor nie rozumieją. Jak napisałem wstańcie Wikingowie, to mi jeden napisał że od kilkuset lat już ich nie ma. Zdrowo się uśmiałem.
  • Noico dwa lata temu
    Czytałaś chyba.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Przeca jestem, takiego chamstwa jak tutaj nie ma, osobniki asocjalne sa wykopywane na zbitą twarz ?

    Humor polski nie przystaje do niemieckiego i odwrotnie - bariera językowa i inne poczucie humoru.
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka humor niemiecki jest beznadziejny. A wrażliwość na poziomie kawałów o Auschwitz.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Nie znasz Niemców ani ich kultury, to bardzo sympatyczni ludzie, nikt na nikogo nie warczy, ludzie odnoszą się do siebie z szacunkiem. Pierdaczą Ci się pokolenia, to inni Niemcy, nie ci, którzy wojnę rozpętali, jakiś zacofany jesteś w swoich poglądach, a postępowego udajesz ?
  • pansowa dwa lata temu
    Noico na zawsze pozostaniesz ksenofobicznym durniem.
    Może tak dla odmiany zacząlbyś nienawidzić Szwedów za potop?
    Albo Turków za Kamieniec?
    Zmień już płytę
  • Narrator dwa lata temu
    Noico

    A czym my, Polacy, możemy się pochwalić?

    Każdy ma prawo wyboru miejsca zamieszkania. Jeśli Polska jest dla Ciebie najlepszym krajem do życia, to bardzo się cieszę, ale z tonu Twoich komentarzy wynika inaczej: jesteś niezadowolony, sfrustrowany, widzisz wszędzie wrogów, nie potrafisz zaakceptować alternatywnego sposobu życia, nawet Twoje wiersze są przesycone nienawiścią, to ma być szczęście?

    Lubisz mieć ostatnie słowo, niechaj tak będzie, zresztą u mnie już 11 PM AEST (UTC +10h), idę spać. Dobranoc. ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Narrator

    Oj tak, w jego wierszach niby satyrycznych nie ma za grosz humoru, radosnego przekomarzania, tylko jad podszyty obelgami ?

    Kolorowych snów ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ci fajni Niemcy czekają aż Putin wyrżnie Ukraińców. Niezła fajność.
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka satyra to nie wiersz humorystyczny?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    To politycy, a nie Niemcy, Polacy też swojego czasu komunizm budowali, a dziś stary komuch w Brukseli se siedzi i śmieje się w kułak ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka politycy, szczególnie ci niemieccy, mieszanina paskudnego lewactwa z neonaziolstwem, poukrywani pod maskami jakichś chadecji, grunen, liberałów, są dokładną emanacją społeczeństwa.
  • Pobóg Welebor dwa lata temu
    Narratorze! Nie wiedziałem, że mój przypadek (queer) jest tak poetycki ?. Tak będę określał swoją orientację: poeta !!
    Pozdrawiam ?
  • Noico dwa lata temu
    Narrator gdzie masz wiersze przesycone nienawiścią, poprzedni był o miłości Grottgera i Wandy Monne, a jeszcze poprzedni o Dolinie Objawień. A ten przedstawia metody działania komuchów, którzy po epoce miłości do robotnika i chłopa zapałali miłością do pederastów.
  • SwanSong dwa lata temu
    Noico
    Opisz w takim razie polskich polityków.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico Hitlera wolałabyś i tam i tu.
    Ten to tępił lewactwo i gejów ?
  • Noico dwa lata temu
    Narrator Jeżeli chcesz zrozumieć o czym piszę, to przeczytaj sobie ten tekst:

    https://wnet.fm/kurier/doktryna-hegemonii-kulturowej-gramsciego-geneza-teoria-i-praktyka-zbigniew-berent-kurier-wnet-nr-58-2019/
  • Noico dwa lata temu
    Tia, ci niby nowi wyhodowali Putina.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk, tu masz kulturę, wygódki na klatkach schodowych we Wrocławiu, stolicy kultury. Wygódki zamyka isę na klucz, bo by jeszcze ktoś ukradł sedes albo zdemolował, a w Niemczech paczki zostawia się na korytarzu i nikt nie kradnie! W Japonii wspólnych parasolek na przystankach też nikt do domu nie zabiera!

    https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-stolica-kultury-a-toalety-w-zrujnowanych-kamienicach-wciaz-na-korytarzach-zdjecia/ar/3906787
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka a przed synagogami uzbrojeni po zęby policjanci zapomniałaś dodać.
  • Noico dwa lata temu
    Fajnie tam musi być.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Pewnie, jakoś Polacy nie wracją do ojczyzny ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka Polacy wracają, kosmopolici wyzuci z tożsamości i wartości tam się przyklejają, gdzie widzą interes.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico A co z Janem Pawłem Drugim? Też był kosmopolitą wyzutym z tożsamości? Pan Bóg stworzył nam ziemię, a granice ludzie sobie porobili. Ma to sens taki, aby nie wpuszczać terrorystów i zbrodniarzy. Ale jeżeli jesteś dobrym człowiekiem, możesz mieszkać gdzie dusza zapragnie bez utraty tożsamości i wartości, jak nasz Papież.
  • Noico dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie akurat przykład Jana Pawła II wydaje mi się zupełnie nietrafny, bowiem pełnił funkcję publiczną, więc nie mógł powrócić.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico Nie zgadzam się z tym. Miał Polskę w sercu i zawsze o niej pamiętał, aż go prawie zabili bo za bardzo się mieszał w sprawy polskie w sowieckim kraju. A jako papież mógł przenieść stolicę do Krakowa. Tylko po co?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    *stolicę piotrową
  • Noico dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie niestety nie miał aż takiej władzy, żeby ją przenieść do Krakowa. Ale pomysł ciekawy. No i sam sobie odpowiedziałeś, że miał Polskę w sercu. On by nigdy nie poważył się zadać pytania: A czym my Polacy możemy się pochwalić? Bo wiedział dokładnie czym, i zawsze o tym mówił. Ale czy emigranci, którzy mieszkają gdzie ich wiatr rzuci, przy powrocie całują ziemie i flagę? Liczą szmal i lecą do kantorów wymieniać, a na ziemię nawet nie spojrzą.
  • pansowa dwa lata temu
    Noico ale głupek z ciebie, żeby coś na takiego napisać?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk

    Nie ma potrzeby wyzbywać się tożsamości narodowej, gdziekolwiek na świecie się jest, a świat piękny i ma wiele do zaoferowania. Dlaczego się uparłeś, że żyje się dobrze, tylko na zadupiu Europy? Pojedź sobie do Szwajcarii, zobacz, jak tam się żyje, dość blisko masz w porównaniu do USA, a USA to kosmos względem Europy ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka po Szwajcarii mógłbym Cię oprowadzać, byłem tam czterdzieści razy, z czego kilka razy typowo turystycznie, reszta biznesowo. Zjechałem wszystkie kantony, od niemieckojęzycznych, poprzez francuskojęzyczne, włoskojęzyczne (jest jeden Ticino) i pozostałe. To nie kwestia, gdzie sobie pojedziesz, i co sobie zobaczysz, bo nie ma wątpliwości, że w różnych miejscach możesz spotkać różne cuda. Dla ludzi słabego ducha będzie to argumentem, żeby porzucać swój kraj, bo ... jest gorszy, bo brudniej, bo drogi dziurawe. Pewnie Niemcy przy Szwajcarii pod względem schludności i czystości to pikuś. Tylko co z tego. Zastanowiłaś się dlaczego? Nie dlatego, że ludzie zaradniejsi i zdolniejsi, ale dlatego z różnych względów historycznych nie pustoszyła tego kraju żadna zdziczała armia, nie gwałciła, nie kradła, nie paliła, nie zabijała, nie zakładała obozów zagłady, gułagów. Ostatnio to chyba za Napoleona byli pod okupacją, to oni już o tym zapomnieli. Pewnie, że w takich warunkach możesz zbudować dobrobyt, stabilność i dostatek. Żaden tam powód do zazdrości. Znam tam życie, podobne jest do życia w korporacjach, wyścig szczurów, donosicielstwo jeden na drugiego, jak u nas za komuny. Co z tego, że po tym wszystkim pójdą sobie do knajpy, żeby napić się piwa. Ja mam to wszystko bez takiego wysiłku. Te same uwagi tyczą się Australii.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk, czy Ty się czasem nie sadzisz jak to jajo na patelni? Często bywam nad Jeziorem Bodeńskim, dla mnie to weekendowy wypad z miejscowości, w której mieszkam: St. Gallen-Zuerich do Konstanz i Friedrichshafen, niemieckie Konstanz cudne miasto, wg mnie ładniejsze od St.
    Gallen. W Jeziorze Zuryskim pewnikiem więcej razy się kąpałam, niż Ty w Szwajcarii byłeś ?
    w Genewskim też się kąpałam wiele razy, zaś w Sankt Moritz byłam na wywczasach kilkukrotnie.

    Noicyk, przestań mi te protekcjonalne gadki wstawiać, zostaw dla dzieci ze szkoły podstawowej. Życie na dobrym poziomie nie jest niczym nagannym, owszem, to jest powód do zazdrości, a moi rodacy są doskonale w świecie znani z zawiści. Znasz ten kawał?

    Jeśli spotkasz Polaka za granicą i on ci nie zaszkodzi, to już ci pomógł!

    A kogo to obchodzi, dlaczego Polska jest biedna? Z biedakiem nikt się nie liczy, tak było, jest i będzie. Jakie korporacje, jakie szczury? Zwykły fachowiec zarobi na czynsz, auto i wczasy, to są takie luksusy wg Ciebie? Ja uważam, że to podstawa, żeby nie zgorzknieć i w żółci się nie utopić. A w ogóle ta Twoja pisułka to pochwała życia w biedzie? To se żyj w biedzie i pretensjach, na świecie sprawiedliwości nie ma, z życia trzeba samemu sobie wyszarpać co najlepsze, a nie czekać, aż z nieba skapnie ja manna biblijna ?
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka nie wiem, czy to widzisz, ale promujesz czysto materialistyczny, konsumpcyjny styl życia, jak w imperium rzymskim na niedługo przed jego upadkiem i podbojem przed dzikusów zza limesu. Kąpałem się niejednokrotnie w Lago di Lugano, zaręczam, ze o wiele cieplejsze od Bodeńskiego, bo to już są szwajcarskie tropiki. Kto nie był Lugano, czy Locarno, niech żałuje. Zdecydowanie preferuję część zaalpejską, to już za Gothardem. Ale czy to ma być powód do chwały. Zatrujesz. I gadki o wyszarpywniu, i zazdrości. To właśnie charakteryzuje emigrantów: ZAZDROŚĆ. To wy tam sobie pewnie wzajemnie zazdrościcie i to jest waszą treścią życia. W Polsce z czymś takim się nie spotkałem.
    Byłaś w muzeum polskim w Rapperswillu, w muzeum Kościuszki w Solurze? Pewnie nie. To co ty wiesz o Szwajcarii. A woda wszędzie taka sama, tylko nazwa jeziora inna.
  • Noico dwa lata temu
    Zatrujesz. - Żartujesz;)
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Noico "ale dlatego z różnych względów historycznych nie pustoszyła tego kraju żadna zdziczała armia, nie gwałciła, nie kradła, nie paliła, nie zabijała, nie zakładała obozów zagłady, gułagów"
    Nie do końca tak jest. Niemcy wschodnie to Robur, Trabant i Wartburg. Zachodnie - mercedes, Audi, Opel, Volkswagen - to taki motoryzacyjny przykład.
    Komunizm pustoszył przez 50 lat nie tylko gospodarkę, ale też mentalność.
    Najpierw dali chłopom z czworaków ziemię, bo nie miał kto obrabiać tych hektarów - każdy mógł brać do 50 ht. A póżniej przypieprzyli obowiązkowe dostawy. Gdyby nie prywatne gospodarstwa rolne i "badylarze" to Polska byłaby na poziomie Ukrainy.
    To jest mentalność. Na wschodzie ludzie mają azjatycką mentalność i zamiast się dogadać, to napieprzają w siebie bombami. A jeszcze skandaliczne słowa ukraińskiego ambasadora w Niemczech na temat UPA i Bandery.
    Więcej musimy pomagać Ukrainie, aby nam w Polsce zrobili drugi Wołyń, jak ich bohaterowie.

    Zarówno bolszewizm jak i nazizm to stan umysłu. I na Ukrainie ścierają się te dwa prądy umysłowe. A cierpią niewinni cywile.
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    A czy ja się muszę interesować tym samym, co Ty? A z jakiej racji? Byłam w muzeum chleba i garncarstwa np. albo na wystawie plakatów A. Warhola, Ty pewnikiem nie byłeś, bo jak to pewien user powiedział, cały czas musisz grzebać w pupie historii, mi to grzebanie nie odpowiada!

    Blablabla, ja se już jutro wsiadam w brykę i pruję /Freie Fahrt für freie Bürger/, i jestem nad Bodeńskim, a Ty? Będziesz udowadniał, jak to cudnie jest biedę klepać. Jak woda wszędzie taka sama? Oczadziałeś? Wykąp się w Tegernsee, a potem w Bodeńskim, to zauważysz kolosalną różnicę. I Ty się w jeziorach szwajcarskich kąpałeś? Noicyk, przestań ściemniać, dobrze?

    Nie wy, tylko nawet tutaj się Ernest rusolub dopieprzył, żebym się lepsza nie czuła, bo za granicą mieszkam, tak jakbym się kiedokolwiek wywyższała. Zresztą wystarczy poczytać, co ludzie wypisują pod artykułami o Lewandowskiej, jad się strumieniami leje! Wstyd!
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka No tak, każdy kto mówi o zbrodniach Ukraińców to rusolub. Zapomnijmy o 39, o Wołyniu, o Auschwitz, tego nie było. Zróbmy Hitlerowi i Leninowi posążki na głównych rynkach. Wiem, że Marks jest wielbiony w Niemczech ( Trewir), więc kto tu jest wielbicielem sowietów:)
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Oj bardzo celne z tym stanem umysłu, Noicyk nigdy nie zrozumie pojęcia mentalność, trzeba pomieszkać z ludźmi o innej mentalności niż polska, żeby to pojąć.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Ale to nie o to chodzi, Ernest próbował wszystkim wmówić, że to Ukraina napdła na Rosję, a nie odwrotnie. Poza tym skoczył do mnie z ryjem, gdy napisałam, że Ruskim nie ufam.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Polska mentalność to mischmasch. Jesteśmy pod tym względem pół Niemcami i pół Rosjanami/Ukraińcami.
    Cenimy porządek jak Niemcy, ale balujemy i kradniemy jak Rosjanie. Cenimy własność prywatną jak Niemcy, ale głosujemy na Robinhoodów - socjalistów.
    Polnische Wirtschaft :)
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Hahahahha, coś w tym jest, ciekawe spojrzenie ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Rosja bolszewicka robi porządek z nazistami. Taka jest prawda. Napadła na Ukrainę, bo czuje się spadkobiercą tych ziem, wyrwanych od Hitlera. A że Putin ma wy... ne na zbrodnie swoich żołnierzy/sołdatów , to prze do przodu jak Stalin w 44 i 45.
    I wojnę wygrają ulepszone organy Stalina - Grady i Smerche.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Wiesz co? Prawda jest jak doopa i każdy ją ma. Nie podoba mi się, co wyprawia Putin, kagiebeowski bandyta ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Rozumiem. Mnie też się to nie podoba. Ale wyślemy mu kratkę z prośbą, aby tego nie robił? Jak byłem w podstawówce, miałem 10/11 lat i mieliśmy godzinę wychowawczą. Dziewczyny zrobiły taką pogadankę i chyba podpisy pod protestem w sprawie Atolu Mururoa, aby nie robić tam prób jądrowych. Wtedy mnie to śmieszyło, że jaki my małe dzieci mamy na to wpływ.
    Zjedz jabłko na złość Putinowi.
    Zło jest złem i trzeba głośno mówić o tym co jest złe. A gloryfikowanie zbrodniarzy UPA i OUN jest złe. To co robi Putin - ludobójstwo, też jest złe. I jak z tego wybrnąć???
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Przecież było spotkanie ważniaków na G7, czyżby nic nie uradzili? Nikt nie gloryfikuje zbrodniarzy, rodzinę mojego ojca banderowcy wymordowali, z drugiej strony nie można żyć nienawiścią, bo do czego to doprowadzi? Do wojny? Po huk nam wojna? Zauważyłeś, jak technicznie Europa się rozwinęła?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Ci ważniacy to spadkobiercy Churchilla i Roosevelta. Stalin był ich sprzymierzeńcem, więc i dziś Putin to jest ich sprzymierzeniec. Otwórzcie w końcu oczy. Ilu żołnierzy radzieckich zginęło aby zrobić z Hitlerem porządek? Ile poszło do CCCP w lend lease broni - ciężarówki studbecker, Airecobry- itd. A dziś była kolonia angielska - Indie kupują ropę od Rosji.

    Jak to nie gloryfikuje? Zbrodnie ukraińskich banderowców to jest powód dla nich do dumy. Ulice i pomniki. To jest ich droga do niepodległości. Na kościach niewinnych nie zbudujecie wolnej i niepodległej Ukrainy drodzy Ukraińcy. Musicie odrzucić "bohaterów" tnących piłami kobiety w ciąży. Nie ma innego wyjścia.
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka oczywiście, że nie musisz się interesować, bo po co. Jak się jest nastawionym na wyszarpywanie z życia co wartościowych kąsków, to się nie ma czasu na wartości wyższe. Wiesz od kiedy ustały w Polsce masowe kradzieże samochodów? Gdy ruszyła emigracja na zachód. Wyciągnij z tego wnioski, dlaczego się tam wzajemnie unikacie i nienawidzicie. Dlaczego sobie zazdrościcie wzajemnie. W Polsce na szczęście tego typu ludzie są w mniejszości.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Miałam na myśli w Polsce, a tak, słyszałam o hołubieniu banderowców na Ukrainie.
    Boję się, że zawierucha wojenna przeniesie się na całą Europę ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noico

    Hahahahha, tjaaaaaaaaaaa, duby smalone opowiadasz, rozbito gang pruszkowski, to i kradzieże ustały, ale pewnikiem nowy już się ugruntował.

    Wiesz co? Ty masz typowo moherową mentalność - wciskać swoje racje na siłę i udowadniać, że czarne jest białe.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka W Polsce też nacjonalizm podnosi głowę. Gloryfikowanie Łupaszki i Rajsa. Ale to raczej marginalne. Większość Polaków chce pokoju i dobrze zarobić, wyjechać na wakacje do Grecji, zrobić dobrego grilla i napić się piwa. Nawiedzonych jest niewielu.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Zgadzam się, to marginalne zjawiska i zgadzam się, że większość Polaków chce spokoju i dobrze żyć, szkoda tylko, że w Polsce się nie da ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Popatrz, Polska mentalność nieznacznie różni się od niemieckiej. U nas nie ma kultury protestanckiej więc odpada predestynacja i chęć zysku. Tutaj nam bliżej do Włochów i Hiszpanów, czyli jakoś to będzie. Ale jesteśmy bardziej północcy i już myślimy o zimie. Ludzie rzucili się latem na węgiel, mimo że ciepło ( oczywiście ci co mają takie piece).

    Popatrz na polskie pola. pociachane w trzy wiatry, Żadnego składu i ładu. nitkowate kawałeczki. Tu widać polskie bałaganiarstwo. Nie mówię o polach na ziemiach odzyskanych, bo tam są wielkie połacie.

    Z drugiej strony jak podpalą jedno pole ze zbożem, to ogień nie przeskoczy na sąsiednie, gdzie rośnie np kartoffel.

    Ale mamy ogóry, sauerkraut, kiełbachę i piwo i piłkę nożną więc pokrewna kultura. Tylko porządek jest słaby - nie mówię o poznaniakach bo oni się szczycą, że byli pod zaborem niemieckim i nauczyli ich porządku. Z mojej mamy się śmiali w technikum w Poznaniu - "kongresówa".
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka to niby skąd wśród was tylu zazdrośników, że jeden nie poda drugiemu szklanki wody, jak w tym kawale co zacytowałaś. Jakoś nie słyszałem podobnych kawałów o rodakach w kraju.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Niemcy odchodzą od religii po tych wszystkich aferach /luksusowy biskup Franz-Peter Tebartz-van Elst/, poza tym trzeba pamiętać o latach sięrmiężnego socjalizmu, który nam tę mentalność mocno zepsuł - kombinatorstwo, pijaństwo, krętactwo, kradzież, nie były niczym nagannym, znaczy człowiek zaradny. Dochodzi fanatyzm religijny, czyli moherowe podejście do świata - musisz wierzyć, bo jak nie, to jesteś komunista albo jeszcze gorsze bydlę ?
  • Szpilka dwa lata temu
    Noicyk, czasem z Ciebie to nawet fajny gość wyłazi, aż mi się gębusia ze zdziwienia otwiera ?

    A jak Ci w kraju rodak może o tym powiedzieć, gdy w kraju siedzi? To dziwne zjawisko występuje na obczyźnie, dlaczego Polak Polakowi wilkiem? Dlaczego inne nacje się jednoczą, a Polak okoniem staje? To nie jest oczernianie, to paskudne zjawisko, które potwierdzi wielu mieszkających nie w Polsce.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Niemcy odchodzą od religii, ale nowi Niemcy - czyli Türkler są bardziej religijni, choć laicko. Najbardziej religijni to przybysze z państw gdzie mówi się po arabsku. I tu będzie nowe zderzenie cywilizacji i Niemcy urządzą hekatombę imigrantom. Dlaczego? Bo nie dają sobie w kaszę dmuchać jak Francuzi, gdzie podpalają im samochody i robią im zamachy.

    Naprzyjmowali emigrantów, których chcieli na siłę odesłać Polsce. A Kopacz się zgodziła. Ale Tusk przegrał wybory i zamiast Syryjczyków przyjęliśmy Afganów.
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Coś Ty, Niemcom po wojnie jaja wycięto, że się tak dosadnie wyrażę, już niebiologiczni Niemcy latają z nożami i rezają przechodniów, a media kłamią, że to chorzy psychicznie. Czarno widzę przyszłość Niemiec ? Na dokładkę nieudolny rząd, który elektrownie atomowe wyłączył i chce wiatraczkami, i solarami gospodarce energię zapewnić, totalna paranoja!
  • Noico dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie ja prognozuję, że hekatombę urządzą imigranci, ale najpierw Francuzom, a później Niemcom. Słynny Sylwester w Koln to pokazuje co będzie się działo w niedalekiej przyszłości.
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka Spokojnie. Jak tylko Ameryka ( Ramstein) da zielone światło zrobią południowcom jesień średniowiecza. Niemiec, to Niemiec. Może oszukiwać przez ileś lat, ale w końcu jak ktoś mu zniszczy auto i ukradnie krasnala to się wkurzy jak to dziecko :
    https://www.youtube.com/watch?v=DaZJBjjENc0
    Langsam, langsam...
  • Szpilka dwa lata temu
    Edek_Kabel_Ozzie

    Hahhahaha, ale czubek z tego młodziaka ?

    Obyś miał rację, gdy mi nie wyjdzie ze Stanami Złajdaczonymi, to osiądę na Węgrzech, po germańsku spikają i fajni są mentalnie.

    Ciao i dziękuje za pogawędkę, muszę się przyszykowac, bo jutro naprawde jadę nad jezioro. Udanego wieczoru ?
  • Edek_Kabel_Ozzie dwa lata temu
    Szpilka tschuess
  • Noico dwa lata temu
    Szpilka ty też czasami bywasz normalna, ale zaznaczam!, że tylko czasami, żebyś za bardzo nie urosła w piórka.
  • Lotos dwa lata temu
    Zapewne spodobała by Ci się parada księży z małymi dziećmi, nastolatkami i niesionym hasłem "To tylko sex ".
  • Noico dwa lata temu
    Chodzisz ze swoimi?
  • Lotos dwa lata temu
    Noico No i te kolorowe kredki, zgłoś swój sprzeciw, niech PiS zakarze rysowania bądź malowania, kolorami innymi niż czarne i białe, reszta to zagrożenia że strony LGBT.
  • Noico dwa lata temu
    Lotos a ty wróć do szkoły i naucz się poprawnie pisać.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania