Eden

Witaj w miejscu marzeń

Gdzie każdy cień życia

Spełnia się w raju

A w piekle nasyca

 

Witaj w ostoi

Pełnej przeszkód i dróg

Znak krzyża nim przejdziesz

Lub spluń prosto w dół

 

Witaj w kąciku

Spokoju i snów

Zapal nim zgaśniesz

Zdmuchnij i zapal znów

 

Witaj w azylu

Tu nie wart twój trud

Zmęczony? To zaśnij

Nie obudzisz się już

 

Witaj w bezpiecznym miejscu

Tu słońce, a jednak chłód

Zamarzło już spojrzenie

Zamarzła miłość już

 

Witaj w edenie

Było słuchać ich słów

Po co to zrobiłeś?

Nie uciekniesz stąd już...

Średnia ocena: 4.3  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (6)

  • Dekaos Dondi rok temu
    Misz_6↔Jakby w każdej strofie przeciwieństwa, a ostatnia dopełnia przekaz. Jak to w życiu bywa. W pewnym sensie równowaga, ale czy chciana taka? Poza tym, piosenkowo tak:)↔Pozdrawiam🙂:)
  • misz_6 rok temu
    Czy chciana? Hmm.... szczerze to nie wiem. Chyba bardziej kierowałam się w stonę czegoś smutnego ale nie za bardzo. Chociaż jak pisze wiersz to taki adekwatny do humoru więc chyba wszystko sie zgadza.
    Jeśli taki jest odbiór to znaczy że wyszło jak miało wyjść <33

    Inspiracją była piosenka, ale uważam że to nie ma związku. Moim zdaniem jak wiersze mają rytm to brzmią tak "piosenkowo" bo mają ten rytm. - ma sens.

    A co do przeciwieństw to tak, oczywiście tak chyba miało być. Kto rozumie ten rozumie. Komu sie podoba temu sie podoba. A przyjemnością mą jest czasem pokazywać i opisywać bezsens co jest przyczyną tych przeciwieństw prawdopodobnie. ;)

    Anyways, wiem że sie mega rozpisuje, ale to czysta przyjemność dostawać takie komentarze i móc potwierdzić, zaprzeczyć czy wyjaśnić, gdyż normalnie tego nie robię w realu ale tutaj znamy sie wszyscy z nazw i pfp i nie wiemy kim jesteśmy więc nawet jesli byśmy się spotkali nie poznalibyśmy się. A to jest jakiś komfort.

    Także ciesze się że sie podobało <33
  • Dekaos Dondi rok temu
    Misz_6↔Mnie też miło, z uwagi na aż taką odpowiedź, na mój komet.
    Ile ludziów, tyle zrozumień i gustów.
    Nie można zerkać jeno na formę→jak brzmi→ lecz też na to, co wyraża, dla czytającego:)
    Poezja to twór nieokiełzany i takim powinien pozostać, zdaniem mym↔<:~))
    Pozdrawiam🙂:)
  • kamińe rok temu
    pienkne
  • misz_6 rok temu
    dzięki <33
  • Piszesz, że wiersz ma rytm, ciekawe, ponieważ nie ma rytmu. Przeczytaj, co jest wyznacznikiem rytmu wiersza sylabicznego.
    Nie rozumiem groźby w kodzie, dlaczego miałby uciekać z edenu?

    Przykro mi, że to nie jest pozytywny komentarz.
    Nie popsuję Ci oceny, to i tak nie ma znaczenia.
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania