Erste mal

Drezno. Luty 45. Tłusty czwartek. Piwnice wszystkich piekarni w mieście tętnią krzątaniną już od wieczora dnia poprzedniego. Zalane mrokiem puste podwórka i zaspane kamienice jako pierwsze oddychają zapachem ciepłego ciasta i ze znawstwem komentują jakość wyrobów. Dziwny to dzień lutowy, nawet jak na tłusty czwartek, bo zamiast śniegu z nieba spadł ogień. Płatki śniegu opadające na ramiona, wskakujące podstępnie za kołnierz, srebrne gwiazdki kończące piruety na blond włosach szesnastoletniej młodej damy. Jej złość, gdy obrywa śnieżką od zgrai małych smarków, zadarty w górę nos i największa obelga w ustach szesnastolatki - "Dzieciaki". Roześmiany węglem bałwan, który straszy swą posturą zaspanego stróża i zaspy, w których toną całe dorożki. Właśnie tak, tylko że tego dnia zamiast śniegu z nieba spadł ogień. Ogniste płatki uformowały się w ogniste zaspy, a dzieci ulepiły płomiennego bałwana. To nie płatki topniały na spiętych w kok włosach dziewczyny, tego magicznego dnia to włosy topniały na płatkach.

Średnia ocena: 3.8  Głosów: 4

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (32)

  • Józef Kemilk rok temu
    Ciekawe dlaczego spadły tam bomby?
  • A już wyjaśniam. Bombardowania ludności cywilnej miały złamać morale społeczeństwa, co odniosło skutek odwrotny do zamierzonego, oraz z zemsty.
  • Józef Kemilk rok temu
    KawaMelisaPapierosy To może teraz rozwiń, z czego wynikała zemsta. Warto też odwiedzić Oświęcim.
    Tak na marginesie, nie powinno to być oznaczone jako historyczne, bo to jest tekst fabularny.
    Inna sprawa, że pisanie prawdy bez kontekstu, jest gorsze niż kłamstwo. Jak będziesz chciała, to wyjaśnię na jakimś przykładzie.
  • Józef Kemilk rok temu
    KawaMelisaPapierosy

    Podaję specjalnie dla Ciebie zmanipulowane dane ekonomiczne, jako przykład prania mózgu (coś jak Twoje opko, tylko w innym obszarze).

    „Wzrost płac w Polsce w 2022 r. wynosił 12,1% i jest to w głównej mierze efekt polityki gospodarczej rządu PiS. Tym samym Polacy jeszcze nigdy nie zarabiali tak dużo. Średnie miesięczne wynagrodzenie w Polsce w sektorze przedsiębiorstw wniosło w grudniu 2022 r. 7.329,96 zł, co stanowi wg kursu złotówki z dnia dzisiejszego 1.759,94 USD (kurs 4,1649). Dla porównania w marcu 2015 r. czyli niemal po ośmiu latach rządów PO-PSL średnie wynagrodzenie miesięczne wynosiło 4.124 zł, co stanowiło 1050,43 USD (kurs 3,926). Dla porównania, w lipcu 2007 r. w czasach rządów PIS-LPR-Samoobrona średnie wynagrodzenie wynosiło 2893,71 zł, co stanowiło 1065,98 USD.
    Reasumując, w okresie, gdy niemal przez cały czas (osiem lat) rządziła koalicja PO-PSL średnie zarobki spadły o 15,55 USD, natomiast, co do zasady, za ośmioletnich rządów PiS zarobki denominowane w USD wzrosły o 709,50 USD.
    Powyższe dane nie wymagają komentarza.”

    Te dane są oczywiście prawdziwe, nie znaczny wcale, że odzwierciedlają faktyczną sytuację. Ale jak się chce, to można.
    Pozdrawiam
  • Józef Kemilk ja tam jestem generalnie przeciwko odczłowieczaniu grup narodowościowych. Czy to Polacy, Rosjanie, Żydzi, czy Niemcy. A bombardowanie Drezna to ludobójstwo jak każde inne.
  • Józef Kemilk rok temu
    KawaMelisaPapierosy ludobójstwem było to co robili Niemcy i to, że tego dziecka nie zabrali do schronu (jeżeli coś takiego miało miejsce) Niemieccy rodzice nie kochali tej dziewczynki? To się wpisuje w ich mentalność.
  • Józef Kemilk wyczuwam chyba delikatny uraz, może nawet nutkę niechęci wobec naszych zachodnich sąsiadów.
  • kamińe rok temu
    szesnastoletnia młoda dama dwa dni wcześniej oglądała zdjęcia
    na jednym z nich był jej dziadek i ojciec
    o obu od kilku miesięcy nie było żadnych wiadomości
    gdzieś walczyli o ojczyznę i ich ukochanego wodza adolfa hitlera
    nie wiedziała niunia że dziadek z jej ojcem w chwili gdy ona oglądała zdjęcia własnie zabawiali się z 12 latnią Kasią złapaną w lesie, brudną, oszalałą ze stachu
    -wredna zła polska suka, zgwałćmy ją, pobijmy a potem uduśmy - na wodza naszego i wielkie niemcy...

    i takich, podobnych historii szkopy nam zafundowały

    no iską te złe bomby na biedną 16 letnią helgę?
  • Spadły między innymi, żeby pomścić Kasię. W tym celu zrzucano bomby gwałcące.
  • kamińe rok temu
    KawaMelisaPapierosy
    zemsta słodka jest
    co 50 lat ich tak albo częściej
  • kamińe tyle ze to ta sama logika co u nazistów. Też podburzała ich chęć odwetu. A potem Żydzi w Izraelu, również chęć odwetu. A następnie Palestyńczycy, odwet. I tak wiele częściej niż co 50 lat, coraz to gdzieś.
  • kamińe rok temu
    zemsta zemsta!! Zemsta!!!!! ZEMSTA!!!!!!!!!!
    uffffff.... zadzyszałem się
  • Noico1 rok temu
    I bardzo dobrze, że spadł ten ogień. Podobnie powinny być potraktowane wszystkie niemieckie miasta już na początku wojny, być może nie byłoby tych zbrodni, których dopuścili się Niemcy. Wystarczyło tylko zastosować doktrynę wojny prewencyjnej Churchilla, że co pięćdziesiąt lat Niemcy należy bombardować nawet bez powodu. Bo po raz kolejny z tej ziemi wychodzą zbrodnicze, neomarksistowskie, antyludzkie ideologie.
  • kamińe rok temu
    popieram
  • Acha, czyli mordowanie według klucza narodowościowego, jak tamtych to dobrze, jak nas to źle.
  • kamińe rok temu
    KawaMelisaPapierosy
    i znów coś ostanio bełkoczą
    że do Warszawy blisko
    przyjmiesz ich chlebem i kawą
    a potem się zobaczy kim są?
  • kamińe rok temu
    KawaMelisaPapierosy

    jak ci dadzą łopatę
    każą kopać grób
    a obok będą stały twoja żona dzieci wnuki i sąsiadka helena
    to też będziesz ich pouczał o człowieczeństwie
    czy obmyślał sposób ucieczki
    jeśli się uda wstapienie do partyzanki i zemstę
    czy kupisz kredki i założysz kolorowe skarpetki?
  • Noico1 rok temu
    KawaMelisa jakby Cię zapędzili do Auschwitz to dziasiaj byś takich niedorzeczności nie wypisywał?
  • Mnie akurat do Auschwitz próbowali zapędzić Polacy, że niby wycieczka szkolna, ale nie dałem się nabrać.
  • Noico1 rok temu
    KawaMelisaPapierosy tia???
  • kamińe rok temu
    KawaMelisaPapierosy

    "Mnie akurat..." i to zdanie zdradza nam z kim mamy do czynienia...
  • kamińe ya? aun mit vemen?
  • kamińe rok temu
    niuniuś to są szkopy, ewentualnie kacapy
    albo oni ciebie, twoją rodzinę albo ty jego
    my do nich nie leźli, one naszły do nas
  • kamińe rok temu
    kto na własnych plecach poczuł lufę karabinu trzymanego przez ruska
    czy niemca
    nie napisze takich pierdoletów,
  • I widzisz, tak się kończy fantazjowanie nacjonalizmem. Zacząłeś od niezdrowych wizji ojca z synem i 12latki, a teraz Cię wyobrażenia na muszce trzymają.
  • kamińe rok temu
    dobranoc panie kawamelisaszlugi

    szkoda się kopać z koniem
  • Dobrej nocy.
  • Rok rok temu
    Tekst - obraz. Uliryczniony. Nieźle napisany.
    Prowokuje do refleksji o odpowiedzialności zbiorowej. Prawie do odwetu za niepopełnione winy, bo dzieci...
    Powinien na Twój obraz/scenę spojrzeć każdy potencjalny agresor. On jednak wierzy, że wygra. Historia zna niestety multum takich podbojów, bez odwetu że strony napadniętych.

    Nikt nie ma prawa zabijać. Chyba że w obronie przed agresorem. Z koniecznosci.
    Czy koszmar Drezna, gdzie rykoszetem poszło w d,ieci, był konieczny do zakończenia wojny?
    Niemcy bronili się w Berlinie do końca, mimo że ich morale sięgało dna.
    Ci, którzy zdecydowali o nalocie byli pragmatyczni, czy kierowała nimi chęć tylko odwetu?
    Jakby nie było, bezbroni podczas wojen cierpią najbardziej.
  • A dziękuję. To właściwie moja pierwsza próba prozatorska, wstęp do artykułu o bezsensie terroryzmu do pisma studenckiego kiedyś tam hen hen. Co dość ciekawe przegadałem ten wstęp na przestrzeni lat parokrotnie. Fajnie podpatrzeć w komentarzach, co tam ludziom w głowach buzuje, kiedy się widzi ofiary nie tam, gdzie się chce je widzieć. Jakoś za Twoim wyjątkiem ku gorszemu idzie, skoro frustrują się ludzie nie inaczej, niż wtedy, gdy ludziom nosy mierzono. No i mi już tam powyżej wymierzono, co mnie cieszy dziwnie jakoś.
  • Rok rok temu
    KawaMelisaPapierosy, to tylko chorzy na nieuleczalny, propagandowy syfilis. Może nawet... z mlekiem matki.
    W mniejszości są.
  • Rok nie chce zostawic bez odpowiedzi, ale z tym co napisales nasuwa mi sie nieodparcie taki zarcik chcac nie chcac wycelowany w tu obecnych, ktorego bym sobie nie wybaczyl, wiec zamilkne.
  • Rok rok temu
    KawaMelisaPapierosy. Nie warto schodzić do ich poziomu. Pozdr.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania