Erzac

co dzień

składam puzzle

z tych samych elementów:

 

rozczesujesz włosy

czarne jak heban

przeglądając się w tremo

 

malujesz usta

ciemną szminką

przeglądając się w tremo

 

co noc

okrywam się

twoim cieniem

 

wszystko

niemą pustką

bez ciebie

Średnia ocena: 4.0  Głosów: 2

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (7)

  • kigja 05.09.2021
    Nie wiem dlaczego, ale skojarzyło mi się ze stylem innego użytkownika, ale jakby level wyżej.
    Podoba mi się.
  • Damian Fender 05.09.2021
    A imię moje czterdzieści i cztery. Dziękuję za opinię. Pzdr.
  • Trzy Cztery 14.09.2021
    Bez ostatniej. Za dużo napisałeś wcześniej, żeby dawać na koniec taki banał, zresztą, wobec całego wiersza, nieco kłamliwy.
  • Damian Fender 14.09.2021
    W sumie racja. Można śmiało zawrzeć puentę w:

    co dzień
    [...]
    bez ciebie

    Pzdr.
  • Trzy Cztery 14.09.2021
    A mi się podobają dwie cząstki - ta z włosami jak heban, i ta z ciemną szminką, zawarte między dniem i nocą, a też to, że te włosy jak heban i szminka tworzą cień. Ciemność układana (puzzle), i cień, którym się przykrywasz, wcześniej go budując z czegoś, co jest w dziewczynie mroczne, tajemnicze. To by wystarczyło.
  • Damian Fender 14.09.2021
    Ja tutaj nie zbudowałem żadnego cienia z niepoznanego. To namiastka, surogat, substytut miłości, którym samotny mężczyzna karmi się wizualizując codziennie swój ideał kobiety(patrz. tytuł wiersza). Tyle pozostało z twojego drzewa poznania owego liryku. Idę. Bo już pozdrowiłem.
  • Trzy Cztery 14.09.2021
    Damian, układanie puzzli to jest budowanie. Jest, czy nie jest?
    Ty tu jednak budujesz. Budujesz obraz swojego ideału kobiety, żeby ten ideał, jak piszesz - zwizualizować.
    Cień bywa tylko namiastką. Tak?
    No, to o tym jest ten wiersz, tak jak piszesz, i tak, jak ja go zrozumiałam. Chyba.
    Podoba mi się bez ostatniej cząstki, co zrobić, tak jest i już. Napisałam, dlaczego.
    (A idź, idź. I wróć z czymś nowym. Kiedyś, Do zobaczenia).

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania