Felieton: Mleko i płatki

Czy na śniadanie robisz sobie mleko z płatkami? Takie posiłki lubią zazwyczaj dzieci. Chodź w owym czasie ów skromny posiłek zyskuje swoich zwolenników.

Obecnie ludzie kłócą się ze sobą o ten temat. Jedni twierdzą, że najpierw daje się płatki, inni zaś najpierw mleko. Jak więc być powinno?

Ojciec wsypywał najpierw mleko, a potem płatki. Robił to dość dokładnie. Płatki te nie przypadły mi do gustu. Znacznie bardziej wolałem smakowe niż zwyczajne.

Kiedyś pojechałem do domu babci, gdzie czekał też mój kuzyn. Również składał jej wizytę. A z powodu że byliśmy młodzi mieliśmy różne poglądy.

Na śniadanie babcia zaproponowała właśnie wspomniany przeze mnie posiłek. Oczywiście się zgodziliśmy.

– Najpierw mleko czy płatki? – Zapytał.

– Mleko – rzekłem.

– Nie no, najpierw płatki.

Wspomnę, że miałem wtedy może sześć lat. Dlatego różnie myślałem. Wlałem do miski gorące mleko, a następnie wsypywałem płatki. Jednak nie spodziewałem się, że wsypując te płatki mleko może się wylać, albo mnie ochlapać. Wyciągnąłem z tego lekcję.

Jadałem niegdyś płatki z mlekiem. Jednak obecnie praktycznie w ogóle ich nie jadam. Ja powiedziałbym, że najpierw miska. Ale co mamy dać tuż po niej, mleko, czy może jednak płatki?

Zazwyczaj, gdy jadłem takowy posiłek, do miski wpierw dawałem płatki. Bo tak jest logicznie, dlaczego? Już powiadam.

Kiedy wlejemy najpierw mleko, a do mleka płatki, to duże prawdopodobieństwo że was ochlapią, albo mleko się będzie wylewać. Ciekawe czy te osoby, wsypujące płatki w pierwszej kolejności zostały już ochlapane. Dlatego najpierw daję płatki, a po nich mleko, aby wiedzieć jak dużo mam go nalać.

A wy jak sądzicie?

Średnia ocena: 3.7  Głosów: 3

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (1)

  • emiliko 3 miesiące temu
    Zapraszam na moje opowiadanie kamień szlachetny, jest o kamieniu mającym moc wpływania na charakter innych ludzi wokoło.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania