flesz spoza

Dym wgryza się w tkanki.

Wchodzi przez nos i rozchodzi zgodnie z krążeniem.

 

Ponoć trzeba palić wszystkie liście dotknięte chorobą.

 

Coraz mniej ostre kształty odkładane na sumieniu

na później, na nigdy.

Tak to to tak, pędzi pociąg.

 

Trzeba uszczelnić okna, naprawdę idzie jesień.

Średnia ocena: 3.5  Głosów: 15

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (133)

  • Tjeri 10.06.2021
    Wiwat kursywa! ?
  • Shogun 10.06.2021
    Wiwat admin! ?
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun
    Wiwat wszystkie stany!?
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri ??
  • Ant 10.06.2021
    Tjeri kursywa jak się patrzy! ?
  • Tjeri 10.06.2021
    Ant - prawda? Dziękuję za uznanie! Sama piekłam! ?
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri I niech ktoś mi powie, że kursywa nie robi roboty.
    Na pewnym portalu pewien specjalista od poezji (i ode mnie) o bliżej nieustalonej płci, udowadniał, że kursywa jest tylko manierą i ozdobnikiem, abym się chwalił.
    Tak se wymyślił na puszczyka temat:)
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa o rany...
    Oczywiście, że robi. Zmienia odbiór i nie da się jej zastąpić. Próbowałam to robić kopniętymi nawiasami, ale to nie to samo...
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri A są tacy specjaliści.
    Uwierz staremu puszczykowi.
    Mowę mi odjęło, a ciężko z tym u mnie.
  • D.E.M.O.N 15.06.2021
    jak się robi ta kursywę w tekście?
  • Tjeri 15.06.2021
    D.E.M.O.N
    Wpisujesz: [i] tekst co ma być kursywą [/i]
    Ale już chyba zdążyłeś się dowiedzieć :)
  • D.E.M.O.N 15.06.2021
    Tjeri ale i tak dzięki :D
  • Narrator 16.06.2021
    D.E.M.O.N Tutaj masz dobry podręcznik: https://www.w3schools.com/html/html_formatting.asp

    Musisz tylko wymienić nawiasy ostrokątne używane bezpośrednio w HTML na nawiasy kwadratowe używane w edytorze Opowi. Nie próbowałem wszystkich rodzajów, więc zalecam ostrożność. Kursywa działa, tłusta chyba również.

    <b> - Bold text / tłusta
    <strong> - Important text
    <i> - Italic text / kursywa
    <em> - Emphasized text
    <mark> - Marked text
    <small> - Smaller text
    <del> - Deleted text
    <ins> - Inserted text
    <sub> - Subscript text
    <sup> - Superscript text
  • D.E.M.O.N 16.06.2021
    Narrator dzięki!! :)
  • Narrator 17.06.2021
    D.E.M.O.N Wejdź na tę stronę, kliknij na przycisku 'Try it yourself' i w prawym panelu możesz próbować różne elementy definiujące tekst. Po każdej zmianie musisz nacisnąć guzik 'Run>>', żeby zobaczyć rezultat w prawym panelu. Nie zapomnij, że HTML używa nawiasów kątowych, a edytor Opowi nawiasów kwadratowych.

    Na przykład, żeby zaaplikować jednocześnie styl tłusty i kursywą, należy użyć elementów zagnieżdżonych:
    [b][i]„Podczas dzisiejszej wachty, pierwszy oficer znajdował się w stanie nietrzeźwym.”[/b][/i]

    Niestety nie wszystkie elementy z HTML działają w Opowi. Szkoda, że nie ma na ten temat żadnej dokumentacji. Amatorszczyzna. Ale w darmowym serwisie trudno się spodziewać czegoś więcej.

    Miłej zabawy!
  • Wertyt 10.06.2021
    Prorokini? Czyli nie będzie lata? Gratuluję kursywy i dobrego tekstu.
  • Tjeri 10.06.2021
    Oj, będzie będzie, że aż popioły będą fruwać!
    To baardzo stary tekst, alem go z radością wykopała, coby sobie kursywki poużywać ?.
    Dzięki, Wertyt!
  • Wertyt 10.06.2021
    Tjeri

    A.... to dobrze :). No i ta radość bezcenna :)
  • Trzy Cztery 10.06.2021
    Obrazowo. Widać postać w oknie, słychać stukot kół pociągu i te palone liście, ten dym jesienny. Smutny komplet. Komplet!
    (Pamiętam, jak bałam się o kasztanowce, któregoś roku).
  • Tjeri 10.06.2021
    Kasztanowce walczą, choć był moment, że wszyscy myśleli, że już po nich... Parę dni temu widziałam kasztanowca czerwonego. Wielkie drzewo i wielkie wrażenie. Piękne. Choć "zwykłym" również niczego nie brakuje. Dziękuję Trzy Cztery!
  • Shogun 10.06.2021
    Taki gorunc za oknem, a tu o jesieni? Skandal! ?
    A liści nie palić bo więcej z tego dymu niż ciepła, od co ;)
  • Tjeri 10.06.2021
    Zawszem do tyłu, to raz coś wyprzedzić chciałam, a co!
    Dymu dużo, ale co zrobić, jak na listkach parchy... ?
    Dzięki, Sho!
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri kasztanowce to jedne z moich ulubionych i ukochanych drzew, kiedyś pamiętam, jeszcze za dzieciaka, ze szkołą ratowaliśmy kasztanowce przyklejając specjalne folie czy co to tam było właśnie dla ochrony przed pachami, pomagało.
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun, tak dokładnie, to lekarstwo uratowało w końcu kasztanowce. Szrotówek kasztanowcowiaczek – wciąż nie mogę zapamiętać dziada...
  • Tjeri 10.06.2021
    Znaczy tego wrednego, małego co kasztanowce gnębi. ;)
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri też nigdy nie mogłem spamiętać dziada ;) Sam mam starego kasztanowca u siebie na podwórku. Stary, zahartowany, to i nie choruje na szczęście :)
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun o, zazdraszczam. Mam za mało miejsca na duże drzewa. A bardzo bym chciała.
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri jam z drzewami bardzo związany. Dawno dawno temu zasadziłem las, a raczej lasek sosnowy. Od czasu do czasu przejeżdżam w jego okolicach i patrzę na niego. Rośnie skubany :)
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun piękna sprawa.
  • Ant 10.06.2021
    Shogun ja posadziłem kiedyś przy bloku gdzie mieszkam drzewo i stoi do dzisiaj. Tylko nie wiem już które to ?
  • Shogun 10.06.2021
    Ant zacnie, tylko teraz musisz wydrukować, które to te Antowe drzewo ;)
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri ano prawda, niesamowita sprawa, patrzeć jak przez lata rośnie i rozwija się to co samemu się stworzyło, własnymi rękami.
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun Czasami bardzo boli widok czegoś takiego.
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa też prawda, choć to raczej zależy od tego jak kto odbiera upływ czasu, czyli jako przemijanie, albo rozwój.
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun To nie to Sho, ale nie będę pisał co mam na myśli.
    Wiesz... meblościanka, prywatne sprawy itd.
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa Rozumiem, i to jest właśnie tragedia tego portalu, że nie można jak człowiek z człowiekiem porozmawiać, bo hieny meblościankowe zawsze czekają...
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun Właśnie.
    Bo ludzie miewają czasami słabszy dzień, bywa, że jest im źle, chcą się tym podzielić, poczytać coś krzepiącego i co?
    Mamy grupkę skurwieli i nie warto nic pisać o sobie.
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa dokładnie, człowiek jest tylko człowiekiem i czasem nawet wyżalić by się chciał wirtualnemu avkowi, co za nim jednak prawdziwy człek stoi, a tu jednak człowiek się boi, bo zaraz tę słabość wykorzystają.
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun Tyle w temacie.
  • pansowa 10.06.2021
    Jakby kto nie wiedział, to mój ulubiony wiersz tej pokraki z avka :)
  • Tjeri 10.06.2021
    Jakby kto nie wiedział, to nigdy nie dowiem się już chyba dlaczego. Cholerka, przeca pisałam lepsze.
    Dziękować, Panie Sowo.
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Ano nie wszystko musisz wiedzieć, choć Cię pokręca :)
  • pansowa 10.06.2021
    poskręca*
  • Tjeri 10.06.2021
    No muszę z tym żyć...
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Jak Ty dasz radę?
    Aż się boję o Ciebie!
    Proszę, tylko bez ostatecznych rozwiązań !
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa od ostatecznych rozwiązań mamy na forum lepiej nadających się specjalistów. Wręcz stworzonych do tego.
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri :)))
    No nie gadaj :)))
    Alfa i łamaga już wyłożył swoje historyczne rewelacje i teorie?
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa to nie jest śmieszne. To przerażające.
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Ja bym rozstrzelał.
    Jak zawodowy ubek wielkiego patriotę i gorącego katolika.
    Ale nie wolno, to chociaż śmiesznie jest.
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa a czymże byś się wtedy od niego różnił?
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Zajebistą radością, że to zrobiłem.
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri a jakby tak po cichu do kamieniołomu wysłać, aby się przysłużył społeczeństwu? ? Czy też wtedy wyjdziemy na tych samych?
    Bo wiesz, zreformować by się chciało, ale jeśli się nie da...
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun To byś dopiero bestię stworzył!
    Chyba że dożywocie bez prawa apelacji.
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun, dostałbyś prawdopodobnie kamieniem a potem następnym...
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa że męczennika co to za "wolność siedział"? ?
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri czy ja wiem, czy dzisiaj lud taki do buntu skóry? Czasy inne...
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun No właśnie to byś zrobił.
    Napisał takiemu życiorys męczennika.
    To lepiej skrócić mu życiorys, bo na razie walczy jak ostatnia pokraka.
    Coś o walce powinieneś wiedzieć z racji nicku.
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa ano racja, lecz skrócenie życiorysu też jest męczennikogenne ? dlatego chyba tylko pokój bez klamek dla takich jednostek zostaje ?
    O walce wiem sporo, dlatego jeszcze żyje! ;)
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun Jestem zwolennikiem radykalnych rozwiązań.
    Pewne przypadki się eliminuje dla dobra ogółu.
  • Tjeri 10.06.2021
    Shogun lud jak lud. Ale ludek...
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri ano prawda, lud nie to samo co ludek...
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa niby dla dobra ogółu, ale jaka personalna przyjemność po takiej eliminacji ??
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun No przecież własnie o tym napisałem Tjeri! :)))
    Czyż nie odczuwa zajebistej przyjemności wędrowiec, który zabija grożącą mu kobrę?
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa nie.
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri jak to nie? ?
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Toś cipka i "Co Ty wiesz o zabijaniu?" :)))
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa ano z pewnością odczuwa przyjemności, ale i ulgę, z powodu tego, że ukąszony nie został.
  • pansowa 10.06.2021
    Shogun I nie pozostawia jej przy życiu, aby ujebała następnego wędrowca.
  • Shogun 10.06.2021
    pansowa to się nazywa profilaktyka ??
  • Tjeri 10.06.2021
    pansowa phi! Słabeusze. Patrzy się takiej prosto w oczy, a potem ogląda z każdej strony. Szkicuje, robi zdjęcia, na końcu mówi się "spocznij" i idzie dalej.
  • pansowa 10.06.2021
    Tjeri Idź spać bo bredzisz.
    Nawet jak na Ciebie.
    Wyjmuje się kolta,(może być sowiecki nagan) i opróżnia magazynek.
    Później ogląda padlinę.
  • Shogun 10.06.2021
    Tjeri patrzy się takiej w oczy, a potem wyciąga Hindusa z rękawa i sprawa załatwiona ??
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa, Sho – co Wy wiecie o patrzeniu na kobrę, no co?
  • pansowa 11.06.2021
    Tjeri Wiemy dużo.
    Niektóre już nie żyją, a reszta kataną, albo naganem.
  • pansowa 11.06.2021
    A Ty zaraz spojrzysz w oczy jednej z nich skoro użyłaś jej imienia.
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa toż nawet nie widziałeś gdzie ona ma oczy! A w tych zabitych, 90 procent to pewnie podkolanówki cioci Jadzi
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa hmm... Jak tak to przedstawiasz, to już nie wygląda tak atrakcyjne.
  • pansowa 11.06.2021
    Tjeri Już tam chirurg z kosmetyczką podciągnęli zmarszczki i spojrzysz w te puste oczęta.
    Jad idzie nie tylko zębami.
  • Shogun 11.06.2021
    pansowa zaiste dobrze prawisz! ;)
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa Ej! Bo sny będę miała brzydkie. Proszę odczynić uroki natychmiast!
  • pansowa 11.06.2021
    Tjeri Dlatego odsyłałem Cię w objęcia Morfeusza.
    Nie mylić z Morusem!
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa nie no...
  • Shogun 11.06.2021
    Tjeri toć płomykówki nocą nie śpią ;)
  • Tjeri 11.06.2021
    Shogun czasem się im kiełbasi całkiem...
    Jak teraz właśnie. Dobranoc państwu! :)
  • Shogun 11.06.2021
    Tjeri rozregulowany zegar biologiczny zapewne tej płomykówki ;)
    Dobrej Tjeri! ;)
  • pansowa 11.06.2021
    Shogun Brych snów fleszu spoza.
  • Shogun 11.06.2021
    pansowa heh ;)
  • pansowa 11.06.2021
    Shogun A bo mi się z lekka porąbały miejsca dla odpowiedzi.
    Tak to jest jak się pisze po pijaku z Wariatkowa.
  • Shogun 11.06.2021
    pansowa a to z wariatkowa wypuszczają na szparagi? ??
  • pansowa 11.06.2021
    Shogun Tylko po południu. Po terapii.
  • Shogun 11.06.2021
    pansowa o, bardzo odpowiedzialnie ??
  • Wertyt 11.06.2021
    pansowa
    Mam nadzieję, że Tjeri wybaczy mi te słowa, ale Dzierżyński i Stalin byliby z Ciebie dumni :(
  • pansowa 11.06.2021
    Wertyt to dobrze.
    Grunt to mieć autorytety.
    Czy twoim jest jakiś dupa wołowa?
  • Wertyt 11.06.2021
    pansowa
    Bocheński z jego definicją tolerancji.
  • pansowa 11.06.2021
    Wertyt Twój problem i wybór.
    Niektóre przypadki i zachowania tolerował nigdy nie będę.
  • Wertyt 11.06.2021
    pansowa
    Nie zgadzam się z twoimi poglądami, ale (...) będę bronił Twego prawa do ich głoszenia. E. B. Hall.
  • pansowa 11.06.2021
    Wertyt I tej wersji się trzymajmy, bo nie przypominam sobie, abym gdziekolwiek oceniał Twoich guru i szukał Ci autorytetów.
  • Wertyt 11.06.2021
    pansowa
    Przypomnę. To była tylko niezgoda na Twoje poglądy. Nie znam Twoich autorytetów.
  • pansowa 11.06.2021
    Wertyt Właśnie je wcześniej wypisałeś.
  • Wertyt 11.06.2021
    pansowa
    Mylisz się. Przepraszam, dyskusje z Tobą są zawsze przyjemnością, ale nie chcę zaśmiecać dygresjami miejsca pod poezją Tjeri. Dziękuję.
  • pansowa 11.06.2021
    Wertyt Słusznie.
    Niemniej nie ruszyłem tu ciebie, tylko odwrotnie.
    I jak nie wyczuwasz złośliwej ironii i robienia sobie czasami beki w moich komentach, to lepiej się nie zajmuj psychologią i autorytetami panasowy.
  • Szpilka 11.06.2021
    Tjeri, bardzo dobre, esencja zawarta w kilku wersach, wcale nie jest łatwo wyrażać myśli krótko i intensywnie ?
  • Tjeri 11.06.2021
    Dziękuję, Szpilko!
  • JamCi 11.06.2021
    Bardzo sugestywny. Stworzyłaś właściwie sam klimat. Nie sposób go nie poczuć.
  • pansowa 11.06.2021
    Właśnie tego autorka nie może pojąć.
    Za co cenię tak ten wiersz.
    Ano za klimat stworzony minimalistycznymi środkami.
    Za stosunek wrażenia do użytych słów.
  • JamCi 11.06.2021
    pansowa o widzisz, tośmy oboje poczuli.
  • pansowa 11.06.2021
    JamCi Ja już dawno, a ten rozkraczony avek myśli nad tym do dziś?
    O co pansowie chodzi? :)
  • JamCi 11.06.2021
    pansowa ja nie znałam, więc pierwszy raz.
  • Tjeri 11.06.2021
    Dziękuję, JamCi!
    To był chyba mój drugi wiersz w życiu.
  • pansowa 11.06.2021
    JamCi No domyślam się.
    Wiersz znam z innego portalu, gdzie obydwoje żyliśmy normalnie.
    Bez idiotów grzebiących w życiorysach uzerów i nawracających kogokolwiek na właściwą wiarę i historię pisaną pod politykę.
    Tylko piwny stolik i pogaduchy.
  • JamCi 11.06.2021
    Tjeri oooo. :-)
  • Tjeri 11.06.2021
    pansowa aa, to o to chodzi... Aaa, eeee
  • pansowa 11.06.2021
    Tjeri :)))
  • IgaIga 11.06.2021
    Lubię Twoje wierszowanie. Szkoda, że tak tego mało w naturze.
  • Tjeri 11.06.2021
    Dziękuję, Iga. Większa ilość byłaby mi niepotrzebna. Aż tak dużo niestety do powiedzenia nie mam.
  • IgaIga 11.06.2021
    Ekologiczne podejście.
  • Tjeri 11.06.2021
    No ba! Śmiecenie plastikami to zbrodnia.
  • IgaIga 11.06.2021
    Nie o plastik idzie lecz o wycinkę drzew! ?
  • pansowa 11.06.2021
    Plastiki kominy zanieczyszczają i szpecą sufity :)))
  • Tjeri 11.06.2021
    Na szczęście, przeciwko drzewom zbrodni policzyć mi nie można. Może poza nazwaniem wiśni imieniem Beatka.
  • IgaIga 11.06.2021
    pansowa - złośliwiec ?
  • IgaIga 11.06.2021
    Do końca życia będzie mi wypominał ?
  • Piotrek P. 1988 11.06.2021
    Ciekawy, tajemniczy, klimatyczny i inspirujący tekst, 5, pozdrawiam :-)
  • Tjeri 11.06.2021
    Ślicznie dziękuję, Piotrku!
  • kikimora 12.06.2021
    Każdy wers to nowa księga, można odczytywać dowolnie. Pozdrawiam:)
  • Tjeri 12.06.2021
    Ślicznie dziękuję, Kikimoro!
  • Narrator 14.06.2021
    Znakomita prezentacja! Inny rodzaj czcionki tym samym wyrazom nadaje nowego znaczenia. Tyle czcionek, tyle znaczeń, jak się tu nie pogubić...
  • Tjeri 14.06.2021
    Dziękuję, Narratorze. To zaledwie jedna migawka, flesz. Oczywiście interpretacja należy do czytelnika i jeśli on mówi, że jest dużo znaczeń, to tak jest.
    Dobrze, że już jest kursywa na opowi, bo faktycznie nadaje inny sens słowom.
  • Dekaos Dondi 14.06.2021
    Tjeri↔No... krótko, lecz posynaptować można.
    Gdyby "dym'' jako zło, to im więcej się wgryza, tym więcej zasłania.
    Kształty coraz mniej... kształtne, zamazane. Różnice się zacierają.
    Po co coś... "naprawiać'' skoro wszystko "we mgle" podobne.
    A zamknięcie okna na nic, skoro "dach przecieka"↔No dobra. Takie jeno skojarzenia:)↔Pozdrawiam:)↔%
    P.S↔Można też pogrubioną kursywą↔[i][b]....[/i][/b]
  • Tjeri 14.06.2021
    Dzięki DeDo! Od Ciebie wręcz się oczekuje spojrzenia z innej strony! :)
    O, czyli jeszcze pogrubienie! Super! Choć mnie do szczęścia wystarczy kursywa :).
  • Garść 16.10.2021
    Wątki myśli nad....

    "Dym wgryza się w tkanki.
    Wchodzi przez nos i rozchodzi zgodnie z krążeniem.

    Ponoć trzeba palić wszystkie liście dotknięte chorobą.

    Coraz mniej ostre kształty odkładane na sumieniu
    na później, na nigdy.
    Tak to to tak, pędzi pociąg.

    Trzeba uszczelnić okna, naprawdę idzie jesień".

    Ponoć - ważne słowo dla przekazu.
    Czy niszczenie służy poprawie? Co zostaje po akcie spalania? Dym wgryza się w tkanki i rozchodzi z krwią.
    Na sumieniu z czasem ledwo poczujesz zarys winy.
    Zadośćuczynienie odkłada się na wieczne nigdy. Ale na wszelki wypadek powrotu poczucia winy... metaforyczne uszczelnianie nie zaszkodzi.
    Zanik wrażliwości jesienią, tak, coś w tym jest, że starzejący się człowiek twardnieje, racjonalizuje na swoją korzyść. Walczy o swoje "resztki".

    Widać tu rękę bardzo wprawioną do pióra. Nałożenie pojemnej metafory na konkret, splecenie ze sobą.
    Oszczędne a wymowne narastanie procesu.
    Mocny, intrygujący, bdb przekaz. Pięć jest oczywistością.
  • Tjeri 16.10.2021
    Dziękuję, Garściu, za odkopanie! To bardzo stare wierszydło, jedno z pierwszych jakie napisałam. Mam do niego sentyment, choć pewnie gdybym pisała dziś, brzmiałby inaczej.
    Miło mi, że przeczytałeś i zostawiłeś słowo. Dziękuję za ciepły koment!
  • Garść 17.10.2021
    Tjeri, bardzo dojrzale jak na początki, masz talent!
    Pozdrawiam.

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania