Foto-Zabawa 1 – A zając poszedł w marchewki... – drabble

— Hau! Hau! – szczeka brązowy piesek i trzepie uszami. Niewidzialną uryną obsikuje budę z kraciastego kocyka. Wystawia długi jęzor i chowa się pod stołem.

— Czy już jestem damą, skoro wzdycham z wieży? – dopytuje piękność o białym warkoczu. Skrzypią sprężyny tapczanu, gdy puchowa kołdra otula bose stopy.

— To moja łódź! Nie waż się jej tknąć, obleśny piracie!

— Arrr! Śmiesz obrażać kapitana? Pójdziesz na dno z całą załogą! Bam! Bam! – Lecą skręcone pospiesznie kule. Baza wroga za pufą, tonie w odmętach błękitnego dywanu.

— Siostro, bandaż proszę! Mamy tutaj rannych!

— Ale przecież dopiero co temblak im zawiązałam!

 

Kiedyś wystarczyły rajstopy, by mieć szczęśliwe dzieciństwo...

Średnia ocena: 5.0  Głosów: 7

Zaloguj się, aby ocenić

Komentarze (19)

  • Shogun 04.12.2020
    Fajne, zabawne drabble z przesłaniem. Tak, kiedyś jako dzieciaki potrzebowaliśmy o wiele mniej do szczęścia. Kilka patków, trochę liści, jakiś sznurek i raz dwa w lesie powstawała baza :) Albo jesienią, sezon na żołędzie, no to szybko i już była żołędziowa bitwa, albo po prostu ganiało się z patykami po podwórku i kogoś udawało, to były czasy... Teraz do szczęścia to dzieci tabletów, smartfonów potrzebują i innych komputerów...
    Może to się wydawać zrzędzeniem, ale niestety, wiem co mówię.
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Oj były bazy, a jakże. Gwoździe w stopie też ;)
  • kigja 04.12.2020
    Kocwiaczek,

    Zmień nr:

    Pierwsze zdjęcie ---> Foto-Zabawa 1
    Drugie zdjęcie ---> Foto-Zabawa 2
    Trzecie zdjęcie ---> Foto-Zabawa 3

    Cały komentarz jutrooo!
    :)))
  • Kocwiaczek 04.12.2020
    A nie numerujemy tekstów? :)
  • kigja 04.12.2020
    Kocwiaczek

    Obawiam się, że może nam się zrobić bałagan. Ale jestem otwarta na argumenty :)))
  • kigja 04.12.2020
    Dekaos Dondi ma numerek przy swoim opowiadaniu, jesli masz życzenie wstawić nr, to nie ma przeciwskazań.
  • kigja 04.12.2020
    Uprzejma prośba o wklejenie Dzieła do wątku na forum, żebyśmy mieli wszystkie jabłuszka w koszyczku ?

    https://www.opowi.pl/forum/foto-zabawa-w1347/
  • Kocwiaczek 04.12.2020
    Zrobione
  • Dekaos Dondi 04.12.2020
    Tak zacząłem czytać i w tak odruchowo pomyślałem sobie↔coś tej Kocwiaczkowej te rymy nie wyszły:))
    Fajny tekst↔Taki ''ciepły" taki>
    Zapewne dzieci z tamtych lat, miały bogatszą wyobraźnię.
    Chyba więcej cieszyło, bo więcej było→od siebie dane.
    Wystarczyło ''byle głupotę'' owinąć wyobraźnią, by zmienić ''coś na coś":)
    Pozdrawiam:)↔5
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Tutaj bez rymów:) Dzieci mają mnóstwo pomysłów na robienie czegoś z niczego. Można by gadać godzinami co się robiło i uśmiechać z rozrzewnieniem:)
  • kigja 04.12.2020
    Moi Rodzice mieli narożnik z poduchami. Te poduchy było o tyle fajne, że mogły stać, bo były w formie czworokontu. No i zawsze odgrywały albo rolę koni, albo rolę ścian bazy.

    Dziecięcy świat jest cudowny, pełen dzwinych pmysłów i miło jest powspominać :)))
    Pozdrawiam
  • kigja 04.12.2020
    Czy ja napisałam czworokont?
    To nie mogłabym być ja, bo ja tak nie piszę.
    Czworokąt, ja tak zawsze piszę.
    Ktoś mi się włamał na konto ?
  • Szpilka 05.12.2020
    Kigja, nie smutaj, czasem się fanzoli i to całkiem normalne, no i ten się nie myli, co nic nie pisze ?
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Takie poduchy były najlepsze. Był z nich fort, namiot, jakieś daszki. Czego to się nie wymyślało, by zabić czas aż do dobranocki:)
  • Szpilka 05.12.2020
    Aha, inaczej się kiedyś dzieciaczki bawiły, świat się zmienia, sympatyczne drabbelki ?
  • Kocwiaczek 05.12.2020
    Prawda to. Miało się jednego ulubionego pluszaka. Wyciumkanego, brudnego i poklejonego gumą-kulką, a i tak był najlepszym powiernikiem sekretów :D
  • Tjeri 07.12.2020
    Ha! No dokładnie. "Zabawki", które trzeba było "wymyślić", dostosować, dawały najwięcej frajdy. Teraz im bardziej bogate i wszystkorobiące, tym szybciej nudzące... Festiwal posiadania zamiast zabawy.
    Fajny tekst, budzący refleksje i wspomnienia.
  • Kocwiaczek 07.12.2020
    Miło czasem powrócić do dziecięcych lat i zabaw. Dzisiaj młodzi pewnie, by się za głowę złapali, wiedząc w co bawili się ich rodzice. Na przykład taka "guma", nie trafiała tylko do majtek lub paszczy :D Oj, się kiedyś skakało :)
  • Tjeri 07.12.2020
    Kocwiaczek "guma" jest nieśmiertelna, moja córka też skacze. Tyle że już nikt gum z majtek nie łączy na supełki... :)))

Napisz komentarz

Zaloguj się, aby mieć możliwość komentowania